MZWBPiotr Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Zauroczony Mig'iem 21 zdecydowalem, iz podejme sie jego budowy. Jednoczesnie jego układ aerodynamiczny bedzie stanowil dla mnie nowe wyzwanie Podobnie jak w przypadku Iskry plany sa w wersji papierowej. Obrałem sobie skalę 1:10 Długosc: 1370mm uwzgledniajac wystające stateczniki i stozek wlotowy Rozpietosc: 715mm Powierzchnia nosna: 19.78dm² Waga do startu: celuje w 1000g Technika wykonania taka sama jak w przypadku Iskry, ale nie popelnie juz bledu polegajacego na zostawieniu duzej ilosci "miesa" przez co Iksra wyszla taka ciezka Naped bedzie stanowila turbina cs70mm 10bl + turnigy l2855-2800kv na 4s 3000mah 40c. Przewiduje klapy (przy tych skrzydełkach to raczej niezbednik), hamulce aerodynamiczne (w tym migu sa na tyle dobrze przemyslane ze beda stanowic dodatkowe "klapy" z przodu) oswietlenia wraz z imitacją dopalacza Budowe zaczne moooze w wakacje narazie chce zebrac jak najwiecej informacji i dopracowac projekt I mam pierwsze pytanie odnosnie srodka ciezkosci Jak mam wyliczyc ść w takim ukladzie? Traktowac jako samą delte czy normalny uklad? Rzuty interesujacej mnie wersji MF 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi0908 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 No to już się nie mogę doczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 :D Piotrze, moja radość jest przeogromna! Nie jestem fanem iskry, ale pełen szacunek. Mig 21 to wyzwanie, zapewniam, przyniesie Tobie ogrom satysfakcji. w Mig 21 zawsze chodził mi po głowie, zaowocowało to decyzją o budowie. Materiałem do budowy był depron 6 mm. Parametry modelu; rozpiętość 70 cm, długość 125 cm bez stożka, napęd changesun 70 mm 10 łopatek, silnik turnigy 2855 2800 kv, regukator turnigy plush 60 A, akumulator 2600 mAh 35 c 4s,sterowanie ster wysokości +lotki, waga do lotu 970 gr. W przypadku mojego modelu sc wypada 23 cm od początku skrzydła. Jeżeli zdecydujesz o lataniu ze stożkiem, musisz być przygotowany na zrobienie lewych wlotów. Model lata bardzo przewidywalnie, lądowanie spokojne. Mig był moim drugim deproniakiem edf, potraktowałem go jako eksperyment, dlatego nie wygląda najlepiej. Turbinka podczas pierwszego lotu nie była wyważona, więc dźwięk nieciekawy, taka sama pracuje w su 22 (wyważona). Będę wiernym obserwatorem Filmik zlotu testowego :https://www.youtube.com/watch?v=OUoFusZWIvs 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Krzysztofus twoj mig jest śliczny az sie prosi o przeszklenie kabiny W wersji MF z tego co sie orientuje znajdowaly sie otwierane wloty w przedniej czesci kadluba. Jak przebiega u Ciebie start? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Start jest bajecznie łatwy, nigdy nie startowałem na pełnym gazie. Mig był i jest do tej pory modelem testowym, brak przeszklenia specjalnie mi nie przeszkadza. Wiem, Ty tego nie odpuścisz. Wiem też, że zrobisz go perfekcyjnie ,dlatego tak bardzo się cieszę z Twojego projektu. Łatwość startu i lądowania Mig zawdzięcza nośnemu płatowi (oryginał posiada cienki profil symetryczny) ,będziesz musiał się ugiąć i wprowadzić tą zmianę. Tunel wylotowy (pet) mam zredukowany do 58 mm, pochylony delikatnie w dół, zapobiega to zadzieraniu nosa. Klapki na kadłubie nie uchronią Cię przed lewymi wlotami, ja zrobiłem większą średnicę ryjka. Piotrek ,gdybym miał robić jeszcze jednego miga, zrobiłbym go ciut większego, turbinka w moim przypadku ma jeszcze zapas mocy. Serwa w moim to TP sg 92 r, 2x sw i 2x lotki. Klapy możesz sobie darować, lotki wg mnie są niezbędne. O sterowaniu samym ogonem (v-mixer) zapomnij. Kurcze nakręciłem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Profil plata hmm pewnie dam najprostszy Clark-Y. Hehe racja w Iskrze zastosowałem taki sam profil jak w oryginale chociaz mialem pewne obawy, poniewaz nie wiadomo jak bedzie zachowywał sie przy miniaturowej skali, nawet grubosc tego plata jest od 3,5cm przy kadlubie do 1,5cm przy koncowkach skrzydel (o dziwo skrzydla sa sztywne i odporne na skrecanie) Sterowania lotkami bym sobie nie odpuscil, poniewaz sterolotki przy malych predkosciach nie beda zbyt efektywne. Myslalem jednak nad nastepujacym rozwiazaniem: lotki i sterolotki pracuja razem podczas obrotu samolotu, a gdy zaciagam ster wysokosci chodza oddzielnie. Co do klap to raczej je zostawie nawet tylko w ramach "ciekawostki" Twoje doswiadczenie z budowy tego modelu bardzo mi pomoze A tak na boku. Wykonałem papierowego Miga 21 wydawnicta GMP. I stwierdzam, iz modelarzem redukcyjnym to nie jestem Oszklenie kabiny tego samolotu jest bajecznie proste w porownaniu z oszkleniem Iskry (Jedyne zdjecie jakie posiadam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Piotrze, budując miga jedyne o czym myślałem to waga. Oszczędzałem na czym tylko się dało. Osiągnąć kilogram z aku 3000 mah 40c, dodatkowymi serwami klap i dodatkowymi bajerami które na pewno zainstalujesz- wydaje mi się niemożliwe. Myślę, że po przekroczeniu 1300 gr będziesz musiał pomyśleć o katapulcie. No i ten pieprzony stożek, strasznie ogranicza oddech turbinie. Model piękny ale upierdliwy, trzeba na pewne tematy przymknąć oko. Ja zrobiłbym go ciut większego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 A nie da się zmniejszyć tego stożka? Albo zrobić tylko to co wystaje, a to co schowane w kadłubie i najszersze - odciąć. Tu jest przykład jak malutko ten stożek może wystawać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 ewentualnie zrobić atrapę z płaskiego trójkąta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Haha Paweln7 mnie ubiegl, wlasnie mialem o tym napisac Oczywiscie pierwotne zalozenie polegalo na maksymalnym "schowaniu" stozka tak jak napisal Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Dokładnie. Trójkąt lub dwa w krzyżyk z depronu 3mm i z daleka będzie gitara Mig ma klapki przeciwpomparzowe za stożkiem, można tu wyciąć szparę w razie czego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 klapki "lewego" powietrza znajdują się tuż przed skrzydłami Wersje MF ,BIS.. miały już sporo powiększony wlot tak że kadłub wyglądał niemal jak prosta rura w przeciwieństwie do tego co widać na fotkach wyżej a mały stożek był tylko w szparkach i starszych wersjach (brak radaru lub mniejszy radar starszych wersji ) co nie zmienia faktu że wysuwanie stożka była regulacją ilości dopływającego powietrza i to można wykorzystać jak i zwyczajne zmniejszenie jego średnicy co mniej zepsuje wygląd jak stożek sylwetkowy . Jako były mechanik dwudziestych pierwszych z Zegrza Pomorskiego (służba zasadnicza) siedzę i kibicuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Jakby Ci się nudziło później to możesz zrobić wersję Analog. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Krzysztofus jak rozwiazałes kwestie dzwigara skrzydel? Bo wyglada na to ze bedzie przebiegal przez tunel dolotowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 W moim migu dźwigar stanowią dwa profile kwadratowe 6 mm i rurka 4mm i przechodzą przez tunel dolotowy. Kanał w miejscu skrzydła ma największą średnicę wiec dźwigar nie redukuje jego przekroju. Wzmocnienia skrzydeł możesz połączyć pierścieniem z kilku warstw sklejki, wtedy nie będzie problemu z przechodzącym przez kanał dźwigarem. Tak jak wcześniej wspomniałem moim celem było uzyskanie jak najniższej wagi, stąd właśnie zastosowane rozwiązanie. Jestem w trakcie budowy kolejnego su 22, rozwiązanie bardzo podobne, jeżeli chcesz mogę wrzucić fotkę. A tak z ciekawości, dużo masz już zrobione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Taki cytacik z poczatku tematu Budowe zaczne moooze w wakacje narazie chce zebrac jak najwiecej informacji i dopracowac projekt No wiec nic nie mam Dzieki za odpowiedz, jakbys mogl to wstaw to zdjecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Myślałem że kręcisz coś na boku . Na temat stożka rozpętała się niezła dyskusja, w przypadku mojego miga, przy powiększonym wlocie w stosunku do oryginału zbliżanie do niego stożka (nawet symbolicznego) przyspieszało pracę turbiny. Faktem jest, że nie mam lewych wlotów. Temat ten przerabiałem w su 22, w temacie Roberta. W su niestety nie obyło się bez lewych, nawet po wycięciu klap przeciwpomoażowych . Na fotkach są widoczne, zapraszam do obejrzenia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi0908 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Gdybyś chciał robić kokpit w swoim Mig-u to znalazłem coś co może ci się przyda http://www.gawronsky.com/panorama-3-MiG-21MF.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Dostalem sie na dluzej do internetu Kapi dzieki za ta panorame cos tam przy kabince podlubie ale nie mam zbyt duzego pola do dzialania z powodu kanalu dolotowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meran110 Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Oto coś z niczego i lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi