przemo Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Dobrze idzie stery juz w klejone? Żebym to ja już mógł zacząć oklejanie ... Krzyśku a skrzydło masz już skończone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Stery wklejone, w dolnym skrzydle właśnie się robi mocowanie na śruby, górne oszlifowane, lotki ozawiasowane, ostatnio przymierzyłem serwa i niestety pionowo się nie mieszczą - trzeba będzie zrobić mocowanie na płasko, jeszcze te wzmocnienia węglowe przede mną. Sporo pracy przy tym modelu, a może nie przeżyć pierwszej walki... Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Dokończyłem oklejać kadłub i montować napęd sterów (prawie, bo zabrakło węgla na drugi popychacz steru wysokości), niestety podczas prac z poszyciem uszkodziłem statecznik poziomy - balsa pękła w miejscu ażurowania na razie wzmocniłem taśmą szklaną ale na oko te stery z lekkiej balsy jakieś za delikatne mi się wydają: Wygiąłem też na mokro łącznik dolnych skrzydeł i przygotowałem w obu połówkach mocowanie na śruby. Wznios, który jest w planach wydawał mi się za duży więc jest taki jak w tym wątku http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1121&postdays=0&postorder=asc&start=40 czyli 1cm na stronę. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Fajnie juz wygląda ja od jutra zabieram się za maskę silnika. Podglądam cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Dawno nic nie pisałem, bo i niewiele zrobiłem ale małymi krokami posuwam się do przodu Skończyłem montować serwa i popychacze sterów z węgli 2,5mm - w połowie kadłuba jest dodatkowa przelotka. Jest odbiornik i stery zaprogramowane na wychylenia 7 stopni. Przykręciłem też podwozie - może nie wygląda to pięknie ale jest mocne i mam nadzieję, że wytrzyma: Zamocowałem płozę ogonową: i kadłub wygląda już tak: Wziąłem się za przykręcanie silnika i... zonk, a właściwie dwa: - brak dostępu do iglicy regulacji składu mieszanki - mam zamiar nałożyć kawałek plastikowej rurki i przewiercić kadłub tak aby wyprowadzić regulację na zewnątrz kadłuba - przy montażu tego silnika odwróconego o 180 stopni prz standardowym łożu zbiornik paliwa wychodzi za wysoko - czy można przykręcić silnik tak?: Mam nadzieję, że z rysunku wiadomo o co chodzi i dzięki za ewentualne odpowiedzi Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Przez tą odcięta maskę na dole i brak garba to teraz przypomina Nieuport'a 11 Ale masz już z górki ... w zasadzie powoli widać ostatni szczyt do zdobycia a mianowicie oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Maska musi być odcięta bo silnik się nie mieścił cylindrem w dół, garba na razie nie chciało mi się robić Plan na najbliższe dni to doklejenie mocowań połączeń płatów, które zrobię z drutu 2mm, oklejenie dolnego skrzydła i dokończenie budowy górnego - wzmocnienia węglowe, serwa chyba wkleję do kawałków EPP (tak jak w ESA) bo ostatnio mam już dość cięcia sklejki ręcznie oraz połączenie obu połówek i wzmocnienie połączenia. Do oblotu jeszcze daleko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 (...) Do oblotu jeszcze daleko w zasadzie u mnie tak samo ... Najbardziej stresujące będzie oklejanie koverallem w moim przypadku a malowanie to już zabawa i sama przyjemność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 Dziś po południu miałem trochę więcej czasu i prawie skończyłem kadłub - prawie bo brakuje tylko pakietu zasilającego odbiornik, który kupię lub sam zlutuję i zamontuję gdy będę znał wyważenie całości. Zbiornik jednak przesunąłem w dół, serwo gazu przykleiłem na kawałku EPP zaraz za wręgą silnikową: Niestety nie ustrzegłem się błędu - po obniżeniu zbiornika do właściwego położenia ten nieszczęsny łącznik dolnych połówek nie pasuje Muszę zrobić inny lub zmienić mocowanie płatów. Zważyłem uzbrojony kadłub i wyszło 760g więc chyba jest nieźle: Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Ciasno tam u Ciebie w tym kadłubie. Co do łącznika szkoda że się tak stało a masz już jakiś pomysł na nowy łącznik ? Co do wagi to jest szansa że zmieścisz się w 1000 g ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Wszystko maksymalnie z przodu to i ciasno się zrobiło, ale łoże mogłem kupić ciut dłuższe, jak się zmieszczę w kilogramie, a jest szansa to będzie super. Pakiet zasilający elektronikę będzie nad silnikiem pod maską. Zamiast łącznika zrobię chyba wypustki ze sklejki przyklejone na stałe - odpowiedni kąt zapewni kawałek listewki sosnowej. W połówkach płatów mam już przygotowane "kieszenie" i nawiercone otwory na śruby nylonowe. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Kilogram to było by bardzo optymalne rozwiązanie dojdzie 100g paliwa i będzie ok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Krzyśku udało mi się dopaść recepturki o średnicy 30 mm i 40 mm więc jak chcesz na amortyzację podwozia to daj znać .. gumek spodziewam się w przyszłym tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Recepturki potniesz sobie z dętki rowerowej i to szerokości według uznania? zakładałem je do elektryka w skali 1/7 i benzyny 2 skali 1/4. Niestety szybko przecierały się ale to mi nie przeszkadzało mając dętkę pod ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Też i dobry pomysł ogólnie recepturki nabyłem za niecałe 2 PLN w ilości około 450 sztuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Dzięki, może skorzystam Wczoraj wieczorem siadłem jeszcze na chwilę i wyciąłem z resztek EPP mocowanie serw w skrzydle, wkleiłem je jak zwykle klejem polimerowym i tak też przykleję same serwa. Zacząłem robić wzmocnienia z węgla 1,5mm, którego mi niestety zabrakło ale po wklejeniu tych kilku patyków na gęsty CA skrzydełko zaczęło się robić mega wytrzymałe na skręcanie: I ostatni rzut oka przed oklejaniem na mocowanie dolnych połówek, którego jeszcze nie wstawiałem: Problematyczne staje się wklejenie wypustek do kadłuba pod odopwiednim kątem - chyba zrobię najpierw górne skrzydło, a dolne przykleję pod odpowiednim kątem na zasadzie podwieszenia do górnego. Kupiłem też taki szczelinomierz z listkiem 0,05mm http://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/katowniki-miarki/miarki-i-tasmy-miernicze/opinie-szczelinomierz-97x272-topex,p46314,l735.html do regulacji luzu zaworowego co w silnikach ASP się podobno często zdarza. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Powoli zbliżam się do końca budowy. Okleiłem połówki dolnego płata folią: i skończyłem wzmacniać górne skrzydło: I na koniec przymiarka czy pasuje do stójki: Pozdrawiam, Krzysiek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Skoro Twoje skrzydło jest sztywne to ja moglem ze swojego urwać dużo gram ... fajna relacja i juz zapamietuje wzmocnienia skrzydla na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Ale te skrzydła nie mają być sztywne same w sobie - według mnie te wewnętrzne pręciki są zbędne. Sztywności konstrukcja nabiera gdy wszystko jest złączone i skręcone z napiętymi linkami. W moim w skali 1/4 skrzydło jest raczej wiotkie ale właśnie po zmontowaniu konstrukcja robi się bardzo sztywna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Irku, zobacz kilka postów wcześniej wstawiony przeze mnie plan skrzydła prawdziwego samolotu. Poza tym kierowałem się sugestiami kolegów od kombatu - bez ich rad pewnie nie zrobiłbym też wypełnień międzydźwigarowych i model długo by nie pożył. Te pręciki ważą niewiele, a skrzydło zrobiło się wytrzymałe na skręcanie i o to chodziło. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi