Jump to content

Seb Art Su 29 v2 & v1


Recommended Posts

Przedstawiam brata prawie-bliźniaka Marcinowego Su. Jest następująco...

To oczywiście kwestia gustu, ale model jest wizualnie prze-pię-kny, o ciekawej, niekiedy chciałoby się powiedzieć minimalistycznej, konstrukcji. Dla przykładu cała bryła kadłuba za kabiną to praktycznie dwie klepki balsy po bokach na sześciu cienkich (5x5mm) listwach balsowych. Garba i spód kadłuba to styropian również kryty balsą. Ogólnie wszystko (skrzydła, usterzenie, lotki) to konstrukcja skorupowa w całości pokryta balsą. Czy to jest fajne? Jak dla mnie średnio. Raz - musi jednak trochę ważyć (podsumowanie za chwilę), dwa - jest to tragedia od strony czysto funkcjonalnej, bo każda rysa paznokciem, a nie daj Boże stuknięcie o coś pozostawia ślad praktycznie na zawsze. Dźwigar skrzydeł - balsa.

Kolejna ciekawostka - grubość profilu skrzydła... na zdjęciu dla porównania skrzydło Goldwingowego MX-a (dolne) i Su (górne). Po prostu szok. Su jest też dobre 10cm dłuższy od MX-a.

 

Może się czepiam, ale nie mogę zrozumieć, jak w modelu za taką kupę pieniędzy nie chciało się nikomu wstawić kartonowego kawałka rurki do przeciągnięcia kabli w kierunku ogona. A jeszcze bardziej nie mogę pojąć, jak można było zgnieść laminatową pochwę na węglową rurkę statecznika tak, że rurki nie da się tam wsunąć. Nie wiem jeszcze, co z tym zrobię.

 

Na koniec nieprzyjemna historia. Po rozpakowaniu zawartości kartonu okazało się, że maska silnika jest popękana. Sklep już o tym wie i jak mieli w zwyczaju odpowiadać na maile tego samego dnia, tak teraz dyplomatycznie milczą. Zobaczymy, jak wybrną, bo praktycznie bez szans jest to, żeby to uszkodzenie powstało w czasie transportu pudła do Polski.
 
Waga poszczególnych elementów :
  • kadłub : 1230g
  • kabina : 430g
  • podwozie z kołami : 480g
  • maska silnika : 233g
  • ster kierunku : 138g
  • usterzenie poziome z rurą : 300g
  • skrzydła : 2 x 561g
  • rura skrzydeł : 166g
  • galanteria (snapy, popychacze, śruby, podwozie tył) : 214g
  • kołpaki kół : 90g

Razem około 4400g. Niby nie ma tragedii, ale 200, 300g mniej robiłoby zdecydowanie lepsze wrażenie. Jednak marka zobowiązuje.

 

Kilka zdjęć modelu na razie jeszcze w kawałkach :

post-2377-0-67229700-1447350646_thumb.jpg

post-2377-0-11930600-1447350675_thumb.jpg

post-2377-0-34229400-1447350702_thumb.jpg

post-2377-0-60289000-1447350740_thumb.jpg

post-2377-0-73640600-1447350768_thumb.jpg

post-2377-0-25179400-1447350812_thumb.jpg

post-2377-0-09302300-1447350842_thumb.jpg

post-2377-0-47432400-1447350880_thumb.jpg

post-2377-0-66877200-1447350907_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No Jacek z tą kabiną to masakra :( niechce mi się ważyć wszystkiego ale kadłub mój waży 1270 gram a kabina tyle co Twoja.

I niewiem jak u Ciebie u mnie niewidze łączenia balsy na kadłubie , czyżby robili to z jednego kawałka hm....

Dobra zabieram się pomalutku do pracy :) fotki będę dodawał na bieżąco ;)

I już na wstępie minus dla Seb Art , ktoś zapomniał powklejać kołów ustalających :(

post-8609-0-92833000-1447356812_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jacek patrząc na wagę całości i porównujac ją go Krzyśkowego Corvusa to Su wychodzi 350 gram lżejszy , choć konstrukcja Su jest cało skorupowa a Gold Winga ażurowana.

