Skocz do zawartości

Różnice pomiędzy modelem zawodniczym a klasy Falkona , wady i zalety .


leszek-bart

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamyczek_RC

Modelem zawodniczym można latać rekreacyjnie i ze względu na znacznie lepsze parametry najczęściej modele te latają znacznie lepiej od modeli amatorskich i to w każdym przypadku . Poza tym własności modelu zależą mocno od regulacji , środka ciężkości czy wychyleń a także od balastowania modelu . Jeśli mamy zamiar latać rekreacyjnie takim modelem z powodzeniem możemy wybrać  mniej profesjonalną opcję materiałową ,która może znacznie obniżyć koszt modelu . Uważam że lepiej jest wybrać nawet lepiej latający model w wersji ECO niż model o gorszych osiągach w wersji materiałowej z kosmosu . Poza tym na rynku wtórnym można czasem kupić model ,który dla początkującego w F3F będzie miał spory zapas możliwości rozwoju . Kolejną sprawą jest to że zawodnicy używają modeli w zakresie prędkości wiatru od 0 do ponad 25m/s dla amatora i w trakcie większości imprez każdemu z nas wystarczył by model eco bo jak pokazuje to statystyka większość imprez odbywa się przy słabym wietrze z zakresu od 3 do 8 m/s a na takie warunki hiper materiały są  nie potrzebne . Dla samej satysfakcji można latać nawet modelem konstrukcyjnym z balsy pokrytym folią ... To że czołówka zawodników posiada modele z materiałów drogich wynika z tego że mamy mniejszy odsetek katastrof , latamy często i eksploatujemy modele bardziej ekstremalnie polując na warunki  powyżej 10m/s i latając z maksymalnym balastem czego z pewnością będą unikać piloci o mniejszym doświadczeniu . Poza tym kto powiedział że musimy być zaraz pierwsi . Wybierajmy sobie zawodników z podobnym doświadczeniem i podobnymi modelami i starajmy się zdobywać miejsca etapami . W analizie wyników bardzo pomaga punktacja przeliczana do tysiąca i z pewnością dla wielu zawodników wyniki mogą oscylować w zakresie 500 pkt na 1000 możliwy do osiągnięcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Aś mnie Kamil zaskoczył !!!

Mam identyczne odczucia we wszystkich kwestiach, które poruszyłeś.

Jurku ! Można trochę przyoszczędzić. Jak już dostaniesz się do kolejki to czasami producent pyta się, czy chcesz podwójny węgiel, super modną kostkę, z 80 albo 160 a czasami oferuje wersję szklaną lub tylko z węglowym kesonem... I do wersji wykonania uzgadniacie cenę. Spotkałem się z tym kupując czy to Vikinga II czy Jantara czy Toxica... I to będzie ta wersja "Eco". Jeśli zamawiasz bagnet bez komory balastowej to po co kupować w podwójnym węglu skoro i tak zakładasz, że pod maksymalnym balastem latać nie będziesz ? A różnica w cenie jednak jest, może nie taka jak byśmy chcieli ale zawsze trochę taniej ?

Rynek wtórny - czasami bywają okazje. Ale zazwyczaj wtedy kiedy chcemy kupić to nie ma nic lub sam złom a jak zdążyliśmy wydać pieniądze to trafiają się i 3...

Natomiast adaptacja niektórych bolidów na elektro potrafi być uciążliwa i efekt czasami nas nie satysfakcjonuje.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Jurek, Jakie serwa założyć do modelu do latania rekreacyjnego? Nie chodzi mi o RDS I inne tylko o tradycyjny napęd sterów popychaczami.

