pilot71 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Bartku, w odpowiedzi przynajmniej na kilka Twoich pytań: -w moim modelu także są przesunięcia w druku i Marek już o nich wie, także myślę że poprawki zostaną naniesione. Co do wypełnienia białych miejsc na awersie kolorem modelu to dobry pomysł, ponieważ pozostałe EPP można do czegoś jeszcze użyć czy to na hamulce aero. czy np. na owiewki podwozia itp. inny kolor kół to prawdopodobnie błąd drukarni, ale to tylko przypuszczenie. -część dziobowa trzyma się całkiem dobrze, przynajmniej ja nie narzekam, płaskownik jaki użyłem na natarcie ma 3mm/ 0,5mm i mimo lekkiego wygięcia jest ładnie spasowany z dziobem. W końcu dziób jest z elastycznego EPP. -co do wzmocnienia konstrukcji taką ilością węgla jaką zaproponowałeś nie jestem przekonany. Za ciężko Ci to wyjdzie, poza tym model w takiej wersji jaką zaproponowałem jest całkiem sztywny. Później dorzucę kilka fotek na których będzie widać wszystkie wzmocnienia skrzydła. Grunt to niska waga. Tak z ciekawości zapytam, jaki silnik i regiel chcesz założyć w Swoim modelu i jakiej wagi do lotu się spodziewasz? Mój już były model w wersji nie malowanej (kilka postów wyżej) ważył do lotu jakieś 160g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Relacji z budowy ciąg dalszy. Zamierzam jeszcze wzmocnić skrzydła dodając węglową podpórkę łączącą skrzyżowane pręty węglowe (skrzydło-kadłub) z dolną częścią skrzydła, tak aby płat nie uginał się przy odwróconej pętli. Do wykonania owiewek kół wykorzystałem "skrzydłowe zbiorniki paliwa". Na podwozie poszła rurka węglowa średnicy 2 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Tak z ciekawości zapytam, jaki silnik i regiel chcesz założyć w Swoim modelu i jakiej wagi do lotu się spodziewasz? Mój już były model w wersji nie malowanej (kilka postów wyżej) ważył do lotu jakieś 160g. Silnik taki jak Twój, ale w wersji 1900. Serwa, regulator, silnik - około 65g. Czyli bez baterii będzie około 120g. W moim Jaku 55 150g jest granicą fajnego latania a walką z modelem. Mój obecny model waży na koniec sezonu 135g Mam baterie: TGY Nano-tech 300mAh (poj. rzeczywista 260) - 16g Dualsky Xpower 300mAh (poj. rzeczywista 340) - 28g TGY 500 (i tyle ma) - 34g od Lamy 800 - 46g Najlepiej lata mi się na małej TGY. pomimo mniejszej pojemności od Dualskiego lata dłużej. Na 500ce robi się przecinak, 800 na dwór. Masz też ciężką baterię i b. ciężki odbiornik. 15g do uzyskania bez problemu. Zmień baterię i wywal obudowę z odbiornika. Silnik mam zamontowany na 4 szpilkach węglowych (około 1,5cm) wklejonych w EPP i wystających około 2mm. Na to kropla CA i przyspieszacz. Wcześniej miałem wbite wykałaczki i nie wiem czy nie lepiej. Co do wzmocnienia dziobu, to teraz, po całym sezonie w mojej halówce po 2 godzinach jest wyraźnie wygięty, więc jakąś delikatną kratownicę chyba zrobię. Minimum tak jak u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Dzięki za info, ale aż tak modelu sobie nie odchudzę jak Ty. Dla porównania na hali latam su 29 o proporcjach (powierzchni nośnej) zbliżonej do tego zlina z tą różnicą, że wyposażenie jest typowo out-dorowe i model waży około 260 g. do lotu. Wlatałem się w ten samolocik i po przesiadce na zlina nic nie chcę odchudzać, przynajmniej na tą chwilę. W modelu zlina w wersji niemalowanej wszystko pracowało bez zarzutu, mam tu na myśli połączenia węgiel - EPP, nic się nie skręcało ani nie wyginało podczas lotu. Tego samego spodziewam się od obecnie budowanego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Jeszcze jedno szybkie pytanie. Gdzie masz baterię przy Twoim rozmieszczeniu serw dla optymalnego CG? Jeżeli tak jak w białym, to spokojnie mógłby być o 1cm dłuższy... Będę miał kłopot z węglem na ogonie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 jeszcze nie mam pokleję i wyważę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Się klei dalej Z ciekawości wymieniłem silnik, bo już wiem co poprzedni potrafi, a chciałem sprawdzić drugi. Nowy motor to c2403-2100 Kolejną czynnością jaką zrobię (patrząc na plątaninę tych wszystkich kabli) będzie skrócenie przewodów do niezbędnego minimum. Tu faktycznie kilkanaście gramów można zgubić i model będzie się lepiej prezentował. Wstępnie wyważyłem model i CG wypada około 1,5 mm przed krawędzią natarcia lotki (w miejscu łączenia ze skrzydłem). Polecę w takiej konfiguracji a w razie czego przesunę pakiet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Dlaczego zrobiłeś napęd SK dołem, a SW górą? Jakbyś zrobił odwrotnie, to na SW nie miałoby wpływu, a SK napędzałbyś w środku, zamiast przy krawędzi, i to tej dalszej od wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Po prostu bo mi tak było wygodnie, stery się wychylają poprawnie bez większych oporów, jeden nie obija się o drugi, dźwignie się wzajemnie nie ograniczają. Nie wiem w czym problem. Chyba nie ma z góry określonych zasad jak budować model halowy i każdy buduje "pod siebie" Domyślam się o co Ci chodzi, bo SK może się wichrować w czasie pracy, ale w modelu w wersji nie malowanej nic złego się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Miałem nie wrzucać tego filmu bo to drugi pakiet w moim halowym życiu i niema się czym za bardzo chwalić ale Michał mówił że będzie latał dopiero za trzy tygodnie więc się złamałem. Nasza "salka" jest dość mała i żeby lecieć bardzo powoli musiałem mocno zadzierać dziób do góry co z dość przednim wyważeniem nie wyglądało zbyt atrakcyjnie. Muszę podkreślić że moje doświadczenie halowe jest ZEROWE i na podstawie tego lotu nie można oceniać tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Jak na zerowe doświadczenie to nie jest żle a nawet dość dobrze . Widać że konstrukcja udana . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Cześć, Mam pytanie, zakładając, że pianka kosztuje 120 zł http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/modele-halowe-i-parkflyerowe/zlin-z-50-l-wersja-halowa-detail , jaka jest cena modelu gotowego do lotu przy osprzęcie ze średniej półki w HK? Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 mógłby ktoś zaproponować graty do tego modelu żeby dobrze w hali latał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Robię wersje w depronie 3mm, usztywniać lotkę? załaczony węgiel się nie nada (4x0,5mm), a jak płaskownikiem 3mm to musiałbym lotkę diagonalnie rozciąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mobrus Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Właśnie oblatałem stodziewiątkę od Marka. Bez wzmocnień, osprzęt na plastrach, wiaterek ale co zrobić. Człowiek musi bo się udusi. Takie mam dwa pytanka: czym koledzy mocujecie pakiet oraz gdzie mu ustawić SC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 5 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Cześć SC 1/4 do 1/3 cieciwy przy kadlubie. Pakiet na rzep,klejone do pionowej czesci kadłuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Różne rzepy można kupić w sklepach modelarskich, ale nawet da się je kupić w supermarketach. Ostatnio nabyłem w Bricomanie takie klawe pary samoprzylepnych rzepów mini: ... maja tam dział, gdzie można kupować na wagę lub na sztuki nietypową drobnicę. Przez przypadek trafiłem, robiąc inne zakupy w Bricomanie (narzędzia). Kupiłem tam również małe śruby imbusowe M3 z czubkiem (potrzebne do mocowania motorków EMAX CF....) PS Przy okazji, pytanie do Kolegi Marka Rokowskiego. W sklepie napolskimniebie widziałem taką klawą, cieniutką folię termoklejącą, niskotemperaturową. Prezentujesz ją w filmie do oklejania pianek. Chicałbym wypytać u źródła, czy ta folia nadawałaby się również jako poszycie (do oklejania termicznego) lekkich modeli mikrusów wykonanych jako stolarka balsowa, lub w technice mieszanej balsowo-piankowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Rzepy najtaniej w pasmanterii, różne grubości za 2-4 zł za metr. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mobrus Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Rzepów mam pół wiadra Wieje u mnie dzisiaj, nie polatam. Muszę też jednak zrobić wzmocnienia z węgla, bo ogon się skręca przy ruchach sterów. I dziób jak się da w palnik. Fajna waga mi wyszła tak myślę. Hmmm, górale mają łatwiej, bo mają większy dostęp do latania na hali. No chyba że halny wieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 W pasmanterii to raczej rzepy do przyszywania, ciężkie, gruby na tkaninach, samoprzylepnych i lekkich rzepów to raczej tam nie uświadczysz. Spróbuj je obciąć do mniejszych wymiarów (tkaninowe, plecione, więc się "snują"). Rzecz jasna wszystko to kwestia potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi