Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie 

 

Zaczne od szybkiego przedstawienia sie ma na imie Michal.K 28 lat  

W drodze do pracy mijam male lotnisko dla samolocikow i tu zaczyna sie poczatek mojej zajawki na modelarstwo. Zaczałem przeszukiwac fora internetowe czytac na temat modelarstwa i w mojej glowie zrodzil sie pomysl czemu nie kupic sobie takiego cuda ;]  Jednak niestety nie naleze do osob ktore lubia isc do sklepu i poprostu sobie kupic zabawke i postanowilem ze znajde plany jakiegos prostego modelu i sam go zbuduje. Kilka dni szperania po internecie no i udalo mi sie wybrac moj upragniony samolocik i padlo tu na Wicherka 25  :D

 

- Plany wydrukowane 

- Materialy zakupione 

- Budowa rozpoczeta

post-18309-0-98140000-1448482718_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam.

 

Wybrałeś dobry model na początek. Duży plus dla Ciebie za to, że budujesz model od zera, a nie kupujesz gotowca. Na forum znajdziesz sporo informacji o Wicherku i zapewne Koledzy, którzy budowali ten model, chętnie Ci pomogą. Niestety relację założyłeś trochę w niewłaściwym dziale. Wicherek to prosty trenerek do nauki latania i o pełnej akrobacji klasycznej, a tym bardziej 3D możesz zapomnieć. Poproś któregoś z moderatorów o przeniesienie wątku do stosownego działu.

Opublikowano

Bardzo przepraszam za umieszczenie postu w zlym dziale i prosba do moderatorow o przeniesienie mojej relacji do odpowiedniego dzialu .

Prosze o wyrozumialosc dla nowego uzytkownika forum 

 

Pozdrawiam Michal. K

Opublikowano

Planujesz napęd elektryczny czy spalinowy? Przy elektrycznym sugerowałbym wydłużenie części dziobowej. Ja w 15 miałem problemy z wyważeniem i musiałem dokładać ołów zaraz za silnikiem.

Opublikowano

Łatwo wywarzyc to nie problem. Ale kąty.... Miałem w swoim W25 asp .25, silnik z 10' w dół, statecznik poziomy ok 5'w górę. Przy oryginalnych kątach ciągnął w górę nawet na pół gwizdka. Aż nie do opanowania. Dopiero po zaostrzeniu kątów dał się prowadzić i wtedy dopiero dawał przyjemność z latania:) jak się zdecydujesz na napęd spalinowy to polecam silnik asp .25 A II

 

Jak byś chciał to mam skrzydełka do tego wichra. Reszta poległa, skrzydła bez szfanku....

Opublikowano

Dzikuje bardzo ze wszelkie sugestie . 

Co do napedu zostanie zamontowany naped elektryczny (nie wiem jeszcze jaki zobaczymy jaka wyjdzie waga koncowa modelu)

 

Prosba do bardziej doswiadczonych kolegow z forum czy posiadaja moze koledzy plany statecznika poz. z lotkami 

Opublikowano

Polecam książkę ''ABC miniaturowego lotnictwa'' autorstwa Wiesława Schiera poświęconą właśnie Wicherkowi. Opisane w niej są wszystkie wersje i są ważne wskazówki odnośnie modyfikacji.

 

Jeśli chodzi o lotki, stery czy inne klapy, to w większości należy je samemu rozrysować, według zamieszczonych w książce informacji :-)

 

Statecznik poziomy ze sterem (chyba o to chodzi z tymi lotkami) został przedstawiony tylko w planach Wicherka 25U (wersja na uwięzi), ale jest to zwykła nieprofilowana płyta....

post-14749-0-09634400-1448574844_thumb.jpg

Opublikowano

Tak dokladnie o taki profil mi chodzilo : Zwykla nieprofilowana plyta

Co do ksiazki ''ABC miniaturowego lotnictwa'' to z checia bym ja nabyl najchetniej w postaci elektronicznej jesli ktos posiada taka wersje bede bardzo wdzieczny 

 

Pozdrawiam 

Michal.K

Opublikowano

a ja mam elektryki i popieram je  ;) , ja tez popieram wydluzanie przodu jesli chodzi o elektryki , poniewaz lepiej sie wywazaja nie wymagaja zadnuch ciezarkow , spaliny  z uwagi na ciezar silnikow pewnie takiego wydluzana nie potrzebuja , niewiem , niemam spaliny  jeszcze  :D , pozdrawiam

Opublikowano

Tak jak mówisz, przy napędzie spalinowym nie potrzeba przedłużać przodu. Ale trzeba rozmyslnie ustawić wyposażenie. Serwa pod skrzydlo itp.

Ja wychodzę z założenia ze napęd elektryczny tylko do 3s. Jeżeli model wymaga większego pakietu to już pakuje w to spaline. Jakoś mi tak wygodniej zarka prykac:)

 

 

Co do steru wysokości w stateczniku poziomym. W moim też miałem płaską płytkę. Konstrukcja z 5mm listew balsiwych. Polecam skrócić ogon o 2cm, tak żeby przez cały statecznik poziomy można zrobić ster wysokości. Wtedy nie ma kombinacji z łączeniem połówek steru.

Opublikowano

U mnie końcówka kadłuba wygląda tak 

post-14749-0-80862300-1443394821_thumb.jpg
 
Ster to po prostu 20% odcięte z oryginalnej długości statecznika, nie ma co komplikować sprawy z łączeniem połówek steru, zwłaszcza jak zamierzasz zrobić statecznik płytowy.
Opublikowano

Zwróćcie uwagę że wersja na uwięzi (ta z planu powyżej) ma inny kąt zaklinowania statecznika poziomego i skłon silnika niż wersja RC. Jest to bardzo ważne żeby tego pilnować. Uwięź ma silnik o rozmiar większy niż RC i stąd te zmiany. To tylko taka moja sugestia co by nie popełnić błędu. Statecznik bez profilu można jak najbardziej zastosować w modelu RC.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich dziś dalsza cześć budowy .

Wreszcie udało się znaleźć trochę więcej czasu no i powstał statecznik :)

post-18309-0-20925700-1449748571_thumb.jpg

Opublikowano

Sklejasz na planach nic nie podkładasz pod klejone listewki?

Jak widzisz na zdjęciu z boku jest kawałek foli podkładam ja ale do zdjęcia została zdjęta.

Plany jeszcze kiedyś mogą się przydać :) 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam 

Dawno nie było żadnego odzewu z mojej strony(brak czasu i lenistwo chyba bardziej to 2   :) ) jednak wczoraj i dziś udało się znaleźć trochę chęci i powstało kilka nowych elementów .

 

 

post-18309-0-64946400-1454120614_thumb.jpg

 

post-18309-0-76452800-1454120689_thumb.jpg

 

post-18309-0-44928600-1454120788_thumb.jpg

 

post-18309-0-22534500-1454120848_thumb.jpg

Opublikowano

Pięknie! Chyba do mojego wrócę... Zostały mi skrzydła po nim.... Z czego zrobiłeś boki u wregi?

wręgi jak i boki kadłuba są wycięte ze sklejki 4 mm .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.