Skocz do zawartości

Toto-2 i KFm-3 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ostatni zachciało mi się trochę poszybowcować, wybór padł na Toto-2 konstrukcji motylastego. Pomyślałem sobię, że może zrobie go z profilem KFm. Najrozsądniejszu wydał mi się profil KFm-3 ponieważ widziałem Toto-1 z takim skrzydłem lecz jest on o 20 cm wąższy. Myślałem też o zastosowaniu takiego profilu (mam nadzieję, że robertus się nie pogniewa za skopiowanie jego zdjęcia :D )

(w załączniku poniżej)

On wydaje się najpewniejszy tylko jakie wzmocnienia zastosować. No i oczywiście najważniejsze pytanie czy w ogóle jakikolwiek KFm nadaje się do tego typu samolotów ?

A skoro założyłem już ten tema to doradzicie mi jakie śmigło do tego samolotu. Wyposażenie jakie planuję zamontować to silnik B2208-14 (lub emax cf2812) regulator 20A i akumulator 2s 1300 mAh. Dodam że model zamierzam okleić papierem śniadaniowym na wikol i pomaować.

post-9939-0-43719000-1427120452.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo tego modelu, gdzie zakupiłeś tą piankę, ewentualnie jak się ona nazywa i gdzie można nabyć?

Podkład pod panele tzw. Depron. Dostaniesz ja w sklepie z panelami lub castoramie są sprzedawane na sztuki ale niekiedy tylko w opakowaniu zbiorczym np 10szt. Są one o różnych grubościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te listewki które widnieją na tym zdjęciu to po pierwsze 6x6 nic Ci nie da oprócz zbędnego ciężaru a ta 6x4 to tak jak wyżej kolega napisał pionowo musi być ustawiona. Listewki o przekroju kwadratowym nie nadają się na skrzydło. Ewentualnie jak robisz kadłub konstrukcyjny to i owszem. Ale na skrzydło tylko i wyłącznie listewki o przekroju prostokąta. Zresztą sam możesz sobie sprawdzić wiodkość listewki 6x6 a listewki 6x4 ustawionej pionowo. A jeśli zależy Ci na tej sztywności i zamierzasz dać koniecznie 2 listewki to daj jedna tam gdzie masz tą 6x6 a drugą wklej w połowie drugiego stopnia kfm. Tylko pamiętaj o zachowaniu proporcji tego profilu.

 

 

 

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te listewki które widnieją na tym zdjęciu to po pierwsze 6x6 nic Ci nie da oprócz zbędnego ciężaru a ta 6x4 to tak jak wyżej kolega napisał pionowo musi być ustawiona. Listewki o przekroju kwadratowym nie nadają się na skrzydło. Ewentualnie jak robisz kadłub konstrukcyjny to i owszem. Ale na skrzydło tylko i wyłącznie listewki o przekroju prostokąta. Zresztą sam możesz sobie sprawdzić wiodkość listewki 6x6 a listewki 6x4 ustawionej pionowo. 

 

Nie ma czegoś takiego jak "wiodkość". Jak już to możemy mówić o sztywności, ewentualnie o wytrzymałości na zginanie. I tutaj też nie masz racji. Listewka 6x6 będzie miała 1,5x większą zarówno sztywność jak i wytrzymałość na zginanie niż listewka 6x4 (w pewnym uproszczeniu), ale też będzie 1,5x cięższa. 

