Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety innych nie znalazłem, pomimo przekopania stron.Na jednej ze stron był opis akrobata oparty na tych samych planach z uszami położonymi w jedną płaszczyznę / rozpiętość 88cm/ profil chyba naca 0012 z jakąś literką hyba h. Na innych zdjęciach ma uszy tak samo jak tradycyjny lecz pomniejszone.Więc rób z tych planów.Na razie go nie robię ale jak zobaczyłem te filmiki na pewno zrobię jak się naumię tak pilotować.

http://www.epp-shape.de/product_info.php?products_id=1

 Za to znalazłem hurtownię nie opodal mojego miejsca zamieszkania AKCES w Sosnowcu, gdzie można kupić na sztuki ten XPS- styrodur- różowy.. Cena płyty o grubości 3cm o wymiarach 60x125  wynosi brutto 16 złociszy.Od ręki mają grubości 2,3,4,5,6,8,10 cm. Okazja kto mieszka w pobliżu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Płyta zakupiona, wybrałem grubość 3 cm, ale żąłuję żę nie kupiłem 6-ki.Z płyty 3 centymetrowej wyjdą mi dwa profilowane skrzydła/ , długość płyty/ dwa kadłuby bez statecznika pionowego i chyba zmieszczą się podwozia bez pływaków.Z 6-ki byłoby razy dwa po przecięciu po grubości.Reszta to depron 3m/m.Byłem także w drukarni i wycięcie kadłuba z materiału powierzonego wyniesie mnie ok. 25zł.Skrzydła niestety nie, gdyż dysponują maszyną która tnie elementy tylko w poziomie / płyta ustawiona pionowo/.Mam namiar na drukarnie która wytnie płat w całości profilowany , ale muszę ustalić konkrety.Opłata za dostosowanie planów do Corela odpada bo plany są już dostosowane.Więc opcja; ciąć wszystko ręcznie, czy dać te parę złotych więcej i elementy będą super.Piszę to informacyjnie, może ktoś będzie chciał obrać ten wariant i mniej więcej będzie znał koszty.

Wybrałem ten plik

magnum_reloaded.pdf

Co Wy na to?

 

Opublikowano

Spróbowałem ręcznej roboty. Ze ścinka, piłką włosową wyciąłem podwozie prz pomocy wzornika.Linia cięcia niestety nie jest specjalnie równa, bo materiał jest zbyt miękki, Powierzchnie cięcia nożykiem gładkie i obróbka papierem łatwa, lepsza w porównaniu z depronem i EPP.Oto efekt;

post-3422-0-25318900-1444374346_thumb.jpg

Ze zdjęcia widać że nie jest to idealne, ale po wycięciu surówek drutem, elementy wyjdą o wiele lepiej.Na tym detalu będę ćwiczył wzmocnienie goleni przedniej i osadzenie kółka.

Opublikowano

Witam. Z Funbatem mi nie szło, więc postanowiłem zrobić Magnum. Jest jeden problem. Macie pomysł, jak przymocować silnik Redox 400/1400? Wszyscy, którzy robili Magnuma mieli inaczej zbudowany silnik...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazł się czas i po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu płacić za cięcie i wykonam je sam.Zabrałem się do roboty i na początek poszły wzorniki / jakiś rodzaj tworzywa  stosowany u mnie w pracy do prezenterów/.

post-3422-0-56004000-1445529352_thumb.jpg

Płaty i jego wzmocnienie, uszy  wyciąłem z zielonego "depronu" 6m/m

post-3422-0-32760500-1445529646_thumb.jpg

Płat główny i dolne wzmocnienie  przewałkowałem poprostu wałkiem na kształt profilu i skleiłem klejem Soudal 62A.Na natarcie wkleiłem listwę balsową 12x6  , dzwigar 6x5 i spływ jw.Nosek dostał zaokrąglenie.Płat jest już o wiele sztywniejszy.

post-3422-0-00689300-1445530172_thumb.jpg

Końcówki płata zeszlifowałem do kąta 35 stopni

 w międzyczasie okleiłem usterzenie poziome i pionowe listwami balsowymi 1,5x6 na klej UCHU=Por.Jako zawiasy zastosowałem taśmę szklaną szer.25m/m.Elementy te wykonałem z pianki grubości 6m/m

post-3422-0-70106100-1445530254_thumb.jpg

post-3422-0-26012100-1445530504_thumb.jpg

Kadłub wyciąłem z pianki XPS /styrodur/ grubości 3cm.Najpierw dwustronnie naniosłem obrys kadłuba i wyciąłem piłką włosową, baczą na prostopadłe cięcie.Wyszło to nieżle, bo podszlifowaniu nie ma żadnych wgłębien i powierzchnia jest płaska.

post-3422-0-58227200-1445530809_thumb.jpg

Zrezygnowałem z odejmowanego elementu pod płatem i wykonałem jak na focie.Płat wsywa się ciasno i gładko.

