tomeks Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 Chcąc wykorzystać nadmiar wolnego czasu między godziną 4:00 a 7:00 rano, postanowiłem zbudować takie dosyć duże latadło. Niestety nie dysponuję dokładnymi planami. Dostałem tylko od znajomego modelarza rysunki kadłuba przygotowane na podstawie planów zamieszczonych w MODELARZU, oraz kilka wskazówek od tegoż samego pana. Na podstawie tych rysunków przygotowałem plany wykonawcze. Stateczniki i skrzydło przygotowane zostaną na podstawie rysunków generalnych szybowca. Kadłub: Konstrukcja wręgowa sklejana z dwóch połówek kryta klepkami balsowymi. Skrzydło i stateczniki konstrukcyjne. Rozpiętość: 3,75 m Długość: 1,75 m Skala: 1/4 Pełna relacja z budowy na mojej stronie: http://www.bakcyl.systemart.pl/index.html?grp=19 Liczę na konstruktywną krytykę oraz sugestie
kamil_rc Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 No bardzo ładna ta muszka . Sam sie przymierzam przez wakacje zrobić muchę w skali 1;5 albo tak jak ty 1:4. Mam pytanie planujesz zastosować hamulce aerodynamiczne, chowane podwozie i jakich serw użyjesz?
Wieczu Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 Kiedyś też planowałem zrobić Muchę 100. Wersja 2metrowa. Może kiedyś Masz już stałego kibica, czekam na dalszą relacje. Pozdrawiam
meteor Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Cześć, ja również kibicuję Sam właśnie z kolegą składam SZD-12 Mucha 100 tyle że w skali 1:6- 2,5m rozpiętości
tomeks Posted March 16, 2008 Author Posted March 16, 2008 No bardzo ładna ta muszka . Sam sie przymierzam przez wakacje zrobić muchę w skali 1;5 albo tak jak ty 1:4. Mam pytanie planujesz zastosować hamulce aerodynamiczne, chowane podwozie i jakich serw użyjesz? Hamulce będą. Z tego co wiem to mucha nie miała chowanego podwozia. Jeżeli chodzi o serwa to na ster wysokości i kierunku wstępnie wybrałem nowe tower pro Towerpro MG996R 10kg aircraft servo a na lotki HXT 9320MG 20.2g / 3.8kg / .15sec Precision Servo, chciałem dac hitec 125MG ale podobno strasznie padają ostatnio.
m5m Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 na wysokość ja bym dał jakies pewniejsze serwo graupner itd.
mRqS Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Zdecydowanie zgadzam się z Mironem. Miałem już do czynienia z serwami Tower Pro mg. Przy powrocie do neutrum lubią "pomerdać" kilka razy na boki zanim się zatrzymają. Zdecydowanie nie na wysokość. Jeśli chodzi o HXT 9320mg to mam kilka. Jeszcze nie latały ale wydają się być całkiem fajne. Niestety, trzeba je dobrać parami w przypadku lotek, ponieważ mają lekkie rozbieżności jeśli chodzi o luzy własne. Jedne są nie do ruszenia w neutrum, drugie maja 0.5mm luzu. A przy okazji: gratuluję wyboru. Ja się przymierzam do Boćka tak z 3.6m lub Lunaka 4.2 Też "drzewniany" Pewnie po wakacjach zacznę powoli kompletować materiały. Masz jakiś pomysł jak wykonać oszklenie kabiny? Dla mnie to się jawi jako nocny koszmar Czy mi się wydaje, czy kadłub składa się z 2 połówek? Górna i dolna listwa to tak naprawdę 2 cieńsze, tak? I tymi listewkami do siebie skleiłeś połówki kadłuba. Zgadza się? Tak właśnie zamierzam też zrobić u siebie. Muszę tylko wykombinować jakąś deskę montażową. Do tej pory wystarczała mi 1.2m Spacewalker ma trójdzielny płat więc się zmieścił.
