idfx Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 Na początek kup rozrusznik . Odpalanie czterotakta ręcznie jest możliwe ale dobrze dotartego,ustawionego.Przy nowym i regulacji rączka może zaboleć . Spalaniem się nie przejmuj ,one palą naprawdę mało,tym bardziej benzyny. Docieranie ? jest tego tyle na forum ,w F3-mie .. Dobre stanowisko,dobre paliwo 95/olej i pyrkanie... Przecież masz już chyba ASP czterotakt. Jaki olej polecacie ?
idfx Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 dobra .. "po frytkach" Zamówiłem ten : http://www.scorpio-polska.pl/katalog/evolution/olej-do-silnikow-dwusuwowych-evo-zenoah-0.945l-p28517.html
idfx Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Opublikowano 30 Lipca 2015 Jeśli się nie okaże, że czegoś mi brakuje to jutro po obiadku pierwszy start
Irek M Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 To jest olej mineralny czy syntetyk? Zasadą jest jeśli nie mylę kolejności, że docieramy na mineralnym, a latamy na syntetyku.
idfx Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Opublikowano 30 Lipca 2015 Olej polecił mi kolega MASK i nawet nie odważyłem się dyskutować .... Ten sam jest również podany w instrukcji silnika jak potem się doczytałem.
idfx Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Pierwsze koty za płoty Miałem mały "problem" na początku odpalania Okazało się, że regulacja wysokich jest skręcona do zera. Myślałem, że domyślnie była ustawiona przez producenta na 1.5. Po ustawieniu odpalił bez jąknięcia i pokręciłem kilkanaście sekund na 1/4 gazu. Po ostygnięciu przystąpiłem do docierania według instrukcji. Wypaliłem 2 zbiorniki paliwa i dziś będę kontynuował bo mnie noc zastała. Nakręcę film z jego pracy, ale ten dźwięk jest po prostu piękny !!
idfx Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Odpalenie na bardzo bogatej mieszance w celu kontynuacji docierania, obroty około 4000 - na pełnym gazie obecnie na granicy dławienia. 3
idfx Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2015 widzę, że zabawa się dopiero zaczęła (regulacja). Mam prawidłowe obroty max. i płynne przechodzenie z min. do max. ale problemem jest natychmiastowe przejście z min. do max. - silnik czasami gaśnie .. Czeka mnie jeszcze trochę zabawy, ale nie potrafię znaleźć punktu odniesienia.
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Muzyka... Ależ Ci zazdroszczę
kkdarch Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Też walczę z NGH GF38 i ciężko jest znaleźć ten właściwy skład.Chyba czterotakty tak mają
idfx Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Kwestia wprawy W ASP (nitro) mogę jechać pokrętłem od wysokich kilka ząbków lewo / prawo i tragedii nie ma a tu wystarczy przeskoczyć jeden ząbek i całą robotę trzeba zaczynać od nowa bo praca silnika zmienia się diametralnie Muszę powalczyć z niskimi obrotami, ale to już w modelu za który się właśnie zabrałem.
kkdarch Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Te gaźniki walbro są z regóły projektowane do silników dwusówowych więc teoretycznie powinien być gaźnik od połowę mniejszego silnika Mam gaźnik od rcgf 15 więc popróbuję.W RCGF-e miałem podobny problem z wyregulowaniem ale jakoś się udało.
idfx Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 W instrukcji jest napisane tłustym drukiem : "To best understand the FG-14C, FG-17 and FG-21 carburetor, you need to know what it is not.It is not a Walbro carburetor.It is not a glow carburetor." Czyli jak, bo większość mi mówi, że to jednak Walbro .. ?
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Walbro jest od silnika fg-30 w górę.
M.Ch. Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 W instrukcji jest napisane tłustym drukiem : "To best understand the FG-14C, FG-17 and FG-21 carburetor, you need to know what it is not. It is not a Walbro carburetor. It is not a glow carburetor." Czyli jak, bo większość mi mówi, że to jednak Walbro .. ? I tym Kacper wyciągnął najważniejszą kwestię. M.in. dlatego tyle ludzi ma problem z poprawną pracą Saito benzynonych w mniejszym rozmiarze. Ja mimo, że miałem parę motorowerów i 2 motocykle z premedytacjąna 2016 kupuję Saito Fa-125.
idfx Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Nie jest źle, ale jeszcze nad nim popracuję Siedzi już w modelu.
M.Ch. Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Kacper, moja sugestia. Jak już będziesz miał gotowy model, to odpal motor złap bepiecznie kadłub i przy asyscie odpowiedzialnej osoby manewrującej drążkiem gazu pobujaj modelem jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ZneH2iaI1Dw Oby nie było trakich problemów... U mnie na razie tak wygląda z braku laku.... 1
idfx Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Cierpliwość przed oblotem się opłaciła i po większej ilości testów naziemnych zauważyłem, że się "rozregulowuje" i od nowa muszę ustawiać iglicą prawidłową pracę. Po dłuższych oględzinach zauważyłem, że zaczął mi ciągnąć sporo powietrza co gołym okiem widać w rurce dochodzącej do gaźnika oraz słychać w pracy silnika charakterystyczne jąkanie. Przyczyny mogą być trzy : Pośpiech. (Wyeliminowane bo oblot pozostawiony do następnego urlopu). Zbyt mała średnica zewnętrzna rureczki w korku zbiornika - przewód paliwowy wchodzi ze zbyt małym oporem. (Do poprawy). Zbyt sztywne przewody paliwowe. Taki sam łączy filcowy ssak z rurką w korku zbiornika w efekcie czego smok nie do końca opada na dno (w orientacji poziomej zbiornika) a wisi nad nim około 1 cm. W mojej wyobraźni pojawia się scenariusz dyndania tej rurki ze ssakiem to na dół to na górę (od wibracji) i zbyt częste zasysanie powietrza zamiast paliwa. (Przewód łączący smoka z rurką w korku do wymiany.). Teraz pytanie .... Gdzie mogę zakupić dobry super elastyczny i niekoniecznie najtańszy przewód paliwowy ? Obecny mam zakupiony ten : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14020 Już wiem, że się nie nadaje. Poszukuję "lepsiejszego" i w zasadzie to średnica wewnętrzna może być nawet mniejsza rzędu około 2.5 mm bo ten jest zbyt luźny na rurkach w korku oraz króćcu gaźnika. Dobrze jednak jak trafię i 3 mm, ale elastyczny na wypadek jak 2.5 okaże się zbyt ciasny.
Rekomendowane odpowiedzi