dyra63 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Dzisiaj szukając po necie znalazłem ciekawy filmik -może to już było -ale warto zobaczyć.\ https://www.youtube.com/watch?v=2cejuH4UEUg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Ciekawe ,aczkolwiek podejrzewam iż to nie 3 cylindrowy silnik dosłownie a 3 silniki dołączone do przekładni -planetarnej ? napędzające jednocześnie wał/oś śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Chyba inaczej nie może być ,ciekawe jaki ciąg daje taki silnik i czy z naddatkiem pokryje dużo większy ciężar własny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Shock Nie planetarnej, tylko normalnej przekładni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Taki układ silników zrobiony chyba celem atrakcyjności (może i lepszego chłodzenia silników) musi tam być, okrutnie hałaśliwa, przekładnia kątowa. Nie jest to najefektywniejszy sposób ale wygląda ciekawie, to trzeba przyznać. Az szkoda, że nie ma tam 5 silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Moc na wale jest trzykrotnie większa. A dobrze zrobiona przekładnia moze nie wydawać zadnego hałasu. Nie porównuj z przekładnią plastikową na silniczkach 400. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Shock Nie planetarnej, tylko normalnej przekładni. No tak Bogdan ,masz rację,akurat przekładnie to nie moja mocna strona ,jakoś tak skojarzyła mi się przekładnia w wkrętarce akumulatorowej ... Niemniej ciekawie to zrobione . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Moc na wale oczywiście nie jest 3 krotnie większa bo zapomniałeś o koszmarnych stratach na tej przekładni jaka by nie była. To rozwiązanie to ciekawostka, fakt fajna i efektowna ale jednak jeden duży silnik miałby sprawność większą . Ps ten hałas za darmo nie jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 jeden miałby większą sprawność, ale potrzebowałby więcej V gdzie te 3 silniki powiedzmy na 6s osiągną większą moc niż jeden duży na 6s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 A skąd takie dane? Podeprzesz to jakimiś obliczeniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Tak samo, jak ze spalinowymi. Lepiej kilka małych cylindrów, niż jeden duży. W necie znajdziesz dużo teorii. Na przekładniach zębatych dużo się nie traci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Na szczęście uczyłem się innej fizyki. Może i na przekładniach zębatych dużo się nie traci ale jak śmigłem przez przekładnie kręcą 3 silniki o mocy np 300W a smigłem bezpośrednio kręci silnik o mocy 900W to wnioski nasuwają się same. Rozumiesz czemu ta przekładnia z filmu tak hałasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 mike to chyba sie nie zrozumielismy bo mi chodziło taki sam prąd jakim będą zasilane 3 silniki razem i jeden osobno i przy podobnych wagach wyjdzie ze 3 przeniosą wiekszą moc to co Ty wyliczyłes to przedszkolak wyłapie i co do tego nie ma wątpliwosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Chwila chwila, moc to moc 3x300W dla przykładu daje 900W. Sprawność 3 silników o mocy 300W a jednego o mocy 900W nijak się ma do siebie. Skoro zasilasz 3 silniki po 300W i jeden o mocy 900W to pobór mocy jest taki sam i koniec kropka. Nie rozumiem nadal dlaczego 3 silniki mają mieć przewagę. Nadal pozostaje problem przekazania mocy z 3 silników i to wbrew pozorom dość skomplikowany w przypadku zębatej przekładni i synchronicznego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Michale ? Czy ja to dobrze rozumiem - 3x300Wx 80% ma się nijak do 900W x 80% ?? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Dokładnie tak uważam . Dlaczego zakładasz sprawność na równym poziomie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Proponuję ankietę na takich samych zasadach jak głosowanie w pewnej komisji śledczej w której oskarżonym był pewien reżyser. Wtedy głosowano na to która prawda jest prawdziwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Sprawność samych silników może być taka sama czyli wzór Jurka może się okazać prawdziwy. Tyle tylko że to moc na wałach silników - i o ile w przypadku pojedynczego silnika jest przekazywana bezpośrednio na śmigło, to już w układzie trzech silników tak różowo nie jest. Poza oczywistymi stratami na samej przekładni ( a te mogą być znaczące, przy tak małej przekładni) i nie są to tylko straty na samym zazębieniu, dochodzi jeszcze łożyskowanie wału zdawczego. Ale to nie wszystko - różnice mamy również w samych silnikach - straty mechaniczne na jednym silniku są mniejsze niż na trzech, bez liczenia można zaryzykować iż trzykrotnie. W układzie jednego silnika mamy dwa łożyska w układzie trzech mamy 6!! Jarku albo podeprzyj się analizą, albo wycofaj z tych wątpliwych stwierdzeń. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Dyskusja robi się coraz bardziej ciekawa o co ostatnio trudno. Podbijam stawkę i wchodzimy w tematy zsynchronizowania pracy 3 silników sprzężonych na sztywno przekładną . Silniki są prymitywne nie wyposażone ani w resolwery ani nawet w najprostsze czujniki położenia wału ( względem pola magnetycznego stojana). Jak myślicie skąd na filmie ten hałas? Silniki sobie wzajemnie przeszkadzają i cała fantazja o 3 krotnej mocy na wale idzie ... Kojani słusznie zauważył , że straty mechaniczne są 3 krotnie większe, ze stratami elektrycznymi silnika podobnie i 3 mniejsze silniki zawsze będą miały sumarycznie większe straty w rdzeniu i uzwojeniach stojana niż jeden silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 .... Silniki sobie wzajemnie przeszkadzają i cała fantazja o 3 krotnej mocy na wale idzie ... Dokładnie - celowo nie poruszyłem tego wątku bo ocena jest dużo trudniesza, ale co by nie powiedzieć to albo jeden silnik "ciągnie" dwa pozostałe, albo te dwa hamują najszybszy, jak by tego nie nazwać "para" idzie w gwizdek, co zresztą słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi