symon5 Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 andrzej powiem szczerze jestem zaskoczony twoim rysunkiem tj. sposobem połączenia które stosowałeś . stosując butelki po domestosach 1250ml. żadnych ssawek nie stosowałem ,ciśnienie z rury podawałem do prawej butli na jej górze nastepnie schodze do piwnicy zrobie zdjęcie i zaraz wrzuce . mam nadzieje że zdjęcia są wystarczająco przejżyste i opisane tak jak wczesniej pisałem w środku niema żadnych ssawek krócce toczone z aluminium z kołnierzami bodajrze fi 12 niewidocznymi bo w środku o otworach fi 3 skrecone nakretką m6 .wężyki silikonowe solidne bodajże 3/7 tylko na zewnątrz zbiornika długa rurka mosieżna kupiona w praktikerze przylaminowana do dna .pokrótce nasze motorki mają momenty niezłe a więc paliwo najpierw jest przetaczane do zbiornika z lewej strony (patrzac od rufy) i stąd jest przetaczane do komory pływakowej gdzie jest zawsze stan paliwa i dlatego jest niepotrzebna ssawka .na zdjęciu widać pomiędzy zbiornikami mały zbiorniczek pośredni między rurą a właściwym zbiornikiem ,może zaistnieć sytuacja szczególnie gdy model jest zatankowany na full , podczas zdjęcia gazu masa paliwa przetacza sie do przodu zbiornika i przy niskim ciśnieniu w rurze może dojść do cofniecia paliwa w rurę , zapomniałem że teraz są zaworki jednokierunkowe .oczywiście na końcu układu paliwowego komora pływakowa . jakby co to pytaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 No ale gdzie jest problem. System działa tak samo. czy instalację puścisz od tyłu, czy od przodu, to będzie działać jednakowo. Ja używam rurek miedzianych, bo mosiężne po jakimś czasie się rozlatują. Wężyków silikonowych i ciężarków ssących używam dlatego ,że dokładnie wysysają paliwo ze zbiornika. Ale Twój sposób tez jest dobry. więc problemu nie widzę. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 andrzej ile ludzi tyle rozwiązań przedstawiłem swoje ,a na moim handlarze silikonem mało zarobią .czemu cie nie było w lińsku bo ja przyjechałem popatrzeć jak stare chłopy sie bawią .najgorzej że bezemnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 dzieki za wyczerpujace rysunki zdięcia jak i opis wszystko jasne jest dla mnie.A podpowiedzcie cos na temat wyrownawczego.jakiej pojemnosci ma byc pod 7,5ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Jaki sobie zrobisz,albo kupisz taki będziesz miał. Ja swoje zbiorniki robię ze strzykawek 160 ml (7,5) albo 200ml (15) I taka pojemność jest dobra. O zbiorniczkach jest w linku ,który podał Michał. --- Marek, do Lińska nie po drodze nam trochę było. Z paru powodów. A najważniejszy, że połowa ekipy, czyli synek pojechał w tym czasie, na obóz nad morze. W Blachowni na pewno będziemy. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Co do anten to ja się mogę wypowiedzieć. jedna pionowo w górę druga pod klapą poziomo. Mają tworzyć kąt prosty. Sprawdzone pomierzone. Ta zasada NIE MA zastosowania w łódkach w sytuacji gdy OBIE anteny mają być wyprowadzone w górę. Ma ona sens jedynie wówczas, gdyby obie anteny pozostały w luku radiowym w układzie poziomym - wtedy rzeczywiście muszą być prostopadle do siebie. Łódka to nie samolot, nie porusza się we wszystkich płaszczyznach i dlatego najbezpieczniej jest wyprowadzić obydwie antenki pionowo nad lukiem radiowym (oczywiście antena nadajnika też ma być w pionie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Każdy ma swoje teorie. Moje są potwierdzone bezawaryjnością i wynikami. Kolega zrobi jak będzie uważał. Problemem są często kadłuby z hybrydy czy samego węgla. Modele w zakręcie potrafią zasłonić obie anteny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 http://www.fsrvho.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=169 - proponuje zgłębić temat na właściwym forum i tu zadać pytania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 dzieki wielkie mam jeszcze pytanie odnosnie rury ustawienie od swiecy do wiadomo najgrubszego miejsca ale nie wiem czy w tym watku pytac czy w nowym. Motor CMB 45RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 jak napisałeś od świecy do podstawy łaczacych sie stożków rury , a odległość niech napiszą koledzy startujący w 7,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 zrobilem zbiornik zgodnie z tym schematem i problem w tym ze z prawego zbiornika nie wiele ubywa paliwa .wydaje mi sie ze podczas lewych zakretow sila przezuca paliwo do prawego zbiornika .Mysle ze w miejscu czarnego trójkąta jak wstawie zaworek jednokierunkowy to powinno załatwic problem oczywiscie na rurce zasilajacej nie tej niebieskiej.A przy okazji pochwale sie łudeczką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 grzegorz wróc do mojego opisu z dwoma zbiornikami w mojej 15 . ja osobiście ten schemat który już miałem możliwośc wcześniej obejrzeć uważam za bezsensownie skomplikowany .ilość rurek oszałamiająca ku uciesze gawiedzi i handlujących wężykami silikonowymi .no i co za tym idzie większa ewentualność awarii takiego układu .rozumiem że także zrobiłeś układ z trzema zbiornikami . zdejmij pokrywę i zrób zdjęcie swojego zbiornika .a łódeczka jak to łódeczka ładna ale najważniejsze co pokaże na wodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 zrobiłem układ z 3 ma zbiornikami ale już to zmieniłem, podłączyłem wszystkie w szereg.Zobaczymy czy ciśnienie z rury da rade przepchnac paliwo.Musze mieć trzy zbiorniki bo z dwóch nie uzyskam pojemności 2,5 litra porostu nie znalazłem butelek które się tam zmieszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 ciśnienie nie będzie miało problemu przepchnąć paliwa jest to sprawdzone pokrótce zrób analogiczny układ jak wcześniej ci pokazałem + 3 zbiornik pośrodku do którego doprowadz paliwo z lewego zbiornika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 W Twoim przypadku 2,5 litra to za dużo. W zupełności wystarczy Ci dwa litry. Ewentualnie możesz dodać mały zbiornik pośredni między zbiornikami głównymi, a wyrównawczym ( jeżeli stosujesz) np taki http://www.prestwich.ndirect.co.uk/wTNK27E.jpg Ale może też być zwykła butelka plastikowa odpowiedniej pojemności i kształcie. Ten układ z e schematu sprawdza się pod warunkiem,że ciśnienie z rury jest optymalne. Identycznych zbiorników od Jana używałem i mogę stwierdzić że problemów nigdy nie było. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 wyrównawczych mam od Ryśka z Legnicy założony. Andrzej co znaczy ciśnienie optymalne z rury? ach piszesz ze w moim przypadku 2L wystarczy,dlaczego w moim? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Optymalne ciśnienie to takie, że króciec jest w miejscu łączenia stożków i jego średnica wewnętrzna ma 1,5-2mm. pojemność 2,5 litra to nawet w naszej łódce jest za dużo.W naszej 7,5 spalamy ok 2, 2l przez pół godz. 2,5litra, to jest pojemność z zapasem, żeby można na pełnym gazie przepłynąć te pół godziny. Na pełnym gazie, to ja rozumiem pracę silnika na najwyższych osiągalnych obrotach, na paliwie min 30%nitra, z odpowiednim stopniem sprężania, z ustawieniem gaźnika, ilości podawanego paliwa, odpowiednio dobraną śrubą, pod względem skoku ,średnicy, wyważenia, z odpowiednią świecą, także z najlepszą rurą rezonansową i oczywiście z odpowiednim jej ustawieniem, także z odpowiednio dobraną geometrią i gładkością dna, z odpowiednim ciężarem modelu,. I jak Ci telemetria pokaże min 74-75 km (dla Twojej 7,5), prędkości rzeczywistej... I jak to, Grzesiek zgrasz to wtedy będzie Ci potrzeba 2,5 litra. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 ok rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 a może i wtedy zabraknąć ale do tego długa droga .no i kiedy sie spotykacie bom ciekaw mocno wyniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi