japim Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Ustawienia w instrukcji maja za zadanie umozliwic uruchomienie silnika. Jego poprawna regulacja to zupelnie inna para kaloszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekC Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Ale kolega uparty, już w poście #19 pisałem, że silnik jest zalany i inni koledzy wielokrotnie to potwierdzają, a on uparł się na 2,5 obrotu iglicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Nie jestem uparty, bo bardzo chętnie korzystam z porad bardziej doświadczonych tym bardziej, że jest to mój pierwszy spalniak. Ustawiłem tak jak podano: wone na 1 i 3/4, a wysonie na 2. Silnik od czasu do czasu popiardywał. raz pochodził może ze 4 sekundy i na tym koniec. Zmieniałem co kilka prób odpalenia ustawienia śrubki wolnych i 1/10 obrotu raz w lewo... gdy było już sporo za dużo to później od ustawień wyjściowych w prawo. Na poppiardywaniu się skończyło - silnik ma chęć odpalić ale coś nie jest tak. Obawiam się, że bez rozrusznika go nie odpalę. Może kiedy będzie dotarty i ustawiony, to będzie odpalał bez problemu z palca. teraz chyba się to nie uda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Trzeba było kręcić tylko igłą wysokich a wolnych na razie nie dotykać. Sprawdziłeś szczelność zbiornika i układu ? W którą stronę regulujesz wysokie ? Powinieneś wkręcić na maksa i wykręcić o te powiedzmy 1.5 obrotu czy ile potrzeba. Kiedyś nie było rozruszników .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 No tak ale przecież jeżeli silnik nie chce zapalić i jeżeli ma zapalić na powiedzmy 1/4 gazu, to wtedy chyba winna jest iglica wolnych obrotów? Ja tylką z nią kombinowałem - wysokich obrotów nie ruszałem. Instalacja jest szczelna i reguluje tak jak piszesz. Wkręcam do końca i wykręcam o daną wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Tu wyszedł główny błąd. Wolnych nie powinieneś dotykać. Początkowa regulacja wyłącznie iglicą od wysokich a teraz kompletnie nie wiesz w którym "miejscu" jesteś. Wolna w zasadzie ma większy wpływ na gwałtowne przejście z niskich na wysokie obroty i nie decyduje w takim stopniu o pracy na powiedzmy 1/4 gazu tak jak próbowałeś się męczyć. Widzę, że czeka Cię teraz sporo pracy albo zakup rozrusznika bo silnik "zbłądził". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Przecież wystarczy od nowa przywrócić "fabryczne" ustawienia obu iglic i zacząć próby uruchamiania od nowa tym razem regulując tylko tę od wysokich. Czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Się mylisz ... czasem w wielu silnikach na tej od wolnych przestawienie o 1/8 obrotu zrobi diametralną różnicę więc wróć teraz do "fabryki". Rozregulowałeś to z każdej w każdą i według mnie będzie ciężko tak trafić by z palca odpalić bez problemów, ale moje doświadczenie też nie jest duże a opieram się wyłącznie na obecnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Zamiast od razu kupować rozrusznik zobacz, czy nie masz czegoś by taki łatwo wykonać... ja swojego ASP rozruszałem wiertarką z dotoczoną odpowiednią głowicą pasującą do piasty (silnik większy lesz ten sam problem), teraz używam rozrusznika od skutera na 12v i się sprawdza, a do tak małego silniczka pewnie wystarczy coś mniejszego... Tylko trzeba uważać bo podobno łatwo jest urwać korbowód jak się silniczek zaleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Jutro ustawię fabrykę tj. 1 i 3/4 wolne oraz 2 wysokie i będę kombinował dalej tylko z iglicą wysokich Jak nie ruszy pomyślę nad rozrusznikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Za pół ceny mogę Ci wysłać w pełni sprawny rozrusznik do max. 15 ccm. Musiałem zakupić mocniejszy z racji przejścia na benzynę i ten leży i się kurzy. To tylko propozycja wynikająca z tematu a nie próba wciskania. http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=10659&language=pl Jakby nie było zrealizować mogę dopiero pod koniec września jak będe w PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 witam. Może to coś pomoże. http://www.alehar.aplus.pl/porady_silnik_OS_Max.html Bardzo ważny jest poziom paliwa względem osi gażnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Silniczek już odpala "z palca" :-) Ustawienie iglicy wysokich umożliwiające zapłon, to 15 ząbków, a i tak strasznie dymi, więc po końcowych ustawieniach na pewno będzie jeszcze mniej - czyli potrzeba było nie 2 jak podaje instrukcja, a pół obrotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekC Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 "czyli potrzeba było nie 2 jak podaje instrukcja, a pół obrotu..." W #53-cim poście kolega uzmysłowił sobie to co mu napisałem w #19-tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 19 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Powiedzcie mi jeszcze proszę jak odpowiednio sprecyzować temperaturę silnika, aby go nie przegrzać. Jak na razie palę go na wolnych obrotach czasami robiąc tylko "przegazówkę" :-) Silnik na bogatej mieszance na wolnych obrotach jest lekko ciepły. Kiedy zubożę mieszankę robi się gorący - po przegazówce wręcz parzy w palce. Czy wtedy już powinienem go zgasić i wystudzić czy jest to normalna temperatura pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi