Skocz do zawartości

ASP fs 61 ar nieszczelność przy regulacji obrotów


Autsajder1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałęm od kolegi silnik FS 61 ar (dość spory przebieg)

Jest pewien problem z jego "szczelnością"

Przy pracującym silniku paliwo uciega pzry śrubie regulacji obrotów.

Przy wykręconej igle okazało się że jest zużyty oring uszeczelniający.

 

Znalazłem oznaczenie części ASP 12845. Niestety w pobliskich sklepach nie mają.

 

Czy macie może jakiś patent na taki oring?? (moze jakiś zamiennik z hydraulicznego??)

 

Z tego co zaobserwowalem jest jeszce nieszczelność przy mocowaniu śmigła.

W jaki sposób jest tam realizowane uszczelnienie??

Co ewentualnie wymienić aby uszczelnić.

 

schemat silnika

http://www.justengines.unseen.org/acatalog/ASP_FS61.pdf

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie

Jak możesz to kup jeszcze o rozmiar większą i mniejszą aby ewentualnie dobrać.

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak uszczelnić "przód" silnika

Witam, po pierwsze sprawdź czy jest drożny króciec u dołu silnika na wysokości wałka rozrządu. Sprawdzamy to odkręcając pokrywę zaworów i dmuchamy w króciec, powinno swobodnie przepływać powietrze, jeśli tak jest to tylko wymiana przedniego łożyska pomoże. Tam jest łożysko typu RS szczelne z gumowymi osłonami, to one odpowiadają za szczelność wału pod piastą śmigła. Na 90% jest to łożysko calowe ale nie mam pewności jutro zobaczę na takim samym silniku i podam wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest łożysko typu RS szczelne z gumowymi osłonami, to one odpowiadają za szczelność wału pod piastą śmigła. Na 90% jest to łożysko calowe

Na rysunku w pierwszym poście jest zwykłe 608Z a więc metryczne jednostronnie kryte blachą bez plastiku. W wielu silnikach jest ZZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj odpaliłem silnik i polatałem:)

Od razu widać, że uszczelki "zadziałały".

Wydaje mi się, że silnik trochę zyskał mocy. (paliwo już nie ucieka gaźnikiem).

Jednak przednie łożysko jest do wymiany (cieknie z przodu silnika).

Mam pytanie odnośnie wymiany.

O ile w dwu suwie nie ma problemu wyciągam wał zmieniam łożyska i tyle, to tu pojawia się stertowanie zaworami.

Jak wymienić łożyska aby nie przestawić zaworów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.