Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Tak się zastanawiam czy nie osadzić silnika na gumowych lordach ale pomijając szpulki.Silnik do blachy, blacha do lordów a lordy do przedniej ścianki "domka" .Gaźnik wtedy wejdzie do "domku" ale pominęłoby się długie szpulki a jednocześnie silnik siedział by pewniej na szerszym rozstawie mocowań do kadłuba.Silnik być może dojdzie do mnie pod koniec tygodnia i się zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Podobnie jest z żarowymi 4suwami podkładki gumowe i lordy też przynoszą same straty na wolnych obrotach silnik potrafi tak telepac, że trzeba powiekszac dziury w masce a modelem trzepie bardziej niż przy mocowaniu go na sztywno. Nie polecam czegos na czym silnik nie trzyma sie sztywno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Zobaczymy jak to wyjdzie, na wszelki wypadek przygotuję kadłub pod wszystkie możliwe sposoby mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franek2364 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Gratulacje panie Sławku!!!.Balsa w rękach mistrza!!!Jestem zachwycony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Tu właśnie zgadzam się z kolegą "radek 872" bo w swojej kolekcji mam również model RV-4 .40 z GREAT PLANES "tartaczek" zbudowany na początku 2007 i zamontowałem silnik 4-suw 13ccm na gumowych podkładkach, które miały zmniejszyć wibracje pochodzące od silnika a w rezultacie jest jeszcze gorzej niż na sztywno a chciałem polepszyć :evil: lecz nie wiem jak ma się sprawa z większymi silnikami bo póki co mój największy silnik to SPE 43ccm benzyna :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Wszystko się koledzy zgadza ale jak rozstawię punkty mocowania silnika dość daleko od siebie może być lepiej.Chodzi mi o wytłumienie drgań o małej amplitudzie i dużej częstotliwości,Wydaje sie być celowe zastosowanie twardszych lordów.Będę robił eksperymenty na gotowym modelu i na 100% podzielę się z Wami wynikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 A jak byś już teraz chcial wiedzieć jaki będzie wynik Twoich eksperymentów to przeczytaj to co napisał Radek 872 :devil: Moja pierwsza benzyna też była zamontowana na lordach , na wolnych obrotach tak telepało modelem że myślałem że się rozpadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Więc napisałem że będą sztywne i szeroko rozstawione.Przeprowadzę próby i zobaczymy.Nie mówię że mam rację ale nie twierdzę że jej nie mam.Poprostu to sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Dziś dorobiłem nowy statecznik poziomy.Stary był tak badziewny że nie warto go pokazywać, zresztą i tak już zutylizowany.Całość z balsy 10mm, dodatkowo żeby się nie złożył w locie w tylnej listwie balsowej wklejona jest listwa sosnowa 10x5 mm usztywniająca dość skutecznie całość.Jutro rozpórki , wzmocnienia itp.Wieczorem powinien być gotowy.Połówki steru wysokości też dostaną dodatkowe rozpórki i wzmocnienia.Ponieważ ster wysokości będzie napędzany jednym serwem będę zmuszony wzmocnić miejsce wklejenia drutu łączącego ster w całość.Mam już koncepcję tego wzmocnienia i raczej będzie dobra.Porobię fotki gotowego rozwiązania tego problemu. 25.06.2008 Poniżej pierwsza przymiarka usterzenia do kadłuba.Wygląda na to że wszystko pasuje i kąt między statecznikami jest prosty, czyli jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Troche dziwne, ze taki duzy model ma ociosane stateczniki ja by tam widział profil na ogonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Radek, nie ma sensu przerabiać aż tak bardzo planów.Skończę Katanę to biorę się za EDGE 540 i on już będzie miał profil na usterzeniu. Dziś wreszcie dotarł do mnie silnik DL-50, problem z amortyzacją przetrenuję oczywiście , ale łapy są w moim silniku dość porządne i nie wyglądają na takie co by się miały urwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Profil na usterzeniu poziomym w zasadzie nic nie zmienia. Plaska plytka stawia tylko troche wiekszy opor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Co ciekawe, jeden z najsłynniejszych dwupłatów akrobacyjnych Pitts Special w oryginale również ma usterzenie w postaci płaskich powierzchni (pokrycie położone na szkielet z rurek).Nie mam predyspozycji do robienia makiet więc zrobiłem zgodnie z planem.Do EDGE bardziej się przyłożę i zrobię już normalne, profilowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Profil na usterzeniu poziomym w zasadzie nic nie zmienia. Plaska plytka stawia tylko troche wiekszy opor. Wszystkie modele które widziałem z profilowanymi statecznikami miały znacznie skuteczniejsze stery szczególnie kierunek w zylecie.Wiele osób to potwierdziło no, ale jesli tak jest zaprojektowany kadłub pod płaskie to faktycznie lepiej tak zrobic i nie szukac sobie problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Oto "serce" Katany -DL-50. Mocowanie do szpulek (łapy) w tym silniku wygląda tak: Powyższe zdjęcie "łap" może się komuś przyda przy zakupie używanego DL-50.Z tego co czytałem to w starych wersjach mocowanie lubiało popękać, to wygląda solidnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Łapy nie pękały .Zanim zaczęto stosować te aluminiowe słupki , jako mocowanie były dawane odcinki aluminiowego kształtownika .Obejrzałem go i trafił do kosza .Jakoś nie mógł wzbudzić mojego zaufania.Teraz mam słupki podobne do twoich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 oj lapy pekaly faktycznie pierw byly aluminiowe ksztaltowniki -> pekaly jako pierwsze, potem zastapili jest tulejkami -> zaczely pekac lapy juz nie tak szybko ja te ksztaltowniki ale jednak, w DA tez pekaja. I dopiero ostateczna wersja ma tulejki i pogrubione lapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Prace nad Kataną stanęły w miejscu.Z jednej strony kompletny brak czasu z drugiej brak materiałów.Zamówiłem sklejkę (bo jej brakło) i żywicę L285 do laminowania maski silnika.Jednak żeby nie marnować czasu wyciąłem elementy "domku" silnika.Trzeba było go rozrysować od nowa ponieważ musi być trochę krótszy od tego w planach.W sumie to przy kadłubie niewiele zostanie do zrobienia i trzeba już myśleć nad oklejaniem folią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Prace nad kataną ruszyły z miejsca.Zrobiony został domek do mocowania silnika.Przydał by sie tłumik typu Pitts ale kosztuje trochę dużo i muszę coś pomyśleć nad innym tłumikiem, ten nie pasuje mi zupełnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Witaj Sławku. Widzę, że robota idzie do przodu to bardzo dobrze. Zwłaszcza, że jest pierwszej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.