Skocz do zawartości

Mój pierwszy offroad. Proszę o profesjonalną pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Słuchajcie Bartosza. Dobrze Wam radzi. Kupisz tanio kupujesz 2 razy. I dla dzieci nie żadne monstertrucki tylko buggy lub xt. Jeśli chcecie rady od doświadczonego modelarza to czemu na siłę próbujecie kupić coś innego. Potem przychodzicie i prosicie o cześci których czesto nie ma do jakichś egzotycznych modeli. 
Piotrze poczytaj proszę opinie o firmie nitrotek.... nie to żebym chciał robić antyreklame ale sami ją sobie robią. 

Dla dzieci polecam skalę 1/10 truggy lub buggy. Monstertruck na każdym zakręcie leży na plecach...Plus to że często ukręcają się półosie...Nie licz tez na ograniczenie gazu. Dzieciak szybko ogarnie co jest od czego.

Modelarstwo nie jest tanie ale jeśli chcesz zaoszczędzić to kup coś na bezszczotce tak jak pisze Bartosz. Jeden kamyk wpadnie ci do silnika szczotkowego i sie pożegnasz ze szczotkami w nim. Jak wymienisz silnik 2 razy w miesiącu to zrozumiesz ze zaletą silnika szczotkowego jest tylko jego cena i że dałeś ciała że nie dołożyłeś do bezszczotki. 
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Arek za wsparcie.

 

Ja jeszcze słowo o tańszych zestawach. Różnią się w zasadzie "tylko" 2 elementami szczotkowy napęd i akumulator 1,8 Ah. 

Przezbrojenie (ceny ca z HK):

 

napęd 250zł np: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44139__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_10_Brushless_Power_System_3000KV_80A_EU_Warehouse_.html 

Akumulator- 100 zł np: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__52428__Turnigy_5000mAh_2S_7_4V_60C_Hardcase_Pack_EU_Warehouse_.html

Przesyłka 40 zł

 

Jak jeszcze w HSP wymienicie zębatkę odbiorczą na metalową, to robi się bardzo wytrzymałe autko. Prędkość maksymalna ograniczona zastosowanym przełożeniem ca 45 km/h - i tak za szybko. 

 

Spadam na weekend, więc do poniedziałku. Pochwalcie się, co kupicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W bitwie z myślami i w założeniach które sobie postawiłem, odpadały kolejno: Katana z Himoto - za zintegrowany regiel i odbiornik, VRX Sword - za gołe zębatki, Pioneer XST za brak EPA - a to było ważne kryterium ze względu na wiek kierowcy.

Summa summarum: wypatruję dzisiaj kuriera z Maverickiem XT evo, na razie ze szczotkowym silnikiem. Spodziewane nawierzchnie: koło domu bruk i trawnik, jeśli zabiorę syna na lotnisko - dalej trawa, więc na ten moment sądzę że jeszcze nie muszę dokładać na bezszczotkę, portfel też z gumy nie jest. Gdyby był - wziąłbym Traxxasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wyboru. Jak dojrzejesz do bezszczotki to się odezwij. Podam Ci mój setup, który chyba jest jednym z najtańszych, chociaż wymaga modelarskich poprawek.

 

Teraz kup klej do śrub średni. Po próbie działania w domu (do ewentualnej reklamacji) sprawdzeniu działania EPA, rozkręć cały model i złóż na klej WSZYSTKIE połączenia metal - metal. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam :) Tzn. syn ma... ;)

 

Z innej beczki - jako praworęcznego strzelca zastanawia mnie - dlaczego mam trzymać za rękojeść ze spustem w lewej ręce a prawą kierować kółkiem zamiast odwrotnie ??

 

Aparatura jak widzę nie jest obustronna - są takie w ogóle? Albo jeśli ta jest "prawa" (choć dla mnie bardziej "lewa") - czy są "lewe" ? Lub z możliwością przełożenia kierownicy na drugą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - ja jestem z tych leworęcznych - przełożonych na prawą w dzieciństwie, więc patrzę na to trochę inaczej. Piszę prawą, ale nożem kroję wyłącznie lewą. Oko prowadzące w strzelaniu mam prawe, ale młotka i przecinaka mogę używać zamiennie lewą z prawą i palce całe :)

 

Mimo wszystko - Kacperek już śmiga po trawniku, nawet zrobiłem małą hopkę do skoków i na razie na ok. 40-45% skręconej mocy radzi sobie coraz lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A więc podsumowanie: syn przejeździł podczas moich wizyt na lotnisku cały ubiegły sezon, szczotka wytrzymała, nie zasypała się piaskiem, nie zatarła, niemniej chodzi za mną tuning na bezszczotkę, z dwóch powodów: miałem kilka używanych baterii NimH i powoli zaczęły się wykruszać. Mam też sporo baterii 3S 2200mAh i w tym kierunku idą moje przemyślenia.

 

Czy taki zestaw "obskoczy"? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__74366__TrackStar_ROAR_approved_1_10th_Stock_Class_Brushless_ESC_and_Motor_Combo_21_5T_EU_Warehouse_.html

 

Na Bangu też widzę interesujące zestawy, nawet pod 4S: http://www.banggood.com/3650-110-Scale-Brushless-Motor-3930KV-60A-Waterproof-BEAST-Series-ESC-p-1027412.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak w stradzie włożyłem lipo 2s to silnik szczątkowy przetrwał 15 minut jazdy, po rozebraniu przeczyszczeniu komutatora silnik działał dalej, kolejne 15 minut. Kupiłem 27 zwojowy silnik, żeby miał lżej. Wytrzymał całe 30 minut i też szczotki zwęgliły się na komutatorze, przeczyściłem i uzywałem chwile tylko z nimh i kupiłem kombo bezszczotkowe, regulator 45A i silnik 3900 kV. Nie grzeje się zbytnio, ale cieżko się steruje przy maksymalnej mocy. Strada moim zdaniem nie nadaje się do bezszczotki.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, występuje, ale luzy jakie robią się w zawieszeniu przy większych prędkościach sprawiają że auto jest nie do opanowania. Skręcają się półośki. Hexy się wygniatają, potem koła cieżko się kręcą. Mam układ kierowniczy alu, bo oryginalny szybko się połamał, a i tak za szybko nie da się jeździć, bo model ucieka na boki. Są to rzeczy które przy słabszym napędzie szczotkowym w zasadzie nie grały roli, tak teraz każdy wyjazd autem to coraz mniejsza przyjemność.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko moja opinia, nie musisz się nią sugerować. Zawsze można przykręcić trochę moc i będzie frajda, też tak myślałem, ale moc swędzi. Zawsze możesz zaaplikować bezszczotkę i w razie jak by co zaadoptować ją do innego modelu, tylko problem w tym że modele ze średniej półki wszystkie są rtr. Jak jest samo podwozie off road to w pieniądzach do przyjęcia ( przynajmniej przeze mnie ) są tylko używane zawodnicze. Traxxasem i Hpi w wersji kit nie ma, a składać z części to 2x drożej wyjdzie. Wiem co piszę bo z synkiem wyeksplatowalismy stracę xt po modzie na bezszczotkę w 10 pakietów lipo 5000 2s, na 3s model odfrówa, było by fajnie gdybym to odfruniecie jakoś kontrolował. Po konwersacji na bezszczotkę na pewno stosując lipole nie zrobisz silnikowi krzywdy, pakiety szybciej się ładują i po użyciu po prostu je odkładasz, a nimh powinno się naładować do leżakowania, jak dla mnie same plusy, tylko z rozsądkiem trzeba jeździć to pewnie model trochę pojeździ, ale raczej będziesz czuł niedosyt :).

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie czytam watek i nakrecilem sie na offroud'a. Chcialbym traxxas rustler'a ale ze portwel nie taki gruby i nie wiem do konca czy zalapie bagcyla na maxa na pocztek i to glownie za sugestiami bart07 wybor padl na troche tansza strade dokladnie ta:

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6087342372

 

Bardzo prosilbym doswiadczonych kolegow by podpowiwdzieli mi gdzie kupowac najlepiej do tego czesci i co zamowic odrazu na start z modelem ??

 

Wybaczcie bledy - pisze z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.