Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmm.... czasami zdarza sie ze silnik jest zle nawiniety, wtedy jedno uzwojenie generuje wirowanie pola w druga strone, w efekcie jest bardzo duzy pobor produ i malo efektu, bez smigla tez sie tak grzeje?

przy ustawieniach regulatora nie grzebales?

Opublikowano

 

 

Wcześniej jak wyłączyłem radio to regulator bardzo głośno pipczał, teraz po wyłączeniu radia też pipczy ale bardzo cicho.

wpierw odłączasz zasilanie w modelu potem wyłączasz radio  !!    start odwrotnie-wpierw włączasz radio potem model 

To tak na przyszłość .

 

Podaj jaki użyłeś silnik  (na zdjęciach wygląda na inny niż wynika to z Twojego linku zakupu ) i podaj dokładnie wartości śmigła .

Zastosowany regulator 20A  zdecydowanie za mały (nie dobiera się na  na styk)  -odrobina większe śmigło lub jego skok ,plus  parametry regla  często niezgodne z podanymi przez producenta   to recepta na jego uszkodzenie .

Dla tego zawsze dobieramy regulator z zapasem .

 

 

Wentylacja napędu ładna ale te druciki niebezpieczne -tuż przy magnesach silnika..........szkoda by było pokancerować sobie w nim uzwojenie .Byle kraksa i nie zauważysz że się zluzowały lub nawet już do silnika przylgnęły .

 

Może zamiast tego jakaś siateczka budowlana no i przydał by się otwór wylotowy.

 

Opublikowano

Teraz regulator jeszcze ciszej pika, na tyle cicho że trzeba się wsłuchiwać, silnik już nie rusza dygocze śmigłem ale sam nie ruszy jak mu pomogę to ruszy i ledwie się obraca po czym się wyłącza.

Jak było wszystko OK to gdy podłączałem pakiet to na początku grała taka trzy tonowa sekwencja, później trzy piknięcia, w tym momencie stery juz działały i za chwilę było jedno dłuższe piknięcie i już silnik reagował na drążek.

Teraz nie dość że dźwięki są ciche, to przy podpięciu pakietu jest ta trzy tonowa sekwencja, i po niej jest tylko jedno krótkie piknięcie i tyle, stery chodzą silnik tylko dygocze w lewo i prawo.

Przy podłączaniu włączam w pierwszej kolejności radio, później podłączam pakiet. A jak wyłączam to chyba źle robię bo pierwsze wyłączam radio :( .

Dopiero teraz zaskoczyłem że mam inny silnik niż podałem wcześniej w linku dokładnie mam ten silnik (podobny :) )   http://www.gimmik.pl/BL2215-25,o,8501.html     i to śmigło    http://www.gimmik.pl/Smiglo_APC_10x5_E,o,16052.html


Co do regulatora to na paragonie miałem że jest to GPX 20A, ale widzę że te regulatory GPX mają na klejoną nalepkę z logo i z parametrami. Mój był w zgrzanym woreczku na woreczku była nalepka 20A i tyle na regulatorze nie ma nic żadnego logo itp, naciągnięta jest na niego czarna koszulka z wydrukiem 600v 125C i tyle równie dobrze może mieć 5 amper max , bo informacja o amperażu regulatora była tylko nalepiona na woreczku i wyglądało to tak jak by ją naklejał kto chciał i gdzie chciał.

 Mam przeczucie że chińczyk który to pakował miał nalepki z napisem 20A  i regulatory o różnym amperażu, a nalepiał to na zasadzie  "na kogo wypadnie na tego bęc"

Opublikowano

tez polecam ci zmienic regulator na lepszy , mam dualskiego 22A i latam na silniku ktory pobiera chwilowo wiecej pradu i nic mi sie nie grzeje. albo kup redoxa 30A , dobry i za male pieniadze.


jak dygocze ci w lewo czy prawo to moze przypaliles zwoje. lub sprawdz lutowanie goldow mogly ci tez peknac druciki pod izolacją na jednej z faz. mialem identycznie tez mi rwal w lewo raz w prawo 

Opublikowano

Czytając opis Twojego regulatora, to na Twoim miejscu cieszyłbym się, że coś Ci się nie zapaliło, począwszy od modelu a kończąc na chałupie.

W tym hobby nie da się nadmiernie oszczędzać, bo szybko można zostać skarconym i to boleśnie.

Kup normalny regiel (niekoniecznie drogi), normalny, a nie taki na 600v i 125C :D . Powinien dawać prądy takie jak silnik pobiera maksymalnie plus bezpieczny margines 15-20% - jak silnik 20A, to reg. min.25A, (ja bym dał 30A).

 

Co to znaczy "podobny" silnik? Czyli ten z drugiego linka to też nie jest taki sam jak Twój?

Opublikowano

Ten silnik co teraz podałem jest identyczny , dokładnie taki mam, a jest podobny do tego który błędnie podawałem wcześniej. Ja w sklepie prosiłem z resztą o taki silnik jaki wcześniej padał w linkach, a dostałem ten co mam i dopiero dziś się zorientowałem że ma troszkę inny symbol. Ale teraz piszę bezbłędnie że silnik mam ten  http://www.gimmik.pl/BL2215-25,o,8501.html

Opublikowano

Ciężko wyczuć co padło nie mając podzespołów na podmiankę.

Z regulatora zdjąłem tą koszulę i na płytce jest sześć tranzystorów , niestety jedna nóżka jednego tranzystora jest ukopcona, płytka drukowana w miejscu lutowania tej nóżki jest przypalona na czarno, śmierdzi spalenizną.

Czyli regulator do kosza.

Ale nie wiem co z silnikiem, mógł się uszkodzić? żadnych niepokojących zapachów z silnika nie czuć.

Ale żeby np usłyszeć pipczenie z silnika podczas np podłączania pakietu to trzeba silnik przyłożyć do ucha, tak cicho pipczy.

Czy poszedł tylko regulator czy silnik umarł razem z regulatorem? tego nie wiem, sprawdziłem tylko oporność w silniku pomiędzy fazami i pomiędzy każdym kablem jest jednakowa wartość, więc silnik może być sprawny.

A jak jest w rzeczywistości to dowiem się dopiero po niedzieli.

Opublikowano

Z elektroniką to ja tak raczej hobbystycznie, nad niezbyt skomplikowanymi układami raczej panuję.

Ale w tym przypadku spierał sie nie będę, wydaje mi się że silnik pika te swoje różne dźwięki i melodyjki, bo regulator po prostu nie ma czym pikać, składa się z ośmiu tranzystorów, układu scalonego i kilkudziesięciu kondensatorów, żaden z tych elementów nie potrafi wydawac dźwięków.

Z drugiej strony silnik to kilka cewek i niby też nie powinien umieć pikać.

A jednak pika choć sam juz do końca nie wiem co. Na pewno nie długo zgłębię tą tajemnicę ;)

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie:

czemu w instrukcji mojego regulatora"Redox 20 A" jest tabela z piskami?

(nie rozcinałem jeszcze,ale na pewno jest tam jakaś membrana).

Według mojej wiedzy to silnik może co najwyżej buczeć.

Wiem,kiedyś słyszałem,że facet słuchał radia z plomby.

Panowie,bez przesady.Trzeba zlokalizować zródło dzwięku

:wacko:

Pozdrawiam.


Przepraszam,czasami piszczy,ale to zacierające się łożyska.

To jednak zupełnie inny dzwięk.

:)


post-14239-0-49042600-1438540221_thumb.jpg

To piszczy na pewno,ale widać dlaczego.

Ma"struny głosowe".

 

Opublikowano

Widział ktoś coś takiego w silniku?

post-14239-0-48860600-1438541872_thumb.jpg

To sławna karta świąteczna z muzyczką.

Jak widać posiada struny głosowe-membranę.

To właśnie piezo.

Myślę,że wystarczą dłuższe przewody,by(zródła dzwięku byly oddalone) i będzie wiadomo co piszczy.

Opublikowano

Piszczy silnik, konstrukcja zbliżona do głośnika, mamy uzwojenie, magnesy, część ruchomą. Wystarczy podać sygnał  o odpowiedniej częstotliwości na jedną fazę i silnik gra. Niektórzy bawią sie w odtwarzanie muzyki za pomocą twardych dysków (jako przetwornik akustyczny, nie nośnik pamięci)

https://www.youtube.com/watch?v=o4nBWMTnNm0

 

Zaraz po krecie kiedyś model zagra marsz żałobny.

Opublikowano

Nie znam się na tym.

Pamiętam tylko,że dzwięk to drganie cząstek powietrza.

Struna drży,ale potrzebna skrzynia rezonansowa,jakoś tak.

Silnik owszem,buczenie to też dzwięk.

Dysk,przypuszczam,że to dosyć duża membrana itd.

Myślę,że najprościej podłączyć dłuższe przewody,by silnik,regulator były rozdielone.

Może jutro się o to pokuszę,z samej ciekawości.

:)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.