Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak z ciekawości zapytam .

Ile waży kompletny kadłub laminatowy, z pokładem i obsadą masztu i miecza?

 

Witam

Ponieważ zostałem wywołany do tablicy to odpowiadam .

Nie mam tych danych teraz. Ale łódka musi ważyć 4kg gotowa do pływania .Balast waży ok.2,4 kg .

W przedstawionym kadłubie nie ma zadnych wręg czy wzmocnień tylko ( jak można zauważyć ) jest usztywnienie osady masztu ,

skrzynki mieczowej , osadzenia rurki na trzon steru i powiązanie miejsca mocowania sztagu z dnem.

 

Jako dodatkową informację podaje zdjęcie przyrzadu do klrjrnia brytów zagla z folii.

                                                                           Pozdrawiam

post-3595-0-62467300-1418235259.jpg

post-3595-0-91464400-1418235321.jpg

Opublikowano

 

Jako dodatkową informację podaje zdjęcie przyrzadu do klrjrnia brytów zagla z folii.

                                                                           Pozdrawiam

Czy mógłbyś coś więcej o tym napisać?

Wymiary, promienie,  ugięcia  tych profili itp.

Opublikowano

Wprawdzie pytanie nie do mnie, ale akurat mam przerwe, wiec pozwole sobie odpowiedziec z nadzieja, ze nie zostanie to odebrane jako niegrzecznosc.

 

To szablon do klejenia profilowanego zagla. Juz o tym gdzies tutaj (a moze w innym watku?) pisalismy. Byc moze zamieszczalem nawet link do rysunkow podobnego ustrojstwa. Moze nawet jest ono pokazane w jednym z plikow, ktore zamiescilem na poczatku watku. Ja z komputera w biurze sie do nich nie dostane, bo mamy wyjatkowo sroga Firewall.

 

Glebokosc i wygiecie profilu zalezy od tego, jakie wlasciwosci ma miec gotowy zagiel. Ogolnie, profil jest geometrycznie uproszczony w porownaniu z profilami lotniczymi i opisany jest zwykle dwoma promieniami - mniejszym na odcinku od krawedzi natarcia do miejsca najwiekszego wygiecia i wiekszym od tego miejsca do krawedzi splywu. Taki profil daje sie w duzym zakresie modyfikowac podczas wykonania zagla. Ukladajac bryty w odpowiednim miejscu szablonu, mozna nadac profilowi zagla potrzebne polozenie najwiekszego ugiecia. Podobnie z wielkoscia tego ugiecia. Istnieje tutaj pewna analogia do plata lotniczego.

 

Jesli promienie nie sa podane w udostepnionych przeze mnie planach ozaglowania lub innych materialach, na pewno znajde je w domu.

 

O! Znalazlem cos innego. Tutaj (na przykladzie szablonow do MicroMagic) pokazano na obrazkach, jak to ustrojstwo zbudowac:

http://www.micromagic-rc-segeln.de/daten/profilschablone-2.pdf

 

Tutaj tez:

http://www.rcstu.ch/rcstu_files/workshop-segelbau/Segelbau-Workshop-G1_V2.pdf

Wprawdzie pytanie nie do mnie, ale akurat mam przerwe, wiec pozwole sobie odpowiedziec z nadzieja, ze nie zostanie to odebrane jako niegrzecznosc.

 

To szablon do klejenia profilowanego zagla. Juz o tym gdzies tutaj (a moze w innym watku?) pisalismy. Byc moze zamieszczalem nawet link do rysunkow podobnego ustrojstwa. Moze nawet jest ono pokazane w jednym z plikow, ktore zamiescilem na poczatku watku. Ja z komputera w biurze sie do nich nie dostane, bo mamy wyjatkowo sroga Firewall.

 

Glebokosc i wygiecie profilu zalezy od tego, jakie wlasciwosci ma miec gotowy zagiel. Ogolnie, profil jest geometrycznie uproszczony w porownaniu z profilami lotniczymi i opisany jest zwykle dwoma promieniami - mniejszym na odcinku od krawedzi natarcia do miejsca najwiekszego wygiecia i wiekszym od tego miejsca do krawedzi splywu. Taki profil daje sie w duzym zakresie modyfikowac podczas wykonania zagla. Ukladajac bryty w odpowiednim miejscu szablonu, mozna nadac profilowi zagla potrzebne polozenie najwiekszego ugiecia. Podobnie z wielkoscia tego ugiecia. Istnieje tutaj pewna analogia do plata lotniczego.

 

Jesli promienie nie sa podane w udostepnionych przeze mnie planach ozaglowania lub innych materialach, na pewno znajde je w domu.

 

O! Znalazlem cos innego. Tutaj (na przykladzie szablonow do MicroMagic) pokazano na obrazkach, jak to ustrojstwo zbudowac:

http://www.micromagic-rc-segeln.de/daten/profilschablone-2.pdf

 

Tutaj tez:

http://www.rcstu.ch/rcstu_files/workshop-segelbau/Segelbau-Workshop-G1_V2.pdf

Wprawdzie pytanie nie do mnie, ale akurat mam przerwe, wiec pozwole sobie odpowiedziec z nadzieja, ze nie zostanie to odebrane jako niegrzecznosc.

 

To szablon do klejenia profilowanego zagla. Juz o tym gdzies tutaj (a moze w innym watku?) pisalismy. Byc moze zamieszczalem nawet link do rysunkow podobnego ustrojstwa. Moze nawet jest ono pokazane w jednym z plikow, ktore zamiescilem na poczatku watku. Ja z komputera w biurze sie do nich nie dostane, bo mamy wyjatkowo sroga Firewall.

 

Glebokosc i wygiecie profilu zalezy od tego, jakie wlasciwosci ma miec gotowy zagiel. Ogolnie, profil jest geometrycznie uproszczony w porownaniu z profilami lotniczymi i opisany jest zwykle dwoma promieniami - mniejszym na odcinku od krawedzi natarcia do miejsca najwiekszego wygiecia i wiekszym od tego miejsca do krawedzi splywu. Taki profil daje sie w duzym zakresie modyfikowac podczas wykonania zagla. Ukladajac bryty w odpowiednim miejscu szablonu, mozna nadac profilowi zagla potrzebne polozenie najwiekszego ugiecia. Podobnie z wielkoscia tego ugiecia. Istnieje tutaj pewna analogia do plata lotniczego.

 

Jesli promienie nie sa podane w udostepnionych przeze mnie planach ozaglowania lub innych materialach, na pewno znajde je w domu.

 

O! Znalazlem cos innego. Tutaj (na przykladzie szablonow do MicroMagic) pokazano na obrazkach, jak to ustrojstwo zbudowac:

http://www.micromagic-rc-segeln.de/daten/profilschablone-2.pdf

 

Tutaj tez:

http://www.rcstu.ch/rcstu_files/workshop-segelbau/Segelbau-Workshop-G1_V2.pdf

Witam

Przepraszam za pomylkę . Przytoczyłem pomyłkowo odpowieć Jarka.

Temat przyrządu do klejenia żagli wyjaśnił obszernie Jarek w przytoczonych linkach.

Dodaję kilka zdjęć .

                                          Pozdrawiam.

post-3595-0-23207700-1418329623.gif

post-3595-0-01904300-1418329632.gif

post-3595-0-89921200-1418329640.gif

Opublikowano

No i fajnie.

O żaglach coś już wiem.

Teraz przydałby się jeszcze przekrój balastu,  taki,  żeby po wytoczeniu kopyta i zrobieniu na nim formy i odlaniu go z ołowiu, wyszła waga taka jaka ma być dla IOM.

Ma ktoś może coś takiego?

Opublikowano

Dzięki, o to chodziło.

 

Niby jest pokazana bulba na planie, ale strasznie długa, chyba ją skrócę co nieco.

 

I przy okazji parę fotek z budowy:

 

post-5038-0-68613900-1418460150_thumb.jpg

post-5038-0-63811000-1418460182_thumb.jpg

post-5038-0-77682500-1418460263_thumb.jpg

post-5038-0-10228100-1418460282_thumb.jpg

Opublikowano

Jak starczy mi cierpliwości, to bulbę wytoczę z mosiądzu.

Będzie ładnie wyglądała, wypolerowana na złoto, przy drewnianym kadłubie.

Ale to jeszcze się zobaczy.

Muszę tylko wymyślić, jak zrobić płetwę balastową, w tym samym stylu co kadłub.

Opublikowano

Na regaty z tym raczej się nie wybiorę, więc o opory specjalnie nie dbam. I tak wagę przekroczę pewnie o pół kilo. Ma być ładna i ładnie pływać. To wszystko, o co mi chodzi w tym projekcie.

Myślałem o rdzeniu na płetwę ze sklejki, na no laminat szkło-epoksyd, i na to fornir i malowanie. Całość w grubości 6 mm.

Nie wiem tylko czy wyjdzie dość sztywne.

Opublikowano

O poszyciu z balsy oczywiście wiem, 

 

 

 

 

 

 

 

 

Topola podobnie jak lipa jest drewnem niemal bezsłojowym, nie ma tendencji do łupania się wzdłuż słojów i do odzszczypywania.

Nożykiem można ją ciąć wzdłuż i w poprzek, z wyczuciem jednak. Poleruje się na połysk.

Takie poszycie jakie wykonałem jest bardzo sztywne, nie czuć przy szlifowaniu żadnego uginania się powierzchni.

Szlifowanie prowadzę trójetapowo.

Płótno 40 ręcznie na sztywnym klocku, płótno 80 szlifierką oscylacyjną( na gąbce) i na koniec ręcznie 180 płótno na pacce z gąbką.

Pod ręką nie czuję żadnych zapadnięć pomiędzy wręgami. ale to dopiero wyjdzie po położeniu lakieru.

Tak wygląda powierzchnia po drugim etapie:

post-5038-0-04252200-1418654142_thumb.jpg

post-5038-0-38913200-1418654152_thumb.jpg

Opublikowano

mnie się bardzo podoba,wyjedzie z tego klasyczna łódź...  :)

 

mam w piwnicy kadłub żaglówki wykonany identyczną metodą (długość ponad 1 metr),dostałem go kiedyś w prezencie.poszycie jest wykonane z listewek balsowych klejonych chyba na wikol.jest w stanie surowym i wymaga obróbki...

może kiedyś się zmobilizuję i "wystrugam" coś z tego  ;) .

Opublikowano

Jeszcze ze dwie godzinki szlifowania i będzie. Już jakieś 4/5 gotowe.

I tu kolejny problem. Czy IOM ma jakieś wymogi względem dziobnicy?

Na fotkach z netu  widać jakieś z tym kombinacje. 

Ja po prostu wydłużyłem listewki poszycia tak , żeby się zbiegły.

Może tak zostać?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.