Skocz do zawartości

Nieuport 17


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podwozie lepiej zrobić druciane i to bardzo przypadło mi do gustu jak jest zrobione. Mam obmyślony plan wykonania giętarki do drutu bo denerwuje mnie wyginanie drutu w imadle ... kwestia teraz wygięcia drutu i zlutowania. Powiem jeszcze że zapożyczę z tej relacji o zawiaso wanie SK, akurat mam takową rurkę aluminiową :)  Nie zapomnij się pochwalić kołami jak skończysz ;) 

Opublikowano

Ostatnio niewiele się działo - wyażurowałem łącznik dolnych skrzydeł, wyciąłem brakujący łącznik górnych i przygotowałem "obręcze" kół:

 

Nieu-ACES23.jpg.f417e148f7af0aced343de340c6d7b33.jpg

 

Ponadto z resztek balsy zrobiłem wypełnienia międzydźwigarowe górnego płata i dopasowałem górny dźwigar. Przy okazji pytanie w kwesti dodatkowego wzmocnienia skrzydła - czy takie będzie OK?:

 

Nieu-ACES24.jpg.91ba0a66f21a86cbb176962f0889a9ed.jpg

 

Na koniec dopasowany kawałek epp w którym będą otwory i wklejone na polimer serwa sterów - powinny się zmieścić z lekkim zapasem między zbiornikiem a górną częścią kadłuba:

 

Nieu-ACES25.thumb.jpg.161ea470ae16ea3158e6e6d0d85e83fa.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Jeśli robisz takie koła, zrób podwozie które będzie pochłaniało energię przyziemienia. Bo te oponki nie zbiorą nic.

Opublikowano

Podwozie ma być amortyzowane. A koła zrobiłem tak, że to co widać to jest sklejka 2mm, a w środku jest mniejsze kółko z twardej balsy 2mm. Jeszcze mają być mniejsze koła ze sklejki naklejone na środku (dlatego ich na razie nie malowałem) no i pozostaje kwestia piasty.

 

EDIT:

Zapomniałem dodać - jedno kółko waży teraz 20g więc na końcu powinno się zmieścić w jakiś 25g.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Dzięki :) jak uda się jakoś polutowac podwozie zabiorę się za kółka ;) ja oś planuje zrobić z drutu 3 mm a piaste z rurki mosiężnej o fi wewnętrznym odpowiadające mu osi bo chyba takową posiadam ale musze się jeszcze upewnić.

Opublikowano

Ostatnio miałem niewiele czasu ale podziałałem trochę w temacie podwozia - wygiąłem drut 2mm i wymyśliłem sobie taki sposób na przytrzymanie wszystkiego do lutowania:

 

Nieu-ACES26.jpg.bfe3df640244248f21153a0b127c3fa6.jpg

 
Pozostało jeszcze wlutowanie kawałka blaszki na środku i przejechanie lutów pilnikiem:

 

Nieu-ACES27.jpg.c7b2309ad2e37809decd7cbf04151971.jpg

 
Znalazłem także w internecie jak było wzmocnione prawdziwe skrzydło:

 

n17wing1.jpg.6e337ce59debcedd05fadd1c004ae642.jpg

 

n17wing2.jpg.b4f957a7cb65355e4a9043797d1832f4.jpg

 

więc dokupię najcieńsze pręty węglowe i zrobię jak w oryginale i tak jak to sugerował użytkownik TooM na początku mojego wątku.
 
Pozdrawiam,
Krzysiek

Opublikowano

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na proporcje i wymiary skrzydła na tym rysunku.

Różnią się od innych "planów i szkiców".

Od czasu jak znalazłem ten rysunek robię TYLKO takie i latają zdecydowanie lepiej.

Natomiast co do podwozia to gdybyś zrobił tylne golenie z drutu 1,5 to przy lądoawniu pięknie się deformują pochłaniając energię.

Potem dwa ruchu ręką ,prostujasz je i do startu gotowe.Jest to najprostszy sposób na amortyzację . :D

Sprawdzone w Nieuportach i SE5A

Opublikowano

Szczerze mówiąc nie zwróciłem, ale dzięki za naprowadzenie na temat  ;) Ostatnio niewiele się działo - okleiłem stateczniki folią:

 

Nieu-ACES28.jpg.4db4944765727e980ecb68b7539912c6.jpg

 

przygotowałem płozę ogonową do montażu wykorzystując pomysł Przema, który buduje analogicznego elektryka:

 

Nieu-ACES29.jpg.73d3ce119751b879c09a8395bcc6c2f8.jpg

 

oraz oszlifowałem skrzydła - sporo czasu to zajęło. W najbliższych dniach oklejam kadłub i montuję napęd sterów.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Tak polski. Nie wiem jeszcze gdzie jest SC - na innych planach też nie widziałem. A wykłon silnika jaki zrobisz - na początku "na oko"? ;-)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Skłon jak zawsze na oko ;) bardziej mnie martwi czy nie popierniczyłem z kątem zaklinowania płatów. I profil z tych powiększonych planów wychodzi bardziej na płasko wypukły niż dwu wypukły ale mam nadzieję że model będzie latał w moim wykonaniu ;)

Opublikowano

SC proponuję założyć na 1/5 - 1/4 cięciwy profilu i sprawdzać w pozycji odwróconej.

Zdecydowanie do pierwszych prób lepiej model przeważyć na nos niż na ogon a wychylenia SW ustawić na nie więcej niż 7stopni. Proponuje też ustawic silne EXPO bo powierzchnie sterowe modeli wwI są bardzo duże.

 

ms

Opublikowano

Co do porady odnośnie SC i wychylenia sterów z pewnością skorzystam wiec osobiście dziękuję :) powiem szczerze że nigdy nie latałem z ustawionym EXPO ;)

Opublikowano

Nasze Nieuporty robię z ustawieniami :

-skrzydła (liczone od dolnej płaszczyzny ,profil spica lub clark) , stateczniki  - 0 stopni

-skłon 3 stopnie

-wykłon 1,5 stopnia

SC -co się da do przodu (pakiet ,serwo gazu pod maską ,BEC i odbiorni tuż za wręgą obok zbiornika) .

Jednak i tak po pierwszym locie zazwyczaj doważam w zależności jak lekki wyszedł ogon od 15 do 30 gram

Modele latają bez konieczności podpierania sterem kierunku ,zwłaszcza te robione ze skrzydłami wg rysunku który zamieściłeś  :)

Po kolejnych walkach różnie bywa :D

Co do expo to nie ma przecież obowiązku ,Do oblotu nigdy nie stosuję bo wtedy nie czuję jak model lata ale sa koledzy co mają na wszystkie stery i też jest dobrze.

Ja mam na modelach do startów 30 % expo na SK bo latam w mode 4 i w nerwach mogę przy zaciąganiu poruszyć SK a Alina nie ma żadnego..

P.S.

Mirek dobrze pisze SW tylko 7-10  stopni a czasem wychodzi że mniej

P.S.S

Czym pokryjesz skrzydła .Szukam Solarfilmu srebrnego .Jakby ktoś widział gdzie kupić. :(  

Opublikowano

Ostatnio wkleiłem klejem polimerowym serwa sterów do kawałka EPP, zamontowałem dźwignie sterów, wkleiłem usterzenie i rozpocząłem oklejanie kadłuba:

 

Nieu-ACES30.jpg.0964935e2d25266ab8623c5ac33bb545.jpg

 

Mam też już zabezpieczoną wręgę silnikową lakierem poliuretanowym, pomalowałem też nim koła i mocowanie płozy ogonowej.

Niewiele tego przybyło, jak przynudzam to mówcie  ;)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.