Skocz do zawartości

RWD 5 by sahar


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chec stworzenia pierwszego samolotu zmusila mnie do rozpoczecia budowy prostego, taniego, latwego w pilotarzu, a zarazem ladnego samolotu. Juz dawno zaczalem budowe, jednak nie rozpoczynalm tematu bo nie chcialem przedluzac. Teraz gdy prawie koncze wstawiam zdjecia. Prosze o komentowanie i rady. Aby zkonczyc potrzebuje tylko przedluzek do serw, pakietu i nadajnika. Brakuje mi tez ladowarki by byc gitowym do latania.

post-14286-0-20728500-1427303311_thumb.jpg

post-14286-0-93085600-1427303517_thumb.jpg

post-14286-0-50412600-1427303549_thumb.jpg

post-14286-0-03575100-1427303566.jpg

post-14286-0-36941300-1427303582.jpg

post-14286-0-25728400-1427303600.jpg

post-14286-0-33940300-1427303621.jpg

post-14286-0-61295800-1427303642.jpg

post-14286-0-85192800-1427303677.jpg

post-14286-0-84102300-1427303723.jpg

post-14286-0-25087600-1427303743.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki depron fajnie maluje się zwykłymi farbami do ścian :-) Dobrze kryją i ładnie to wychodzi.

 

W opisie mojego PWS masz kilka zdjęć z malowania takimi farbami. Wystarczy zwykły pędzel 2" do ścian i gąbka.

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/51046-pws-50-relacja-z-budowy/page-6

 

Podobnie znajdziesz w opisie malowanych tych ESA

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50753-aviatik-d1-i-fokker-dvii-uproszczone-relacja-z-budowy/

 

Polecam, bo RWD wart jest tego by go pomalować i pozbyć się tej brzydkiej niebieskiej barwy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup listęwkę sosnową są one w sklepach modelarskich przeważnie metrowe, bierzysz listewkę robisz otwory w żeberkach i przyklejasz listewkę przez 2 płaty czyli 50cm listewki na 1 płat, oczywiście nie ucinasz jej w miejscu gdzie kończy sie płat i zaczyna drugi , a skrzydło masz z lotkami więc nie rób wzniosu skrzydła. Sam latalem rwd5 bez wzniosu z lotkami i latało sie super. Krawędzie takie jak np natarcie na stateczniku pionowym i poziomym zaokrąglij, lepiej to wygląda i powietrze gładziej przechodzi przez zaokrąglone natarcia. Aby się natarcie w skrzydłach nie złamało jak będziesz zaginał do klejenia warstwy górnej to na natarcie nałóż wzdłóz zagięcia taśmę tą szeroką przeźroczystą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W planach tego nie ma i jeszcze nikt chyba tak nie robił w Rwd 5

w planach tego nie ma ale robisz skrzydło z lotkami i dobrze by było w ten sposób wzmocnić skrzydło, Andrzej dobrze Ci podpowiada. Jak byś budował skrzydło ze wzniosem to wtedy trzymaj się planów i wtedy nie ma sensu przy tym modelu wzmacniać skrzydło dźwiagrem w postaci listeewki sosnowej. Taki RWD był moim pierwszym modelem na którym uczyłem się latać więc przeszedł bardzo dużo ... kadłub dużo razy przechodził reinkarnację ale skrzydło nie ugięło się pod naporem kretobicia ani raz ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim rwd 5 tak to wygladalo w depronowym skrzydle:

 

 

Polke na serwa tez zmienilbym na sklejkowa ;)

 

 

Mocowanie wregi silnikowej tez przydaloby sie wzmocnic poprzez doklejenie dodatkowej pary listewek na dole kadluba. Tak aby przylegaly one do pierwszych listewek poprzeczmych

post-12314-0-73418900-1427378946_thumb.jpg

post-12314-0-40350600-1427379080.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowany przekrój listewki 6x4 zamieniłbym na 6x2 lub 8x1. Dźwigar im wyższy tym mocniejszy. Grubość jest drugorzędna, a oszczędzisz na ciężarze.

Inna opcja to dźwigar nie z 1 listewki jak wyżej, ale z dwóch, np: 2szt. 3x2mm, naklejonych nad i pod dźwigarem na płask(!). Będziesz miał najlepszy stosunek wytrzymałości do ciężaru.

Mam połączyć dwa płaty w jeden ?

Płat składa się z dwóch skrzydeł - lewego i prawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pisze Bartek to esencja wiedzy konstruktorskiej.Kiedyś nawet w Technikum  Mechanicznym uczono takiego przedmiotu jak materiałoznawstwo, i każdy bardziej rozgarnięty " chłopek roztropek " mógł sobie w przybliżeniu zaprojektować i wyliczyć " lekką a bardzo wytrzymałą konstrukcję N.p. mostu lub kadłuba modelu. Korzystam z tej wiedzy do dzisiaj. Obecnie ten przedmiot jest wykładany tylko na politechnikach , a szkoda !!!Czasem warto stracić 20 -30  gram na wadze a mieć prawie niezniszczalny kadłub. Oczywiście pionowego "gonienia kreta to i taki kadłub też nie przeżyje,ale drobne "faux pas" - czytaj "fu pa" go nie zniszczy


Proszę o trochę pobłażliwości ze strony moderatorów .Wiem że nie można dodawać postów po wcześniej wysłanych ,ale myślę że ta wskazówka przyda się wszystkim początkującym modelarzom takim jak ja.

Osobiście wszystkie wzmacniające kratownice wewnątrz kadłuba robię z lekkich i wytrzymałych,a co też ważne darmowych -patyczków do mieszania kawy "pożyczanych " z IKEA. 1 mm. x 5 mm. x 160 mm.

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Budowa postepuje. Zrobilem lotki i wkleilem listewke. Brakuje mi tylko pakietu i przedluzek do serw. Pierwszy pomiar wagi to waga kadluba z wyposazeniem bez odbiornika i pakietu. Drugi skrzydla. Jezeli ktos posiada nie potrzebne przedluzki i pakiety prosze na pv.

 

Pozdrawiam

Bartek

post-14286-0-42145000-1427740174_thumb.jpg

post-14286-0-96574400-1427740198_thumb.jpg

post-14286-0-58705700-1427740217_thumb.jpg

post-14286-0-20682500-1427740240_thumb.jpg

post-14286-0-22367900-1427740265_thumb.jpg

post-14286-0-97253500-1427740289_thumb.jpg

post-14286-0-61238600-1427740349_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.