Wpasowałem łóże silnika ze sklejki owocówki.Kadłub ma już gniazda na serwa, odbiornik oraz pakiet

post-3422-0-07882700-1445531094_thumb.jpg

post-3422-0-21060000-1445531139_thumb.jpg

Jeszcze pozostaje umiejscowienie regulatora i w miarę możliwości pochować okablowanie.Na chwilę obecną wszystko waży 129 gram i nie walczę o wagę, reszta wyposarzenia około drugie 130 gram. Ile wyjdzie będzie dobrze.W sumie model mogę już kleić na gotowo lecz przeszkodą jest moja połowica bo mieszkanie to już jest modelarnia a nie mieszkanie, pomio że pracuję czyściutko. :)

post-3422-0-68142900-1445530972_thumb.jpg

Opublikowano

Piotrze, jest to poprostu kawałek sklejki np 5m/m grubości o wymiarach 10x5cm, na nią przykleiłem papier ściedny 120. z tej samej sklejki z tyłu wkleiłem  trójkąt z kątem 35 stopni. na środku klejem CA /zeby było szybko/.Skrzydło umieściłem na desce montażowej między grubszymi  listwami w odległości cięciwy płata 23cm, zapobiegnie to zmianie krzywizny profilu.Teraz wystarczy tylko delikatnie tym ustroistwem przesuwać  po krawędzi płata i szlifować dotąd, aż papier zetknie się z górnym obrysem krzywizny profilu.Potem poprawka papierem 320 i gotowe.Przyklejanie uszu będzie się odbywało tak, że najpierw wsunę płat w wycięcie w kadłubie na kilka centymetrów i przykleję ucho, następnie przesunę płat dalej prawie na wysokość goleni podwozia i wkleję podwozie, przesunę na drugi koniec wkleję ucho  i podobnie z drugą golenią podwozia.Na konie dopiero wkleję płat we właściwym miejscu.W ten sposób płat na całej rozpiętości będzie miał jednakowy kształt.

post-3422-0-87715200-1445589068_thumb.jpg

Grzesiu, fajny materiał ten XPS, bardzo fajnie się obrabia, szlifuje, a cięcie nożykiem wychodzi gładkie i błyszczące.Szkoda tylko że w tej hurtowni mieli płyty od 20m/m wzwyż.

Na dzisiaj wykonałem ze sklejki 1m/m dzwignie sterów.

post-3422-0-46943700-1445945191_thumb.jpg

Opublikowano

Trochę do przodu! W gniazdach na serwa musiałem znajść miejsca na kabelki bo  gniazdo jest spasowane tak aby serwo Tower Prp SG 90 weszło ciasno, przy pomocy takiego urządzonka

post-3422-0-22835500-1445946398_thumb.jpg

Między serwami w środku było na tyle miejsca, że dość długie kabelki ułożyłem  wężykowato że wystają tyle ile trzeba do odbiornika.Same serwa są tak ciasno wpasowane że zrezygnowałem z użycia kleju i wymiana w razie czego będzie ułatwiona

post-3422-0-43561400-1445946534_thumb.jpg

.Nie wiem jaki silnik dam, ale moja samoróbka na śmigle 8/3.5 śmiga dość ładnie więc dorobiłem mu łoże z podkładek od Pioniera 1400 i zukosowałem na skłon i wykłon 3m/m i dopiero tak dokleję do łoża w kadłubie.

post-3422-0-73527100-1445946721_thumb.jpg

Co do zabezpieczenia pakietu zastosuję patent autora postu.

 

Opublikowano

Jest na łóżyskach kulkowych i jeszcze mam jeden ale wymaga przewinięcia innym drutem bo się grzeje i zmienić magnesy na grubsze 1.2m/m- jest zbyt duża szczelina.W sumie zmaystrowałem 5sztuk.

Opublikowano

Prace dobiegły końca i mój Magnum jest już praktycznie gotowy  do lotu. Waga modelu do lotu wyszła 274 gramy.A oto on:

post-3422-0-57959500-1446288492_thumb.jpg

post-3422-0-78525200-1446288506_thumb.jpg

post-3422-0-63774100-1446288534_thumb.jpg

post-3422-0-60425200-1446288600_thumb.jpg

Jak widać malunek niezbyt wyszukany, może coś póżniej, jak jeszcze coś pozostanie z niego po pierwszych lotach.

Takich maleństw do nauki mam już dość, i przyszła pora aby zbudować coś większego tak około 3metrów. A co, jeszcze nie wiem, ale coś z motorkiem i żeby ładnie szybowało.A może po drodze jakiś DLG.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czysto ,solidnie, "lekko" ,przyjemnie popatrzeć na tak wykonany model :) .

Malunek elegancki,prosty ,nic na siłę,nic nie przedobrzone.

Powodzenie w oblocie.

Opublikowano

Dzięki za pochwały , ale Jacku bez przesady -_- to jest prosty model .Szczelina łącząca płat w kadłubie usunęła się sama dzięki nałożeniu pędzelkiem kleju Soudal 66A, jest teraz czysta i niewidoczna.Z wyważeniem nie było to już tak łatwo, gdyż na nos musiałem  wkleić 36 gram ołowianych plomb /12szt./ aby CG było w miejscu jak w planie, czyli 75m/m od natarcia.Jeśli w locie będzie ok obciążenie zakleję paskiem Xps i zamaluję.

post-3422-0-03785900-1446451618_thumb.jpg

Na zdjęciu widać że jest zamontowany inny silnik E-max GF 2205 Grand Turbo, o którym zapomniałem i leżał w pudełkach,więc wykonałem nowe łoże i tak pozostanie.Jest o tyle lepszy że może być zasilany pakietami 2-3S które posiadam / od 500-1300mAH/.Jeszcze sprawa regulatora,czy go wpuszczać w kadłub czy go przyklejać na rzepa na zewnętrz. i czy dać 20-to czy 30-to amperowy.Jak radzicie, może jakieś zdjęcia.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.