Skocz do zawartości

Zagadka czy samolot poleci


robertus

Czy samolot poleci?  

53 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy samolot na obrazku wystartuje?

    • tak
      23
    • nie
      30


Rekomendowane odpowiedzi

Pogromcy mitów rozkminiali pierwszą zagadkę :)   i by było śmieszniej samolot (ultralekki) poleciał  !!  wytłumaczeniem ich  było to że cofający się "pas transmisyjny" pod samolotem pociągnął za sobą powietrze .........oczywiście wynik był bzdurą pomijając to że nie udało im się uzyskać synchronizacji miedzy przesuwanym "lotniskiem"  a wymaganą do tego mitu zerową predkością samolotu względem otoczenia .....

Aż się boje pomyśleć co by było gdyby to była prawda a samolot "lecący" z zerową prędkością względem ziemi nagle opuścił strefe "ciągnionego" powietrza ... :)

 

PS UPS  widzę że już to  zauważyliście -spóżniony post :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczenie jest bzdurne, ale z tego co pamiętam z pełnego odcinka to prędkość samochodu ciągnącego taśmę miała być równa prędkości, jaką osiąga ten ultralight przy starcie. Samolot napędzany jest śmigłem i podłoże nie ma większego znaczenia przy starcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby samolot zatrzymać trzeba byłoby go zakotwić do ziemi!! I to nie lada linami, musiałyby one wytrzymać ciąg silników, a ten jaki jest to nie wiem, ale z pewnością niemały...

Już wiem, od niewiele ponad 200kN do niespełna 300 kN na sztukę, a chyba ma ich 4...czy jakoś tam tak.

Kręcące się kółka nie zatrzymają samolotu w miejscu.

Więc poleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale samolot chyba wystartuje nie dlatego, że ma silniki tylko dlatego, że te silniki wprawiają go w ruch poprzez koła, pływaki czy co tam jeszcze. Dopiero ten ruch względem podłoża powoduje nabieranie prędkości więc i szybszy przepływ strug powietrza przez skrzydło czyli siły nośnej. Jak może być inaczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd niby ma się wziąć siła nośna? nawet gdyby koła kręciły się z prędkością światła (czyli taśmociąg też, z taką samą, żeby się dopasować), to ten samolot nadal stoi w miejscu, tylko, że się kółka kręcą. Skąd przepływ powietrza nad i pod skrzydłem? Z wiatru spowodowanego przez obracający się taśmociąg? Przecież ten samolot będzie STAŁ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji Pawle. Wg obrazka zadaniem taśmociągu jest unieruchomienie samolotu względem otoczenia, tak jak bieżnia pod biegaczem lub rolki pod samochodem.

Zadaniem silnika jest rozpędzenie samolotu do prędkości startowej. Silnik pokonuje opory toczenia samolotu rozpędzając go do prędkości startowej względem powietrza gdzie prędkość przepływu powietrza jest wystarczająca do siły nośnej.

Czy ma znaczenie, że silniki dmuchają zamiast napędzać koła? Nie.  Silniki odpychają samolot a taśmociąg przeciwdziała temu podsuwając się pod koła - prędkość względem taśmociągu - 200km/h, airspeed - 0


Moim zdaniem ma szansę wystartować jedynie samolot z napędem śmigłowym ze śmigłem z przodu.

Zgoda, jeśli ten fragment przepływającego powietrza od śmigła wytworzy wystarczającą siłę nośną na skrzydle do uniesienia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd niby ma się wziąć siła nośna? nawet gdyby koła kręciły się z prędkością światła (czyli taśmociąg też, z taką samą, żeby się dopasować), to ten samolot nadal stoi w miejscu, tylko, że się kółka kręcą. Skąd przepływ powietrza nad i pod skrzydłem? Z wiatru spowodowanego przez obracający się taśmociąg? Przecież ten samolot będzie STAŁ.

śmigło,o ile da radę oczywiście wytworzyć dostateczny przepływ powietrza.Silniki odrzutowe mają wyloty pod skrzydłami lub z tyłu samolotu wiec takiego przepływu nie wytworzą

 

Zgoda, jeśli ten fragment przepływającego powietrza od śmigła wytworzy wystarczającą siłę nośną na skrzydle do uniesienia się.

 

Otóż to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła nośna powstaje dzięki ruchowi samolotu względem powietrza. Ruch względem podłoża nie ma znaczenia. Samoloty startują i lądują pod wiatr, aby przy zachowaniu tej samej prędkości względem powietrza zmniejszyć prędkość względem ziemi.

Silnik samolotu wyprawia go w ruch względem powietrza, a nie ziemi. Gdyby na bieżni postawić dochód to stal by w miejscu, bo silnik dochodu napędza koła.

Wysłano z TapTalk'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.