Skocz do zawartości

Silnik ASP75A


yarecki61
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj.

Informacje zaczerpnięte z nastik.pl

 

* zalecane śmigła: 11x8 - 14x6 (12x7 zalecane podczas docierania)

 

Napewno masz w instrukcji.

Ostatnio docierałem swojego ASP S52A według zaleceń producenta co do śmigła i paliwa.

 

http://www.nastik.pl/s75aii-tylna-regulacja-p-1879.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy idzie wiedza...na pewno praktyka. Docierałem tak każdy, dokładnie każdy silnik, który posiadam i każdy z nich działa bardzo dobrze. Tak samo można by zapytać czy za stwierdzeniem, że docieramy trzy zbiorniczki na ziemi, reszta w powietrzu -  idzie za tym jakaś wiedza. Mnie tak nauczyli więc przekazuję dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólna zasada podczas docierania jest taka, że nie wolno przegrzać i "przekręcić" silnika, to znaczy - przekroczyć pewnej dopuszczalnej liczby obrotów. Grzanie się silnika jest w prostej linii funkcją tarcia oraz liczby obrotów/minutę (to znaczy, energii wydzielonej w trakcie spalania) i dlatego producenci zalecają większe śmigła, stawiające większy opór i niepozwalające na przekroczenie pewnej zalecanej liczby obrotów. Silnik jest docierany na ziemi i chłodzony jedynie przez strumień zaśmigłowy, więc trzeba być ostrożnym. Wiem, że ilu modelarzy, tyle "patentów", ale jednak zastosowałby się do instrukcji pomimo maszyn CNC, postępującej dokładności wykonania itd.

Z tymi "zbiornikami paliwa" też jest wiele mitów, a wystarczy sięgnąć np. do instrukcji OS MAX'a. Na przykład w instrukcji 46LA jest napisane, że wystarczy przepalić _jeden_ zbiornika paliwa (około szklanki), a dalej silnik dociera się w powietrzu. Mimo tego w necie można poczytać o "litrach paliwa" wypalanych na ziemi. Szkoda kasy, lepiej cieszyć się lataniem ;). I tak z doświadczenia - o ile użytkowane przeze mnie OS MAXy układały się już po dwóch-trzech zbiornikach paliwa (nie bańkach, ale mam na myśli zbiornik ok. 250-300ccm, w który jest wyposażony niewielki model), o tyle ASP faktycznie potrzebował cały baniak. Może teraz robią już lepsze silniki, ale mnie to jakoś skutecznie zniechęciło do tej marki pomimo atrakcyjnej ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.