Skocz do zawartości

Wąski 109 F. Czyli czarne krzyże nad Polską


Grifon

Rekomendowane odpowiedzi

Dwutakt benzynowy wbrew pozorom wcale nie jest taki czysty, szczególnie na dotarciu. Dobrze wyregulowany cztertakt brudzi model bardzo mnimalnie o os-maxy prawie nic. Rynku wtórnego bym nie skreślał. Spróbuj nadać temat na naszym forum w dziale giełda. Jest tu wielu doświadczonych spaliniarzy i ryzyko, że kupisz szrot raczej niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzeglądaj oferty np. na RC Grouops. Czasem można trafić Saito FA91 za ok $100, a nowy w cenie nowego ASP. Na zagranicznym ebayu można trafić silniki w bardzo dobrych cenach, ale zwykle są to silniki, które przez parę lat leżały gdzieś na półkach w garażach i wymagają trochę pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, oświadczam, że jest MOC!

OS MAX 91 SUPRASS

Silnik kupiony od naszego kolegi z forum, nie będę pisał kto to jest bo może sobie tego nie życzy.

Możecie mi powiedzieć jakie śmigiełko dwu i trzyłopatowe do niego? jakiej pojemności zbiornik

do polatania do 15 min. Rozumiem że akumulator do odpalania to zwykły 2v tak?

Pytam bo wole budować model niż dociekać w internecie :D

Głowice silnika myślę żeby umieścić w orientacji bocznej, przynajmniej jedna strona modelu

będzie bez skazy.

post-3617-0-55305400-1445527850_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek ja właśnie taki klips mam, czyli jest ok.

Grzesiek to mnie pocieszyłeś :D sprężanie ma, wiec powinien działać.

 

W ME 109 jest śmigło trójłopatowe gdzieś widziałem rozpiske

doboru śmigieł albo to był program, ale nie mogę teraz znaleźć,

wiec pytam wie ktoś jakie tam śmigiełko pasuje?

 

Grzesiek czy Ty to Ty?  :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję nabytku. Jeżeli chodzi o pojemność zbiornika to ja używam 350-400ml. Loty robię ok 10 min i po wylądowaniu pozostaje jeszcze ok. 150 - 200 ml tzw. rezerwy. Oczywiście to wszystko zależy od stylu latania. Zapytaj kolegi, który sprzedał Ci silnik czy zrobił w ostatnim czasie regulację luzu zaworowego. Jeżeli nie to będziesz musiał to zrobić. Na początek polataj na śmigle dwułopatowym. Opanujesz starty i lądowania to przejdziesz na trójłopatowe. Szkoda kasy aby się miało na początku połamać. Śmigła polecam drewniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr. To  taki zbiornik kupie, śmigło tak jak mówisz będzie drewniane, dwułopatowe na początek.

          Mam formę do kołpaka to nie będzie problemu z tymi miskami.

 

Irek. Mam tylko jedną nakrętkę patrzyłem na zdjęcia innych silników, tam są, to jest jakaś specjalna,

        czy zwykła nakrętka? Zdaje się że tam jest jakiś nietypowy gwint.

 

 

Ostatnimi czasy dłubałem lotki i klapy, nie są jeszcze gotowe brakuje dystansów i lepszych bolców

tamto trzymadło zawiasowe na środku skrzydła było ze sklejki, ale nie dało się dogiąć do lotki to zrobiłem z aluminium.

Klapa idzie pierwsza na nią wciskana jest lotka której zawias bolcowy będzie zalany klejem na skrzydle w razie

potrzeby łatwo będzie zdemontować całość.

 

W sobotę nic nie robiłem, zachciało mi się zmierzyć czy skrzydło ma właściwy kąt zaklinowania i tak

pól dnia robiłem przyrząd do mierzenia, bo miałem taki dziadowski z tektury. Ale do tej pory i tak nie zmierzyłem. :D

Myślę jeszcze żeby kupić jakieś małe łożysko i tą wskazówkę, co jest na nitce zrobić na sztywno przymocowaną do

łożyska to dyndające wahadełko mnie denerwuje.

Pozdrawiam P.

post-3617-0-63590500-1445779285_thumb.jpg

post-3617-0-22226400-1445779295_thumb.jpg

post-3617-0-89533100-1445779306_thumb.jpg

post-3617-0-03214100-1445779318_thumb.jpg

post-3617-0-84081000-1445779333_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że masz tę większą czyli brakuje tej właściwej kontrującej tę, którą masz. W 4suwach jest duży moment więc mogą odkręcać się przy rozruchu dlatego jest ta kontra. Zaraz sprawdzę skok gwintu....

Ale praca bardzo podoba mi się tylko czy nie wyjdzie zbyt ciężki tak dokładnie odwzorowywany, a co za tym idzie czy obciążenie powierzchni nie będzie za duże jak na te rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skala jest ciut za mała na laminatowe pokrycie, detale są raczej symboliczne, lekki nie będzie to na pewno.

Dlatego wstępnie podwozie będzie stałe, a jak zasłuży ......

Założenie moje było takie, że ma mieć odwzorowane metalowe pokrycie i być estetyczny w odbiorze.

O ile nie zapomnę jak to miało miejsce przez pół roku to kupie baterie do wagi i go zważę to się dowiemy jak to wygląda.

:mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad serwami, skończyłem dopiero lekturę bliźniaczego wątku z ME gdzie koledzy

uradzili, że lepiej jest zrobić klapy napędzane jednym serwem, popychaczem typu Y niż dwoma serwami

( tak jak chciałem) -_-  pytanie jakie serwo do klap? Jakie serwa do lotek, jakie do kierunku i wysokości?

 

Posiadam takie:

Hitec  HS 81   HS 322    HS 311  HS 55 ( to myśle dać na gaz)    oraz dwa Tower Pro MG94R

 

W ten weekend będę robił zamówienie.

I możecie mi powiedzieć dlaczego nie mogę zamieszczać tekstu na zasadzie  kopiuj-wklej?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już miałem kupować. Nasz szanowny kolega Lech Mirkiewicz włożył do P 11 takie oto serwa

które poleca HK 15158A waga 25 g  moment 2, 8 kg  szybkość 0,08 jako że są tanie to  BIORE!!!!

Ale nadal nie wiem jakie serwo do klap?  te H 322 to moim zdaniem trochę mało na taką powierzchnie klap

dla bezpieczeństwa użyje tego  Tower Pro moment 10 kg  waga 55 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.