robertus Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Ktoś zrobił taką wyważarkę magnetyczna z pomoca szuflady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Z tą wagą to wyszło jak wyszło, pełny FPV waży 480 gram z pakietem 3s 1500 mAh i do FPVki 2s 800 mAh. Czy to dużo ... moim zdaniem wynik niezły, sam pakiet fpv waży 55 gram, myślałem nad zmianą kamery na taką pod 3s ale ta daje obraz świetnej jakości więc kupno kolejnej tak dobrej ale pod inne napięcie to wydatek przynajmniej 70 zł u chińczyków. Te pakiety i tak są za słabe wydajnościowo, 1300 i 1500 to tylko 20C więc trochę mało, znajomy na moim 1300 mah latał podobno 7 minut a na 1500 mah 9 minut .... na swoich 1500 mah 30C lata 12 minut i jego quad jest kapkę cięższy od mojego bo ma osd i inne dodatkowe elementy. Łapcie fotki, jestem w pełni zadowolony z efektu, wszystko tiptop dopięte na ostatni guzik, nie ma miejsca na walające się kable, na luźne wiązki, na powpieprzane wyposażenie przyklejone taśmą ... wszystko picuś glancuś, regulator na dystansach i płytka z obu stron oddzielona podkładkami, antena odbiornika wypuszczona w górę na pałąku, nadajnik fpv umieszczony na górze, kabelki od kamery i nadajnika poukładane, wiązki pospinane trytytkami ... chciałem zrobić to jak najlepiej a nie w formie prowizorki i chyba się w sumie udało, pomalowana na czarno rama mimo że byle jak sprayem to prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Ogółem wygląda jak zrobiony przez skośnych braci a nie jak samoróbka Ogółem zrobiłem go do wożenia w walizce z radiem oraz goglami fpv, ładowarką i pakietami, ma to być komplet który mogę razem zabrać gdziekolwiek. Zdjęcia będą lepsze, póki co na szybko telefonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon220997 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Dobry kawał roboty. Czekam na film z oblotu Gdzie kupowałeś dystansy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Lista zakupów na poprzedniej stronie, do regla użyłem dystansów z bolcem (bolec ma gwint) który ma także gwintowany otwór 3mm, ogółem dystans wchodzi bolcem w podłogę ramy i od drugiej strony złapany jest poliamidowymi nakrętkami (w sumie nie są potrzebne bo można sam bolec wkręcić i się świetnie trzyma ale wolałem zrobić to całkowicie pewnie). Podkładki wyciąłem sobie wybijakami z kawałka gumy, regulator przykręcony poliamidowymi śrubkami 3mm. Trzyma się świetnie, ma amortyzację, jest odizolowany od wibracji. Ogółem dystanse ramy mógłbym skrócić nawet z 10 mm (teraz są 40mm) ale to niepotrzebna zabawa, może by lepiej wyglądał ale teraz mam dobrą odległość między regulatorem, nadajnikiem fpv a odbiornikiem rc tzn. chodzi mi o możliwie jak najlepszą separację urządzeń i anten aby możliwie jak najbardziej wykluczyć ewentualnie zakłócenia, teraz są od siebie odpowiednio oddalone. EDIT. Filmik z pierwszego w miarę normalnego latania, wyważenie śmigieł poprawiło znacznie sytuację (da się latać), teraz jeszcze wyważenie silników i ustawienie wszystkiego. Póki co wpada mi w wibracje tzn. oscylacje i to szybkie, w osi roll tzn. lewo prawo cały czas a w osi pitch tzn. przód tył troszkę słabiej ale jednak, widać to w momencie gdy wiszę parę sekund na jednej wysokości. Te gwizdy na filmie to śmigła, ciekawi mnie dlaczego tak świszczą, może kwestia obciążenia. https://picasaweb.google.com/111845510033387312425/Quad2#6108317289003990754 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Jaka waga całości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zacytuję siebie samego Z tą wagą to wyszło jak wyszło, pełny FPV waży 480 gram z pakietem 3s 1500 mAh i do FPVki 2s 800 mAh. Czy to dużo ... moim zdaniem wynik niezły, sam pakiet fpv waży 55 gram, myślałem nad zmianą kamery na taką pod 3s ale ta daje obraz świetnej jakości więc kupno kolejnej tak dobrej ale pod inne napięcie to wydatek przynajmniej 70 zł u chińczyków. Te pakiety i tak są za słabe wydajnościowo, 1300 i 1500 to tylko 20C więc trochę mało, znajomy na moim 1300 mah latał podobno 7 minut a na 1500 mah 9 minut .... na swoich 1500 mah 30C lata 12 minut i jego quad jest kapkę cięższy od mojego bo ma osd i inne dodatkowe elementy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Sory, myslalem, że to waga samego fpv, choc wydawało mi się to dość nieprawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Kamera chyba będzie zmieniana, pakiety 3s 1500 mAh ale z większym C tzn. przynajmniej 30C, kamera pod 12V, powinno odejść z 40-50 gram wagi a to już coś. Znajomy lata w takiej konfiguracji około 11-12 minut czyli bardzo długo jak na takie maleństwo, nie wiem jak to osiągnął ale 8-10 minut będzie jak najbardziej ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon220997 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Co do oscylacji quadro spróbuj wgrać cleanflight i wykorzystać funkcję autotune, podobno czasami znacznie pomaga Do poczytania http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=24892&postdays=0&postorder=asc&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Nie będę sobie zmieniał softu zanim w ogóle odpalę quada, na oryginalnym jest ok, kwestia ustawienia pidów a może i tylko wyważenia motorków żeby nie przenosiło drgań, dochodzi jeszcze jakość śmigieł. Nie ma co kombinować bo jest ok, pidy mam już mniej więcej ogarnięte co i jak trzeba pozmieniać, teraz tylko przysiąść i się zabawić trochę czasu aby okiełznać wszystkie parametry osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon220997 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Co do śmigieł. Podobno nawet dobrze wyważone sprawiają problemy i powodują że quadro wpada w oscylacje. Winą jest ich miękkość, która powoduje, że pod obciążeniem zaczynają się wyginąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 O tym wiem doskonale ale akurat moja partia jest sztywniejsza od tych co ma znajomy, mój quad jest także w miarę lekki a pakiety wydajnościowo słabe więc motorki nie pracują na pełną parą oraz także i śmigła, po trzecie większość lata właśnie na tych śmigiełkach nawet cięższymi sporo quadami i nie ma problemu. To może być kwestia zbyt mocno dokręconej piasty, naprawdę dowaliłem na gwincie aż się bałem, że pęknie śmigło i może jakiś rezonans wchodzić i buczeć przy naprężeniach plastiku tzn. małe wibracje przenoszone z łopaty. Tak tylko gdybam, jest ok tylko czasem świszczy szczególnie jak obracam wokół pionowej osi (lewo prawo). Najprawdopodobniej kapnę na piastę od strony śmigłą trochę uhu, jest dość kleisty a łatwo go usunąć, powinien zabezpieczyć mnie przed ewentualnym poluzowaniem się i odkręceniem piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 W tym momencie przewagę mają dedykowane silniki CW i CCW ze zintegrowaną piastą, ponieważ gwint mają w stronę przeciwna do obrotów śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zbyt mocne dokręcenie śmigieł to bardzo zły pomysł. Przekonasz się o tym jak Ci pęknie śmigło w locie (sam się o tym przekonałem). Silniki CW i CCW są fajne ale wystarczy klej do gwintów. Za parę zł masz spokój. Z uhu bym nie ryzykował ale jak już chcesz "zaoszczędzić" to lakier do paznokci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Czy do tych motorków są jakieś pasujące piasty z odwrotnym gwintem? Bo te czarne silniki ZMR są sprzedawane jako wersje CCW i CW a BE1806 tylko w jednej postaci, może podpasują jakieś piasty od innych motorków? Bo w sumie to kwestia pewnie paru złotych i będę miał spokojną duszę. Tutaj piasta jest zintegrowana tzn. nie jest przykręcana do wału tylko do korpusu silnika lecz nie widziałem tego motorka w wersji "odwrotnej" tak jak ZMR'y. Dzisiaj byłem na politechnice na pokazach i zagadałem do gości którzy robili pokaz tricopterem, też latają na CC3D i mówili, że obsłuży on GPS'a do quada jako do stabilizacji a nie tylko do informowania o położeniu tylko trzeba pogrzebać w sofcie, na dłuższą rozmowę nie miałem czasu. Ktoś coś wie na ten temat? UHU ma służyć jako lepiszcz nie do gwintu ale chodzi tylko o to aby zwiększyć tarcie pomiędzy podstawą nakręcanego kołpaczka a śmigłem, tyle już powinno wystarczyć aby bezpiecznie latać. EDIT: Na takim se, 20C pakiecie 1300 mAh + podpięte fpv model latał dzisiaj w pokoju około 7 minut (z groszami...) . Waga z pakietem 1300 mAh - 420 gram do lotu. Ustawiałem pidy więc to nie było wiszenie a obijanie się od ściany do ściany i majtanie gazem. Liczę, że na porządnym pakiecie spokojnie pójdzie 9-10 minut, ten daje ledwo 26A a w praktyce to i może 20A bo ma kilka miesięcy i parędziesiąt lotów za sobą. Po locie mocno ciepły, nawet nie wiem czy nie zbiera im się na puchnięcie bo coś tak w kościach czuję. Ogółem kupię możliwie jak największy pakiet o dobrej wydajności (tak z 1500 mAh 30C) aby dobić do 450 gram do lotu, to będzie optymalna waga a i polatam dłużej. znajomy ostatnio śmigał 11 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Nadal walczę, dostałem parę kompletów śmigieł tak na zapas ... ale chodzi tutaj o pidy. Mam parę pytań. Mianowicie dlaczego nie ma możliwości ustawienia parametru "D"? Dlaczego na wielu obrazkach itp. współczynnik "I" jest na zero? U mnie również zostawiłem tak jak było czyli 0 i ustawiałem tylko "P", przecież tam powinna być chyba jakaś wartość (to pytanie jest dla mnie ważne i najmocniej mnie trapi)? Rozumiem, że odnośnie pidów i zwykłego trybu attitude interesują mnie tylko 2 opcje na obrazku zaznaczone kółkiem? W sumie to to samo bo przestawienie suwaka zmienia od razu w drugiej zakładce wartość którą można manualnie dokładniej wpisać w okienku tyle, że jest jeszcze "I" do ustawienia. Ogółem lata, można by już śmigać FPV ale quad nadal lekko, nieregularnie niezależnie od momentu lotu (zawis, wznoszenie ... różnie) dostaje lekkich kopniaków na śmigłach. W różnych osiach, czasem tylko 2 przednie silniki, czasem po przekątnej ... niewielkie bo kilka milimetrów, nie przeszkadza aczkolwiek nie jest tak jak powinno i czuć to wyraźnie w palcach co chwilkę gdy trzymam quada. Co parę sekund na którymś silniku bądź silnikach. Nie wiem czy to kwestia pidów bo nawet przy zjechaniu nisko z parametrem gdy już praktycznie model pływa i jest niesterowny nadal potrafi strzelać, może tylko sztywność zamontowania kontrolera? Mam tak ustawione i da się latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Temat dociągnięty do końca - można uznać, że wszelakie cele zostały spełnione, projekt zakończony sukcesem. Lata wyśmienicie, na 1300 mAh 20C około 8 minut, 1500 mAh 40C nanotech (znajomego) nawet do 12 minut lotu. Śmigając spokojnie przed domem nie przekraczam zazwyczaj 60% gazu, lata się świetnie w zakresie 40-55% ale to kwestia ustawienia krzywych. Waga RTF (fpv, pakiet 1300 mAh) to aktualnie 455 gramów. Można dać i 1800 mAh albo nawet 2200 mAh - do 500 gram wagi lata się super komfortowo z zapasem mocy, niektórzy mają quady i po 600-700 gram na tych samych motorkach i też jakoś latają. Z ramy nadal można śmiało zrzucić z 20 a może i 30 gram. Zasilanie FPV z jednego pakietu, żadnych zakłóceń mimo braku jakichkolwiek filtrów. Po odwróceniu ramy i zresetowaniu ustawień FC czyli pidy standardowo model zaczął sam z siebie latać jak trzeba. Silniki nadal są niewyważone bo nie mam po prostu czasu, na chwile obecną nie widać rozmyć w obrazie gdy latam FPV. Będę musiał je wyważyć gdy zakupię Mobiusa aby mieć jak najlepszy obraz - aktualnie jest OK. Za parę tygodni zajmę się budową nowej ramy - jak najlżejszej i kompaktowej, mniejszej kapkę (250tka). Typowy racer o możliwie jak najbardziej zwartej budowie, ramiona najprawdopodobniej proste "H" i najlepiej wymienne tzn. przykręcane do centerplate. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi