idfx Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Bezwzględnie FailSafe w odbiorniku (w UK wymagane jest jego prawidłowe ustawienie i prezentacja działania na większości lotnisk klubowych przed każdym lotem). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Co było pierwsze jajko czy kura ? Wersja dla modelarzy RC : które radio jest najlepsze ) . Skończmy już z tytanowymi drążkami potencjometrami bez potencjometrów i cała resztą zanęt na durnia ,który ma kupić to a nie inne radio . Wszystko wszędzie sprowadza się do jednego złapania na gadżety jak największej rzeszy durni która kupi 2 drążki antenę, wyświetlacz i parę przełączników za grubą kasę . Każdy ma inne wymagania i inne potrzeby jeden woli Audi inny renault jeden blondynki inny brunetki a może jeszcze co innego tak samo jest z radio więc zostawmy ten temat i zamknijmy zanim kolejnych 50 fanatyków Futaby , Graupnera , Hiteca czy Taranisa dopisze do tego tasiemca kolejne 50 stron paplaniny bez znaczenia . W tym wszystkim zawsze i wszędzie najważniejszy będzie człowiek , operator sprzętu reszta to tylko interface wiedzy i umiejętności pilota na płaszczyzny sterowe modelu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Andy tego nie zrozumie. On musi mieć kryteria choc nie potrafi nawet sam sie zdefiniować w pytaniu. Ciekawe... Kacper, teraz każde nowe nawet sredniawe radio ma FS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Bezwzględnie FailSafe w odbiorniku (w UK wymagane jest jego prawidłowe ustawienie i prezentacja działania na większości lotnisk klubowych przed każdym lotem). Przed kazdym lotem ?? Wyladowałem zatankowałm odpaliłem to znów mam pokazywać ? Nadgorliwośc jest gorsza od faszyzmu. Poza tym sio od kompa do warsztatu bo w niedziel bedzei +2 i mozna latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Wiele opcji FS sprawdzałem do szybowca i wszystkie sa kiepskie jedyne co rozsądne to wyłączyć silnik jesli takowy posiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Nie zapominaj, że FS ma ratować ludzi / otoczenie a nie model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 no własnie. dlatego napisałem 'sprawdzałem' chyba ze masz ustawienie dla każdych warunków pogodowych (siła termiki, siła wiatru, kierunek wiatru, miejsce gdzie latasz i jak latasz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Przed kazdym lotem ?? Wyladowałem zatankowałm odpaliłem to znów mam pokazywać ? Nadgorliwośc jest gorsza od faszyzmu. Poza tym sio od kompa do warsztatu bo w niedziel bedzei +2 i mozna latać No nie dosłownie, wiadomo o co chodzi Przed rozpoczęciem latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 No nie dosłownie, wiadomo o co chodzi Przed rozpoczęciem latania. Nie jest wymagane. Jest to opisane w ksiazeczce podreczniku BMFA. Jest sprawdzane tylko na zawodach, tylko przed pierwszym lotem i to tez nie wszystkich. Osoba odpowiedzialna za bezpieczenstwo w klubie ma prawo sprawdzic w kazdej chwili czy masz ustawiony FS i czy dziala poprawnie. I tyle. Andy proponuje abys zalozyl kolejne tematy w odpowiednich dzialach: 1 Jaki silnik elektryczny jest najlepszy i jakimi kryteriami... 2 Jaki silnik spalinowy jest najlepszy i.... 3. Jaki ESC jest najlepszy i.... 4. Etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 To sprawdź u mnie w lokalnym klubie (przeniesionym poza Leicester w związku z wypadkiem policyjnego śmigłowca na lotnisku aeroklubowym). Mają takie zaostrzenia, że odpuściłem ... łącznie z karami pieniężnymi i wykluczeniem w przypadku przelotu modelu poza wyznaczone "terytorium" .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Nieśmiało się zapytam - co znaczy (u Was, w GB) poprawnie działający FS ? Bo właśnie z tą poprawnością w modelach szybowców mam problem... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Nie odpowiem, ponieważ jak stwierdziłem powyżej odpuściłem (wciąż jestem początkujący i obawiałem się konsekwencji jeśli coś mi pójdzie nie tak). Lesław z tego co wiem udziela się bardziej aktywnie i "zawodowo" więc miejmy nadzieję, że wkrótce rozjaśni sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Nieśmiało się zapytam - co znaczy (u Was, w GB) poprawnie działający FS ? Bo właśnie z tą poprawnością w modelach szybowców mam problem... - Jurek Czesc Jurek, W Uk obowiazuja przepisy zawarte w BMFA handbook. Z tego zdaje sie egzaminy aby moc latac. Sa tam dokladnie okreslone zasady latania gdzie mozna w jakiej odleglosco od itd itp plus porady po prostu porady. Ta ksiazeczka jest stworzona przez modelarzy i jest aktualizowana co roku. Kazdy moze cos zglosic i poddac pod dyskusje.. Handbook nakazuje aby posiadajac w aparaturze FS ustawiac go w taki sposob aby: 1.Przy silnik elektrycznym musi wylaczac silnik. 2.Przy silniku spalinowym obroty musza pojsc do minimum (nie zaleca sie gaszenia silnika aby po ew. odzyskaniu sygnalu moc kontynuowac bezpieczny lot na silniku ) Stery zaleca sie ustawic do neutrum. Nie ma koniecznosci ustawiania sterow w jakikolwiek sposob- to tylko zalecenia. Jednak w przypadku silnikow nie ma dyskusji- ma byc jak powyzej inaczej zakaz lotow. edit: wielokrotnie sprawdzano mi juz FS i procedura wyglada prosto- jest odpowiednia osoba do tego i przy niej -silnik gaz, wylaczasz nadajnik i tyle, Silnik ma sie wylaczyc (elektryk) lub zdjac obroty (spalina) IDFX- wierze wierze u mnie jest np klub w ktorym..... mozna latac tylko w mode 1 inaczej nie zapisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Nie tylko w UK stosują wymóg FS,na pikniku w Nowym Targu przed rozpoczęciem, kierownik lotów nakazał włączyć tą funkcję na gaz łącznie z tym że będzie to sprawdzane (co prawda nie było ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Nie jest wymagane. Jest to opisane w ksiazeczce podreczniku BMFA. Jest sprawdzane tylko na zawodach, tylko przed pierwszym lotem i to tez nie wszystkich. Osoba odpowiedzialna za bezpieczenstwo w klubie ma prawo sprawdzic w kazdej chwili czy masz ustawiony FS i czy dziala poprawnie. I tyle. Andy proponuje abys zalozyl kolejne tematy w odpowiednich dzialach: 1 Jaki silnik elektryczny jest najlepszy i jakimi kryteriami... 2 Jaki silnik spalinowy jest najlepszy i.... 3. Jaki ESC jest najlepszy i.... 4. Etc. I serwa, nie zapominajmy o serwach Proponuję przenieść ten wątek do HP bo jest wybitnie barowy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Przynajmniej wielowątkowy. Ciekawe czy moderatorom to bardzo przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witajcie, ale ubaw. To ja proponuję nowy wątek poboczny - myślę, że wyciagniemy z 200 stron: "Jaki wybrać model i jaki jest najlepszy?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 ale to juz dawno proponowałem w tym wątku...ale chyba post został niezrozumiany i został usunięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Sorry cZyNo, aż tak wnikliwie nie czytam całego tego tematu... co drugą stronę . Moje ulubione posty są Kamyczka, Ty też potrafisz dobrze przyciąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Sie nie gniewam, bo wątek pocieszny i czytać się momentami nie da Niestety Kamyczek jakiś niemrawy ostatnio się zrobił. To już nie to co kiedyś. Mało szaleje, udziela rad (w innych wątkach) - to chyba starość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi