tomeks Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Chcąc wykorzystać nadmiar wolnego czasu między godziną 4:00 a 7:00 rano, postanowiłem zbudować takie dosyć duże latadło. Niestety nie dysponuję dokładnymi planami. Dostałem tylko od znajomego modelarza rysunki kadłuba przygotowane na podstawie planów zamieszczonych w MODELARZU, oraz kilka wskazówek od tegoż samego pana. Na podstawie tych rysunków przygotowałem plany wykonawcze. Stateczniki i skrzydło przygotowane zostaną na podstawie rysunków generalnych szybowca. Kadłub: Konstrukcja wręgowa sklejana z dwóch połówek kryta klepkami balsowymi. Skrzydło i stateczniki konstrukcyjne. Rozpiętość: 3,75 m Długość: 1,75 m Skala: 1/4 Pełna relacja z budowy na mojej stronie: http://www.bakcyl.systemart.pl/index.html?grp=19 Liczę na konstruktywną krytykę oraz sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 No bardzo ładna ta muszka . Sam sie przymierzam przez wakacje zrobić muchę w skali 1;5 albo tak jak ty 1:4. Mam pytanie planujesz zastosować hamulce aerodynamiczne, chowane podwozie i jakich serw użyjesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Kiedyś też planowałem zrobić Muchę 100. Wersja 2metrowa. Może kiedyś Masz już stałego kibica, czekam na dalszą relacje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Cześć, ja również kibicuję Sam właśnie z kolegą składam SZD-12 Mucha 100 tyle że w skali 1:6- 2,5m rozpiętości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 No bardzo ładna ta muszka . Sam sie przymierzam przez wakacje zrobić muchę w skali 1;5 albo tak jak ty 1:4. Mam pytanie planujesz zastosować hamulce aerodynamiczne, chowane podwozie i jakich serw użyjesz? Hamulce będą. Z tego co wiem to mucha nie miała chowanego podwozia. Jeżeli chodzi o serwa to na ster wysokości i kierunku wstępnie wybrałem nowe tower pro Towerpro MG996R 10kg aircraft servo a na lotki HXT 9320MG 20.2g / 3.8kg / .15sec Precision Servo, chciałem dac hitec 125MG ale podobno strasznie padają ostatnio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m5m Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 na wysokość ja bym dał jakies pewniejsze serwo graupner itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Zdecydowanie zgadzam się z Mironem. Miałem już do czynienia z serwami Tower Pro mg. Przy powrocie do neutrum lubią "pomerdać" kilka razy na boki zanim się zatrzymają. Zdecydowanie nie na wysokość. Jeśli chodzi o HXT 9320mg to mam kilka. Jeszcze nie latały ale wydają się być całkiem fajne. Niestety, trzeba je dobrać parami w przypadku lotek, ponieważ mają lekkie rozbieżności jeśli chodzi o luzy własne. Jedne są nie do ruszenia w neutrum, drugie maja 0.5mm luzu. A przy okazji: gratuluję wyboru. Ja się przymierzam do Boćka tak z 3.6m lub Lunaka 4.2 Też "drzewniany" Pewnie po wakacjach zacznę powoli kompletować materiały. Masz jakiś pomysł jak wykonać oszklenie kabiny? Dla mnie to się jawi jako nocny koszmar Czy mi się wydaje, czy kadłub składa się z 2 połówek? Górna i dolna listwa to tak naprawdę 2 cieńsze, tak? I tymi listewkami do siebie skleiłeś połówki kadłuba. Zgadza się? Tak właśnie zamierzam też zrobić u siebie. Muszę tylko wykombinować jakąś deskę montażową. Do tej pory wystarczała mi 1.2m Spacewalker ma trójdzielny płat więc się zmieścił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 mRqS te TowerPro to juz nowszy model, znacznie ulepszone w stosunku do poprzednika. Olo kiedys wstawil porownanie na youtube: http://pl.youtube.com/watch?v=vhtrModYJII wewnatrz płytka tez wyglada solidniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Zdecydowanie zgadzam się z Mironem. Miałem już do czynienia z serwami Tower Pro mg. Przy powrocie do neutrum lubią "pomerdać" kilka razy na boki zanim się zatrzymają. Zdecydowanie nie na wysokość. Tak jaki pisze kolega poniżej to jest już nowa wersja tych serw. I podobno ma nie posiadać tego efektu. Piszą że jest precyzyjne, ale jeszcze nie zdecydowałem na 100%. Masz jakiś pomysł jak wykonać oszklenie kabiny? Dla mnie to się jawi jako nocny koszmar Jeszcze niestety do końca zdecydowałem ale pewnie forma z żywicy na wysokie temperatury i dam komuś do tłoczenia w podciśnieniu. Czy mi się wydaje, czy kadłub składa się z 2 połówek? Górna i dolna listwa to tak naprawdę 2 cieńsze, tak? I tymi listewkami do siebie skleiłeś połówki kadłuba. Zgadza się? Tak właśnie zamierzam też zrobić u siebie. Tak kadłub jest z dwóch połówek sklejony cieńszymi listwami na górze i dole. Na dole właściwie jest listwa 20mm wycięta z balsy a na górze listwa sosnowa a na nią przyklejona balsowa (będzie się lepiej szlifowało). Bardzo mi się spodobała ta metoda wychodzi bardzo dokładnie i stosunkowo prosto się ją robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m5m Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 w sumie trzymanie neutrum jest ważne ale nie najważniejsze serwo musi być pewne, ponieważ gdy wysiądzie w powietrzu to może być "śmiesznie" a jakby nie było tanie serwa nie należą do najżywotniejszych i najpewniejszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 w sumie trzymanie neutrum jest ważne ale nie najważniejsze Wiesz.. nie chciał bym, aby przy podejściu do lądowania model zaczął wykonywać ruchy a'la delfin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Witam Gratuluję wyboru , pięknie wykonany model ,mam wielki sentyment do SZD-12 Mucha 100 A .W końcu lat 50 tych ubiegłego wieku wylatałem na tum szybowcu okołu 300 h Jest to jeden z najlepszych szybowców tamtego okresu .Szkoda że zostało ich do chwili obecnej tylko kilka , na jednym z nich miałem przyjemność latać jeszcze w 2000 r. Chętnie wykonał bym ten model , ale obawiam się "dłubaniny" przy kadłubie . Zrobiłem natomiast jej starszą siostrę SZD-22 C Mucha St skala 1:5 rozp.300 cm ale tylko dlatego że kiedyś miałem możliwość wyknania formy do jej kadłuba , świetnie spisuje się na holu za Piperem oraz na zboczu ,miała nawet napęd elektryczny.Życzę udanych lotów. Pozdrawiam Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Czy ma pan może jeszcze jakieś zdjęcia Muchy 100A. Na internecie jest bardzo mało a przy budowie przydaje się wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Czy ma pan może jeszcze jakieś zdjęcia Muchy 100A. Na internecie jest bardzo mało a przy budowie przydaje się wszystko A tutaj- do Piotra zaglądałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam Oto kilka zdjęć różmej jakości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 1. Bardzo dziękuję za zdjęcia części z nich nie miałem. 2. Stronę Piotra oczywiście znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Napędy sterów Pierwotnie zaplanowałem napęd steru wysokości bezpośrednio serwem umieszczonym w ogonie, do tego też celu przygotowałem klapkę widoczną na poprzednich zdjęciach. Po zastanowieniu zdecydowałem się, że zmienię to na orczyk napędzany linkami i serwem w dziobie modelu, no i klapka z ktorej byłem tak dumny okazała się niepotrzebna. Ster kierunku będzie napędzany dwoma bowdenami gwiazdkowymi fi3/4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Przymiarki mocowania skrzydła. Po wykonaniu pomiarów i dopasowaniu element ten zostanie ściągnięty i założony dopiero po oklejeniu całego kadłuba i wstępnym oszlifowaniu. Całość relacji na mojej stronie http://www.bakcyl.systemart.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Kadłub oklejony i wstępnie oszlifowany. Teraz muszę przygotować kopyto do kabiny i wszystko razem przeszlifować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Otwór na koło. W środku widoczne bowdeny do steru kierunku. Od koła do dziobu i kilka centymetrów w kierunku ogona w miejscu gdzie ma być płoza jest wypłaszczenie którego na zdjęciu niestety nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.