BigBen Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Przedstawiam brata prawie-bliźniaka Marcinowego Su. Jest następująco... To oczywiście kwestia gustu, ale model jest wizualnie prze-pię-kny, o ciekawej, niekiedy chciałoby się powiedzieć minimalistycznej, konstrukcji. Dla przykładu cała bryła kadłuba za kabiną to praktycznie dwie klepki balsy po bokach na sześciu cienkich (5x5mm) listwach balsowych. Garba i spód kadłuba to styropian również kryty balsą. Ogólnie wszystko (skrzydła, usterzenie, lotki) to konstrukcja skorupowa w całości pokryta balsą. Czy to jest fajne? Jak dla mnie średnio. Raz - musi jednak trochę ważyć (podsumowanie za chwilę), dwa - jest to tragedia od strony czysto funkcjonalnej, bo każda rysa paznokciem, a nie daj Boże stuknięcie o coś pozostawia ślad praktycznie na zawsze. Dźwigar skrzydeł - balsa. Kolejna ciekawostka - grubość profilu skrzydła... na zdjęciu dla porównania skrzydło Goldwingowego MX-a (dolne) i Su (górne). Po prostu szok. Su jest też dobre 10cm dłuższy od MX-a. Może się czepiam, ale nie mogę zrozumieć, jak w modelu za taką kupę pieniędzy nie chciało się nikomu wstawić kartonowego kawałka rurki do przeciągnięcia kabli w kierunku ogona. A jeszcze bardziej nie mogę pojąć, jak można było zgnieść laminatową pochwę na węglową rurkę statecznika tak, że rurki nie da się tam wsunąć. Nie wiem jeszcze, co z tym zrobię. Na koniec nieprzyjemna historia. Po rozpakowaniu zawartości kartonu okazało się, że maska silnika jest popękana. Sklep już o tym wie i jak mieli w zwyczaju odpowiadać na maile tego samego dnia, tak teraz dyplomatycznie milczą. Zobaczymy, jak wybrną, bo praktycznie bez szans jest to, żeby to uszkodzenie powstało w czasie transportu pudła do Polski. Waga poszczególnych elementów : kadłub : 1230g kabina : 430g podwozie z kołami : 480g maska silnika : 233g ster kierunku : 138g usterzenie poziome z rurą : 300g skrzydła : 2 x 561g rura skrzydeł : 166g galanteria (snapy, popychacze, śruby, podwozie tył) : 214g kołpaki kół : 90g Razem około 4400g. Niby nie ma tragedii, ale 200, 300g mniej robiłoby zdecydowanie lepsze wrażenie. Jednak marka zobowiązuje. Kilka zdjęć modelu na razie jeszcze w kawałkach : 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Oj ,z tą maską to kicha . Niby oglądaliśmy w sklepie... Posłałeś fotki do sklepu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BigBen Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 No niby oglądaliśmy. Ale kadłuba całego nie wyciągaliśmy, był na samym dnie pudła. Zdjęcia wysłałem im zaraz wczoraj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 No Jacek z tą kabiną to masakra niechce mi się ważyć wszystkiego ale kadłub mój waży 1270 gram a kabina tyle co Twoja. I niewiem jak u Ciebie u mnie niewidze łączenia balsy na kadłubie , czyżby robili to z jednego kawałka hm.... Dobra zabieram się pomalutku do pracy fotki będę dodawał na bieżąco I już na wstępie minus dla Seb Art , ktoś zapomniał powklejać kołów ustalających Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Jacek patrząc na wagę całości i porównujac ją go Krzyśkowego Corvusa to Su wychodzi 350 gram lżejszy , choć konstrukcja Su jest cało skorupowa a Gold Winga ażurowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BigBen Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Jacek patrząc na wagę całości i porównujac ją go Krzyśkowego Corvusa to Su wychodzi 350 gram lżejszy , choć konstrukcja Su jest cało skorupowa a Gold Winga ażurowana. O! Czyli nie jest tak źle. Jeszcze się zastanawiam jakim cudem bierze się pomiędzy naszymi zestawami taka ogromna różnica wagi (7.5kg a 8.5kg) w stanie gotowości do lotu, jeżeli teoretycznie najcięższy element (kadłub) waży dokładnie tyle samo. Bazuję oczywiście na danych podawanych przez producenta. Podejrzewam, że wyjdziemy na porównywalny ciężar, więc ostatecznie albo Ty się będziesz smucił, że wyszedł tak ciężko, albo ja cieszył, że tak lekko Jest odpowiedź ze sklepu w sprawie maski... można powiedzieć, że stanęli na wysokości zadania, chociaż oczywiście padł argument, że zestawy były oglądane, więc tak bezwzględnie do winy się nie poczuwają, ale w trosce o dobre relacje z klientami będą załatwiać reklamację w SebArcie. Tylko muszę odesłać maskę do sklepu na mój koszt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Myśle Jacku że zrównamy się wagą , Ty kanister , ja dym z ciekawości wsadzę dziś wszystko na wagę i porównamy wagę. Kabina już u lakiernika i przyciemnienie lekko niebieskie w poniedziałek odbieram to zobaczymy co wyszło z tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Witam , tutaj będziemy razem z kolegą Jackiem starali się opisać relacje ze składania naszych nowych modeli Seb Art Su 29 V1 i V2. Coś o modelu , rozpiętość 2.2 m , planowana waga do lotu podana przez producenta 8,5 kg wersja V2 i 7.5 kg wersja V1 , czemu taka różnica nie wiem. Konstrukcja skorupowa w całości pokryta balsą. Jakość wykonania modelu na 6. Różnicę między wersją V1 i V2 jakie do tej pory zauważyłem to , V2 ma inne stery wysokości i kierunku , szerszą lotkę o centymetr no i masę gotowego do lotu modelu Ster wysokości Ster kierunku Mój set up jaki planuje to : Silnik Dla 58 Serwa 4* Xq Power 20 kg Serwo SK King Max 24 kg Zasilanie 2* lipol 1750 2s Zapłon lipol 1300 2s Regulator napięcia Dualsky Vpro duo Pompa dymu Miracle Smigło PT Model 23*8 HS 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafitxt Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Budujecie od podstaw z planów czy macie kit CNC. PS. komentarz zamieściłem przed dodaniem zdjęć, teraz wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Budujecie od podstaw z planów czy macie kit CNC? To gotowy model z Sebartu żaden cnc ani kit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Coś tam pomalutku sobie składam , stery powklejane , dźwignie też wszystko super pasuje. Teraz czas na skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek M Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Marcin super !Zasiadam do kibicowania i podziwiania Coś z tymi wagami jest nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Gdzieś jest haczyk , tylko gdzie . Jedno skrzydł skończone , lotka i dźwignie powklejane i koniec na dziś , jutro też jest dzień Skrzydło do poprawki , wytnę po 0,5 cm przed i za łączeniem wyszlifuje i zaszpachluje szpachlą do balsy łączenie i nakleję pasek czerwonej foli , bo nie podoba mi się takie coś. Zastanawia mnie czemu tego nie zrobili w całości hm.... żeby kartonu większego nie musieli dawać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Krzyś tak wygląda zbiornik o którym Ci dziś mówiłem A dziś tylko serwo i orczyk przykręciłem do steru wysokiści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xan86 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Już mi się podoba i trzeba coś pomyśleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Zbiornik świetny,metalowa zakrętka,solidny. Są dostępne w różnych pojemnościach np.tu http://www.sdshobby.com/catalogsearch/result/?q=tank&cat=0 Wkręć se śrubkę mocującą dźwignię ! . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Już se wkręciłem , ba nawet dźwignia jest już na miejscu i wyregulowana . Ty mi tam lepiej zbiornik na dym zamawiaj , a nie czepiaj się szczegółów Nakrętek nie ma bo śrubki trzeba troszkę skrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Dziś udało się coś podłubać przy Su. Ster kierunku wklejony Kółko ogonowe na miejscu Przednie podwozie też poskręcane ale ładnie się namęczyłem żeby go przykręcić. Zamiast nagwintować wzmocnienie duralowe , to wymyślili sobie śruby na przelot i nakrętki samokontrujące , które trzeba wsadzić przez dwa otworki ale trochę gimnastyki i Su stanęło dziś na kołach A tak Su wygląda z niebieską kabinką bo przezroczysta jakoś mi się nie podobała. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 No powiem ci Marcin że ładna kobyła z tego Sukhoia, niebieski kolor kabiny rewelacja. Normalnie aż się nie moge doczekać efektu jak już będzie gotowy do oblotu ;D. Oczywiście model jeszcze nie poleciał ale naklejka Rc Team Kęty musi być ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Naklejka klubowa to podstawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi