wojcio69 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Antares (alfa Scorpii, α Sco) – gwiazda podwójna, najjaśniejszą w gwiazdozbiorze Skorpiona. Jest położona w odległości ok. 550 lat świetlnych od Ziemi, a jej jasność wizualna przekracza ok. 10 000 razy jasność Słońca. Masa wynosi ok. 15 mas Słońca. Na niebie Antares osiąga wielkość gwiazdową od 0,9 do 1,8m. Średnica tego czerwonego nadolbrzyma sięga 1 182 mln km. Zewnętrzna powłoka gazowa tej gwiazdy jest stosunkowo zimna - 3400K, przez co możemy oglądać Antaresa jako obiekt o czerwono-pomarańczowej barwie.To tyle o genezie nazwy szybowca z form X-Model a chyba bardziej znanej jako MAWI.Jak szybowiec wygląda każdy wie i pisać tu daremnie ale jakby ktoś nie wiedział to dla uproszczenia podpowiem.Jak widziałeś Sword’a od tego samego producenta, to Antares jest dokładnie taki sam ino cut-ciut mniejszy No dobra żartuję.Model jest hmm… jak świeżo poślubiona żona po nocy poślubnej, czyli…Do-pie-szczo-ny, a Ty o czym zbereźniku myślałeś Wszystko do siebie pasuje, nie ma luzów, szczelin jakichkolwiek niedociągnięć, nawet szczeliny na lotkach, klapach i sterze kierunku są kryte paskiem laminatu.No dobra, zanim oglądniesz zdjęcia kilka informacji technicznych o modelu:Konstrukcja - węgiel, tkanina i żywica.Rozpiętość – 2800mmDługość – 1500mmPowierzchnia nośna – nie jest mi znana ale będzie coś ok. 50-55dm2Waga do lotu – szacuję na 2500g.Obciążenie powierzchni nośnej – około 45g/dm2Profil skrzydła – HN 354, dedykowany do klasy F3B, czyli klasyczny termicznyWyposażenie jakie w nim zainstaluje, to:Kołpak - aluminiowy, Turbo 40mmŚmigło - 13x6,5 składaneSilnik - Turnigy 3858 4,6 840kvPakiet - 4S 3000mAh 20CRegulator - Turnygy Plush 60A BEC 3ASerwa SW i SK - TGY 306G, metal 3kgSerwa lotki i klapy - TGY 777MG, metal 5,5kgNo i to by było na tyle. Więcej napiszę i pokażę podczas składania.Dla niecierpliwych – oblot w długi weekend majowy na lotnisku w Michałkowie k/Ostrowa Wlkp. Póki co zrobiłem mocowania do serwomechanizmów i wyprowadziłem okablowanie w skrzydłachWygląda to tak: Kolejne kilka chwil spędzonych nad modelem.Szału nie ma ale… serwa są już wklejone, dźwignie do popychaczy też, wklejona wtyczka MPX w skrzydło, tak że… założyć popychacze, przykleić osłony serw i skrzydła zamknięte.Polutowałem jeszcze kabelki łączące skrzydła z odbiornikiem i przygotowałem półkę pod serwa w kadłubie. Czas wziąć się za podłączenie bowdenów od SK i SW. Z SK problemów nie mam ale z SW mały się trafił. Jak go ustawić w warunkach domowych? Założyć do kadłuba skrzydła, oprzeć szybowiec na skrzydłach tak aby były podparte na całej długości (np. między dwoma taboretami) i wówczas z pomocą poziomicy SK ustawić prosto? Na stateczniku pionowym nie ma żadnego znacznika 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akte Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Kolejny ładny model na tapecie. Życzę sukcesów w składaniu i udanego oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Hmmm - Podeprzeć tak, żeby skrzydło miało kąt na którym zamierzasz latać. HN-ów 354 jest kilka i do żadnego nie mam wykresów. Trudno mi jednoznacznie określić optymalny dla niego kąt. Coś pomiędzy 1,5-2,5 stopnia ? I wtedy dopiero szablonik łączący natarcie i spływ statecznika poziomego + poziomica. Różnicę pomiędzy "szwem" na natarciu skrzydła i spływie wyliczysz znając cięciwę przy kadłubie. Dość uproszczone ale spokojnie wystarczy do wstępnych ustawień. reszta i tak wyjdzie w "praniu" - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 OK. Już zrobione, reszta wyjdzie w oblocie.Położyłem model ze skrzydłami między dwoma taboretami tak aby skrzydła były podparte na całej długości.Ponieważ model leciał na ogon, dociążyłem go w miejscu dźwigara.Przy tak ustawionym modelu ster wysokości ustawiłem na zero.Patrząc wzdłuż skrzydła były one ze wzniosem jakieś ??? stopniaCo z tego wyjdzie pokaże pierwszy oblot.Została również wklejona półka na serwa SW i SK na której będzie odbiornik.Pozostało wkleić wręgę statecznika pionowego i ustawić ster kierunku, zamontować silnik, śmigło, kołpak, wkleić półkę na pakiet i połączyć klapy i lotki z serwami. Podłączyć regulator i... czekamy na lepszą pogodę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Wojtek, ciekawie się zapowiada... Model pięknotka! Niecierpliwie czekam na oblot i wrażenia.... pilnie będę śledził wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Antares w 90% gotowy do lotu.Kwestia montażu silnika śmigła i kołpaka.Problem pojawił się w innym miejscu, a w zasadzie dwa problemy.Pierwszy to domiksowanie steru wysokości do buterfly'a w Futaba 8FG.Kurna, w Falcon'ie poszło bez problemu a tutaj jest "jazda".W ustawieniach buterfly'a pojawiają się trzy ekrany:pierwszy to zakres procentowy wychylenia lotek i klap,drugi to zakres wychylenia steru wysokości,trzeci to spowolnienie serw na lotkach, klapach i sterze wysokości.Problem pojawia się w momencie ustawiania procentowego wychylenia steru wysokości.Zwiększając lub zmniejszając ten procent ster wysokości zmienia swoje położenie (No nie może tak być, bo mienia się neutrum.Ten ster powinien zacząć się dopiero ruszać jak poruszę drążkiem od buterfly'a!Być może jest to pozostałość jakaś po Minimoa, bo Antares'a ustawiam z tym samym odbiornikiem jaki miała Minimoa.Oczywiście zmieniłem ustawienia samolotu na 2Ail + 2Flap oraz Ele Normal.Pozostaje jeszcze opcja ustawienia Antares'a na 4 pozycji w pamięci aparatury, która była jeszcze nie używana.A może ktoś wie jak wymazać z pamięci aparatury ustawienia poprzedniego modelu?Po mojemu wystarczy tylko zmienić typ modelu (ilość serw na lotkach, klapach i rodzaj usterzenia) i ewentualnie na wyświetlaczu nazwę, co uczyniłem.Jest jeszcze wyjście awaryjne - nie domiksować steru wysokości do buterfly'a, tylko ten pomysł jakoś mi nie pasuje Drugi problem to regulator Turnigy Plush 60A BEC 3A/5A.Otóż ten regulator bajecznie się grzeje.Myślałem, że jest to spowodowane dużym poborem prądu przez serwa ale... postanowiłem go ponownie ustawić za pomocą karty programującej i... też się skubany grzeje.Co prawda nie podłączałem silnika (bo i po co) ale po mojemu grzać się nie powinien.Z tego powodu powstał pomysł zasilania odbiornika z zewnętrznego UBEC'a ale tego samego akumulatora.Przypuszczam, że regulator z Minimoy fly to rubbish bin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 albo regulator jest uszkodzony, albo masz coś przywarte w instalacji. przed lotem czy daniem UBECa jednak bym to sprawdził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Jurku zanim użyłem regulatora, to używałem koszyczka ze zwykłymi bateriami AA, nawet nie alkaicznymi i chodziło wszystko OK. Poza tym regulator podłączony do karty programującej nie ma prawa się grzać, dzisiaj jeszcze sprawdziłem i podłączyłem go tylko pod pakiet i też po 30s był wyraźnie ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Wojtek, jak przeglądam instrukcję obsługi Twojego nadajnika to na stronie nr 49 jest napisane, że w "Linkage Menu" pod opcją "[MODEL SEL]" Masz dostepne opcje: - Model addition - call - deletion - copy - model name setting Użyj opcji "deletion" i pozbędziesz się wszystkich ustawień razem z nazwą modelu. Lepej sobie zaprogramować od początku niż zdziwić się podczas lotu, że model reaguje inaczej niż chciałeś. Na stronie 51 instrukcji jest opisane krok po kroku jak użyć funkcji "deletion" Mam też polską wersję instrukcji, jak chcesz to Ci podeślę na maila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nie mam Futaby, ale sugeruje sprawdzić na nowym modelu (w aparaturze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 to zmień regulator. i UBEc daj. Ja przy 2m laminatach mam UBECa a przy większych niż 2.5m miałem zawsze oddzielne zasilanko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Wojtku..kołki ustalajace w skrzydlach to...fabryczne- chyba fi 5 - 6 mm - czy, li Twoj patent bardzo mi sie podobaja.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Dzięki Piotr za info. Faktycznie zrobię delete ustawień modelu a jak nie pomoże ustawię go na nowym numerze w pamięci. Instrukcję mam, chyba dobrą, ściągnąłem ze strony www.rcscorpion.pl W razie "W" jest jeszcze oryginał w wersji angielskiej (chyba dam radę ) Jurku będzie UBEC z linku powyżej Janek sorry ale nie kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Dzięki Piotr za info. Faktycznie zrobię delete ustawień modelu a jak nie pomoże ustawię go na nowym numerze w pamięci. Instrukcję mam, chyba dobrą, ściągnąłem ze strony www.rcscorpion.pl W razie "W" jest jeszcze oryginał w wersji angielskiej (chyba dam radę ) Jurku będzie UBEC z linku powyżej Janek sorry ale nie kumam Wojtku -kolki ustalajace w skrzydłach ...ktore wtykasz przy montarzu platow w kadłub...te po bokach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Wojtku mam taki sam regulator jak ty i Silnik - Turnigy 3858 4,6 840kv a wiec identyczny zestaw ale regulator praktyczne nie robi sie cieply a wiec warto sie zastanowić czy go całkowicie nie wymienić pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Łukasz jak znam siebie to tak zrobię. Janek to nie mój pomysł tylko p. Wiesia z X-Models 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Wojtku - czego się wstydzisz, że odsyłasz do producenta ? Jak się zmieszczą - to dałbym 8 mm ! Tym bardziej, jak jest to "dural" z gatunku - PA 3 lub PA-4..... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 GAME OVER 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Ośki lepiej nie skracać,kiedyś może zabraknąć . Ja rozwiązałem taki problem dorabiając 4 mm podkładkę pod silnik,po prostu o te 4mm go cofnąłem. Ogólnie spoko,teraz nic tylko starcik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Brawo Wojtku! Czekam na oblot z zaciśniętymi kciukami! Oski lepiej nie skracać,kiedyś może zabraknąć . Ja rozwiązałem taki problem dorabiając 4 mm podkładkę pod silnik,po prostu o te 4mm go cofnąłem. Dość tam ciasno, jak się cofnie silnik to może się to wszystko nie pomieścić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi