przemo Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Podwozie lepiej zrobić druciane i to bardzo przypadło mi do gustu jak jest zrobione. Mam obmyślony plan wykonania giętarki do drutu bo denerwuje mnie wyginanie drutu w imadle ... kwestia teraz wygięcia drutu i zlutowania. Powiem jeszcze że zapożyczę z tej relacji o zawiaso wanie SK, akurat mam takową rurkę aluminiową Nie zapomnij się pochwalić kołami jak skończysz
songo78 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Ostatnio niewiele się działo - wyażurowałem łącznik dolnych skrzydeł, wyciąłem brakujący łącznik górnych i przygotowałem "obręcze" kół: Ponadto z resztek balsy zrobiłem wypełnienia międzydźwigarowe górnego płata i dopasowałem górny dźwigar. Przy okazji pytanie w kwesti dodatkowego wzmocnienia skrzydła - czy takie będzie OK?: Na koniec dopasowany kawałek epp w którym będą otwory i wklejone na polimer serwa sterów - powinny się zmieścić z lekkim zapasem między zbiornikiem a górną częścią kadłuba: Pozdrawiam, Krzysiek
JacekK Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Jeśli robisz takie koła, zrób podwozie które będzie pochłaniało energię przyziemienia. Bo te oponki nie zbiorą nic.
przemo Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Krzyśku poproszę więcej szczegółów odnośnie konstrukcji kół
songo78 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Podwozie ma być amortyzowane. A koła zrobiłem tak, że to co widać to jest sklejka 2mm, a w środku jest mniejsze kółko z twardej balsy 2mm. Jeszcze mają być mniejsze koła ze sklejki naklejone na środku (dlatego ich na razie nie malowałem) no i pozostaje kwestia piasty. EDIT: Zapomniałem dodać - jedno kółko waży teraz 20g więc na końcu powinno się zmieścić w jakiś 25g. Pozdrawiam, Krzysiek
przemo Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Dzięki jak uda się jakoś polutowac podwozie zabiorę się za kółka ja oś planuje zrobić z drutu 3 mm a piaste z rurki mosiężnej o fi wewnętrznym odpowiadające mu osi bo chyba takową posiadam ale musze się jeszcze upewnić.
songo78 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Do lutowania koniecznie użyj kwasu, ja mam jakiś taki: http://www.kramad.sklepna5.pl/towar/8/topnik-kwasowy-tak-ii-225.html Pozdrawiam, Krzysiek
songo78 Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Opublikowano 5 Lutego 2015 Ostatnio miałem niewiele czasu ale podziałałem trochę w temacie podwozia - wygiąłem drut 2mm i wymyśliłem sobie taki sposób na przytrzymanie wszystkiego do lutowania: Pozostało jeszcze wlutowanie kawałka blaszki na środku i przejechanie lutów pilnikiem: Znalazłem także w internecie jak było wzmocnione prawdziwe skrzydło: więc dokupię najcieńsze pręty węglowe i zrobię jak w oryginale i tak jak to sugerował użytkownik TooM na początku mojego wątku. Pozdrawiam, Krzysiek
przemo Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Ja zamiast blaszki wlutowałem na środku kawalek drutu 2 mm i powiem że jest obiecująco
songo78 Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Opublikowano 5 Lutego 2015 Chyba też tak zrobię, bo nie mam takiej blaszki. Pozdrawiam, Krzysiek
TooM Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na proporcje i wymiary skrzydła na tym rysunku. Różnią się od innych "planów i szkiców". Od czasu jak znalazłem ten rysunek robię TYLKO takie i latają zdecydowanie lepiej. Natomiast co do podwozia to gdybyś zrobił tylne golenie z drutu 1,5 to przy lądoawniu pięknie się deformują pochłaniając energię. Potem dwa ruchu ręką ,prostujasz je i do startu gotowe.Jest to najprostszy sposób na amortyzację . Sprawdzone w Nieuportach i SE5A
songo78 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Szczerze mówiąc nie zwróciłem, ale dzięki za naprowadzenie na temat Ostatnio niewiele się działo - okleiłem stateczniki folią: przygotowałem płozę ogonową do montażu wykorzystując pomysł Przema, który buduje analogicznego elektryka: oraz oszlifowałem skrzydła - sporo czasu to zajęło. W najbliższych dniach oklejam kadłub i montuję napęd sterów. Pozdrawiam, Krzysiek
przemo Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Czyli w barwach Polskich będzie ? W zasadzie to oblot praktycznie na dniach a powiedz mi Krzychu ustalales SC?
songo78 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Tak polski. Nie wiem jeszcze gdzie jest SC - na innych planach też nie widziałem. A wykłon silnika jaki zrobisz - na początku "na oko"? ;-) Pozdrawiam, Krzysiek
przemo Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Skłon jak zawsze na oko bardziej mnie martwi czy nie popierniczyłem z kątem zaklinowania płatów. I profil z tych powiększonych planów wychodzi bardziej na płasko wypukły niż dwu wypukły ale mam nadzieję że model będzie latał w moim wykonaniu
mirolek Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 SC proponuję założyć na 1/5 - 1/4 cięciwy profilu i sprawdzać w pozycji odwróconej. Zdecydowanie do pierwszych prób lepiej model przeważyć na nos niż na ogon a wychylenia SW ustawić na nie więcej niż 7stopni. Proponuje też ustawic silne EXPO bo powierzchnie sterowe modeli wwI są bardzo duże. ms
przemo Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Co do porady odnośnie SC i wychylenia sterów z pewnością skorzystam wiec osobiście dziękuję powiem szczerze że nigdy nie latałem z ustawionym EXPO
TooM Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Nasze Nieuporty robię z ustawieniami : -skrzydła (liczone od dolnej płaszczyzny ,profil spica lub clark) , stateczniki - 0 stopni -skłon 3 stopnie -wykłon 1,5 stopnia SC -co się da do przodu (pakiet ,serwo gazu pod maską ,BEC i odbiorni tuż za wręgą obok zbiornika) . Jednak i tak po pierwszym locie zazwyczaj doważam w zależności jak lekki wyszedł ogon od 15 do 30 gram Modele latają bez konieczności podpierania sterem kierunku ,zwłaszcza te robione ze skrzydłami wg rysunku który zamieściłeś Po kolejnych walkach różnie bywa Co do expo to nie ma przecież obowiązku ,Do oblotu nigdy nie stosuję bo wtedy nie czuję jak model lata ale sa koledzy co mają na wszystkie stery i też jest dobrze. Ja mam na modelach do startów 30 % expo na SK bo latam w mode 4 i w nerwach mogę przy zaciąganiu poruszyć SK a Alina nie ma żadnego.. P.S. Mirek dobrze pisze SW tylko 7-10 stopni a czasem wychodzi że mniej P.S.S Czym pokryjesz skrzydła .Szukam Solarfilmu srebrnego .Jakby ktoś widział gdzie kupić.
songo78 Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Opublikowano 14 Lutego 2015 Dzięki za praktyczne informacje, temat uważam za wyczerpany Pozdrawiam, Krzysiek
songo78 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Ostatnio wkleiłem klejem polimerowym serwa sterów do kawałka EPP, zamontowałem dźwignie sterów, wkleiłem usterzenie i rozpocząłem oklejanie kadłuba: Mam też już zabezpieczoną wręgę silnikową lakierem poliuretanowym, pomalowałem też nim koła i mocowanie płozy ogonowej. Niewiele tego przybyło, jak przynudzam to mówcie Pozdrawiam, Krzysiek
Rekomendowane odpowiedzi