tikicaca Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 mRqS te TowerPro to juz nowszy model, znacznie ulepszone w stosunku do poprzednika. Olo kiedys wstawil porownanie na youtube: http://pl.youtube.com/watch?v=vhtrModYJII wewnatrz płytka tez wyglada solidniej
tomeks Posted March 16, 2008 Author Posted March 16, 2008 Zdecydowanie zgadzam się z Mironem. Miałem już do czynienia z serwami Tower Pro mg. Przy powrocie do neutrum lubią "pomerdać" kilka razy na boki zanim się zatrzymają. Zdecydowanie nie na wysokość. Tak jaki pisze kolega poniżej to jest już nowa wersja tych serw. I podobno ma nie posiadać tego efektu. Piszą że jest precyzyjne, ale jeszcze nie zdecydowałem na 100%. Masz jakiś pomysł jak wykonać oszklenie kabiny? Dla mnie to się jawi jako nocny koszmar Jeszcze niestety do końca zdecydowałem ale pewnie forma z żywicy na wysokie temperatury i dam komuś do tłoczenia w podciśnieniu. Czy mi się wydaje, czy kadłub składa się z 2 połówek? Górna i dolna listwa to tak naprawdę 2 cieńsze, tak? I tymi listewkami do siebie skleiłeś połówki kadłuba. Zgadza się? Tak właśnie zamierzam też zrobić u siebie. Tak kadłub jest z dwóch połówek sklejony cieńszymi listwami na górze i dole. Na dole właściwie jest listwa 20mm wycięta z balsy a na górze listwa sosnowa a na nią przyklejona balsowa (będzie się lepiej szlifowało). Bardzo mi się spodobała ta metoda wychodzi bardzo dokładnie i stosunkowo prosto się ją robi.
m5m Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 w sumie trzymanie neutrum jest ważne ale nie najważniejsze serwo musi być pewne, ponieważ gdy wysiądzie w powietrzu to może być "śmiesznie" a jakby nie było tanie serwa nie należą do najżywotniejszych i najpewniejszych.
mRqS Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 w sumie trzymanie neutrum jest ważne ale nie najważniejsze Wiesz.. nie chciał bym, aby przy podejściu do lądowania model zaczął wykonywać ruchy a'la delfin
Henryk Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Witam Gratuluję wyboru , pięknie wykonany model ,mam wielki sentyment do SZD-12 Mucha 100 A .W końcu lat 50 tych ubiegłego wieku wylatałem na tum szybowcu okołu 300 h Jest to jeden z najlepszych szybowców tamtego okresu .Szkoda że zostało ich do chwili obecnej tylko kilka , na jednym z nich miałem przyjemność latać jeszcze w 2000 r. Chętnie wykonał bym ten model , ale obawiam się "dłubaniny" przy kadłubie . Zrobiłem natomiast jej starszą siostrę SZD-22 C Mucha St skala 1:5 rozp.300 cm ale tylko dlatego że kiedyś miałem możliwość wyknania formy do jej kadłuba , świetnie spisuje się na holu za Piperem oraz na zboczu ,miała nawet napęd elektryczny.Życzę udanych lotów. Pozdrawiam Henryk
tomeks Posted March 17, 2008 Author Posted March 17, 2008 Czy ma pan może jeszcze jakieś zdjęcia Muchy 100A. Na internecie jest bardzo mało a przy budowie przydaje się wszystko
Rob Mc Fly Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Czy ma pan może jeszcze jakieś zdjęcia Muchy 100A. Na internecie jest bardzo mało a przy budowie przydaje się wszystko A tutaj- do Piotra zaglądałeś?
tomeks Posted March 18, 2008 Author Posted March 18, 2008 1. Bardzo dziękuję za zdjęcia części z nich nie miałem. 2. Stronę Piotra oczywiście znam.
tomeks Posted April 4, 2008 Author Posted April 4, 2008 Napędy sterów Pierwotnie zaplanowałem napęd steru wysokości bezpośrednio serwem umieszczonym w ogonie, do tego też celu przygotowałem klapkę widoczną na poprzednich zdjęciach. Po zastanowieniu zdecydowałem się, że zmienię to na orczyk napędzany linkami i serwem w dziobie modelu, no i klapka z ktorej byłem tak dumny okazała się niepotrzebna. Ster kierunku będzie napędzany dwoma bowdenami gwiazdkowymi fi3/4.
tomeks Posted April 13, 2008 Author Posted April 13, 2008 Przymiarki mocowania skrzydła. Po wykonaniu pomiarów i dopasowaniu element ten zostanie ściągnięty i założony dopiero po oklejeniu całego kadłuba i wstępnym oszlifowaniu. Całość relacji na mojej stronie http://www.bakcyl.systemart.pl
tomeks Posted April 19, 2008 Author Posted April 19, 2008 Kadłub oklejony i wstępnie oszlifowany. Teraz muszę przygotować kopyto do kabiny i wszystko razem przeszlifować.
tomeks Posted April 20, 2008 Author Posted April 20, 2008 Otwór na koło. W środku widoczne bowdeny do steru kierunku. Od koła do dziobu i kilka centymetrów w kierunku ogona w miejscu gdzie ma być płoza jest wypłaszczenie którego na zdjęciu niestety nie widać.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.