dukeroger Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 hmm.... czasami zdarza sie ze silnik jest zle nawiniety, wtedy jedno uzwojenie generuje wirowanie pola w druga strone, w efekcie jest bardzo duzy pobor produ i malo efektu, bez smigla tez sie tak grzeje? przy ustawieniach regulatora nie grzebales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Wcześniej jak wyłączyłem radio to regulator bardzo głośno pipczał, teraz po wyłączeniu radia też pipczy ale bardzo cicho. wpierw odłączasz zasilanie w modelu potem wyłączasz radio !! start odwrotnie-wpierw włączasz radio potem model To tak na przyszłość . Podaj jaki użyłeś silnik (na zdjęciach wygląda na inny niż wynika to z Twojego linku zakupu ) i podaj dokładnie wartości śmigła . Zastosowany regulator 20A zdecydowanie za mały (nie dobiera się na na styk) -odrobina większe śmigło lub jego skok ,plus parametry regla często niezgodne z podanymi przez producenta to recepta na jego uszkodzenie . Dla tego zawsze dobieramy regulator z zapasem . Wentylacja napędu ładna ale te druciki niebezpieczne -tuż przy magnesach silnika..........szkoda by było pokancerować sobie w nim uzwojenie .Byle kraksa i nie zauważysz że się zluzowały lub nawet już do silnika przylgnęły . Może zamiast tego jakaś siateczka budowlana no i przydał by się otwór wylotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Teraz regulator jeszcze ciszej pika, na tyle cicho że trzeba się wsłuchiwać, silnik już nie rusza dygocze śmigłem ale sam nie ruszy jak mu pomogę to ruszy i ledwie się obraca po czym się wyłącza. Jak było wszystko OK to gdy podłączałem pakiet to na początku grała taka trzy tonowa sekwencja, później trzy piknięcia, w tym momencie stery juz działały i za chwilę było jedno dłuższe piknięcie i już silnik reagował na drążek. Teraz nie dość że dźwięki są ciche, to przy podpięciu pakietu jest ta trzy tonowa sekwencja, i po niej jest tylko jedno krótkie piknięcie i tyle, stery chodzą silnik tylko dygocze w lewo i prawo. Przy podłączaniu włączam w pierwszej kolejności radio, później podłączam pakiet. A jak wyłączam to chyba źle robię bo pierwsze wyłączam radio . Dopiero teraz zaskoczyłem że mam inny silnik niż podałem wcześniej w linku dokładnie mam ten silnik (podobny ) http://www.gimmik.pl/BL2215-25,o,8501.html i to śmigło http://www.gimmik.pl/Smiglo_APC_10x5_E,o,16052.html Co do regulatora to na paragonie miałem że jest to GPX 20A, ale widzę że te regulatory GPX mają na klejoną nalepkę z logo i z parametrami. Mój był w zgrzanym woreczku na woreczku była nalepka 20A i tyle na regulatorze nie ma nic żadnego logo itp, naciągnięta jest na niego czarna koszulka z wydrukiem 600v 125C i tyle równie dobrze może mieć 5 amper max , bo informacja o amperażu regulatora była tylko nalepiona na woreczku i wyglądało to tak jak by ją naklejał kto chciał i gdzie chciał. Mam przeczucie że chińczyk który to pakował miał nalepki z napisem 20A i regulatory o różnym amperażu, a nalepiał to na zasadzie "na kogo wypadnie na tego bęc" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 tez polecam ci zmienic regulator na lepszy , mam dualskiego 22A i latam na silniku ktory pobiera chwilowo wiecej pradu i nic mi sie nie grzeje. albo kup redoxa 30A , dobry i za male pieniadze. jak dygocze ci w lewo czy prawo to moze przypaliles zwoje. lub sprawdz lutowanie goldow mogly ci tez peknac druciki pod izolacją na jednej z faz. mialem identycznie tez mi rwal w lewo raz w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Czytając opis Twojego regulatora, to na Twoim miejscu cieszyłbym się, że coś Ci się nie zapaliło, począwszy od modelu a kończąc na chałupie. W tym hobby nie da się nadmiernie oszczędzać, bo szybko można zostać skarconym i to boleśnie. Kup normalny regiel (niekoniecznie drogi), normalny, a nie taki na 600v i 125C . Powinien dawać prądy takie jak silnik pobiera maksymalnie plus bezpieczny margines 15-20% - jak silnik 20A, to reg. min.25A, (ja bym dał 30A). Co to znaczy "podobny" silnik? Czyli ten z drugiego linka to też nie jest taki sam jak Twój? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Ten silnik co teraz podałem jest identyczny , dokładnie taki mam, a jest podobny do tego który błędnie podawałem wcześniej. Ja w sklepie prosiłem z resztą o taki silnik jaki wcześniej padał w linkach, a dostałem ten co mam i dopiero dziś się zorientowałem że ma troszkę inny symbol. Ale teraz piszę bezbłędnie że silnik mam ten http://www.gimmik.pl/BL2215-25,o,8501.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Aaaaa! Dobra, już wszystko jasne Redox 30A Waga 28g. Cena 42PLN Dualsky 22 Lite Waga 22g. Cena 53PLN, czyli niby podobnie jak powyższy, ale to wyższa półka jakościowa. Polecam. Dualsky 45A Lite Waga 38g. Cena 70PLN. Z powodzeniem przełożysz go do jakiegoś mocniejszego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Z objawów to raczej padł silnik niż regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Ciężko wyczuć co padło nie mając podzespołów na podmiankę. Z regulatora zdjąłem tą koszulę i na płytce jest sześć tranzystorów , niestety jedna nóżka jednego tranzystora jest ukopcona, płytka drukowana w miejscu lutowania tej nóżki jest przypalona na czarno, śmierdzi spalenizną. Czyli regulator do kosza. Ale nie wiem co z silnikiem, mógł się uszkodzić? żadnych niepokojących zapachów z silnika nie czuć. Ale żeby np usłyszeć pipczenie z silnika podczas np podłączania pakietu to trzeba silnik przyłożyć do ucha, tak cicho pipczy. Czy poszedł tylko regulator czy silnik umarł razem z regulatorem? tego nie wiem, sprawdziłem tylko oporność w silniku pomiędzy fazami i pomiędzy każdym kablem jest jednakowa wartość, więc silnik może być sprawny. A jak jest w rzeczywistości to dowiem się dopiero po niedzieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 To nie silnik ma "pipczyć" tylko regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk 58 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 oj chyba silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Z elektroniką to ja tak raczej hobbystycznie, nad niezbyt skomplikowanymi układami raczej panuję. Ale w tym przypadku spierał sie nie będę, wydaje mi się że silnik pika te swoje różne dźwięki i melodyjki, bo regulator po prostu nie ma czym pikać, składa się z ośmiu tranzystorów, układu scalonego i kilkudziesięciu kondensatorów, żaden z tych elementów nie potrafi wydawac dźwięków. Z drugiej strony silnik to kilka cewek i niby też nie powinien umieć pikać. A jednak pika choć sam juz do końca nie wiem co. Na pewno nie długo zgłębię tą tajemnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Bartek to silnik wydaje dzwięki nie regulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micro Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Silniki potrafią nawet mużyczkę odtwarzać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar.nod Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Witam. Mam pytanie: czemu w instrukcji mojego regulatora"Redox 20 A" jest tabela z piskami? (nie rozcinałem jeszcze,ale na pewno jest tam jakaś membrana). Według mojej wiedzy to silnik może co najwyżej buczeć. Wiem,kiedyś słyszałem,że facet słuchał radia z plomby. Panowie,bez przesady.Trzeba zlokalizować zródło dzwięku Pozdrawiam. Przepraszam,czasami piszczy,ale to zacierające się łożyska. To jednak zupełnie inny dzwięk. To piszczy na pewno,ale widać dlaczego. Ma"struny głosowe". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Jedyne sensowne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to takie że może gdzieś w silniku jest wkomponowany głośnik typu "Piezo" A wracając do mojego modelu jutro mogę mieć ten regulator http://www.gimmik.pl/Regulator_H40A,o,2740.html Warte to coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar.nod Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Widział ktoś coś takiego w silniku? To sławna karta świąteczna z muzyczką. Jak widać posiada struny głosowe-membranę. To właśnie piezo. Myślę,że wystarczą dłuższe przewody,by(zródła dzwięku byly oddalone) i będzie wiadomo co piszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEryk Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Piszczy silnik, konstrukcja zbliżona do głośnika, mamy uzwojenie, magnesy, część ruchomą. Wystarczy podać sygnał o odpowiedniej częstotliwości na jedną fazę i silnik gra. Niektórzy bawią sie w odtwarzanie muzyki za pomocą twardych dysków (jako przetwornik akustyczny, nie nośnik pamięci) https://www.youtube.com/watch?v=o4nBWMTnNm0 Zaraz po krecie kiedyś model zagra marsz żałobny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar.nod Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Nie znam się na tym. Pamiętam tylko,że dzwięk to drganie cząstek powietrza. Struna drży,ale potrzebna skrzynia rezonansowa,jakoś tak. Silnik owszem,buczenie to też dzwięk. Dysk,przypuszczam,że to dosyć duża membrana itd. Myślę,że najprościej podłączyć dłuższe przewody,by silnik,regulator były rozdielone. Może jutro się o to pokuszę,z samej ciekawości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Grający silnik to chyba jedno z największych zaskoczeń odkąd się w to wkręciłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi