BartekS Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Ostatnimi czasy mam problem z łopatkami Aeronauty carbon, podczas lotu elektroszybowcem (gaz na przełączniku 0-1) już drugi raz mi się zdarza że podczas windy uywa mi łopatke. Łopatki po paru lotach nieuszkodzone podczas wczesniejszych lądowań. Silnik Tgy Gliderdrive 4.6 1120kV, zasilanie 4s, łopatki 11x6 (dobrane kalkulatorem i doświadczeniami innych). Przy pierwszym takim zdarzeniu myślałem że może łopatka była wadliwa ale drugi raz mnie już zaskoczył. Regulator ustawiony na start do smigieł składanych. Być może obroty przy pełni naładowanym lipol są zbyt duże i dlatego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Który to dokładnie silnik bo nie mogę znaleźć. Zobacz w opisie silnika lub sprawdź sobie sam jak szybko kręci silnik na 4. Te łopatki są do 13000 obrotów. Ja latałem przez 2-3 sezony na tych łopatkach ale na 3s i nigdy nic się z nimi nie działo. EDIT Kup w podobnej cenie coś takiego i zapomnisz o problemach http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17885__Carbon_Fiber_11x6_Folding_Propeller.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Ten silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32819__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_1120kv.html Obroty wychodza 12600obr/min Myslalem zeby kupic lopatki aeronaut glass ale sa trudno dostepne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Z glass -ami miałem problem. Nie szło ich prawidłowo wyważyć. Takie bicie miałem że wywaliłem. Kup te które Ci poleciłem. Są po pierwsze bardzo lekkie, lżejsze od tych pseudo węglowych Aeronauta i na pewno od tych glass -ów, po drugie sę z tkaniny węglowej a nie z proszku węglowego więc ich wytrzymałość jest dużo wyższa do tych aeronautów, a po trzecie o dziwo są szybkie. Po zmianie z aeronautów na właśnie te delikatnie ale było zauważalne że model jest szybszy (no chyba że to taka auto sugestia była ). A łopatki są na granicy jak widzisz i wystarczy że producent łopatek zawyżył ich wytrzymałość o 10% to nie dziw się że będą pękać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Czołem Panowie, Dziś robiłem pierwszy oblot Falcon-a ... i co? a no d...a Popatrzcie na fotki Ten temat wyjaśnił mi co tak naprawdę się stało w powietrzu. Na szczęście model cały, a straty: oprócz łopatek straciłem mobiusa (pewnie dostał oderwaną łopatką i gdzieś leży w polu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Kup te chińskie i po problemie Konrad dobrze radził .Też kiedyś miałem ten problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Ależ tam musiały powstać na osi silnika siły po urwaniu łopatki ! Mogło osłabić lub wyrwać wręge silnikową. Te łopatki wyglądają jak by zapomnieli dać jakiegoś lepiszcza . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Wręga silnikową oczywiście wyrwana. Łopatki, o których piszecie można kupić gdzieś oprócz HK INT.? Tymczasowo planuję wsadzić Graupnery. A może to taki sam badziew? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Moja lopatka urwana dokladnie w tym samym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Jest jeszcze jedna metoda żeby zaoszczędzić łopatek to start typu SOFT ale czy przy 4s to cokolwiek pomoże to nie wiem bo nie próbowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Marku .. no ten dźwięk modelu był niesamowity no i trzask łamanej łopatki. Szkoda tylko tej kamerki bo byłoby ciekawe nagranie. Mimo drobnej usterki przygody Wojtka chyba poprawiły Ci humor jak nam wszystkim :) Wklejaj wręgę i w czwartek widzimy się znowu na lotnisku, może zrobimy oblot mojego Harmona jak zdążę poskładać. Zostawię Ci fotkę na pamiątkę jak pięknie wyrzuciłeś Falcona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Oooo... ja z moim Falconem dzięki Kacper za fotkę Softstart miałem ustawiony. Spróbuję teraz na łopatkach Graupnera, choć nigdzie nie mogę znaleźć informacji o dopuszczalnej prędkości obrotowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Softstart miałem ustawiony. Reasumując wychodzi na to, że te łopatki to szajs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Może jednak prędkość śmigła lub skok za duże? Latałem w tym roku na łopatach 11x4, silniku DUALSKY XM3548CA-5 850KV na pakiecie 4s i wszystko było w porządku. Choć faktem jest, że nie wyglądają na jakieś specjalnie wzmacniane sądząc po zdjęciu złamanej łopaty. [edit] na moich łopatach graupnera informacja o prędkości jest wytłoczona na łopacie więc musisz pytać sprzedawcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Łopatki, o których piszemy w tym wątku to an 11x6 podpięte do takiego samego silnika i na takim samym napięciu 4S. Z obliczeń wynika, że pracują na granicy tego co wyliczył producent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Mam Falcona, ten sam silnik, 4s 2500 mAh, regulator YEP 100, ostry start, łopatki czarne Aeronaut 11x8, kręci pod 11 000, bierze statycznie ok.60A ( w locie ~50-52) i śmiga, ze hej ! Porównywalnie lub lepiej (na silniku) niż Backfire na Medze 22/30/3E z takim samym śmigłem. Z łopatkami nic się nie dzieje... ! Odpukać ! Latam na tych łopatkach ze 20 (?) lat i nigdy nie miałem z nimi takich problemów jak opisujecie. Mam też kilka łopatek chińskich..... No cóż, są tyle warte - ile kosztują... Nawet mniej, zdecydowanie. Do wentylatorka na biurko - i owszem ! Tzn: raz rozpierdzieliłem model bo w locie odkręciła się 1 łopatka (czarna, Aeronaut), 2-ga złamała się nim wyłączyłem silnik. W efekcie wyrwało silnik wraz z wręgą (znalazłem) ale modelem nie udało się bezkosztowo wylądować. Od tego czasu zaklejam łebki śrubek. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Łopatki, o których piszemy w tym wątku to an 11x6 podpięte do takiego samego silnika i na takim samym napięciu 4S. Z obliczeń wynika, że pracują na granicy tego co wyliczył producent. Dokładnie, pisałem o Aeronautach 11x4", 11x8" też używałem ale tylko z pakietem 3s. Natomiast na jedynych łopatach Graupnera nie mam infrmacji o prędkości maxymalnej, hm... dałbym glowę że na łopatach 11x8 Graupnera byla napisana ale może mi się tylko zdawało. No to trzeba będzie uważać... CO do śrubek to niektore mają wkladki gumowe zabezpieczające pzed zbyt szybkim odkręcaniem się, lecz nie wszytkie więc zabezpieczanie np. klejem wydaje się być na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SowaFSO Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Co do Graupnera łopatek to mogę szczerze polecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Zrobiłem inspekcję łopatek An 12x6 w IDEAL-u i nic niepokojącego nie widać, a latam na nich już ze trzy miesiące albo lepiej. Wydaje mi się, że problem dotyczy jedynie łopatek 11x6 - może jakaś feralna partia poszła? Napiszę do sklepu, może oni będą coś więcej wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Mam Falcona, ten sam silnik, 4s 2500 mAh, regulator YEP 100, ostry start, łopatki czarne Aeronaut 11x8, kręci pod 11 000, bierze statycznie ok.60A ( w locie ~50-52) i śmiga, ze hej ! Porównywalnie lub lepiej (na silniku) niż Backfire na Medze 22/30/3E z takim samym śmigłem. Z łopatkami nic się nie dzieje... ! Odpukać ! Latam na tych łopatkach ze 20 (?) lat i nigdy nie miałem z nimi takich problemów jak opisujecie. Mam też kilka łopatek chińskich..... No cóż, są tyle warte - ile kosztują... Nawet mniej, zdecydowanie. Do wentylatorka na biurko - i owszem ! Tzn: raz rozpierdzieliłem model bo w locie odkręciła się 1 łopatka (czarna, Aeronaut), 2-ga złamała się nim wyłączyłem silnik. W efekcie wyrwało silnik wraz z wręgą (znalazłem) ale modelem nie udało się bezkosztowo wylądować. Od tego czasu zaklejam łebki śrubek. - Jurek Jurku, takie prądy to miałem na wspominanych w wątku łopatkach 11x6 na pakiecie 4S 2650 45C Tak więc zastanawiam się jak to możliwe, że przy większym skoku śmigła u Ciebie mieliśmy takie same prądy. Może mój watomierz coś szwankuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi