Skocz do zawartości

zna ktoś silnik dający 9kg ciągu @6s ? odpowiednik Dualsky XM6360CA-7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Straciłem już sporo sił i czasu na znalezienie jakiegoś odpowiednika Dualsky XM6360CA-7 (nie jest produkowany od 2011r),

 

A dokładniej, potrzebuję silnika, który ze śmigła maksymalnie 20x10, na pakiecie 6s da ok 9kg ciągu.

Może ktoś przerabiał podobny problem?

 

Dokładniejsza specyfikacja Dualsky XM6360CA-7:

1) 346kV

2) 2450W up to 15sec.

3) APC-E 20x10 & 6s --> 99A, 2038W, 8981g ciągu

 

pozdrawiam,

Piotrek

 

Opublikowano

Dzięki, niestety nie chwalą się ani ciągiem, ani obrotami. No i tylko jedno śmigło podali: 22x10 (w katalogu, bo w opisie na stronie jest rozbieżność, tutaj 21x10).

 

Ciekawe czy odpowiedzą na maila :)

Opublikowano

Witam,

Lindinger to bardzo rzetelna firma (z moich doświadczeń). Pisałem do nich i po niemiecku i po angielsku. Zawsze była szybka (NBD) odpowiedź.

Ile ważył ten Twój nieprodukowany Dualsky? Czy jego wymiary mają znaczenie?

 

P.S. nie sądzę aby jakiś silnik o podobnych parametrach jak np. ten z Lindingera dał na 6S prawie 9 Kg. Dualsky też tyle nie miał (na 99%) no chyba, że mierzyłeś.

Przy takim A ten napęd jest nieopłacalny. Duże pojenościowo Li-po 6S zamiast 8S identycznej wagi, mniejszej pojemności i całość byłaby bardziej sprawna.

Opublikowano

Więc tak, co do odpowiedzi - napisałem do nich po angielsku + translator na niemiecki - jeszcze się nie odezwali.

 

Co do pakietów:

Model do którego szukam silnika już lata, jest to Funtana S90 z Hangar-9. Kupiłem ją używaną, wyposażoną. Silnik Turnigy Aerodrive XP C5065-350 (TR50-65B-350, 350kV, 414g). Pakiety 6s 5000mAh 40C. Model do lotu waży 4,6kg. da się nim zrobić zawis, ale nie mam odwagi robić go bliżej ziemii, bo nie ma nadmiaru wielkiego żeby odejść z miejsca. Śmigło APC-E 18x10. Osiągi w/g obrotomierza + teoretycznie policzone zgadazją się z tym co podaje eCalc -> 6.5kg ciągu.

 

Dualsky XM6360CA-7 na śmigle 20x10 w/g tego samego eCalc ma 8,98kg ciągu. Stąd moje nim zainteresowanie, ale niestety - już nie produkują tych silników.

 

Na razie znalazłem tego Lindingera J6350-10 370kV (dzięki japim) oraz AXi 5320-18.

Lindinger - nie ma wielkiej pewności czy się nada, a AXi kosztuje 1000zł -> jak dla mnie za drogo.

 

O wymianie pakietów nie ma mowy - za duża inwestycja a mam 3 sztuki nowe tych 6s.

 

Wymiary silnika nie mają większego znaczenia, miejsca jest bardzo dużo. Dualsky waży 618g, ale to też nie jest krytyczne. Z wyważeniem da się pokombinować. Lindinger to 470g.

Opublikowano

Na 6s to raczej nie do zrobienia, chyba ze jakiś hacker( np a60 .

) nie wiem jak z waga ,ale będzie kosztował . Na 7s os max 5025 ma z tego co pamiętam 7.5kg . Wazy 420 gr.

 

Ewentualnie jak szukasz zamiennika do tego dualskiego z pierwszego postu to popatrz na cos z rotomaxa , np http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17985__Turnigy_RotoMax_1_40_Brushless_Outrunner_Motor.html

Opublikowano

W HK nie ma zupełnie nic tej mocy na 6s, nie tylko rotomaxów.

 

Widzę, że 9kg to za bogato, ale 8kg powinno być osiągalne.

 

Jest ten Lindinger 6350-10 (370k/V), jest AXi 5320/18 (370k/V), jest Hacker A60-6XS-V2 (370k/V), ewentualnie Hacker A60-7XS-VS (320k/V). Szukam dalej uparcie, a jak nic nie znajdę chyba zaryzykuję z tym Lindingerem :)

Opublikowano

Dla zainteresowanych: odpowiedzieli mi Panowie od Lindingera - łamaną angielszczyzną, że niestety nie mają możliwości przeprowadzenia testów w swoim sklepie (myślałem, że oni te silniki produkują, choć w chinach ale jednak, ale raczej to bardziej wygląda na jakieś rebrandowanie chińszczyzny). Także jeśli zakup, to w ciemno :)

Opublikowano (edytowane)

Michał, możesz to jakoś uzasadnić/rozwinąć?

Witaj Bartku,

 

chciałbym to profesjonalnie uzasadnić, ale nie byłem orłem z fizyki.

Zdjae się, że to ma pewien związek. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Joule%27a_%28pr%C4%85d_elektryczny%29 czyli ciepło, które jest wydzielane przy wzroście A (do kwadratu) - jest we wzorze. A ciepło to strata. Dlatego każdy większy silnik ma niższe KV, bierze relatywnie mniej prądu i jest bardziej sprawny.

Warto popatrzeć na specyfikację danej serii AXi, np: http://www.modelmotors.cz/index.php?page=60&kategorie=5320

Bartku, na pewno AndyCopter to wyjaśni - on jest zdecydowanie bardziej "elektryczno - elektroniczny"

 

Reasumując i odpowiadając założycielowi tematu.

Osobiście jestem wielkim fanem tej marki jestem b. zadowolonym użytkownikiem kilku mniejszych motorków AXi.

Do tego modelu pod 6S użylbym http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=5320&serie=18&line=GOLD lub http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=5325&serie=16&line=GOLD wiem, że to przekracza Twój budżet, miałbym ten sam problem.... ale szukaj odpowiedników o podobnych paramterach. Z dobrych motorów masz Foxy i Cobrę (dawne Pulso - klon AXi). Cobra np. w Modelarni, Foxy w PelikanDaniel a AXi - zapytaj ModeleMax, Foxy też sprowadzą.

 

Daj znać co wybierzesz i jak to śmiga. :)

 

P.S. Warto patrzeć na specyfikację dobrych producentów silników czy modeli. Ci perwsi zawsze z zapasem podają jakie modele uciągnie ich motorek, a Ci drudzy sugerują najlepsze silniki.

Edytowane przez M.Ch.
  • Lubię to 1
Opublikowano

Te dwa AXi znalazłem w wątku "Yak 55M GB-models 1,8m". Ceny zaporowe, w tej chwili nie mam tyle i nie jestem pewien czy bym chciał wydać tyle inwestując w tą starą Funtanę, ale z drugiej strony taki silnik mógłby być do kolejnego modelu na przyszłość.

 

Dzięki za cynk o Cobrze, nie słyszałem o tych silnikach, pooglądam.

(edit: niestety - nie mają tak dużych silników: http://www.cobrasystem.net/web/ )

Opublikowano

Witaj Piotrze,

 

fakt, zapomniałem, że Cobra kończy na serii 41xx. Generalnie polecam jednak zapytać ModeleMax o cenę np. http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=30839&lng=en 864 PLN na półce.

Ten silnik pod 6S masz do fajnych modeli Extreme Flight, Sebart, GB itp ok. 180cm rozpiętosci.

AXi, to motorki, których raczej się nie sprzedaje. Kupujesz 1 szt. i masz do wielu samolotów. Nie sposub ich zarżnąć. Jak kiedyś pytałem AXi czym smarować łożyska, jaki olej, to odpisali, że niczym - łożyska mają smar wewnętrzy - dożywotni. Można je zajechać tylko od kabotażu, lub dzwona, lub przy nieumiejętnym składaniu silnika gdy siła magnetyczna ściągnie rotor i stator gwałtownie do siebie.

 

Inwestycja w taki motorek jest opłacalna jeżeli faktycznie planujesz mieć co jakiś czas model 1,8m w elektryku. Jak idziesz w stronę 2,25m i 50cc to wtedy szkoda AXi na półce trzymać i szkoda wydanych pieniędzy.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.