Natomiast co do tego, że listewka 6x4 ustawiona pionowo będzie dawać większą sztywność niż ta sama listewka poziomo to oczywiście prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listewka ustawiona pionowo 6x4 jest duzo lepsza i odporniejsza na wygięcia też jestem tego zdania w moim totku-1 tak miałem i jak robiłem ciasne beczki to nawet się nie uginało skrzydło. A jak miałem listewke 5x5 to się uginało.... Moim zdaniem lepiej listewkę jedną dać 6x4 nie będziesz tym modelem przecież cudów na kiju wyrabiał. I takie pytanie dlaczego dałeś depron do góry stroną rowkowaną? psuje to wygląd jak byś dał stroną gładką lepiej by to wyglądało i było by lepsze dla przepływu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku piszemy o tym samym tylko ja użyłem prostego wyrażenia. Co do wytrzymałości i sztywności to może i racja ale nie w tym przekroju i nie w tym zastosowaniu. Wiec pozwolisz ze tu się z Tobą nie zgodzę :rolleyes: a co do zdjęcia z tymi rowkami to jest zdjęcie Robertusa. W sensie poglądowe ;)

 

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

W takim razie Tadziu - co dla Ciebie znaczy "wiotkość" ? Spróbujmy uściślić pojęcia.... Bo - co do wytrzymałości i sztywności przyznajesz rację ale zachowujesz swoje zdanie w stosunku do "wiotkości", w tym konkretnym zastosowaniu... Co to w takim razie znaczy ?

------------------------

Te rowki akurat  bardzo temu  profilowi pomagają. To ma latać a nie wyglądać !

 

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku piszemy o tym samym tylko ja użyłem prostego wyrażenia.

Jurku tak jak wyżej. Użyłem prostszego sformułowania ;) nie potrzebnie będziemy zaśmiecać wątek kolegi o jeden wyraz.

 

A co do tego czy przyznaje racje. Może i przyznaje ale w większej skali. A nie tej " samolotowej ". Osobiscie na usztywnienie skrzydła nie wstawił bym i nie wstawie nigdy listewki o przekroju kwadratowym. Cieślą nie jestem ani stolarzem. Ale powiedz mi proszę skoro gdybyśmy powiększyli skalę tych listewek to dlaczego np więźba dachowa w większości składa się z belek o przekroju prostokąta niż kwadratowym? Bo z tego co Darek napisał wynika że belki o kwadratowym przekroju są o 1.5 raza wytrzymalsze ( i cięższe ) niż belka o przekroju prostokąta wiec im mocniejszy dach tym generalnie lepiej prawda? :rolleyes: model to nie dach co prawda ale ta sama zasada. Chodzi o tą samą " sztywności i wytrzymałość na zginanie " kosztem zmniejszenia ciężaru. Wiec listewka o przekroju prostokąta ustawiona pionowo będzie miała przynajmniej tą samą jak nie większą wytrzymałość na zginanie i sztywność od listewki o przekroju kwadratowym.

A nam w budowie modeli nie jest potrzebna wieksza waga tylko właśnie ta moja mniejsza " wiodkość " czytaj sztywność i wytrzymałość na zginanie ;)

 

Trochę odbiegłem od tematu ale ciężko o inny przykład.

Przepraszam, mój błąd ze nie użyłem fachowego nazewnictwa ;)

 

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

 Użycie słowa "wiotkość" nie budzi mojego zdziwienia, sam go czasami potocznie używam. Natomiast ciekawi mnie Twoje przekonanie, że listewka 6x4 (na "sztorc") jest co najmniej tak samo lub bardziej sztywna i wytrzymała niż listewka 6x6 (mm w przypadku modelu, cm w przypadku dachu - nie mają znaczenia). Dotychczas byłem przekonany, że listewka 4x6 (na "sztorc") będzie się mniej uginała (czyli jest bardziej sztywna) niż listewka 6x4 (na płasko),  ale może czas zweryfikować swoje poglądy ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracając do tematu czy taka konfiguracja była by dobra

Silnik- b2208-14 1450kv

Regulator- 20A

Akumulator- li-pól 2s

Śmigło- 8x4 bo akurat takie mam

 

I czy ewentualnie na tym wyposażeniu mogę go powiększyć o 10% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z nas ma swoje mądrości ;) być może się nie rozumiemy lub mamy odmienne zdanie. Trudno. To nie miejsce na dyskusję na ten temat.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

P.S. Załóż osobny temat to chętnie zabiore w nim głos ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.