Ciachoband Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Skorygujcie mnie, jeżeli źle ulokowałem temat. Nabyłem taki model : http://www.modelmotor.pl/hacker-osprey-x-28-g-arf.html Nie jest kompletny, bo brakuje mu mocowania silnika, ale poza tym wszystko jest. Nie mam doświadczenia z łodziami latającymi ani wodnosamolotami, ale chciałem od czegoś zacząć. Lądowanie na wodzie łodzią latającą powinno być łatwiejsze niż wodnosamolotem... W każdym razie chcę go przerobić spalinę. Jaki doradzilibyście silnik ? Czy da radę zassać paliwo, jeżeli zbiornik będzie na dole w kadłubie... ? Dodam tylko, że ja mierzę w 2-2,5ccm. Miałem do czynienia już z gasnącymi modelami w powietrzu, pomimo, że zbiornik był tylko 3cm poniżej głowicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 To jest z epp? Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 kadłub laminat, skrzydło sklejka. Model z serwami waży niecałe 600g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Poszukaj w necie bo model był produkowany w wersji elektro i spalina pod silnik 1,5cm jak mnie pamięć nie myli. Tylko musisz wiedzieć, że nie jest łatwy w pilotażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 2.5 ccm silnik powinien dac radę. Ale. Małe silniki nie zawsze są ok. Mam asp 4ccm i chodzi pięknie. Choć krąży opinia że małe asp to lipa. Nie wiem jak to sie ma do os czy saito. Co do zbiornika to powinien być na wysokości gaznika. 100ccm zbiornik starczy ci na długo, mi przy 4ccm starcza na 16 min spokojnego latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Mam na koncie już latanie gigantami, więc mam nadzieję , że sobie poradzę, a jak nie to przynajmniej nowe doświadczenia. Mam do niego ASP 12A albo O.S. Max 15LA. Który będzie lepszy? Czyli zbiornik jakieś 100ml muszę zamontować za silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Os chyba pewniejszy. Mam jakąś wieżyczke laminatowa pod silnik spalinowy. Podaj jaki masz rozstaw śrub do tych silników to ci podesle jak chcesz. W tej wieżyczce masz miejsce na zbiornik. Coś tam dosztukujesz. I lepiej żeby zbiornik był za silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Bawiłem się kiedyś tym modelem i miałem ściągnięte kupę zdjęć rożnych setupów spaliny ze zlotu w Czechach ale przepadły Spróbuj poszukać bo naprawdę ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 ASP ma ok.31,5 mm a O.S. Max ma ok.32,5mm (wymiar od środka otworu) . Masz jakąś fotkę tej wieżyczki? Dziś poszukam tych zdjęć Pogrzebałem i niestety dużo nie znalazłem... https://www.youtube.com/watch?v=skO7IqkCtBc http://www.rcuniverse.com/forum/seaplanes-176/3243134-hackers-osprey-x-28g-h-lobbys-donald-4-a.html http://depron.co.za/1/index.php?main_page=index&manufacturers_id=14&sort=4a&page=3 Napisali, że zasilany może być przez 1-1,5ccm. Ale coś mi tu nie pasuje. Wg producenta model waży ok. 850g (gotowy do lotu jak rozumiem). Nie ma mowy, żeby 1ccm to pociągnął. Do spokojnego latania 2ccm powinny być ok, model 600g + silnik z osprzętem, wyjdzie jakiś kilogram... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Ja też niw wkładałbym tu mniej niż 2cm silnik - nawet 2,5. Taka wieżyczka ze zbiornikiem paliwa często pojawiała się na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Znalazłem dziś godzinkę i odwaliłem trochę fuszerkę, bo nie wygląda to za ciekawie. Taka jest koncepcja i zacznę to obudowywać po pierwszym udanym locie. Może się okazać, że na nim się skończy i nie będzie czego odbudowywać... Dlatego nie chciałem tego robić za porządnie. W każdym razie są 2 opcje, albo śmigło będzie ciągnąc albo pchać, z tego co spojrzałem raczej będzie pchać, bo może być problem z wyważaniem. Za kilka dni zrobię oblot i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Silnik pewnie na panewkach? Jeśli tak to tylko jako ciągnący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Jeśli zamierzasz startować z wody to sprzedaj oba silniki i kup ASP z niebieską głowicą ( w Polsce coś ok 200 zł ) Różnica jest ogromna i to nie tylko w mocy ale też kulturze pracy. Niezawodność podobna do OS max CV .Jest to jeden z bardziej udanych małych silników . Sprawdzone na zawodach kombat (również na Mistrzostwach Świata ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Silnik jest na łożyskach, więc nie ma problemu, ciekawe jaki będzie moment odchylający w stosunku do oryginału, bo silnik jest trochę wyżej niż elektryk.... (to mnie zastanawia) Nie będę sprzedawał tych silników, to się nie opłaca, ale to ASP sobie kupie. Słyszałem o nim dobre opinie.. Nie chcę na razie pakować aż 2,5ccm. Zacznę od 2ccm. Jeżeli będzie za słaby, to wrzucę 2,5ccm. Pytanie jaki ma być kąt osi silnika względem płata ? Zrobić równoległe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Standardowy jak przy napędzie ciągnącym. Choć przy rozpedzaniu pewnie będziesz musiał powoli dodawać gazu, co by ci mordka nie zaryl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Wcale nie standardowy, kąty będą na 100%. Nie wiem tylko w tej chwili czy plus - raczej tak. Do tego widzę, że SC dużo przed redanem. Pisaliśmy już wiele razy jakie są objawy dla SC przed i za redanem - nie pamiętam w tej chwili. Zdaje się , że parę milimetrów przed SC było OK ale u Ciebie widzę dużo więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 i jeszcze pytanie, czy modele z śmigłem pchającym się wyważa tak samo jak reszte? (SC w 1/3 płata) ? Czy jakoś inaczej? Łoże z silnikiem , serwem i pustym zbiornikiem paliwa waży 330g. Razem z paliwem pewnie ciut przekroczy 400g, czyli model do lotu ok. 1kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Tak samo się wyważa ale trudniej bo silnik mocno przesunięty do tyłu. Gdyby to był elektryk to pakiet mógłby to równoważyć. Prawie 1kg łódź latająca Aqua star latała na zwykłym "dzwonku" parę lat temu. Dziś to silniki serii 24.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 ok. Zastanawiam się tylko jak go będzie odchylać na pełnym gazie. Gdy silnik jest w osi samolotu to ciągnie albo pcha bez momentu odchylającego , a tutaj będzie przeginać do przodu. Więc jak SC będzie tam gdzie ma być, a zacznie do odchylać do przodu, to nie wiem jak będzie ze startem.. Sprawdziłem ile potrzeba do wyważenia i wyszło że jakieś niecałe 100g - bardzo dużo, zastanawiam się co z tym zrobić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Jakie odchylanie ? Chodzi Tobie o pochylanie dzioba? Jeśli SC jest przed redanem to dziób będzie pochylany ( nawet przytapiany) dodając gazu. Jeśli SC będzie za redanem wtedy start z wody jest ułatwiony.W mojej Aqua Star tak właśnie było - SC przed redanem ale kilka kilkanaście mm dziób strasznie przytapiało. Ratowałem się podnosząc kąt mocowania silnika aż przytapianie zaniknęło. Dodanie "chlapaczy" na dziobie dodatkowo ułatwiło wejście w ślizg.U ciebie SC jest z 2-3cm (?) przed SC więc licz się z tym samym objawem co u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi