Skocz do zawartości

OS Motor 5020 uszkodzony?


Lech Mirkiewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przemek,

nie uparłem się by zapchać serwer.

Ale nie widziałem nigdy, zeby ktoś stosował jakieś podkładki tłumiące pod regiel. Zazwyczaj jest opaska łapiąca regiel i kontrukcję i koniec. Więc napisałem, chyba mi wolno ?!

 

P.S. to Twój sklep http://avifly.pl/ ?

Miałem na myśli pierwszy akapit Twojej wypowiedzi.

 

To nie mój sklep.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i polatałem dziś, najpierw wysoko, przygotowany na zatrzymanie silnika, potem już coraz niżej ,pewniej. Wykonałem trzy loty po 7 minut i nic się nie wydarzyło :) Analizując po raz setny feralny lot przypomniał mi się mały epizod: przy zmianie akumulatorów zamiast podłączyć 6 cel podłączyłem tylko 3 z jednego pakietu. Zorientowałem się przy starcie, zatrzymałem model i podłączyłem drugi pakiet. Nie mam pojęcia czy miało to jakiekolwiek znaczenie. Regulator jest opto i odbiornik ma oddzielny pakiet zasilający . Procedura startu zawsze wygląda tak: włączam nadajnik, potem odbiornik a następnie podpinam akumulatory. W tym locie gdy dołączyłem drugi pakiet nie wyłączyłem zasilania odbiornika i pośrednio regulatora. Może to miało jakieś znaczenie, że silnik po kilku minutach lotu zaczął wyć a następnie się zatrzymał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja małe regulatory montuję na rzepa, większe opaską i podkładam pod nie albo kawałek gumy albo pianki. Regulatory montuję najczęściej tak by uzyskać dobre wyważenie, tzn. by umozliwić zabawę Cg w obie strony tylko z pomoca baterii (ołów do modelu to dla mnie porażka). O grzanie się specjalnie się nie martwię, gdyż zawsze staram się aby regulator był odrobinę na wyrost w stosunku do największego zapotrzebowania silnika, a sam silnik miał zapas mocy w stosunku do zapotrzebowania modelu i przy dobrym dobraniu regulatora, silnika i śmigła nie pamiętam aby mi się coś nadmiernie grzało.

Z uwagą śledzę wątek, gdyż sam mam 3 różnej wielkości OSy i jestem nimi zachwycony, to jedne z najlepszych silników jakie miałem/mam. Nic mi nie przychodzi do głowy co może byc przyczyną takiej usterki.

Michale wiem że jesteś fanem axi, ale zapewniam Cię że to że nic przy tych silnikach nie robisz to żaden wyczyn. Mi do głowy nawet nie przyszło, abym miał jakieś silniki czyścić, smarować, czy coś w tym guście. Rozkręcanie zdaża mi sie jedynie w dwóch sytuacjach - wymiany skrzywionego wału, lub zmiany mocowania z przed wręgą na za wręgą lub odwrotnie. Mam wieloletnie dualsky, coraz to wykorzystywane w kolejnych modelach, intensywnie wykorzystywane thrusty, a teraz osy, nieco mniej cenię emaxy, aczkolwiek te serii gt są niezłe. Nie ma wątpliwości że axi są niezłe, ale cena jest niewspółmierna i dodatkowo parę razy gdy nawet się nad nimi zastanawiałem stwierdziłem że niby oferta spora, ale jakoś nie mogę dobrać odpowiedniego. Poza tym kiedyś też rozpatrywałem relację pomiędzy uzyskiwaną mocą a wagą silnika i z tego co pamiętam w tej konkurencji to axi nie wypadały za szczególnie. 

Ale oczywiście jak w tym powiedzeniu "każda pliszka swój ogonek chwali", , więc życzę Ci wieloletniego zadowolenia z axi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wycie pojawia się zazwyczaj, gdy regulator gubi synchronizację z silnikiem. Jest to głośny nieprzyjemny zgrzyt. Przypuszczam, że coś takiego miało miejsce. Nie świadczy to ani o awarii regulatora, ani silnika.

No to o czym świadczy? Gubi synchronizację? dlaczego?  Dalej latam i nic się nie dzieje  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.