 

O! Czyli nie jest tak źle. Jeszcze się zastanawiam jakim cudem bierze się pomiędzy naszymi zestawami taka ogromna różnica wagi (7.5kg a 8.5kg) w stanie gotowości do lotu, jeżeli teoretycznie najcięższy element (kadłub) waży dokładnie tyle samo. Bazuję oczywiście na danych podawanych przez producenta. Podejrzewam, że wyjdziemy na porównywalny ciężar, więc ostatecznie albo Ty się będziesz smucił, że wyszedł tak ciężko, albo ja cieszył, że tak lekko :)

 

Jest odpowiedź ze sklepu w sprawie maski... można powiedzieć, że stanęli na wysokości zadania, chociaż oczywiście padł argument, że zestawy były oglądane, więc tak bezwzględnie do winy się nie poczuwają, ale w trosce o dobre relacje z klientami będą załatwiać reklamację w SebArcie. Tylko muszę odesłać maskę do sklepu na mój koszt.

Link to comment
Share on other sites

Myśle Jacku że zrównamy się wagą , Ty kanister , ja dym :) z ciekawości wsadzę dziś wszystko na wagę i porównamy wagę. Kabina już u lakiernika i przyciemnienie lekko niebieskie :) w poniedziałek odbieram to zobaczymy co wyszło z tego.

Link to comment
Share on other sites

Witam , tutaj będziemy razem z kolegą Jackiem starali się opisać relacje ze składania naszych nowych modeli Seb Art Su 29 V1 i V2.

Coś o modelu , rozpiętość 2.2 m , planowana waga do lotu podana przez producenta 8,5 kg wersja V2 i 7.5 kg wersja V1 , czemu taka różnica nie wiem. Konstrukcja skorupowa w całości pokryta balsą. Jakość wykonania modelu na 6. Różnicę między wersją V1 i V2 jakie do tej pory zauważyłem to , V2 ma inne stery wysokości i kierunku , szerszą lotkę o centymetr no i masę gotowego do lotu modelu ;)

 

post-8609-0-92866100-1447432311_thumb.jpeg

 

Ster wysokości

post-8609-0-74694200-1447432347_thumb.jpeg

Ster kierunku

post-8609-0-44217400-1447432388_thumb.jpeg

 

Mój set up jaki planuje to :

Silnik Dla 58

Serwa 4* Xq Power 20 kg

Serwo SK King Max 24 kg

Zasilanie 2* lipol 1750 2s

Zapłon lipol 1300 2s

Regulator napięcia Dualsky Vpro duo

Pompa dymu Miracle

Smigło PT Model 23*8 HS

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś jest haczyk :D , tylko gdzie ;). Jedno skrzydł skończone , lotka i dźwignie powklejane i koniec na dziś , jutro też jest dzień :)

 

Skrzydło do poprawki , wytnę po 0,5 cm przed i za łączeniem wyszlifuje i zaszpachluje szpachlą do balsy łączenie i nakleję pasek czerwonej foli , bo nie podoba mi się takie coś. Zastanawia mnie czemu tego nie zrobili w całości hm.... żeby kartonu większego nie musieli dawać :)

post-8609-0-62896400-1447450139_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Dziś udało się coś podłubać przy Su.

 

Ster kierunku wklejony

post-8609-0-72894100-1448136631_thumb.jpeg

post-8609-0-94159100-1448136649_thumb.jpeg

Kółko ogonowe na miejscu

post-8609-0-54331000-1448136795_thumb.jpeg

Przednie podwozie też poskręcane :) ale ładnie się namęczyłem żeby go przykręcić. Zamiast nagwintować wzmocnienie duralowe , to wymyślili sobie śruby na przelot i nakrętki samokontrujące , które trzeba wsadzić przez dwa otworki ale trochę gimnastyki i Su stanęło dziś na kołach :)

 

post-8609-0-95344500-1448136962_thumb.jpeg

post-8609-0-51366700-1448137005_thumb.jpeg

post-8609-0-20083500-1448137424_thumb.jpeg

A tak Su wygląda z niebieską kabinką :) bo przezroczysta jakoś mi się nie podobała.

post-8609-0-02426700-1448138067_thumb.jpeg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No powiem ci Marcin że ładna kobyła z tego Sukhoia, niebieski kolor kabiny rewelacja. Normalnie aż się nie moge doczekać efektu jak już będzie gotowy do oblotu ;D.

 

Oczywiście model jeszcze nie poleciał ale naklejka Rc Team Kęty musi być ;D

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.