Skocz do zawartości

Osprey-g konwersja na spalinę


Rekomendowane odpowiedzi

Skorygujcie mnie, jeżeli źle ulokowałem temat.

Nabyłem taki model : http://www.modelmotor.pl/hacker-osprey-x-28-g-arf.html

 

Nie jest kompletny, bo brakuje mu mocowania silnika, ale poza tym wszystko jest. Nie mam doświadczenia z łodziami latającymi ani wodnosamolotami, ale chciałem od czegoś zacząć. Lądowanie na wodzie łodzią latającą powinno być łatwiejsze niż wodnosamolotem...

 

W każdym razie chcę go przerobić spalinę.

 

Jaki doradzilibyście silnik ? Czy da radę zassać paliwo, jeżeli zbiornik będzie na dole w kadłubie... ?

 

post-14555-0-59338100-1411479410_thumb.jpg

 

Dodam tylko, że ja mierzę w 2-2,5ccm. 

 

Miałem do czynienia już z gasnącymi modelami w powietrzu, pomimo, że zbiornik był tylko 3cm poniżej głowicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 ccm silnik powinien dac radę. Ale. Małe silniki nie zawsze są ok. Mam asp 4ccm i chodzi pięknie. Choć krąży opinia że małe asp to lipa. Nie wiem jak to sie ma do os czy saito. Co do zbiornika to powinien być na wysokości gaznika. 100ccm zbiornik starczy ci na długo, mi przy 4ccm starcza na 16 min spokojnego latania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na koncie już latanie gigantami, więc mam nadzieję , że sobie poradzę, a jak nie to przynajmniej nowe doświadczenia.

 

Mam do niego ASP 12A  albo O.S. Max 15LA. Który będzie lepszy? Czyli zbiornik jakieś 100ml muszę zamontować za silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASP ma ok.31,5 mm a O.S. Max ma ok.32,5mm (wymiar od środka otworu) . Masz jakąś fotkę tej wieżyczki?

 

Dziś poszukam tych zdjęć :)

 

Pogrzebałem i niestety dużo nie znalazłem... https://www.youtube.com/watch?v=skO7IqkCtBc

 

http://www.rcuniverse.com/forum/seaplanes-176/3243134-hackers-osprey-x-28g-h-lobbys-donald-4-a.html

 

http://depron.co.za/1/index.php?main_page=index&manufacturers_id=14&sort=4a&page=3

 

Napisali, że zasilany może być przez 1-1,5ccm. Ale coś mi tu nie pasuje. Wg producenta model waży ok. 850g (gotowy do lotu jak rozumiem). Nie ma mowy, żeby 1ccm to pociągnął. Do spokojnego latania 2ccm powinny być ok, model 600g + silnik z osprzętem, wyjdzie jakiś kilogram...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dziś godzinkę i odwaliłem trochę fuszerkę, bo nie wygląda to za ciekawie. Taka jest koncepcja i zacznę to obudowywać po pierwszym udanym locie. Może się okazać, że na nim się skończy i nie będzie czego odbudowywać...  Dlatego nie chciałem tego robić za porządnie.

W każdym razie są 2 opcje, albo śmigło będzie ciągnąc albo pchać, z tego co spojrzałem raczej będzie pchać, bo może być problem z wyważaniem.  Za kilka dni zrobię oblot i zobaczymy.

 

 

 

post-14555-0-18903600-1411591500_thumb.jpg post-14555-0-24099000-1411591521_thumb.jpg post-14555-0-64699800-1411591541_thumb.jpg  post-14555-0-29637200-1411591563_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz startować z wody to sprzedaj oba silniki i kup ASP z niebieską głowicą ( w Polsce coś ok 200 zł )

Różnica jest ogromna i to nie tylko w mocy ale też kulturze pracy.

Niezawodność podobna do OS max CV .Jest to jeden z bardziej udanych małych silników .

Sprawdzone na zawodach kombat (również na Mistrzostwach Świata ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest na łożyskach, więc nie ma problemu, ciekawe jaki będzie moment odchylający w stosunku do oryginału, bo silnik jest trochę wyżej niż elektryk....   (to mnie zastanawia)

 

Nie będę sprzedawał tych silników, to się nie opłaca, ale to ASP sobie kupie. Słyszałem o nim dobre opinie..  Nie chcę na razie pakować aż 2,5ccm. Zacznę od 2ccm. Jeżeli będzie za słaby, to wrzucę 2,5ccm.

 

Pytanie jaki ma być kąt osi silnika względem płata ?  Zrobić równoległe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie standardowy, kąty będą na 100%. Nie wiem tylko w tej chwili czy plus - raczej tak. Do tego widzę, że SC dużo przed redanem. Pisaliśmy już wiele razy jakie są objawy dla SC przed i za redanem - nie pamiętam w tej chwili. Zdaje się , że parę milimetrów przed SC było OK ale u Ciebie widzę dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze pytanie, czy modele z śmigłem pchającym się wyważa tak samo jak reszte? (SC w 1/3 płata) ?  Czy jakoś inaczej?

 

Łoże z silnikiem , serwem i pustym zbiornikiem paliwa waży 330g. Razem z paliwem pewnie ciut przekroczy 400g, czyli model do lotu ok. 1kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Zastanawiam się tylko jak go będzie odchylać na pełnym gazie. Gdy silnik jest w osi samolotu to ciągnie albo pcha bez momentu odchylającego , a tutaj będzie przeginać do przodu.

 

Więc jak SC będzie tam gdzie ma być, a zacznie do odchylać do przodu, to nie wiem jak będzie ze startem..

 

Sprawdziłem ile potrzeba do wyważenia i wyszło że jakieś niecałe 100g - bardzo dużo, zastanawiam się co z tym zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie odchylanie ? Chodzi Tobie o pochylanie dzioba? Jeśli SC jest przed redanem to dziób będzie pochylany ( nawet przytapiany) dodając gazu. Jeśli SC będzie za redanem wtedy start z wody jest ułatwiony.
W mojej Aqua Star tak właśnie było - SC przed redanem ale kilka kilkanaście mm dziób strasznie przytapiało. Ratowałem się podnosząc kąt mocowania silnika aż przytapianie zaniknęło. Dodanie "chlapaczy" na dziobie dodatkowo ułatwiło wejście w ślizg.
U ciebie SC jest z 2-3cm (?) przed SC więc licz się z tym samym objawem co u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.