Skocz do zawartości

Katana X-Lite 2m, Katana 1,8 ADW-Saito125


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawekmod
Opublikowano

Tak się zastanawiam czy nie osadzić silnika na gumowych lordach ale pomijając szpulki.Silnik do blachy, blacha do lordów a lordy do przedniej ścianki "domka" .Gaźnik wtedy wejdzie do "domku" ale pominęłoby się długie szpulki a jednocześnie silnik siedział by pewniej na szerszym rozstawie mocowań do kadłuba.Silnik być może dojdzie do mnie pod koniec tygodnia i się zobaczy.

  • Odpowiedzi 450
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Podobnie jest z żarowymi 4suwami podkładki gumowe i lordy też przynoszą same straty na wolnych obrotach silnik potrafi tak telepac, że trzeba powiekszac dziury w masce :o a modelem trzepie bardziej niż przy mocowaniu go na sztywno. Nie polecam czegos na czym silnik nie trzyma sie sztywno

Gość slawekmod
Opublikowano

Zobaczymy jak to wyjdzie, na wszelki wypadek przygotuję kadłub pod wszystkie możliwe sposoby mocowania.

Opublikowano
Tu właśnie zgadzam się z kolegą "radek 872" bo w swojej kolekcji mam również model RV-4 .40 z GREAT PLANES "tartaczek" zbudowany na początku 2007 i zamontowałem silnik 4-suw 13ccm na gumowych podkładkach, które miały zmniejszyć wibracje pochodzące od silnika a w rezultacie jest jeszcze gorzej niż na sztywno a chciałem polepszyć :evil: lecz nie wiem jak ma się sprawa z większymi silnikami bo póki co mój największy silnik to SPE 43ccm benzyna :roll:
Gość slawekmod
Opublikowano

Wszystko się koledzy zgadza ale jak rozstawię punkty mocowania silnika dość daleko od siebie może być lepiej.Chodzi mi o wytłumienie drgań o małej amplitudzie i dużej częstotliwości,Wydaje sie być celowe zastosowanie twardszych lordów.Będę robił eksperymenty na gotowym modelu i na 100% podzielę się z Wami wynikami.

Opublikowano

A jak byś już teraz chcial wiedzieć jaki będzie wynik Twoich eksperymentów to przeczytaj to co napisał Radek 872 :devil: Moja pierwsza benzyna też była zamontowana na lordach , na wolnych obrotach tak telepało modelem że myślałem że się rozpadnie

Gość slawekmod
Opublikowano

Więc napisałem że będą sztywne i szeroko rozstawione.Przeprowadzę próby i zobaczymy.Nie mówię że mam rację ale nie twierdzę że jej nie mam.Poprostu to sprawdzę.

Gość slawekmod
Opublikowano

Dziś dorobiłem nowy statecznik poziomy.Stary był tak badziewny że nie warto go pokazywać, zresztą i tak już zutylizowany.Całość z balsy 10mm, dodatkowo żeby się nie złożył w locie w tylnej listwie balsowej wklejona jest listwa sosnowa 10x5 mm usztywniająca dość skutecznie całość.Jutro rozpórki , wzmocnienia itp.Wieczorem powinien być gotowy.Połówki steru wysokości też dostaną dodatkowe rozpórki i wzmocnienia.Ponieważ ster wysokości będzie napędzany jednym serwem będę zmuszony wzmocnić miejsce wklejenia drutu łączącego ster w całość.Mam już koncepcję tego wzmocnienia i raczej będzie dobra.Porobię fotki gotowego rozwiązania tego problemu.

 

15355652iz5.jpg

 

31ua9.jpg

25.06.2008

 

Poniżej pierwsza przymiarka usterzenia do kadłuba.Wygląda na to że wszystko pasuje i kąt między statecznikami jest prosty, czyli jest ok.

 

32eo9.jpg

Gość slawekmod
Opublikowano

Radek, nie ma sensu przerabiać aż tak bardzo planów.Skończę Katanę to biorę się za EDGE 540 i on już będzie miał profil na usterzeniu.

Dziś wreszcie dotarł do mnie silnik DL-50, problem z amortyzacją przetrenuję oczywiście , ale łapy są w moim silniku dość porządne i nie wyglądają na takie co by się miały urwać.

Gość slawekmod
Opublikowano

Co ciekawe, jeden z najsłynniejszych dwupłatów akrobacyjnych Pitts Special w oryginale również ma usterzenie w postaci płaskich powierzchni (pokrycie położone na szkielet z rurek).Nie mam predyspozycji do robienia makiet więc zrobiłem zgodnie z planem.Do EDGE bardziej się przyłożę i zrobię już normalne, profilowe.

Opublikowano
Profil na usterzeniu poziomym w zasadzie nic nie zmienia. Plaska plytka stawia tylko troche wiekszy opor.

 

Wszystkie modele które widziałem z profilowanymi statecznikami miały znacznie skuteczniejsze stery szczególnie kierunek w zylecie.Wiele osób to potwierdziło no, ale jesli tak jest zaprojektowany kadłub pod płaskie to faktycznie lepiej tak zrobic i nie szukac sobie problemów

Gość slawekmod
Opublikowano

Oto "serce" Katany -DL-50.

 

34aa4.jpg

 

Mocowanie do szpulek (łapy) w tym silniku wygląda tak:

 

33pm3.jpg

 

Powyższe zdjęcie "łap" może się komuś przyda przy zakupie używanego DL-50.Z tego co czytałem to w starych wersjach mocowanie lubiało popękać, to wygląda solidnie.

Opublikowano

Łapy nie pękały .Zanim zaczęto stosować te aluminiowe słupki , jako mocowanie były dawane odcinki aluminiowego kształtownika .Obejrzałem go i trafił do kosza .Jakoś nie mógł wzbudzić mojego zaufania.Teraz mam słupki podobne do twoich.

Opublikowano

oj lapy pekaly :( faktycznie pierw byly aluminiowe ksztaltowniki -> pekaly jako pierwsze, potem zastapili jest tulejkami -> zaczely pekac lapy juz nie tak szybko ja te ksztaltowniki ale jednak, w DA tez pekaja. I dopiero ostateczna wersja ma tulejki i pogrubione lapy.

Gość slawekmod
Opublikowano

Prace nad Kataną stanęły w miejscu.Z jednej strony kompletny brak czasu z drugiej brak materiałów.Zamówiłem sklejkę (bo jej brakło) i żywicę L285 do laminowania maski silnika.Jednak żeby nie marnować czasu wyciąłem elementy "domku" silnika.Trzeba było go rozrysować od nowa ponieważ musi być trochę krótszy od tego w planach.W sumie to przy kadłubie niewiele zostanie do zrobienia i trzeba już myśleć nad oklejaniem folią.

  • 2 tygodnie później...
Gość slawekmod
Opublikowano

Prace nad kataną ruszyły z miejsca.Zrobiony został domek do mocowania silnika.Przydał by sie tłumik typu Pitts ale kosztuje trochę dużo i muszę coś pomyśleć nad innym tłumikiem, ten nie pasuje mi zupełnie.

 

33bc6.jpg

 

34oc7.jpg

 

35tw8.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.