Skocz do zawartości

Su 29 elektro-1250mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla zainteresowanych: temat nie umarł. Właśnie optymalizuję pliki. Pewnie w tym tygodniu trafią do wyceny cięcia. Zobaczę jak będzie z finansami w tym miesiącu ale na początku listopada to już na 100% zamówię wycięcie SU.

Opublikowano

No ja też, tym bardziej że przełamałem się do pewnych innowacji w skrzydłach. No cóż, muszę liczyć siły na zamiary (finansowo)

Opublikowano

Oj Marcin, gwarantuję Ci że najdalej za dwa tygodnie będziesz śledził inny temat dotyczący modelu elektrycznego :D Pewnie wiesz o co chodzi.

Opublikowano

Dokończyłem optymalizację formatek, wysłałem do wyceny, zobaczymy jak wyjdzie finansowo.

Opublikowano

Wyceny jeszcze nie otrzymałem, narysowałem wyloty powietrza ale łatwo nie było.

Opublikowano

Nie ma, raczej nie będzie potrzebne profilowane a same z tym kłopoty podczas rysowania.

Opublikowano

Profilowane usterzenie to nie jest taka prosta sprawa. Su ma być prosty i szybki w budowie, bez wariactw typu  profilowane stateczniki czy całkowicie okrągły kadłub.

 Wypowiedziałem się w kwestii przeróbek kadłuba kilka postów wcześniej czy zwiększania rozpiętości ale odpowiem Leszkowi na propozycję wariantów usterzeń.

Otóż nie jest to takie proste jak by się mogło  wydawać. W Su kadłub ma szerokość na końcu około 9mm z czego listwa zawiasów ma 6mm bo z takiego materiału jest usterzenie, natomiast boczki są zeszlifowane do 1,5mm w miejscu gdzie ta listwa wklejona jest w kadłub.  Statecznik w miejscu mocowania do kadłuba ma cięciwę 230mm co oznacza że nawet przy zastosowaniu profilu o grubości 8% miałby 18,4mm grubości a przy listwie zawiasów około 16mm. Za poszerzeniem kadłuba z 9 do 16mm wiąże się kompletne przekonstruowanie kadłuba, poszerzenie wszystkich wręg, wzmocnień, garba, łoża podwozia i w ogóle wszystkiego włącznie z pokrywą kabiny i po części nawet z maską silnika nie wspominając o dokonaniu kompletnych zmian konstrukcyjnych w kwestii zamocowania statecznika poziomego który po zmianach kolidował by z pionowym. Oczywiście można stwierdzić że lepiej narysować model z profilowanym usterzeniem i jako opcję zrobić stateczniki płaskie. Czy to dobry kierunek? I tak , i nie. Tak bo przecież w szeroki na 18mm kadłub można wsunąć statecznik pionowy o szerokości 6mm. Nie dlatego że trzeba rozwiązać kwestię montażu płaskiego statecznika poziomego w profilowaną szczelinę ( to jeszcze dało by się zrobić na upartego) ale szeroki na 16-18 mm kadłub przed sterem kierunku z balsy 6mm to porażka bo z każdej strony było by po 5-6mm naddatku w postaci boczków. Pozostaje kwestia garba. W modelu o płaskich statecznikach robi się garb do wręgi przed statecznikami a resztę garbu jako wypełnienie z miękkiej balsy( zakończenie kadłuba po obu stronach stat. pionowego) W modelach z profilowanym usterzeniem garb dociągnięty jest do końca kadłuba a potem wycinana szczelina odpowiadająca obwiedni profilu w miejscu przecinania się statecznika pionowego z garbem.

 Z tych wszystkich względów nie ma totalnie sensu robić opcji uniwersalnej tak samo jak modelu z napędem elektrycznym z opcją napędu spalinowego. Albo stawiamy na lekki model elektryczny albo na spalinowy gdzie konstrukcja musi dodatkowo być odporna na wibracje itp , nie wspominając o miejscach na serwo gazu, popychacz gazu , zbiornik paliwa, wydech itp. 

Opublikowano

Realnie rzecz biorąc to w modelu Katany SebArtu  był płaski statecznik i model latał wspaniale , ale Su SebArtu jeśli mnie pamięć nie myli miał już profilowany statecznik . Modele PA też mają profilowane stateczniki . Może z czasem  jak sprzedaż kitów się rozwinie , czego Ci szczerze życzę przyjdzie czas na wersję z profilowanymi statecznikami .

Opublikowano

Teraz spojrzałem na produkty sebartu, ich su oznaczony jako 30E o rozp 1300mm ma płaskie usterzenie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.