pytanie z cyklu jaka aparature kupic do rekreacji

chłopie zadajesz pytanie na które nigdy nie bedziesz miał odpowiedzi

serw jest tysiące i tyle samo opini na ich temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Dobra odpowiedź ;-) Mogę powiedzieć które są dobre z zakresu 8-12gram bo na takich głównie latam ale nie mam doświadczenia z innymi więc nie wiem które to "dobre" bo zwykle nie są to te które mają super opisy w internecine I zwyciężają jakieś tam ranking w czasopismach. Wolę opierać się na praktycznym doświadczeniu kogoś kto używa i wie że dane serwo jest nadal dobre a nie gorsze niz to samo produkowane 2-3 lata temu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do a74 . Co tydzień gram w totolotka , tak że w przyszłości po trafieniu 6 kto wie . No i dlatego potrzebna mi wiedza co jest trendy aby nie wypaść z obiegu i nie dać sobie wcisnąć nowego modelu Pana Kwarcińskiego jako rewelacji technologicznej XXI wieku ..

ale burak, nie daj to sobie wcisnać ale pomiedzy. Zapewniam Cię, że Pan Leszek nic nie będzie Ci wciskał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Można kupić kst ale można też latać na MG16 , w zasadzie nadają się każde serwa ok 3KG*cm i latać będą a jak ktoś się uprze to będzie latał na TG9X . Można wstawić nawet stare hitecki HS80MG lub HS125 tylko trzeba się liczyć z częstszą wymianą trybików ;) . Problemy zaczynają się gdy model leci bardzo szybko i jest naładowany balastem . Ale przy takich ekstremach pali się każde serwo włączając w to MKS-y po 300pln /szt .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale temat ! :) nadaje sie do wszystkich kategorii :)

 

Ale mam powazne pytanie- skoro czesc z uczestnikow tej dyskusji wypowiada sie niejako z pozycji ekspertow to prosze o podanie Waszych osiagniec typu ile razy jakie pudlo na PP MP i miejsca na imprezach zagranicznych z uwzglednieniem kategorii?.

Plus WIELKA PROSBA dla lataczy F3F- podanie swojego oficjalnego  rekordu czasowego.

To pozwoli zapewne nie tylko mnie wyrobic sobie opinie na temat osob wypowiadajacych sie w temacie roznic miedzy modelami wyczynowymi a reszta.

I oczywiscie branie poprawek na to co pisza ;).

Samo to ze ktos bierze udzial w zawodach nie powoduje ze staje sie znawca wszechdziedzin. Z doswiadczenia niestety wiem tez ze ci "top" najmniej pisza, najmniej mowia... a szkoda- jednak rozumiem ich

 

edit:

plus to ze z doswiadczenia wiem ze wielu zawodnikow uwazajacych sie za wyczynowcow w danej kategorii- w ogole nie ma pojecia o tym w czym biora udzial- niepisze tego jako prztyczek do kogokolwiek  bo nie mam takiego zamiaru ale dlatego ze po prostu tak niestety jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkanascie sekund w google powinno Ci wystarczyc. Koledzy sa znani z imienia i nazwiska, wiec nie powinienes miec problemow z informacjami ktorych szukasz.

Minimu wysilku i dasz rade.

Pozdrawiam.

 

PS Przy okazji podaj nam jeszcze jakies blizsze informacje o sobie. Wszyscy sie lepiej poznamy i bedziemy wiedzieli z kim mamy do czynienia (jakies osiagniecia, wyniki etc)

 

1. Kamila i Jurka latwo znalezc w wynikach z zawodow ale ich rekordow juz nie. Pozostali forumowicze kryja sie pod nikami typu a74  itp.

2. Ja nie biore tutaj udzialu w dyskusji na temat wyzszosci modeli wyczynowych nad reszta wiec moje osiagniecia nie sa nikomu tutaj potrzebne do       weryfikacji tego czy wiem o czym pisze.

3.Ja podaje swoje imie i nazwisko wiec mozesz mnie znalezc w wynikach z zawodow, fotoreportazach stronach zagranicznych- mie ma problemu. .

Ty np nie podajesz. Google az tak dobry nie jest aby znajdywac po nickach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.