Skocz do zawartości

Zmiana gaźnika MVVS na ASP??


Qzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Już dość elektryków ...........

Drogą handlu wymiennego wszedłem w posiadanie  nieużywanej, nowej 10ccm RC  MVVS  w firmowym pudełeczku jeszcze, rok produkcji  2013 bodajże.

 

U mnie na półce dziwnym trafem leży gaźnik ASP .61 RC, czy przed pierwszym uruchomieniem warto zastąpić czeską myśl techniczną tą dalekowschodnią ?????

Który lepiej się będzie regulował/sprawował w silniku MVVS???

 

Plan przewiduje  abt 200 cm/3.5- 4.0 kg makietę latającą w rodzaju wicherko-piperkowym na najbliższe długie zimowe wieczory.

Z lat "dziecięcych" pamiętam MVVS 2.5D w uwięziówce AKROBAT, ale tam był zwykły gaźnik.

Z "żarówek" miałem do czynienia z małymi pojemnościami Enya czy Cox, ale też bez RC i daaaaawno temu, jest też samochodowy OS .18 CV  rc  ostatnimi czasy.

 

Wreszcie dość ekologii, czas na rozkoszny smród spalin....

 

 

JD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mvvs ma upierdliwa regulacje, Mdwie igly dobkrecenia, w tym jedna która lubi się wykręcić

a ASP to ile ma igieł  do regulacji ? też dwie ..

Regulacja mvvs wcale nie jest gorsza w wykonanie o niebo lepsze. Jeżeli masz w nim gaźnik klapkowy to w ogóle nie powinieneś się zastanawiać nad wymianą bo to bardzo dobry gaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie uruchamiaj i zamień się ze mną na niewiele używany OS 65LA z nowym tłumikiem. a MVVS spocznie na półce mojej kolekcji :-) Miałem 4,6 cm3 i same problemy niezależnie od gaźnika, świecy, paliwa i typu regulacji (można było przerobić na tylną regulację) . Klapkowych gaźników nie robią od ładnych kilku lat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alyan w asp igłą przejsci jest ustawiona fabrycznie i w większości przypadków nie trzeba jej ruszać. Natomiast w Mvvs trzeba ją pokrecic. Patent z termokurczka fajny, ja sobie poradzilem z dogieciem dodatkowego kawałka drutu który dociskal igloce od góry. Równie proste i dzialalo

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Z mezaliansu czesko-chińskiego to rzeczywiście na razie zrezygnuje, pozostanę przy oryginale....

Sam silnik ma lekko "surowy" wygląd, nie jest tak wycyzelowany jak np. OS, ale ma to swój urok.

W końcu najważniejsze jak to zadziała.

Kłopoty regulacyjne to pewnie najbardziej doskwierały przy małych pojemnościach, mój to w końcu już całkiem pokaźna dyszka,

dokładność wykonania / rozrzut produkcyjny gra tu już trochę mniejsza rolę ( chyba....).

Obejrzę dokładnie silnik a zwłaszcza  gaźnik, czyli o-ringi / uszczelki, tu często bywa tzw. pies.....

Zabezpieczenia na iglicach to dobry pomysł, ja kiedyś stosowałem kawałek wężyka paliwowego założonego na wykręcona iglicę.

Silnik już jest, teraz pozostaje model dorobić.........

 

pozdro

 

JD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nic się nie rozkręcało tylko nie chciało się wyregulować :-( Najgorsze ,że nie chciał zgasnąć mimo całkowicie zamkniętej przepustnicy :-) Ogólnie szkoda czasu na kręcenie jak się czeka w kolejce na lot i rozbicia modelu kiedy odmówi posłuszeństwa w nieodpowiedniej chwili. Teraz męczę się z ASP 15cm3 ale on jest na dotarciu i o niebo mniej kaprysi i ma potworną moc (12400 obrotów na śmigle 12x8). Problemem jeszcze są niskie obroty bo przy początkowo 4300 obrotach samolot nie chciał wylądować. PS Nowy Mvvs 15cm3 leży grzecznie jako ozdoba na półce (wykonany jest nieźle ale OS, YS  czy saito to to nie jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Najgorsze ,że nie chciał zgasnąć mimo całkowicie zamkniętej przepustnicy

Miałem taką przypadłość w jednym ze swoich i okazało się że poluzowały się śruby od cylindra. Dołem puszczał paliwo i brał powietrze. Skręciłem mocniej na loctite i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.