pyton Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 To jeszcze jakiś filmik z lotów i zobaczymy jak twoje "maleństwo" lata:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech_Byrski Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Rafał, spokojnie możesz dać Mege do 1.6 kg. Ja u siebie w Jantarze 3.9m taką mam, i w 30 s robię 230m, a model pusty ważył mi podobnie. Akumulatory tatto 850 wystarczają na 2-3 wyloty po ok. 80m. Wydaję mi się że nie ma sensu montować cięższego silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Całkiem fajna waga jak na taką technologię . A następne kadłuby to jakie będą ? Czy można prosić o dokładne zdjęcie powierzchni płata celem stwierdzenia jaką gładkość dało się uzyskać . Obecny kadłub mam od modelu F3J (Jantar), następny będzie już typowy F5J obecnie trwają dywagacje jak toto ma wyglądać. Poniżej zdjęcia powierzchni skrzydła, nie jest ona tak idealna jak z formy tzn widać załamania tam gdzie były np 2 warstwy tkaniny ale gładkość ogólnie jest lustrzana. Jedyny problem stanowi węgiel na kesonie (odpryski) ale ten typ ponoć tak ma i mam się nie przejmować narazie. Wojtku, i to jest bardzo cenna rada. Rozważania były cały czas między wersją 2 a 2,5 kilo. Dzięki twojej opinii z życia wziętej na napędzie uda się zaoszczędzić kolejne gramy. W sprawie odchudzania modelu mam dylemat, bo kiedyś przy okazji kupiłem serwa KST DS225MG oraz DS313 ale niestety ważą one razem 150 gram. Kupując Blue Bird BMS-105HV zaoszczędzę na wadze około 80 gram (jedno serwo BB waży 11gram). Pytanie czy warto się tak pchać z masą w dół. Z lżejszym silnikiem do lotu powinno być około 1500 gram. Supra na której bazuje Megiera w oryginale miała 1400 gram. Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Rafał moja Maxa przy rozpiętości prawie 4m ma do lotu 1790g i lat mi sie nią całkiem fajnie. Oczywiście jak nie ma "nic" to ta waga jest niestety małą przeszkodą. Pike mam do lotu 1450g i gdyby ważył te 10-30 g więcej to pewnie niewiele by to zmieniło. Waga 1500 czy 1550 do lotu to jest moim zdaniem taka dość uniwersalna waga. Ja jak będę kupował następny model to właśnie będę celował w wagę 1550g do lotu. Ta uniwersalność to to, że jak wieje mocniej to waga będzie dobra lub niewiele trzeba będzie dołożyć, a jak nie będzie "nic" to i tak nic nie pomoże Przy słabej nawet termice spokojnie taką wagą polatasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Bierz i montuj te bluebirdy. To kopie mks dość chwalone. Im waga modelu będzie mniejsza tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 W sprawie odchudzania modelu mam dylemat, bo kiedyś przy okazji kupiłem serwa KST DS225MG oraz DS313 ale niestety ważą one razem 150 gram. Kupując Blue Bird BMS-105HV zaoszczędzę na wadze około 80 gram (jedno serwo BB waży 11gram). Pytanie czy warto się tak pchać z masą w dół. Z lżejszym silnikiem do lotu powinno być około 1500 gram. Supra na której bazuje Megiera w oryginale miała 1400 gram. Co o tym myślicie? Te 80 gram mniej to spadek prędkości postępowej i opadania o niecałe 2,5%. Zakładając, że latasz dokładnie tak samo to zmniejszona o tyle prędkość opadania przekłada się w 10 minutowym locie na zysk około 15 sekund. Czy to dużo czy nie to każdy musi sobie sam odpowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Sie lata żeby wygrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Dziękuje za zdjęcie skrzydła . Jest dość gładkie . Nie zapominajmy , że Magiera ma tyko 340cm rozpiętości i do 390cm brakuje jej 50 cm . Walcz z wagą jak się da , rekordów prędkości na niej bić nie będziesz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Ta dam: Oblot techniczny. Wnioski z oblotu - projekt kontynuować Następny krok to nowy statecznik poziomy, za niedługo relacja. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 No ja na święta się nie wyrobie. Mimo ze będą w BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 GRATULUJE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Ładnie. Ciekawy jestem jakie masz odczucia po locie nawet technicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Odczucia, ciężki temat. Na tą chwilę to mam wrażenie że poszło za łatwo. SC ustawiony w warunkach polowych, bez sprawdzenia w locie. Reakcja na stery bardzo poprawna, model leciał za ręką,dało się odczuć za duże wychylenia na kierunku i lotki do poprawy. Przy oblocie duże problemy z pakietem i silnikiem. Ogólnie co warto zaznaczyć oblot odbył się bez żadnych miksów które dopiero będą ustawiane co też znacząco wpłynie na zachowanie modelu w locie. Wnioski po: Statecznik poziomy do wymiany - lżejszy będzie Regulator do wymiany ze względu na grubość - potrzeba cieńszego aby wsadzić obok pakiet. Skrzydło - zakrycie serw klapkami, zaklejenie zawiasu lotki taśmą oraz zamknięcie szczeliny lotek i klap. Zasilanie serw - póki co z BEC regulatora ale serwa wymagają min 6Vnapięcia: albo BEC zewnętrzny albo osobny pakiet do zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 No to wygląda, że będzie kawał dobrego modelu. Co do wniosków to jakby to powiedzieć są oczywiste i każdy w tego typu modelach ma podobne problemy. Nieodłączny problem to regulator/pakiet jak kurna upchnąć w tak ciasnym kadłubie obok siebie te dwa elementy jak trzeba żeby były na samym przodzie. Ja ze względu na masę używam BEC z regulatora. Może szarpnąć się na regulator HV i zasilać wszystko z regulatora. Niestety tanie to one nie są, ale per saldo może się opłacać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Na zgrupowaniu kadry troszkę polatałem i mogę już więcej napisać. Masa do lotu 1501 gram z 10 gramami wyważenia. Ogólnie jakby kadłub zastosować strikte od F5J można spokojnie masę zredukować poniżej 1400 do lotu. Model ciągle ustawiam, testuję i jest coraz lepiej. Napęd jest dobrany dobrze, także dzięki Wojtku za poradę! Serwa BB 105HV zasilam na krótko z osobnego pakietu, bo żaden regler nie chciał tego napędzać. Regulator obrotów również musiał ulec zmianie gdyż był zwyczajnie za gruby przez co zabierał za dużo miejsca w kadłubie. Także Dualsky40 zastąpiłem Dualsky 45lite. Model ciągle dopieszczam o różne pierdółki jak klapki na serwa czy obecnie robię zamkniecie szczeliny lotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 No to masz jeszcze 3 tygodnie i widzimy się we Wrocku na MP F5J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi