mirolek Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Mogę się odnieść jedynie do wersji 800mm którą latałem dwa lata temu. Miałem ść wyjątkowo blisko krawędzi natarcia, około 2cm w pozycji odwróconej a i tak model był bardzo wrażliwy na SW czyli miał raczej tylne wyważenie. Fokker DVII nie ma zbyt długiego kadłuba dlatego powierzchnia SW jest relatywnie dość duża, szykując się do oblotu nie przesadzaj z wychyleniami. Oblatałem niedawno Pfalza 1m o podobnych proporcjach do Fokkera i ustawiłem do oblotu SC około 3cm od krawędzi natarcia (w pozycji odwróconej) - trafiłem bo problemów nie było ale zmniejszyłem szybko wychylenia SW który w wersji z corplastu okazał się nadwyraz skuteczny. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Tak z ciekawości, dlaczego wywazasz dwuplata w pozycji odwróconej. W tej chwili w moim, sc jest w 2/3 górnego płata bliżej krawędzi spływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Bardzo ładny model, sam planuje jako swój 2-gi model esa 2płatowca, teraz mam IAR-80 (jest relacja budowy) model lata świetnie. Czekam na film z oblotu, jakimi farbami malowałeś model?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Lepiej wyważa się taki model w pozycji odwróconej bo zwykle górny płat jest przesunięty do przodu. Owszem kadłub ma podcięcie na płat dolny i zawsze jest tak samo ustawiony co powinno być dobrym odniesieniem ale wysunięcie górnego płata każdemu wychodzi nieco inaczej. To jest nawet nie zauważalne na pierwwszy rzut oka a zasadniczo zmienia SC jeżeli będziesz go ustawiał na dolnym płacie wg. sugestii kogoś kto górny wysunął bardziej lub mniej niż w Twoim modelu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Dzięki, wszystko jasne. Rzeczywiście dolny płat ma zawsze 100% położenie ( łatwiej wyważać po kraksie). O tym nie pomyślałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Ja w metrowym D.VII miałem wyważenie znalezione jako 28-30% cięciwy dwóch płatów ( od natarcia górnego do spływu dolnego) model na takim ustawieniu latał bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Czy w przypadku braku miksera ma sens spięcie lotek z kierunkiem? Stosuje ktoś taki układ sterowania? Teraz mam na oddzielnych kanałach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 a po kiego miksować??? dyć to pilot ma latać a nie mikser wyważenie Fokkerka: początek dolnego płata/nosek/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi