Skocz do zawartości

Relacja, SU-27 depron w skali 150%


Rekomendowane odpowiedzi

Porwałem się na ten konkretny model bo bardzo mi się podoba wizualnie , a jak to lata i czy w ogóle poleci to sie okaże.

Wydrukowałem plany w standardowym rozmiarze , ale model wydał mi się jakiś taki mały.

Plany udostępnił Mirek w dziale plany, ale w tym dziale jak zauważono z prostego pytania o plany powstał off topic, więc jak można to prosił bym o przeniesienie tego tematu http://pfmrc.eu/index.php?/topic/58713-p-fa-18-super-hornet/ .

Dziś wydrukowałem plany w skali 150% i zacząłem sklejać kartki, niestety z powodu drukarki która żyje własnym życiem i wszystko wie lepiej, drukarka porobiła spore marginesy i wydrukowała plany na około 100 kartkach A4, na szczęście wszystko pasuje do siebie.

Nie wiem ile potrwa budowa tego modelu , bo ze względu że powiększyłem skalę wiekszość elementów będzie trzeba wykonać z dwu warstw podkładów 5,5mm i 3mm , co zajmie więcej czasu.

Nie wiem ile zdążę wykonać modelu do ocieplenia na dworze , bo jak się zrobi cieplej to model zostanie odłożony bo muszę polakierować swój maxi skuter , zdemontowałem karoserię miałem malować a tu mrozy nadeszły, więc skuter czeka na ocieplenie a ja zabieram sie za model SU-27.

Na zdjęcia z rozpoczęcia budowy trzeba będzie poczekać bo z samymi planami ugrzęznę na kilka wieczorów.

Mam, nadzieje że model wyjdzie fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam powoli sie dzieje, jutro zacznę wycinać elementy.

Dziś skończyłem wycinać plany

6889166f74074337gen.jpg

 

I od razu mam problem :)  element #3 i #4 czyli kadłub ze skrzydłami nie zmieszczą się na tafli podkładu. O ile element 3 prawie się mieści , wystaje tylko troszkę ten ogonek do którego jest przykręcany silnik.

O tyle element 4 mieści sie na szerokość, ale kadłub mieści się mniej więcej od środka ciężkości jakieś 25cm w kierunku przody kadłuba i w tym miejscu musi być łączony z resztą kadłuba, w miejscu sztukowania wkleję kilka pręcików węglowych 2mm, i myślę że  w miejscu łączenia będzie  równie wytrzymała spoina  jak jednolita nie klejona  pianka.

Chyba że cięcie elementów w miejscu w którym autor planów cięcia nie przewidział , jest złym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temat, kibicuję gorąco.

 

... w miejscu sztukowania wkleję kilka pręcików węglowych 2mm, i myślę że  w miejscu łączenia będzie  równie wytrzymała spoina  jak jednolita nie klejona  pianka.

Na pewno będzie miała inną wytrzymałość, to pewne.

To jak wzmocnić, zależy od tego, gdzie to łączenie, w jakim miejscu, także od tego, jaką techniką będziesz wykańczał powierzchnię (czy w kierunku sztywnej skorupy, czy miękko i lekko).

Jak konstrukcja skorupowa, to można sztukowanie zrobić delikatniej.

 

Proponuję plany lub jakiś ich podgląd wkleić tutaj, będzie łatwiej rozmawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle mam pod górkę, dziś dowiedziałem się od modelarza że: standardowy model potrzebuje pakietu 4S, którego nie posiadam, regulatora min 45A którego też nie posiadam, a model w powiększonej skali będzie potrzebował jeszcze poważniejszego napędu niż standardowy. I jak to mówią rura mi zmiękła, i chcąc nie chcąc muszę odłożyć model su-27 w skali 150% bo na razie nie mam zbędnych środków na nie za tanie wyposażenie.

Ale nic się nie dzieje, dostałem plany SU-37, model mi się podoba, i podobno nie jest trudny w budowie , i bardzo fajnie lata.

Loty tego modelu SU-37 oglądałem na youtube i bardzo mi pasuje, więc zmienię temat relacji z su-27 150% na SU-37 w standardowym rozmiarze , choć szczerze to nawet nie wiem jaką ma rozpiętość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do końca jakiego wyposażenia planujesz użyć.

Pamiętaj,że tam jest otwór, w który wejdzie śmigło max 7'.

Jak już pisałem, sprawdzony i polecany setup do parkjetów z  rcpowers/frcfoamies to silnik  A2212-6 2200kv, do tego śmigło  apc 6x4, regulator 45A, pakiet 2200 3s.

Zastanów się, może warto zainwestować w taki sprzęt (przecież nawet jak się ten piankolot "wylata" na amen będziesz mógł użyć wyposażenia w następnych modelach, a wiem po sobie, że stopniowo chce się przechodzić na coraz większe).

 

Kolejna rzecz to serwa; z doświadczenia wiem, że przy większych prędkościach standardowe serwa 9g nie wyrabiają jako napęd sterolotek i warto tam dać coś mocniejszego (TP MG91, 92S np.).

 

W modelu Su radziłbym dodać stopnie KFm (bo one dodają sporo stateczności, zwłaszcza przy niskich prędkościach), z małą modyfikacją - tzn przedłużyć je na skrzydło pasmowe i canard, Potem przeszlifować skrzydło do profilu symetrycznego, a LERX z canardem do płaskowypukłego - dodaje to mnóstwo siły nośnej w czasie lotów high alpha i można naprawdę zwariowane ewolucje wykonywać.

 

Powodzenia w budowie i oblocie :)

Latanie tym parkjetem da Ci mnóstwo radochy:)

 

EDIT:

 

To ja byłem tym doradcą.

Wyposażenie jakie podał Wiesiek to wyposażenie zalecane przez autora  projektu.

Powiedz mi Robert, jakie wyposażenie byś planował do modelu, który po powiększeniu o 150% będzie co najmniej 3 razy cięższy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd Ci wyszła taka waga, chyba z fusów wróżyłeś. ;) Cały czas to wyposażenie co podajemy jest ok. Przecież po powiększeniu to będzie miało ledwie 90cm rozpiętości. Chyba, że się mylę i mówimy o innych planach. 3S da radę spokojnie. Owszem jak chcesz tam dać 4S to czemu nie, możesz dać też 6S, tylko po co.

A i jeszcze jedno, śmigło jest na ogonie nie w otworze w skrzydle.

Pomysł z KFM popieram, dałbym tam kfm2 z depronu 3mm. Cały model można zrobić z 6mm, bez problemu. Obejrzyj parę relacji na naszym forum z podobnymi modelami i nie trzymaj się tak fanatycznie planów. W stanach nie maja depronu takie modele robią z dolar tree foam, która ma inne właściwości niż podkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Witam, przerabiałem ten model. Napęd od którego zacząłem to 220W 1200 kv, zakończyłem na 350W 3300 kv. W każdym przypadku było zasilanie 3s od 1100 mah do 1800 mah i regulator 40 A (bo taki wtedy miałem). Model łatwy w budowie i pilotażu. Rozpiętość oryginału ok 75 cm. Nic tylko brać się do roboty.qm5lo4gexhfp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech jo....

Oryginalny projekt to waga około 530g RTF, odejmijmy wyposażenie jakieś (350g), zostaje nam około 180 g pianki. Powiększamy o 150% i waga nam rośnie "po sześcianie" - wychodzi jakieś 600 g samej pianki.  No tyle to gotowy model depronowego parkjeta powinien ważyć.. A przecież trzeba tam będzie pokombinować z jakimiś wzmocnieniami...

Z wyposażeniem waga minimum 1,2 - 1.4 kg (i to bardzo optymistyczne założenia...).

 

Cały mój poprzedni post tyczył się już nowych planów, które przesłałem Wieśkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 600 gram podkładów składa się aż 8 arkuszy 6mm, sama pianka w tym modelu będzie ważyć circa 200gram.

Wg mnie waga 600 gram jest spokojnie do osiągnięcia.


Na marginesie moje F-18 w tej rozpiętości z napędem EDF waży prawie kilogram i też spokojnie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ten su-27 jednak wykonam. Zrobię tak jak Robert sugeruje , odetnę skrzydła i tym sposobem kadłub zmieści sie na jednej tafli podkładu, dosłownie na styk , kadłub jest taki sam długi jak tafla podkładu , co do milimetra , nie licząc tego nosa , ale on to na szczęście osobny element, skrzydła będą chyba z dwu warstw podkładu 5,5mm i 3mm, a reszta konstrukcji to nie wiem czy walczyć z wagą i robić z jednej warstwy, czy wszystko wykonywać z dwu warstw tej pianki .

Bartek pytał jaka będzie powłoka, więc planowałem go okleić papierem do pakowania na wikol.

Za to model SU-37 od Marcina  wykonam na 100% w następnej kolejności bo on tak fajnie lata, że nie mogę takiego nie mieć :).

I właśnie za chwilę będę zaczynał wycinanie elementów z pianki , fajnie że Krzysztof robił ten model , bo niby nie wygląda na skomplikowany to jak patrzyłem na zdjęcia z budowy to jakoś nie wszystko ogarniałem więc pewnie bez pomocy się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek   rób  150% !!

Do modelu parkjeta tej wielkości   nie potrzeba latającej elektrowni na 4s .Nie zapominajmy że podkłady są lżejsze od depronu, blue foam, tree dolar, foam-x    i innych wynalazków  i jest to tylko "podrasowany  sylwetkowiec"  -półrurka kadłuba i dwa pudelka silników to jeszcze nie ciężka makieta .

 

Rozwiązanie które podał ci Robert z prostym a nie łamanym dźwigarem nie dość że jest lżejsze  (odpada łącznik "łamanego dźwigaru")  to jeszcze mocniejsze a stopniem KFM praktycznie go zakryjesz  i wzmocnisz łączenia części .

 

Silnik do w miarę dynamicznego lotu wystarczy w okolicy 300W  i powiedzmy1800kv   ale ostateczny wybór napędu zrób po wykonaniu płatowca  i dopasuj go do swoich oczekiwań i sposobu latania  , byle nie wymagał  pakietu cegły .( 2200mAh maksymalnie)

                                                          -to tylko sugestie ,nie przepis na sukces

 

Śmigło możesz wstawić dowolnej średnicy byle bez przesady  -składane bardzo tu wskazane .

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze śmigłem składanym to bym się jednak wstrzymał do samego końca, to jednak waga na samiutkim końcu ogona, żeby nie było problemu z wyważeniem.


Co do oklejania, papier pakowy jest dość ciężki, lepszy by był śniadaniowy, zwykły gazetowy albo od drukarek igłowych.

Ale pytanie po co chcesz go oklejać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem się już nie odzywać w tym wątku i w spokoju zająć się Speedym, ale...

 

Zrobiłem z planów Rcpowers Miga 29 - 70 cm rozpiętości, 100 cm długości - same plany zakładają bardzo lekką budowę, a i ja starałem się nie dokładać ciężaru. Waga bez wyposażenia - około 300 g.

Jeśli plany Su trzymają proporcje - to przy rozpiętości 90 cm, będzie miał około 130 cm długości. A powtarzam waga rośnie po sześcianie.

 

Poza tym same plany - cóż są nieco archaiczne.

Pewnie, że można z nich zbudować piękny model, ale będzie to wymagało sporo rzeźbienia...

A jeszcze dodatkowo trzeba będzie powprowadzać modyfikacje i wzmocnienia związane z przeskalowaniem i zmianą materiału (oryginalne plany jako podstawowy przewidują piankę 9mm).

 

I jest jeszcze jedna rzecz - to ma być pierwszy parkjet Wieśka.

 

EDIT:

Tu jeszcze takie coś do poczytania - relacja z oblotu Su34 powiększonego do 150% - parkjety od RCpowers ważą standardowo - od 350 - 700 g, ten waży 2320 g RTF

https://www.google.com/url?q=http://www.rcpowers.com/community/attachments/big-bird-150-build-pdf.38438/&sa=U&ved=0ahUKEwiDjevOyZPKAhWFDywKHZXTBBMQFggOMAQ&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNHad47DKyHcLG48yuBZnwKQnayQ5Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze mówię, ale osobiście oblatał bym model przed oklejeniem żeby najpierw sprawdzić czy poleci a dopiero wtedy dodawał wagę. No ale aż tak się nie znam, więc jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Dobrze, że jesteś czujny i pilnujesz ciężaru. A oklejanie aż tak nie dodaje ciężaru, aby miało to zaważyć na zdolności/niezdolności do lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zacząłem wycinanie, tak uciąłem skrzydła bo tyle mieściło się na jednej tafli depronu, zostawiłem tylko margines 2cm na stronę po szerokości i jak się mieściło tak odrysowałem i wyciąłem.

9110b74dcb7c85begen.jpg

 

Na pierwszy rzut oka model rozmiary będzie miał w sam raz :) .

A jak z grubością pianki? z ilu warstw wykonywać elementy?

Kurcze nie posiadam rurek węglowych, mam tylko dwa płaskowniki 5x1mm i jeden płaskownik 0,6x5mm , i tyle mam węgla.

Więc na razie zajmę się wycinaniem elementów, z zakupami profili węglowych się wstrzymam bo nie wiem co mi jeszcze będzie potrzebne, a wszystkie potrzebne rzeczy wolał bym zamówić w jednej paczce. Na chwilę obecną mam co robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.