Skocz do zawartości

ASP fs 61 ar nieszczelność przy regulacji obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dostałęm od kolegi silnik FS 61 ar (dość spory przebieg)

Jest pewien problem z jego "szczelnością"

Przy pracującym silniku paliwo uciega pzry śrubie regulacji obrotów.

Przy wykręconej igle okazało się że jest zużyty oring uszeczelniający.

 

Znalazłem oznaczenie części ASP 12845. Niestety w pobliskich sklepach nie mają.

 

Czy macie może jakiś patent na taki oring?? (moze jakiś zamiennik z hydraulicznego??)

 

Z tego co zaobserwowalem jest jeszce nieszczelność przy mocowaniu śmigła.

W jaki sposób jest tam realizowane uszczelnienie??

Co ewentualnie wymienić aby uszczelnić.

 

schemat silnika

http://www.justengines.unseen.org/acatalog/ASP_FS61.pdf

 

 

 

Opublikowano

U mnie w Gliwicach jest sklep, w którym jest duży wybór oring z gumy. Jakie są wymiary tego elementu ?

jak wrócę do domu to wyciągne i pomierzę, nie mogę znaleźć niestety wymiarów w necie.

Opublikowano

Bez pospiechu. Ten sklep jest po drodze na lotnisko. Problem w tym że dopiero w sobotę będę tam w okolicach, kiedy jest otwarty.

 

Pozdro

Opublikowano

Dzięki wielkie

Jak możesz to kup jeszcze o rozmiar większą i mniejszą aby ewentualnie dobrać.

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak uszczelnić "przód" silnika

Opublikowano

Dzięki wielkie

Jak możesz to kup jeszcze o rozmiar większą i mniejszą aby ewentualnie dobrać.

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak uszczelnić "przód" silnika

Witam, po pierwsze sprawdź czy jest drożny króciec u dołu silnika na wysokości wałka rozrządu. Sprawdzamy to odkręcając pokrywę zaworów i dmuchamy w króciec, powinno swobodnie przepływać powietrze, jeśli tak jest to tylko wymiana przedniego łożyska pomoże. Tam jest łożysko typu RS szczelne z gumowymi osłonami, to one odpowiadają za szczelność wału pod piastą śmigła. Na 90% jest to łożysko calowe ale nie mam pewności jutro zobaczę na takim samym silniku i podam wymiary.

Opublikowano

Tam jest łożysko typu RS szczelne z gumowymi osłonami, to one odpowiadają za szczelność wału pod piastą śmigła. Na 90% jest to łożysko calowe

Na rysunku w pierwszym poście jest zwykłe 608Z a więc metryczne jednostronnie kryte blachą bez plastiku. W wielu silnikach jest ZZ

Opublikowano

Marian podpowiedział mi, że niektórzy zamiast tej uszczelki dają "o-ring" wycięty z przewodu paliwowego.

Tak też zrobiłem, p ouruchomieniu silnika dam znać czy ten patent się sprawdza czy nie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj odpaliłem silnik i polatałem:)

Od razu widać, że uszczelki "zadziałały".

Wydaje mi się, że silnik trochę zyskał mocy. (paliwo już nie ucieka gaźnikiem).

Jednak przednie łożysko jest do wymiany (cieknie z przodu silnika).

Mam pytanie odnośnie wymiany.

O ile w dwu suwie nie ma problemu wyciągam wał zmieniam łożyska i tyle, to tu pojawia się stertowanie zaworami.

Jak wymienić łożyska aby nie przestawić zaworów??

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.