Skocz do zawartości

Mitsubishi A6M


Atomizer

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił się błąd na stronie z opisem silnika E-MAX SILNIK GT3520/05, i było podane napięcie zasilania: 3-5 cele LiPo (11,1V-18,5V).

A w innym sklepie podane wartości to liczba ogniw zasilających [LiPo]: 4 - 5

Więc wcześniejsze zestawienie jest nieprawidłowe!

 

Dlatego teraz mam dylemat z wyborem pomiędzy :

 

1. E-MAX SILNIK GT3520/05

2. DUALSKY REG.OBROTÓW 65A XC-65 LITE

3. ŚMIGŁO APC 12* 6 elektro

4. Gens Ace TATTU: 5000mAh 14.8V 50C "BASHING" Gens Ace - EC5

 

a

 

1. E-MAX SILNIK GT2826/05 , taki już mam więc idzie do spitfire

2. DUALSKY REG.OBROTÓW 65A XC-65 LITE

3. ŚMIGŁO APC 14* 7 elektro

4. GENS ACE 11.1V/5000 MAH 50C / XT-90 BASHING

 

Wychodzi również różnica w cenie i wadze.

Który zestaw lepiej będzie pasować do mojej nowej maszynki...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z silnikiem to jest problem ?

Jaki dopasować do modelu... przynajmniej dla mnie ?

 

 

Nowy sprzęt ! 

Jak myślicie ? Da radę ?

 

Wygląda konkretnie ! Pod śmigło 14x7

Ma więcej KV niż ten z mojego nowego spitfire 2021.

 

I tak miałem robić podwozie do modelu a ostatecznie zastosuję sprawdzony sposób na moim Messerschmitt i dziś na spitfire z płozami ślizgowymi. Zamówiłem pręty stalowe, jak przyjadą to do roboty.

 

Chociaż tak się zastanawiam ? jak podwozie miało by dobre amortyzowane i dość duże koła to może i bym mógł lądować...ale dobra ?jedna bryła ziemi z gliny i koła z tyłu.

 

Na zdjęciu można porównać wielkość z silnikiem do modelu o wasze  760g. 

Emax XA2212/1400KV

 

Kurczę ? co on tu robi w ogóle...

 

I wklejam fotę w porównaniu z silnikiem Dualsky od FPV 01 którego już nie ma.

 

 

Ale fajne te zabawki ???

 

 

Bierzemy się za A6M ZERO ! Albo będzie latał albo nie.

IMG_20210908_211533.jpg

IMG_20210908_212419.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas kontynuacji budowy Zero wystąpił niespodziewany problem !

Waga elektroniczna Łucznik przestała ważyć !!!

 

Jakaś masakra z elektroniką XXI wieku !!!

 

Kiedyś jak człowiek kupił wagę w sklepie to ważył nią 50 lat !

 

A teraz jestem w kropce bo nie mogę sprawdzić ile ważą podzespoły !!!

 

 

Mimo wszystko silnik już zamontowany, śmigło 12x6 dojechało bardzo szybko!

Czekam na pakiet 4s 5000nAh.

 

Dziś zrobiłem główna płozę z drutu stalowego 5mm.

 

Jutro odpalę maszynę i sprawdzę czy wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Powoli do przodu... montuje zabezpieczenia do lądowania w trudnych warunkach!

Dojechał pakiecik ?

Ale ma nowe konektory z którymi wcześniej nie miałem styczności czy do czynienia  !

To XT90 !

Więc muszę porobić przejściówki aby wszystko pospinać...

Słabo to idzie, ciężko dostać piastę śmigła na wał 6mm !

Dodatkowo śmigło trzeba rozwiercać, i podczas rozwiercania otworu na 9mm zrobiło się to krzywo i nie w osi !!!

Dlatego zrobiłem poprawkę na 10mm i teraz jest problem bo piasta ma wał 9mm a śmigło otwór 10mm.

Zleciłem dobremu znajomemu wykonanie tulei dystansowej z aluminium.

Ogólnie to zakupiłbym normalną piastę śmigła na wał 6mm i kołpak do A6m zero na rozmiar modelu 1,6m.

Ale gdzie takie cuda dostać !? Czy samemu robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witam

 

Tak jak na zdjęciu powyżej kupiłem regulator i zamontowałem do modelu.

Wcześniej musiałem zamienić konektory , ponieważ nie pasowały do silnika ani do pakietu.

Silnik zacnie się kręci ?

 

Ale... mam mały problem z wyważeniem modelu i wygląda na to , że będę musiał dołożyć około 50g na dziobie.

Nie wiem jak tu i co uszczuplić aby temu zapobiec ?

Żebym to ja wiedział na samym początku to zrobił bym 2cm dłuższy dziób i 1cm krótszy tył i może by się wyrównało, a nawet nikt by nie widział zmiany proporcji ?

5g na ogonie to działa jak dźwignia i trzeba dużo dołożyć na przód aby to wyrównać, a model swoje już wazy jak biorę do ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oszlifowany, teraz tylko pomalować.

Dalsze prace na tą chwilę wstrzymanie bo zimno na strychu ?

Model za duży żeby go tak co chwila przenosić do mieszkania. Mógłbym go zanieść do foljaka tam to dopiero klimat w południe  28°C przy słonecznej pogodzie ?

IMG_20220313_085243.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wszystkie ptaszki wróciły całe do gniazda ? z czego jestem bardzo zadowolony, a najbardziej to chyba jestem zadowolony z A6M ZERO bo to był jego pierwszy lot ! Film nagrałem telefonem i raczej słaba jakość ale wodzowie byli zadowoleni ? było słychać u sąsiadów...

W pierwszej chwili nie szło modelem latać bo za bardzo zadzierał do góry, przez co znalazł się dość wysoko i mogłem odsapnąć chwilę i pomyśleć co tu zrobić ?

Wytrymowałem ster wysokości dając maksymalnie do dołu trymerem przy drążku i model zaczął równo latać ! Były pętle !  Co na pakiecie 4s wychodzi dość wielka, beczki i kilka niskich przelotów, bo w pozostałej części nagrania jak przeglądałem film to nie wiele widać jak model jest daleko.

Co do lądowania to ZERO najlepiej, równo bez niespodzianek bo Spitfire i Messerschmitt lekko dziobem w ziemię tak jak kura co ziarno posypać ? i dlatego trafiają na warsztat, będą wymieniane płozy ślizgowe ! ZERO ma płozę z drutu 6mm i spokojnie wytrzymuje wagę ponad 2kg, ale w Spitfire mam z 5mm i potrafi się wyginać przez co często albo wywrotka na plecy albo dziobem w ziemię! A znowu Messerschmitt przejmie po Spitfire płozę. W Spitfire trzeba wymienić jeszcze łożyska w silniku ?

 

Zrobiłem sobie specjalny przyrząd ! Dzięki któremu mogę sam wyrzucić model dość duży i nieporęczny, gdzie normalnie trzeba dwoma rękami. W lewej ręce trzymam radio a w prawej model i siup do góry ! Może przyrząd jest dość prymitywny ale spełnił swoją funkcję ! Inaczej dziś by nie odbył się lot !

Jedną ręką nie ma jak go chwycić aby rzucić ! Spitfire ma wąski kadłub przy ogonie więc tam mogę złapać i wyrzucić.

W planach była budowa jakiejś tam katapulty ? ale to nie takie proste.

Więcej po świętach !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj fajnie się latało A6M ZERO , ale nie obyło się bez malutkich problemów i lądowania awaryjnego zaraz po starcie i usunięciu usterki po czym z powrotem w przestworza ! Powodem awaryjnego lądowania było odczepienie się maski silnika, wkręt którym była dokręcona poluzował się i musiałem wymienić na grubszy gwint, który mocniej trzyma.

Jak ogarnę film to dodam na YouTube.

01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.