Gość Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Powinno być lżej niż w Extrze 1250.
Gość Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Dla zainteresowanych: temat nie umarł. Właśnie optymalizuję pliki. Pewnie w tym tygodniu trafią do wyceny cięcia. Zobaczę jak będzie z finansami w tym miesiącu ale na początku listopada to już na 100% zamówię wycięcie SU.
andrzej351 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 ja śledzę wszystkie twoje "modele" Sławku .też czekam z niecierpliwością na ten rodzynek...
Gość Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 No ja też, tym bardziej że przełamałem się do pewnych innowacji w skrzydłach. No cóż, muszę liczyć siły na zamiary (finansowo)
Viper Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Podobnie śledzę i dopinguję
Gość Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Oj Marcin, gwarantuję Ci że najdalej za dwa tygodnie będziesz śledził inny temat dotyczący modelu elektrycznego Pewnie wiesz o co chodzi.
Viper Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 A pewnie i już wstępnie mam pomysł co bym chciał zapakować do środka, spotkamy się to pogadamy.
Gość Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Dokończyłem optymalizację formatek, wysłałem do wyceny, zobaczymy jak wyjdzie finansowo.
mikrus193 Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Sławek plizzzzzzzzzz odczytać PW
Gość Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Wyceny jeszcze nie otrzymałem, narysowałem wyloty powietrza ale łatwo nie było.
Viper Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Przednia część i jeszcze w tym ubarwieniu to prawie jak zero
Gość Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 To czerwone to strefa zgniotu
Viper Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Czyli kamikaze może być Więc tak czy siak zero
andrzej351 Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Su nie będzie miało profilowanego usterzenia?na skreenie widać że nie...
Gość Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Nie ma, raczej nie będzie potrzebne profilowane a same z tym kłopoty podczas rysowania.
leszek-bart Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 A może zrobić możliwość wyboru płaskich albo profilowanych stateczników , choć profilowane były by lepsze . Skoro ma ekstra profilowane to Su też powinno mieć .
dukeroger Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 zalezy ktora i musze przyznac ze tez wolalbym profilowane (WIEM WIEM)
Gość Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Profilowane usterzenie to nie jest taka prosta sprawa. Su ma być prosty i szybki w budowie, bez wariactw typu profilowane stateczniki czy całkowicie okrągły kadłub. Wypowiedziałem się w kwestii przeróbek kadłuba kilka postów wcześniej czy zwiększania rozpiętości ale odpowiem Leszkowi na propozycję wariantów usterzeń. Otóż nie jest to takie proste jak by się mogło wydawać. W Su kadłub ma szerokość na końcu około 9mm z czego listwa zawiasów ma 6mm bo z takiego materiału jest usterzenie, natomiast boczki są zeszlifowane do 1,5mm w miejscu gdzie ta listwa wklejona jest w kadłub. Statecznik w miejscu mocowania do kadłuba ma cięciwę 230mm co oznacza że nawet przy zastosowaniu profilu o grubości 8% miałby 18,4mm grubości a przy listwie zawiasów około 16mm. Za poszerzeniem kadłuba z 9 do 16mm wiąże się kompletne przekonstruowanie kadłuba, poszerzenie wszystkich wręg, wzmocnień, garba, łoża podwozia i w ogóle wszystkiego włącznie z pokrywą kabiny i po części nawet z maską silnika nie wspominając o dokonaniu kompletnych zmian konstrukcyjnych w kwestii zamocowania statecznika poziomego który po zmianach kolidował by z pionowym. Oczywiście można stwierdzić że lepiej narysować model z profilowanym usterzeniem i jako opcję zrobić stateczniki płaskie. Czy to dobry kierunek? I tak , i nie. Tak bo przecież w szeroki na 18mm kadłub można wsunąć statecznik pionowy o szerokości 6mm. Nie dlatego że trzeba rozwiązać kwestię montażu płaskiego statecznika poziomego w profilowaną szczelinę ( to jeszcze dało by się zrobić na upartego) ale szeroki na 16-18 mm kadłub przed sterem kierunku z balsy 6mm to porażka bo z każdej strony było by po 5-6mm naddatku w postaci boczków. Pozostaje kwestia garba. W modelu o płaskich statecznikach robi się garb do wręgi przed statecznikami a resztę garbu jako wypełnienie z miękkiej balsy( zakończenie kadłuba po obu stronach stat. pionowego) W modelach z profilowanym usterzeniem garb dociągnięty jest do końca kadłuba a potem wycinana szczelina odpowiadająca obwiedni profilu w miejscu przecinania się statecznika pionowego z garbem. Z tych wszystkich względów nie ma totalnie sensu robić opcji uniwersalnej tak samo jak modelu z napędem elektrycznym z opcją napędu spalinowego. Albo stawiamy na lekki model elektryczny albo na spalinowy gdzie konstrukcja musi dodatkowo być odporna na wibracje itp , nie wspominając o miejscach na serwo gazu, popychacz gazu , zbiornik paliwa, wydech itp.
leszek-bart Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Realnie rzecz biorąc to w modelu Katany SebArtu był płaski statecznik i model latał wspaniale , ale Su SebArtu jeśli mnie pamięć nie myli miał już profilowany statecznik . Modele PA też mają profilowane stateczniki . Może z czasem jak sprzedaż kitów się rozwinie , czego Ci szczerze życzę przyjdzie czas na wersję z profilowanymi statecznikami .
Gość Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Teraz spojrzałem na produkty sebartu, ich su oznaczony jako 30E o rozp 1300mm ma płaskie usterzenie.
Rekomendowane odpowiedzi