Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na jakim paliwie odpalałeś tego Coxa i jakie śmigło? Mam starego Akrobatka również z Medalionem i wydaje mi się że na paliwie bez nitro mój silnik ma wyraźnie niższe obroty. Moje śmigło to 200x140 produkcji czeskiej.

Opublikowano

Generalnie są artyści którzy używają COXów bez nitro, ale my śmiertelnicy powinniśmy celować w ok 20% nitro, wtedy silnik się najłatwiej odpala i ma dobre osiągi przy zadowalającej żywotności. Z kolei wyścigowcy używali nawet 35% nitro, ale wtedy silnik traktuje się jako część zamienną.

 

Kopalnia informacji: http://www.coxengineforum.com/

Opublikowano

COX odpalany był na paliwie z dodatkiem 5% nitrometanu , a kręci śmigłem APC 200X100 . Podobno do tego silnika można dać maksymalnie 200X120 .

Opublikowano

Pierwszy start za mną , od razu wiedziałem o co chodzi w tym lataniu (ostatnio latałem 1987) . Silnik zaskoczył od razu , start odbył się błyskawicznie  i niestety nie obyło się bez problemów . Po pierwszym okrążeniu silnik przelał się i skończyła się radość z pilotażu . Po wylądowaniu okazało się iż rozleciała się igła rozpylacza a dokładnie oderwała się stożkowa część od reszty . Nie mam pojęcia jak to się stało ale zwaliłem to na dzisiejszą datę 13-tego !!!!! :-) Tak więc model w całości wrócił do hangaru a ja zabrałem się za robotę . Przypomniało mi się że AKROBATEK którym kiedyś latałem miał pękaty profil w tylnej części był wklęsły , Może ma ktoś fotkę takiej maszyny prosił bym o fotę na forum . Tyle na dzisiaj , po naprawach nastąpi ciąg dalszy latania . Może zdobędę się na odwagę zrobienia podstawowej akrobacji :-) (pożyjemy , zobaczymy)

Na końcu dodałem  plik  video

pozdrawiam roman

post-5952-0-04024200-1431545290_thumb.jpg

post-5952-0-69100200-1431545354_thumb.jpg

post-5952-0-52774900-1431545382_thumb.jpg

post-5952-0-68283700-1431545411_thumb.jpg

post-5952-0-89580100-1431545504_thumb.jpg

DSCN7846.mpg

Opublikowano

Gratulacje z oblotu :)

Z oglądaniem gorzej bo,,Nie masz uprawnień do pobrania tego załącznika.''

 

ps.już zaczęło działać.

 

ps.trochę krótki film a gdzie odpalenie motorka,start z tej trawki?

Operator kamery za późno włączył nagrywanie? :)

Opublikowano

Witam , start odbył się bezproblemowo z trawy , filmik faktycznie krótki ale pokazuje najważniejszy element , czyli lądowanie ;-) .

Na zdjęciu poniżej przyczyna kłopotów .

post-5952-0-90943900-1431579115_thumb.jpg

Opublikowano

No właśnie taki miał profil Akrobatek którym ja latałem. Może ktoś ma plany tej właśnie wersji? Silnik  KMD i MVVS jest, paliwo też. Dość tego RC ;)  Czas powrócić do źródeł...

 

 Przypomniało mi się że AKROBATEK którym kiedyś latałem miał pękaty profil w tylnej części był wklęsły , Może ma ktoś fotkę takiej maszyny prosił bym o fotę na forum . 

 

No właśnie taki miał profil Akrobatek którym ja latałem. Może ktoś ma plany tej właśnie wersji? Silnik  KMD i MVVS jest, paliwo też. Dość tego RC ;)  Czas powrócić do źródeł...Częściowo już rok temu powróciłem...

post-546-0-90570900-1431595222_thumb.jpg

Opublikowano

Witam , piękny ten PLAYBOY aczkolwiek myślę że z tym KMD będzie się wznosił jak współczesne F1C   :-)

