Skocz do zawartości

Nieuport 17


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stery wklejone, w dolnym skrzydle właśnie się robi mocowanie na śruby, górne oszlifowane, lotki ozawiasowane, ostatnio przymierzyłem serwa i niestety pionowo się nie mieszczą - trzeba będzie zrobić mocowanie na płasko, jeszcze te wzmocnienia węglowe przede mną. Sporo pracy przy tym modelu, a może nie przeżyć pierwszej walki...

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Dokończyłem oklejać kadłub i montować napęd sterów (prawie, bo zabrakło węgla na drugi popychacz steru wysokości), niestety podczas prac z poszyciem uszkodziłem statecznik poziomy - balsa pękła w miejscu ażurowania  :( na razie wzmocniłem taśmą szklaną ale na oko te stery z lekkiej balsy jakieś za delikatne mi się wydają:

 

Nieu-ACES31.jpg.01c90eb361b50e8c22c223b0042a5809.jpg

 
Wygiąłem też na mokro łącznik dolnych skrzydeł i przygotowałem w obu połówkach mocowanie na śruby. Wznios, który jest w planach wydawał mi się za duży więc jest taki jak w tym wątku http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1121&postdays=0&postorder=asc&start=40 czyli 1cm na stronę.
 
Pozdrawiam,
Krzysiek

Opublikowano

Dawno nic nie pisałem, bo i niewiele zrobiłem ale małymi krokami posuwam się do przodu  ;) Skończyłem montować serwa i popychacze sterów z węgli 2,5mm - w połowie kadłuba jest dodatkowa przelotka. Jest odbiornik i stery zaprogramowane na wychylenia 7 stopni. Przykręciłem też podwozie - może nie wygląda to pięknie ale jest mocne i mam nadzieję, że wytrzyma:

 

Nieu-ACES32.jpg.f9b69bf52c946f9dafe4e615554111f3.jpg

 
Zamocowałem płozę ogonową:

 

Nieu-ACES33.jpg.ccdefc78ec43592ef96fd26211e39179.jpg

 
i kadłub wygląda już tak:

 

Nieu-ACES34.jpg.ec14c27c4f54dc280c54ad2ae4f83d96.jpg

 
Wziąłem się za przykręcanie silnika i... zonk, a właściwie dwa:
- brak dostępu do iglicy regulacji składu mieszanki - mam zamiar nałożyć kawałek plastikowej rurki i przewiercić kadłub tak aby wyprowadzić regulację na zewnątrz kadłuba
- przy montażu tego silnika odwróconego o 180 stopni prz standardowym łożu zbiornik paliwa wychodzi za wysoko - czy można przykręcić silnik tak?:

 

Nieu-ACES35.jpg.85a9bb3e7695d67ad363666dc29e6740.jpg

 
Mam nadzieję, że z rysunku wiadomo o co chodzi i dzięki za ewentualne odpowiedzi  ;)
 
Pozdrawiam,
Krzysiek

Opublikowano

Przez tą odcięta maskę na dole i brak garba to teraz przypomina Nieuport'a 11 ;)

nieuport_11.jpg

Ale masz już z górki ... w zasadzie powoli widać ostatni szczyt do zdobycia a mianowicie oblot :)

Opublikowano

Maska musi być odcięta bo silnik się nie mieścił cylindrem w dół, garba na razie nie chciało mi się robić ;) Plan na najbliższe dni to doklejenie mocowań połączeń płatów, które zrobię z drutu 2mm, oklejenie dolnego skrzydła i dokończenie budowy górnego - wzmocnienia węglowe, serwa chyba wkleję do kawałków EPP (tak jak w ESA) bo ostatnio mam już dość cięcia sklejki ręcznie oraz połączenie obu połówek i wzmocnienie połączenia. Do oblotu jeszcze daleko :(

Opublikowano

(...) Do oblotu jeszcze daleko :(

w zasadzie u mnie tak samo ...

 

Najbardziej stresujące będzie oklejanie koverallem w moim przypadku a malowanie to już zabawa i sama przyjemność :) 

Opublikowano

Dziś po południu miałem trochę więcej czasu i prawie skończyłem kadłub - prawie bo brakuje tylko pakietu zasilającego odbiornik, który kupię lub sam zlutuję i zamontuję gdy będę znał wyważenie całości. Zbiornik jednak przesunąłem w dół, serwo gazu przykleiłem na kawałku EPP zaraz za wręgą silnikową:

 

Nieu-ACES36.jpg.9603fc3217c1f4523be202ceccaca3fe.jpg

 

Niestety nie ustrzegłem się błędu - po obniżeniu zbiornika do właściwego położenia ten nieszczęsny łącznik dolnych połówek nie pasuje  :( Muszę zrobić inny lub zmienić mocowanie płatów. Zważyłem uzbrojony kadłub i wyszło 760g więc chyba jest nieźle:

 

Nieu-ACES37.jpg.0f109e05a75892e8f968eaacb26fdca1.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Ciasno tam u Ciebie w tym kadłubie. Co do łącznika szkoda że się tak stało a masz już jakiś pomysł na nowy łącznik ? 
Co do wagi to jest szansa że zmieścisz się w 1000 g ?

Opublikowano

Wszystko maksymalnie z przodu to i ciasno się zrobiło, ale łoże mogłem kupić ciut dłuższe, jak się zmieszczę w kilogramie, a jest szansa to będzie super. Pakiet zasilający elektronikę będzie nad silnikiem pod maską. Zamiast łącznika zrobię chyba wypustki ze sklejki przyklejone na stałe - odpowiedni kąt zapewni kawałek listewki sosnowej. W połówkach płatów mam już przygotowane "kieszenie" i nawiercone otwory na śruby nylonowe.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Kilogram to było by bardzo optymalne rozwiązanie dojdzie 100g paliwa i będzie ok . 

Opublikowano

Krzyśku udało mi się dopaść recepturki o średnicy 30 mm i 40 mm więc jak chcesz na amortyzację podwozia to daj znać .. gumek spodziewam się w przyszłym tygodniu ;) 

Opublikowano

Recepturki potniesz sobie z dętki rowerowej i to szerokości według uznania? zakładałem je do elektryka w skali 1/7 i benzyny 2 skali 1/4. Niestety szybko przecierały się ale to mi nie przeszkadzało mając dętkę pod ręką.

Opublikowano

Dzięki, może skorzystam  :) Wczoraj wieczorem siadłem jeszcze na chwilę i wyciąłem z resztek EPP mocowanie serw w skrzydle, wkleiłem je jak zwykle klejem polimerowym i tak też przykleję same serwa. Zacząłem robić wzmocnienia z węgla 1,5mm, którego mi niestety zabrakło ale po wklejeniu tych kilku patyków na gęsty CA skrzydełko zaczęło się robić mega wytrzymałe na skręcanie:

 

Nieu-ACES38.jpg.35c5aec0c3fd3769c141f15714ef18a2.jpg

 

I ostatni rzut oka przed oklejaniem na mocowanie dolnych połówek, którego jeszcze nie wstawiałem:

 

Nieu-ACES39.thumb.jpg.f8d40808aafd172d5b5cf7a303306c8c.jpg

 

Problematyczne staje się wklejenie wypustek do kadłuba pod odopwiednim kątem - chyba zrobię najpierw górne skrzydło, a dolne przykleję pod odpowiednim kątem na zasadzie podwieszenia do górnego.

Kupiłem też taki szczelinomierz z listkiem 0,05mm http://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/katowniki-miarki/miarki-i-tasmy-miernicze/opinie-szczelinomierz-97x272-topex,p46314,l735.html do regulacji luzu zaworowego co w silnikach ASP się podobno często zdarza.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Powoli zbliżam się do końca budowy. Okleiłem połówki dolnego płata folią:

 

Nieu-ACES40.thumb.jpg.87db79f1f195381aacc02f5a2b158d7f.jpg

 

i skończyłem wzmacniać górne skrzydło:

 

Nieu-ACES41.jpg.15b81913ea3b06e3ec3304623dc0d665.jpg

 

I na koniec przymiarka czy pasuje do stójki:

 

Nieu-ACES42.jpg.1d237d8bac0cb0be6b07f2e7b572277c.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Lubię to 1
Opublikowano

Skoro Twoje skrzydło jest sztywne to ja moglem ze swojego urwać dużo gram ... fajna relacja i juz zapamietuje wzmocnienia skrzydla na przyszłość ;)

Opublikowano

Ale te skrzydła nie mają być sztywne same w sobie - według mnie te wewnętrzne pręciki są zbędne. Sztywności konstrukcja nabiera gdy wszystko jest złączone i skręcone z napiętymi linkami. W moim w skali 1/4 skrzydło jest raczej wiotkie ale właśnie po zmontowaniu konstrukcja robi się bardzo sztywna.

Opublikowano

Irku, zobacz kilka postów wcześniej wstawiony przeze mnie plan skrzydła prawdziwego samolotu. Poza tym kierowałem się sugestiami kolegów od kombatu - bez ich rad pewnie nie zrobiłbym też wypełnień międzydźwigarowych i model długo by nie pożył. Te pręciki ważą niewiele, a skrzydło zrobiło się wytrzymałe na skręcanie i o to chodziło.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.