Skocz do zawartości

Esa I.A.R 80 budujemy


endriuRC

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie patent się podoba :)

 

Tani i skuteczny. Łatwość naprawy jest zaletą na polu walki. Masa nie przesadzajmy, moja oś w podwoziu WWI waży więcej niż te wszystkie mocowanka ;)

 

Jeśli chodzi o zawody, to jeszcze nie miałem takich by wystartować pierwszy raz modelem i po nich mieć tylko złom nie do naprawy ;) 

 

JEST RYZYKO JEST ZABAWA ;) pomyśl nad zawodami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model poleciał dzisiaj w swój lot icon_e_smile.gif bardzo ładnie lata, jest szybki i zarazem bardzo czuły na najmniejszy ruch drążkiem, ale pare lotów i będzie się latało już dobrze. Film nagram jak będe miał osobę która zechce pokamerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli twój nadajnik to ten z podpisu:

 

dualrate zostaw na 100% ale na lotkach ustaw expo na próbę na 35-40%, a na sterze wysokości z 45-50% max. Kierunek właściwie nie wymaga.

 

Chodzi o to że wtedy wychylenia sterów względem drążka są nie liniowe a wykładnicze ( ekspotencjalne) a po ludzku jest mniej czuło w okolicy zera a coraz bardziej im dalej od punktu zero w stronę maksymalnych wychyleń. A model będzie równie zwrotny a mniej nerwowy.

 

Poczytaj trochę o tym, dużo zmienia w lataniu modelami - zwłaszcza tym szybkimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa rzuciła mi się w oczy. Wydaje mi się że masz bardzo długą oś silnika, nie da się jej jakoś skrócić?

W razie twardego przyziemienia łatwo może się zgiąć...

Mam dwie zapasowe ośki, w wolnym czasie przybliże piaste do silnika i troszke skróce tą obudowę silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelik ładny i mam nadzieję, że jednak mimo obaw zdecydujesz się odwiedzić któreś z zawodów (jako zawodnik, a przynajmniej jako kibic).

 

Dodałem na oba płaty takie cuś co nada bardzo fajnego wyglądu myśliwskiego

Ale miej świadomość, że takie "cuś" przed krawędzią natarcia nie jest zgodne z regulaminem ESA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dziekuje bardzo, zrobie ten podział blach mniejwięcej tak jak na orginale. 

 

 

 

Edit. Dodałem na oba płaty takie cuś co nada bardzo fajnego wyglądu myśliwskiego \

 

11043182_675113169261086_283266850391434

 

Z powodu regulaminu ESA i dla wlasnego bezpieczenstwa radze Ci to zdjac. Taki ostry szpikulec zgodnie z prawami Murphego az prosi sie zeby gdzies sie wbic.

Model z tym akcentem nie jest ESA i jezeli nie chcesz przeniesienia opisu modelu do innego dzialu to proponuje umiescic finalna fotke bez tego wynalazku.

 

EDIT:

Karabiny dla bezpieczenstwa mozesz sobie zrobic np z cienkiej - 2-3 mm rurki termokurczliwej - bedzie miekka i wiotka, ale nie powinna poddawac sie naporowi powietrza. Nie zmieni to jednak faktu ze z takim akcentem to nie bedzie ESA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za wszystkie informację, szpikulec został zdjęty i nic nie będę tam wsadzał. Modelik mi się bardzo podoba.

 

A finalną fotkę już dałem, ale dodam jeszcze raz dla jasności

 

11009995_675099639262439_639286106482380

 

Mała wypowiedź z budowy:  Był to mój pierwszy model esa jak i budowa czegoś latającego z epp. Wyszło mi to pod względem konstruckyjnym nie za ładnie ale poprawię się w kolejnym modelu ESA który zbuduję na pewno 2 płatowiec. Roboty troszke było najwięcej czasu zajęło mi malowanie, ale efekt końcowy jest zadawalający bynajmniej dla mnie. Dziekuje wszystkim którzy obserwowali relację od pierwszego postu do tego końcowego, ale jak że i tym którze włączyli się do relacji na samym końcu. Filmik z lotu, fotki i inne wiadomości oczywiście dodam. Pozdrawiam bardzo serdecznie pilot.gif

 

 

Edit... dodałem wyglądu jeszcze lepszego :)  karabinki zrobiłem z rurek termokurczliwych nie sa ostre nic nikomu nie zrobią.

 

1618438_675424425896627_3062224327605803

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.