Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja chciałbym wam przedstawić przerobionego Tomasza, nie dopieściłem go zbyt mocno ponieważ skupiam się na Ursusie. Pławaki raczej do wyglądu bo zbyt małe na start z wody.

post-20250-0-01987700-1511711390_thumb.jpg

post-20250-0-23775600-1511711483_thumb.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Czy ktoś mógłby zmierzyć i podać mi jaka jest długość cięciwy płata po zamontowaniu w kadłubie u standardowego TO-MASZ-a. Acha i jeszcze jaka jest grubość pianki zastosowanej na skrzydła? Z góry dzięki.

Opublikowano
W dniu 25.01.2018 o 07:49, Tomasz D. napisał:

Cięciwa 205 mm (mierzona bez wzmocnień węglowych na krawędziach), grubość 5 mm.

Dzięki. Zastanawiam się nad zakupem TOMASZA. Oglądam na forum Tomasze od jakiegoś czasu. Nie górnopłat a wolno latający i do tego z ładną sylwetką wyścigowca. A malowania jakie piękne mają.

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak będziesz miał okazję wrzuć film jak to wygląda, zobaczę jak będzie z pogodą i czasem u mnie ale również się postaram coś nagrać

Trochę to trwało, ale dzisiaj pogoda pozwoliła zacząć sezon lotów 2018.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja też się przymierzam ale daję kamerę między podwozie, zestaw testowany na dronie, sprawdza się bardzo dobrze, sprawdzimy teraz jak na Tomaszu. Również wrzucę film ;) Teraz mój Tomasz lata wolniej, wydaje mi się że lepiej miał śmigło 8x6 a teraz 10x4,7. Trochę go spowolniło. Ale Twój lata jakby przyklejony był, wiatru musiało chyba wcale nie być 

post-20250-0-06230400-1523314471_thumb.jpg

Opublikowano

...Twój lata jakby przyklejony był, wiatru musiało chyba wcale nie być 

Był w granicach 2 m/s. Mój waży 360 gramów z kamerką a Twój? Kiedy lecę pod wiatr, to faktycznie na 50% gazu prawie stoi w miejscu. Wrażenia po lataniu z kamerką, a w zasadzie z całym zespołem nadawczym są następujące:

- model nie stracił nic ze sterowności oraz "trzymania" się powietrza

- ponieważ wspomniany zespół jest umieszczony sporo przed środkiem ciężkości, to przy starcie i w trakcie szybowania wydaje się być lekko ciężki na nos, co wyraźnie widać przy lądowaniu (nie pokazanym na filmie). Niestety, nie mam możliwości przesunięcia pakietu do tyłu z powodu wręgi podwozia, więc zastanawiam się nad lżejszym śmigłem. Obecnie latam na 10X4,7 SF. Lot z filmu odbywał się na 50 - 40 % gazu i trwał ok 10 minut, co świadczy o niewielkim drenowaniu pakietu przez zespół kamerka - nadajnik. Ogólnie jest OK, sądzę, że podczas kolejnego lotu założę gogle na głowę. Bardzo jestem ciekaw jak się pilotuje z pozycji pilota :) 

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

To już ostatnia modyfikacja Tomasza, Poprzednia tylko ładnie wyglądała, latało się ciężko i słabo, często można było się rozbić. Farba ważyła 130g. Teraz stylizuję go na inną maszynę i taka zostanie do samego końca. Dodane jeszcze zostaną detale jak i naklejki. Może jakiś podział blach oraz zadrapania. Tak się prezentuje narazie.

post-20250-0-32755800-1536786979_thumb.jpg

post-20250-0-97629600-1536786990_thumb.jpg

post-20250-0-37774000-1536787024_thumb.jpg

post-20250-0-03069800-1536787069_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.