Pit Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Dwutakt benzynowy wbrew pozorom wcale nie jest taki czysty, szczególnie na dotarciu. Dobrze wyregulowany cztertakt brudzi model bardzo mnimalnie o os-maxy prawie nic. Rynku wtórnego bym nie skreślał. Spróbuj nadać temat na naszym forum w dziale giełda. Jest tu wielu doświadczonych spaliniarzy i ryzyko, że kupisz szrot raczej niewielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Zarzuciłem wędkę na giełdzie, może jakiś silnik się złapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Poprzeglądaj oferty np. na RC Grouops. Czasem można trafić Saito FA91 za ok $100, a nowy w cenie nowego ASP. Na zagranicznym ebayu można trafić silniki w bardzo dobrych cenach, ale zwykle są to silniki, które przez parę lat leżały gdzieś na półkach w garażach i wymagają trochę pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Panowie, oświadczam, że jest MOC! OS MAX 91 SUPRASS Silnik kupiony od naszego kolegi z forum, nie będę pisał kto to jest bo może sobie tego nie życzy. Możecie mi powiedzieć jakie śmigiełko dwu i trzyłopatowe do niego? jakiej pojemności zbiornik do polatania do 15 min. Rozumiem że akumulator do odpalania to zwykły 2v tak? Pytam bo wole budować model niż dociekać w internecie Głowice silnika myślę żeby umieścić w orientacji bocznej, przynajmniej jedna strona modelu będzie bez skazy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Do odpalania jednym z lepszych jest klips z akumulatorem i wskaźnikiem : http://modelarski.com/produkt-Klips_z_akumulatorem_i_%C5%82adowark%C4%85_niebieski,367.html A co do śmigieł to latałem na 15x6 i czasami 14x7. Zbiornik ok 340-350 ml Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
* Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Patryk, ja latam Texanem z takim samym silnikiem i tak jak Radek używam śmigła APC 15x6 2-łopatowe oczywiście i sprawdza się świetnie, silnik jest rewelacyjny chyba nic lepszego nie mogłeś kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 24 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Radek ja właśnie taki klips mam, czyli jest ok. Grzesiek to mnie pocieszyłeś sprężanie ma, wiec powinien działać. W ME 109 jest śmigło trójłopatowe gdzieś widziałem rozpiske doboru śmigieł albo to był program, ale nie mogę teraz znaleźć, wiec pytam wie ktoś jakie tam śmigiełko pasuje? Grzesiek czy Ty to Ty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
* Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Patryk , no oczywiście że ja to ja bo jeśli nie ja to kto, poprawiłeś mi humor tym pytaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 25 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 No pytam, bo na tym awatarze taki blady jesteś, nie mogłem poznać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Gratuluję nabytku. Jeżeli chodzi o pojemność zbiornika to ja używam 350-400ml. Loty robię ok 10 min i po wylądowaniu pozostaje jeszcze ok. 150 - 200 ml tzw. rezerwy. Oczywiście to wszystko zależy od stylu latania. Zapytaj kolegi, który sprzedał Ci silnik czy zrobił w ostatnim czasie regulację luzu zaworowego. Jeżeli nie to będziesz musiał to zrobić. Na początek polataj na śmigle dwułopatowym. Opanujesz starty i lądowania to przejdziesz na trójłopatowe. Szkoda kasy aby się miało na początku połamać. Śmigła polecam drewniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 U mnie silnik ten kręcił śmigło 16x8 w Fokkerze D.VIII. Na zdjęciu nie widać nakrętki kontrującej nakrętki śmigła - nie masz jej w ogóle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 25 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Piotr. To taki zbiornik kupie, śmigło tak jak mówisz będzie drewniane, dwułopatowe na początek. Mam formę do kołpaka to nie będzie problemu z tymi miskami. Irek. Mam tylko jedną nakrętkę patrzyłem na zdjęcia innych silników, tam są, to jest jakaś specjalna, czy zwykła nakrętka? Zdaje się że tam jest jakiś nietypowy gwint. Ostatnimi czasy dłubałem lotki i klapy, nie są jeszcze gotowe brakuje dystansów i lepszych bolców tamto trzymadło zawiasowe na środku skrzydła było ze sklejki, ale nie dało się dogiąć do lotki to zrobiłem z aluminium. Klapa idzie pierwsza na nią wciskana jest lotka której zawias bolcowy będzie zalany klejem na skrzydle w razie potrzeby łatwo będzie zdemontować całość. W sobotę nic nie robiłem, zachciało mi się zmierzyć czy skrzydło ma właściwy kąt zaklinowania i tak pól dnia robiłem przyrząd do mierzenia, bo miałem taki dziadowski z tektury. Ale do tej pory i tak nie zmierzyłem. Myślę jeszcze żeby kupić jakieś małe łożysko i tą wskazówkę, co jest na nitce zrobić na sztywno przymocowaną do łożyska to dyndające wahadełko mnie denerwuje. Pozdrawiam P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Wydaje mi się, że masz tę większą czyli brakuje tej właściwej kontrującej tę, którą masz. W 4suwach jest duży moment więc mogą odkręcać się przy rozruchu dlatego jest ta kontra. Zaraz sprawdzę skok gwintu.... Ale praca bardzo podoba mi się tylko czy nie wyjdzie zbyt ciężki tak dokładnie odwzorowywany, a co za tym idzie czy obciążenie powierzchni nie będzie za duże jak na te rozmiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 25 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Skala jest ciut za mała na laminatowe pokrycie, detale są raczej symboliczne, lekki nie będzie to na pewno. Dlatego wstępnie podwozie będzie stałe, a jak zasłuży ...... Założenie moje było takie, że ma mieć odwzorowane metalowe pokrycie i być estetyczny w odbiorze. O ile nie zapomnę jak to miało miejsce przez pół roku to kupie baterie do wagi i go zważę to się dowiemy jak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Skok gwintu to oczywiście calowy - 24G 3/16, 7/32". 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Zastanawiam się nad serwami, skończyłem dopiero lekturę bliźniaczego wątku z ME gdzie koledzy uradzili, że lepiej jest zrobić klapy napędzane jednym serwem, popychaczem typu Y niż dwoma serwami ( tak jak chciałem) pytanie jakie serwo do klap? Jakie serwa do lotek, jakie do kierunku i wysokości? Posiadam takie: Hitec HS 81 HS 322 HS 311 HS 55 ( to myśle dać na gaz) oraz dwa Tower Pro MG94R W ten weekend będę robił zamówienie. I możecie mi powiedzieć dlaczego nie mogę zamieszczać tekstu na zasadzie kopiuj-wklej? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Jeżeli chodzi o serwa to HS322 i HS311 będą ok. Pozostałe zostaw sobie na inną okoliczność np. szybowiec lub pianka, tu się nie sprawdzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 A już miałem kupować. Nasz szanowny kolega Lech Mirkiewicz włożył do P 11 takie oto serwa które poleca HK 15158A waga 25 g moment 2, 8 kg szybkość 0,08 jako że są tanie to BIORE!!!! Ale nadal nie wiem jakie serwo do klap? te H 322 to moim zdaniem trochę mało na taką powierzchnie klap dla bezpieczeństwa użyje tego Tower Pro moment 10 kg waga 55 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Skok gwintu to oczywiście calowy - 24G 3/16, 7/32". Irek, a co żeś tam powypisywał??? Gwint w FS91 S to UNF 5/16-24. Widzę, że motor powypadkowy, wał prosty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Przykładałem kolejno wzorniki i ten wskazany wpasował się całkowicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi