Piotrek_SGM Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Cześć, Straciłem już sporo sił i czasu na znalezienie jakiegoś odpowiednika Dualsky XM6360CA-7 (nie jest produkowany od 2011r), A dokładniej, potrzebuję silnika, który ze śmigła maksymalnie 20x10, na pakiecie 6s da ok 9kg ciągu. Może ktoś przerabiał podobny problem? Dokładniejsza specyfikacja Dualsky XM6360CA-7: 1) 346kV 2) 2450W up to 15sec. 3) APC-E 20x10 & 6s --> 99A, 2038W, 8981g ciągu pozdrawiam, Piotrek
japim Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Szukales moze tutaj?: https://www.lindinger.at/en/airplanes/electric-powerplants/motors/planet-hobby-joker-6350-10-370-kv-6s-setup-fuer-3d-modelle-2m-spannweite-brushless-motor 1
Piotrek_SGM Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 Hmmmm.... dzięki, mają jeden, który może by się nadał: https://www.lindinger.at/at/flugzeuge/antriebe-elektro/motoren/planet-hobby-joker-6350-10-370-kv-6s-setup-fuer-3d-modelle-2m-spannweite-brushless-motor Wysłałem już zapytanie o jakieś bardziej szczegółowe dane.
japim Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 W zakladce Downloads jest to - wszystkie dane https://www.lindinger.at/media/pdf/9700063-9700097.pdf
Piotrek_SGM Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 Dzięki, niestety nie chwalą się ani ciągiem, ani obrotami. No i tylko jedno śmigło podali: 22x10 (w katalogu, bo w opisie na stronie jest rozbieżność, tutaj 21x10). Ciekawe czy odpowiedzą na maila
M.Ch. Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Witam, Lindinger to bardzo rzetelna firma (z moich doświadczeń). Pisałem do nich i po niemiecku i po angielsku. Zawsze była szybka (NBD) odpowiedź. Ile ważył ten Twój nieprodukowany Dualsky? Czy jego wymiary mają znaczenie? P.S. nie sądzę aby jakiś silnik o podobnych parametrach jak np. ten z Lindingera dał na 6S prawie 9 Kg. Dualsky też tyle nie miał (na 99%) no chyba, że mierzyłeś. Przy takim A ten napęd jest nieopłacalny. Duże pojenościowo Li-po 6S zamiast 8S identycznej wagi, mniejszej pojemności i całość byłaby bardziej sprawna.
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Przy takim A ten napęd jest nieopłacalny. Duże pojenościowo Li-po 6S zamiast 8S identycznej wagi, mniejszej pojemności i całość byłaby bardziej sprawna. Michał, możesz to jakoś uzasadnić/rozwinąć?
Piotrek_SGM Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2015 Więc tak, co do odpowiedzi - napisałem do nich po angielsku + translator na niemiecki - jeszcze się nie odezwali. Co do pakietów: Model do którego szukam silnika już lata, jest to Funtana S90 z Hangar-9. Kupiłem ją używaną, wyposażoną. Silnik Turnigy Aerodrive XP C5065-350 (TR50-65B-350, 350kV, 414g). Pakiety 6s 5000mAh 40C. Model do lotu waży 4,6kg. da się nim zrobić zawis, ale nie mam odwagi robić go bliżej ziemii, bo nie ma nadmiaru wielkiego żeby odejść z miejsca. Śmigło APC-E 18x10. Osiągi w/g obrotomierza + teoretycznie policzone zgadazją się z tym co podaje eCalc -> 6.5kg ciągu. Dualsky XM6360CA-7 na śmigle 20x10 w/g tego samego eCalc ma 8,98kg ciągu. Stąd moje nim zainteresowanie, ale niestety - już nie produkują tych silników. Na razie znalazłem tego Lindingera J6350-10 370kV (dzięki japim) oraz AXi 5320-18. Lindinger - nie ma wielkiej pewności czy się nada, a AXi kosztuje 1000zł -> jak dla mnie za drogo. O wymianie pakietów nie ma mowy - za duża inwestycja a mam 3 sztuki nowe tych 6s. Wymiary silnika nie mają większego znaczenia, miejsca jest bardzo dużo. Dualsky waży 618g, ale to też nie jest krytyczne. Z wyważeniem da się pokombinować. Lindinger to 470g.
diabolo Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zapodaj wieksze smiglo do tego co masz ale domyslam sie ze prady dla niego juz sa na max
Piotrek_SGM Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2015 18x10 dla tego Turnigy to już i tak lekko za dużo
Krzysiek M Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Na 6s to raczej nie do zrobienia, chyba ze jakiś hacker( np a60 . ) nie wiem jak z waga ,ale będzie kosztował . Na 7s os max 5025 ma z tego co pamiętam 7.5kg . Wazy 420 gr. Ewentualnie jak szukasz zamiennika do tego dualskiego z pierwszego postu to popatrz na cos z rotomaxa , np http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17985__Turnigy_RotoMax_1_40_Brushless_Outrunner_Motor.html
diabolo Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Krzysiek na 6s ten rotomax nie osiagnie wiecej jak 6-7kg Tam trzeba minimum 8s
Piotrek_SGM Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2015 W HK nie ma zupełnie nic tej mocy na 6s, nie tylko rotomaxów. Widzę, że 9kg to za bogato, ale 8kg powinno być osiągalne. Jest ten Lindinger 6350-10 (370k/V), jest AXi 5320/18 (370k/V), jest Hacker A60-6XS-V2 (370k/V), ewentualnie Hacker A60-7XS-VS (320k/V). Szukam dalej uparcie, a jak nic nie znajdę chyba zaryzykuję z tym Lindingerem
Piotrek_SGM Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2015 Dla zainteresowanych: odpowiedzieli mi Panowie od Lindingera - łamaną angielszczyzną, że niestety nie mają możliwości przeprowadzenia testów w swoim sklepie (myślałem, że oni te silniki produkują, choć w chinach ale jednak, ale raczej to bardziej wygląda na jakieś rebrandowanie chińszczyzny). Także jeśli zakup, to w ciemno
f-150 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 http://www.scorpio-polska.pl/katalog/e-flite/silnik-trojf.-e-flite-power-160-outrunner-245kv-p4589.html http://www.scorpio-polska.pl/katalog/e-flite/silnik-power-180-brushless-outrunner-195kv-p31368.html http://www.scorpio-polska.pl/katalog/e-flite/silnik-trojfazowy-power-360-brushless-outr-180kv-p31588.html
diabolo Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Te silniki ktore podales sa od 8s w gore Na 6s bedzie malo mocy ze wzgledu na male kv
Piotrek_SGM Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2015 Dzięki F-150 za dobre chęci, ale: Te silniki ktore podales sa od 8s w goreNa 6s bedzie malo mocy ze wzgledu na male kv
M.Ch. Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Michał, możesz to jakoś uzasadnić/rozwinąć? Witaj Bartku, chciałbym to profesjonalnie uzasadnić, ale nie byłem orłem z fizyki. Zdjae się, że to ma pewien związek. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Joule%27a_%28pr%C4%85d_elektryczny%29 czyli ciepło, które jest wydzielane przy wzroście A (do kwadratu) - jest we wzorze. A ciepło to strata. Dlatego każdy większy silnik ma niższe KV, bierze relatywnie mniej prądu i jest bardziej sprawny. Warto popatrzeć na specyfikację danej serii AXi, np: http://www.modelmotors.cz/index.php?page=60&kategorie=5320 Bartku, na pewno AndyCopter to wyjaśni - on jest zdecydowanie bardziej "elektryczno - elektroniczny" Reasumując i odpowiadając założycielowi tematu. Osobiście jestem wielkim fanem tej marki jestem b. zadowolonym użytkownikiem kilku mniejszych motorków AXi. Do tego modelu pod 6S użylbym http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=5320&serie=18&line=GOLD lub http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=5325&serie=16&line=GOLD wiem, że to przekracza Twój budżet, miałbym ten sam problem.... ale szukaj odpowiedników o podobnych paramterach. Z dobrych motorów masz Foxy i Cobrę (dawne Pulso - klon AXi). Cobra np. w Modelarni, Foxy w PelikanDaniel a AXi - zapytaj ModeleMax, Foxy też sprowadzą. Daj znać co wybierzesz i jak to śmiga. P.S. Warto patrzeć na specyfikację dobrych producentów silników czy modeli. Ci perwsi zawsze z zapasem podają jakie modele uciągnie ich motorek, a Ci drudzy sugerują najlepsze silniki. Edytowane 25 Czerwca 2015 przez M.Ch. 1
Piotrek_SGM Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2015 Te dwa AXi znalazłem w wątku "Yak 55M GB-models 1,8m". Ceny zaporowe, w tej chwili nie mam tyle i nie jestem pewien czy bym chciał wydać tyle inwestując w tą starą Funtanę, ale z drugiej strony taki silnik mógłby być do kolejnego modelu na przyszłość. Dzięki za cynk o Cobrze, nie słyszałem o tych silnikach, pooglądam. (edit: niestety - nie mają tak dużych silników: http://www.cobrasystem.net/web/ )
M.Ch. Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Witaj Piotrze, fakt, zapomniałem, że Cobra kończy na serii 41xx. Generalnie polecam jednak zapytać ModeleMax o cenę np. http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=30839&lng=en 864 PLN na półce. Ten silnik pod 6S masz do fajnych modeli Extreme Flight, Sebart, GB itp ok. 180cm rozpiętosci. AXi, to motorki, których raczej się nie sprzedaje. Kupujesz 1 szt. i masz do wielu samolotów. Nie sposub ich zarżnąć. Jak kiedyś pytałem AXi czym smarować łożyska, jaki olej, to odpisali, że niczym - łożyska mają smar wewnętrzy - dożywotni. Można je zajechać tylko od kabotażu, lub dzwona, lub przy nieumiejętnym składaniu silnika gdy siła magnetyczna ściągnie rotor i stator gwałtownie do siebie. Inwestycja w taki motorek jest opłacalna jeżeli faktycznie planujesz mieć co jakiś czas model 1,8m w elektryku. Jak idziesz w stronę 2,25m i 50cc to wtedy szkoda AXi na półce trzymać i szkoda wydanych pieniędzy.
Rekomendowane odpowiedzi