Skocz do zawartości

Ciekawy silnik elektryczny - 3 cylindrowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe :) ,aczkolwiek podejrzewam iż to nie 3 cylindrowy silnik dosłownie  ;)  a 3 silniki dołączone do przekładni -planetarnej ? napędzające jednocześnie wał/oś śmigła.

Opublikowano

Chyba inaczej nie może być ,ciekawe jaki ciąg daje taki silnik i czy z naddatkiem pokryje dużo większy ciężar własny.

Opublikowano

Taki układ silników zrobiony chyba celem atrakcyjności (może i lepszego chłodzenia silników) musi tam być, okrutnie hałaśliwa, przekładnia kątowa. Nie jest to najefektywniejszy sposób ale wygląda ciekawie, to trzeba przyznać. Az szkoda, że nie ma tam 5 silników  ;)

Opublikowano

Moc na wale jest trzykrotnie większa. A dobrze zrobiona przekładnia moze nie wydawać zadnego hałasu. Nie porównuj z przekładnią plastikową na silniczkach 400.

Opublikowano

Shock   Nie planetarnej, tylko normalnej przekładni.

No tak Bogdan ,masz rację,akurat przekładnie to nie moja mocna strona ;) ,jakoś tak skojarzyła mi się przekładnia w wkrętarce akumulatorowej :wacko: ...

Niemniej ciekawie to zrobione :) .

Opublikowano

Moc na wale oczywiście nie jest 3 krotnie większa bo zapomniałeś o koszmarnych stratach na tej przekładni jaka by nie była. To rozwiązanie to ciekawostka, fakt fajna i efektowna ale jednak jeden duży silnik miałby sprawność większą .

Ps ten hałas za darmo nie jest...

Opublikowano

jeden miałby większą sprawność, ale potrzebowałby więcej V gdzie te 3 silniki powiedzmy na 6s osiągną większą moc niż jeden duży na 6s

Opublikowano

Tak samo, jak ze spalinowymi. Lepiej kilka małych cylindrów, niż jeden duży. W necie znajdziesz dużo teorii. Na przekładniach zębatych dużo się nie traci.

Opublikowano

Na szczęście uczyłem się innej fizyki. Może i na przekładniach zębatych dużo się nie traci ale jak śmigłem przez przekładnie kręcą 3 silniki o mocy np 300W a smigłem bezpośrednio kręci silnik o mocy 900W to wnioski nasuwają się same. Rozumiesz czemu ta przekładnia z filmu tak hałasuje?

Opublikowano

mike to chyba sie nie zrozumielismy bo mi chodziło taki sam prąd jakim będą zasilane 3 silniki razem i jeden osobno i przy podobnych wagach wyjdzie ze 3 przeniosą wiekszą moc

to co Ty wyliczyłes to przedszkolak wyłapie i co do tego nie ma wątpliwosci

Opublikowano

Chwila chwila, moc to moc 3x300W dla przykładu daje 900W.  Sprawność 3 silników o mocy 300W a jednego o mocy 900W nijak się ma do siebie. Skoro zasilasz 3 silniki po 300W i jeden o mocy 900W to pobór mocy jest taki sam i koniec kropka. Nie rozumiem nadal dlaczego 3 silniki mają mieć przewagę. Nadal pozostaje problem przekazania mocy z 3 silników i to wbrew pozorom dość skomplikowany w przypadku zębatej przekładni i synchronicznego silnika.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Michale ? Czy ja to dobrze rozumiem - 3x300Wx 80% ma się nijak do 900W x 80% ??

- Jurek

Opublikowano

Proponuję ankietę na takich samych zasadach jak głosowanie w pewnej komisji śledczej w której oskarżonym był pewien reżyser.  Wtedy głosowano na to która prawda jest prawdziwa :D

Opublikowano

Sprawność samych silników może być taka sama czyli wzór Jurka może się okazać prawdziwy.

Tyle tylko że to moc na wałach silników - i o ile w przypadku pojedynczego silnika jest przekazywana bezpośrednio na śmigło, to już w układzie trzech silników tak różowo nie jest. Poza oczywistymi stratami na samej przekładni ( a te mogą być znaczące, przy tak małej przekładni) i nie są to tylko straty na samym zazębieniu, dochodzi jeszcze łożyskowanie wału zdawczego. Ale to nie wszystko - różnice mamy również w samych silnikach - straty mechaniczne na jednym silniku są mniejsze niż na trzech, bez liczenia można zaryzykować iż trzykrotnie. W układzie jednego silnika mamy dwa łożyska w układzie trzech mamy 6!!

Jarku albo podeprzyj się analizą, albo wycofaj z tych wątpliwych stwierdzeń.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Dyskusja robi się coraz bardziej ciekawa o co ostatnio trudno. Podbijam stawkę i wchodzimy w tematy zsynchronizowania pracy 3 silników sprzężonych  na sztywno przekładną . Silniki są prymitywne nie wyposażone ani w resolwery ani nawet w najprostsze czujniki położenia wału ( względem pola magnetycznego stojana). Jak myślicie skąd na filmie ten hałas? Silniki sobie wzajemnie przeszkadzają i cała fantazja o 3 krotnej mocy na wale idzie ... Kojani słusznie zauważył , że straty mechaniczne są 3 krotnie większe, ze stratami  elektrycznymi silnika podobnie  i 3 mniejsze silniki zawsze będą miały sumarycznie większe straty w  rdzeniu i uzwojeniach stojana niż jeden silnik.
 

Opublikowano

....

Silniki sobie wzajemnie przeszkadzają i cała fantazja o 3 krotnej mocy na wale idzie ...

 

Dokładnie - celowo nie poruszyłem tego wątku bo ocena jest dużo trudniesza, ale co by nie powiedzieć to albo jeden silnik "ciągnie" dwa pozostałe, albo te dwa hamują najszybszy, jak by tego nie nazwać "para" idzie w gwizdek, co zresztą słychać.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.