A ja zabrałem się za naprawę igły rozpylacza . Myślałem że wytoczę nową igłę , nagwintuję i będzie po sprawie . Niestety nie było tak łatwo , okazało się że gwint w rozpylaczu jest calowy i w dodatku drobno zwojowy .Musiałem ratować starą igłę poprzez nawiercenie części gwintowanej i osadzenie nowej igły zrobionej z drutu stalowego 1,5mm w wywierconym otworze .

post-5952-0-72576600-1431600730_thumb.jpg

post-5952-0-40833800-1431600747_thumb.jpg

Opublikowano

Jak już raz pisałem  plany akrobatka były opublikowane w modelarzu bodajże w 78r. wracając do cox-a myslę że najlepiej bedzie chodził na ciśnieniu i jeszcze pytanie jakiej średnicy i długości linki. 

Opublikowano

Witam,filmik krótki bowiem operator był tez mechanikiem:)Ten egzemplarz motorka ciśnienia nie potrzebuje i wykręci ca


calą akrobacje,

Opublikowano

Witam,filmik krótki bowiem operator był tez mechanikiem:)Ten egzemplarz motorka ciśnienia nie potrzebuje i wykręci ca

calą akrobacje,

 

Witam , piękny ten PLAYBOY aczkolwiek myślę że z tym KMD będzie się wznosił jak współczesne F1C   :-)

A ja zabrałem się za naprawę igły rozpylacza . Myślałem że wytoczę nową igłę , nagwintuję i będzie po sprawie . Niestety nie było tak łatwo , okazało się że gwint w rozpylaczu jest calowy i w dodatku drobno zwojowy .Musiałem ratować starą igłę poprzez nawiercenie części gwintowanej i osadzenie nowej igły zrobionej z drutu stalowego 1,5mm w wywierconym otworze .

 

Witam , start odbył się bezproblemowo z trawy , filmik faktycznie krótki ale pokazuje najważniejszy element , czyli lądowanie ;-) .

Na zdjęciu poniżej przyczyna kłopotów .

Witam 

wysyłam plany pierwszego "akrobatka"  + profil skrzydła.

 

Pozdrawiam

 

S.Kubik 

post-2568-0-05356800-1431630927_thumb.jpg

post-2568-0-12974500-1431630994_thumb.jpg

Opublikowano

Mój też latał na Rytmie a kolegi na Sokole. To były czasy. Paluchy poprzecinane od śmigieł przy odpalaniu i ten zapach eteru.

 A na planie nie widzę kratownicy na ogonie.   

Opublikowano

to jest on poznaje :D a motorek na rysunku, nieśmiertelny rytm 

No właśnie ! Ech żeby był skan... to był by gotowiec ale i tak jest lux! Trzeba będzie poszperać w Modelarzach.

Opublikowano

"Witam , piękny ten PLAYBOY aczkolwiek myślę że z tym KMD będzie się wznosił jak współczesne F1C   :-)"

 

Startowałem w F1C :)  a Playboy z Kmd już sporo wylatał . Silnik regulowany na "ledwie pyrkanie" i jest fajnie ,a lata doskonale .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Końcówki mamy trochę inne (moje są dłubane), zmieniłem też oryginalnie włożone do zestawu druty na porządne, plecione, cynowane, angielskie linki z końcówkami mojego autorstwa, które uważam za bezpieczniejsze.

Kadłub dostał też kratownicę zamiast tego gów.a pakowanego do zestawu.

Nie podobają mi się też oryginalne dźwigienki, które są ciężkie i wymagają wcięcia się w spływ, które wydatnie osłabia konstrukcję, ja zrealizuję to inaczej, fotki wkrótce...

 

 

Paweł - mógłbyś opisać w jaki sposób wykonałeś połączenie linek wyprowadzających z orczykiem oraz końcówki na wyjściu ze skrzydeł (jakie materiały, jak lutowane)? Na Twoich zdjęciach dosyć fajnie to wygląda...Też zabieram się za budowę tego zestawu, a proponowane przez producenta miedziane linki jakoś nie wzbudzają mojego zaufania. No i koniecznie zamieść zdjęcia wspomnianych dźwigienek klap i sterów :) Będę niezmiernie wdzięczny za informacje...

 

Pozdrawiam, Tomek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.