Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zaobserwowałem dziwne zachowanie swojej nazy m lite. Mianowicie jak napięcie baterii spada poniżej 3.8v na cele naza zaczyna wariowac. Jak by traciła synchro i zaczyna obracać hexa o osi YAW , rzuca ją na boki, lapie ostre przechyly, musze lądowac. Tak samo zachowuje się przy szybkim wznoszeniu-THR na maxa w górę.

Dla czego obstawiam naze? Bo przełożyłem FC, GPS, i odbiornik RC do zupełnie nowej hexy i problem się powtórzył.

Problem pojawił się po zalozeniu GPS z Glonass' em. Pięknie łapie 16 satelit(na starym sporadycznie 12), stoi jak wrtyta ale zaczyna wariować. Zmiana softu w nazie na V2 nie pomogła.

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na innym akumulatorze sprawdzałeś? Sprawdzałeś jaki masz spadek napięcia jak dobrze dasz gazu? Jak napięcie leci na mordę a TY masz wyłączone progi to regulatory równo nie zostaną wysterowane o stąd wariowanie. Może winny być pakiet, wystarczy, że jedna cela zdycha.

Opublikowano

Sprawdzałem na 3 różnych. 3s i dwóch 4s to samo. Wcześniej do 3.5v na cele schodził a czasem troszkę niżej i nic się nie działo, alarm się włączał i ładnie lądował.

Poboru nie sprawdzałem. Ostatnie testy robiłem w zawisie

Jutro włączę progi i sprawdzę czy jest różnica. Jakie proponujesz ustawić?

Opublikowano

Też obstawiam, że winne są pakiety.

Nie podałeś co prawda jakich używasz, ale jak na moje oko to masz za niskie C.

Opublikowano

Progi zależą od typu akumulatora i jego charakterystyki. Ja dla pakietu 4S 10Ah Multistar ustawione mam 15,1V górny próg , spadek 0,8V i dolny próg 14,3V. Pozwala to do 1 alarmu nazy wykorzystać z pakietu 75 procent pojemnośći. 25 procent mam na lądowanie- powrót itp. To jedna metoda druga to ustawienie niższych progów i dużo mniejszego spadku napięcia. Niestety dla każdego pakietu charakterystyka napięcia pod obciążeniem jest inna i w nazie ciężko o złoty środek stąd ja osobiście latam na stoper i trzymam się czasu. Czekanie aż Naza zacznie  sygnalizować ( zwłaszcza jak jestem 500 metrów od siebie) to proszenie się o kłopoty. Tak czy siak każdy pakiet musisz sprawdzić w zawisie na stoper przed lataniem dalej. Pamiętaj że w zawisie hexa bierze najmniej prądu. Na mojej latała telemetria i doskonale wiem ile amperów mam w zawisie przy ciszy a ile przy wietrze a ile na wznoszeniu. Pamiętaj też , że to złudne wyniki bo pakiet traci pojemność wraz z ilością cykli. Czy masz u siebie równe regulatory?

Opublikowano

Właśnie. Jak bardzo zużyte są te pakiety na których testowałes?

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pierwsze loty przeprowadziłem na f550 i turnigy 3s 5000ma 30C ok 40 cykli, wszystko było ok. Potem doszedł nowy gps Glonass ten sam pakiet 3s i problem się pojawił. Przerzuciem FC, GPS (glonass) i RC. Do 900 własnej konstrukcji z nowymi reglami (rc timer 30A mini blheli) silnikami rc timer 5010 I nowiutki pakiet 4s 8000ma 30C zippy. I problem tez występował. A może ten GPS(Glonass) mimo iż jest dedykowany do nazy jest sprawcą? Tylko jak to się ma do niskiego napięcia? Dzisiaj to przetestuje.

Opublikowano

A Glonass zasilany jest z PMU od nazy? może trzeba go zasilić osobno bo stabilizator od nazy może nie wyrabiać i naza dostaje za niskie napięcie? U mnie hexa na nazie stoi jak zamurowana nawet jak osiągnie alarm napięcia do jeszcze z 3 minuty powisi zanim sama podejmie decyzję.

Opublikowano

Teoretycznie napięcie pakietu nie ma żadnego znaczenia bo Naza i tak dostaje 5V poprzez moduł, sprawdź czy to on nie ma skoków napięcia 

Opublikowano

Zrobiłem testy na starym seryjnym GPS i problem się powtórzył. Co prawda dopiero przy ok 3.65v/cele ale znowu go rzucało i nawet lekkiego kreta zaliczyłem. Tak samo dzieje się w trybie GPS i ATI. Prąd z V sen wychodzi 5.1v

Opublikowano

niestety mam tylko jedna sztuke wiec nie mam jak sprawdzic na razie ....Obstawiał bym naze jako uwaloną bo w trybie manual jest tragedia. Od razu przechyły ponad 45stopni i brak możliwosci zapanowania nad nią-kret

Opublikowano

gainy mam na

pitch roll yaw vertical

basic 165 165 100. 110

attitude 80. 80

W manualu - tragedia, rzuca jak cholera o dziwo gps i ATI poprawia lekko sytuacje

W 550 miałem wszystko w serii na 100 i tak problem wystepowal

Opublikowano

tak w dobrą stronę ;). Jak by była odwrotnie to przy pełnym aku juz by wariowala a tu jest problem ze przy niskim napięciu dopiero jej odwala

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.