Skocz do zawartości

Jaką wybrać aparaturę ? [NIEmoderowany-poddałem się - mod.]


AndyCopter

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamyczek_RC

Co było pierwsze jajko czy kura ? Wersja dla modelarzy RC : które radio jest najlepsze ;)) . Skończmy już z tytanowymi drążkami potencjometrami bez potencjometrów i cała resztą zanęt na durnia ,który ma kupić to a nie inne radio . Wszystko wszędzie sprowadza się do jednego złapania na gadżety jak największej rzeszy durni która kupi 2 drążki antenę, wyświetlacz i parę przełączników za grubą kasę . Każdy ma inne wymagania i inne potrzeby jeden woli Audi inny renault jeden blondynki inny brunetki a może jeszcze co innego tak samo jest z radio więc zostawmy ten temat i zamknijmy zanim kolejnych 50 fanatyków Futaby , Graupnera , Hiteca czy Taranisa  dopisze do tego tasiemca kolejne 50 stron paplaniny bez znaczenia . W tym wszystkim zawsze i wszędzie najważniejszy będzie człowiek , operator sprzętu reszta to tylko interface wiedzy i umiejętności pilota na płaszczyzny sterowe modelu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwzględnie FailSafe w odbiorniku (w UK wymagane jest jego prawidłowe ustawienie i prezentacja działania na większości lotnisk klubowych przed każdym lotem). ;)

Przed kazdym lotem ??

Wyladowałem zatankowałm odpaliłem to znów mam pokazywać ?

Nadgorliwośc jest gorsza od faszyzmu.

 

Poza tym sio od kompa do warsztatu bo w niedziel bedzei +2 i mozna latać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kazdym lotem ??

Wyladowałem zatankowałm odpaliłem to znów mam pokazywać ?

Nadgorliwośc jest gorsza od faszyzmu.

 

Poza tym sio od kompa do warsztatu bo w niedziel bedzei +2 i mozna latać :)

 

No nie dosłownie, wiadomo o co chodzi :) Przed rozpoczęciem latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dosłownie, wiadomo o co chodzi :) Przed rozpoczęciem latania.

Nie jest wymagane.

Jest to opisane w ksiazeczce podreczniku BMFA.

Jest sprawdzane tylko na zawodach, tylko przed pierwszym lotem  i to tez nie wszystkich.

Osoba odpowiedzialna za bezpieczenstwo w klubie ma prawo sprawdzic w kazdej chwili czy masz ustawiony FS i czy dziala poprawnie. I tyle.

 

Andy proponuje abys zalozyl kolejne tematy w odpowiednich dzialach:

1 Jaki silnik elektryczny jest najlepszy i jakimi kryteriami...

2 Jaki silnik spalinowy jest najlepszy i....

3. Jaki ESC jest najlepszy i....

4. Etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź u mnie w lokalnym klubie (przeniesionym poza Leicester w związku z wypadkiem policyjnego śmigłowca na lotnisku aeroklubowym). Mają takie zaostrzenia, że odpuściłem ... łącznie z karami pieniężnymi i wykluczeniem w przypadku przelotu modelu poza wyznaczone "terytorium" .. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Nieśmiało się zapytam - co znaczy (u Was, w GB) poprawnie działający FS ? Bo właśnie z tą poprawnością w modelach szybowców mam problem...

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem, ponieważ jak stwierdziłem powyżej odpuściłem (wciąż jestem początkujący i obawiałem się konsekwencji jeśli coś mi pójdzie nie tak). Lesław z tego co wiem udziela się bardziej aktywnie i "zawodowo" więc miejmy nadzieję, że wkrótce rozjaśni sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało się zapytam - co znaczy (u Was, w GB) poprawnie działający FS ? Bo właśnie z tą poprawnością w modelach szybowców mam problem...

- Jurek

Czesc Jurek,

W Uk obowiazuja przepisy zawarte w BMFA handbook. Z tego zdaje sie egzaminy aby moc latac. Sa tam dokladnie okreslone zasady latania gdzie mozna w jakiej odleglosco od itd itp plus porady po prostu porady. Ta ksiazeczka jest stworzona przez modelarzy i jest aktualizowana co roku. Kazdy moze cos zglosic i poddac pod dyskusje..

 

Handbook nakazuje aby posiadajac w aparaturze FS ustawiac go w taki sposob aby:

1.Przy silnik elektrycznym musi wylaczac silnik.

2.Przy silniku spalinowym obroty musza  pojsc do minimum (nie zaleca sie gaszenia silnika aby po ew. odzyskaniu sygnalu moc kontynuowac bezpieczny lot na silniku )

Stery zaleca sie ustawic do neutrum.

 

Nie ma koniecznosci ustawiania sterow w jakikolwiek sposob- to tylko zalecenia.

Jednak w przypadku silnikow nie ma dyskusji- ma byc jak powyzej inaczej zakaz lotow.

 

edit: wielokrotnie sprawdzano mi juz FS i procedura wyglada prosto- jest odpowiednia osoba do tego i przy niej -silnik gaz, wylaczasz nadajnik i tyle, Silnik ma sie wylaczyc (elektryk) lub zdjac obroty (spalina)

IDFX- wierze wierze :) u mnie jest np klub w ktorym..... mozna latac tylko w mode 1 inaczej nie zapisza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wymagane.

Jest to opisane w ksiazeczce podreczniku BMFA.

Jest sprawdzane tylko na zawodach, tylko przed pierwszym lotem  i to tez nie wszystkich.

Osoba odpowiedzialna za bezpieczenstwo w klubie ma prawo sprawdzic w kazdej chwili czy masz ustawiony FS i czy dziala poprawnie. I tyle.

 

Andy proponuje abys zalozyl kolejne tematy w odpowiednich dzialach:

1 Jaki silnik elektryczny jest najlepszy i jakimi kryteriami...

2 Jaki silnik spalinowy jest najlepszy i....

3. Jaki ESC jest najlepszy i....

4. Etc.

I serwa, nie zapominajmy o serwach

Proponuję przenieść ten wątek do HP bo jest wybitnie barowy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.