Atomizer Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Witam Model żółty tak go nazwałem, może dlatego bo jest pomalowany na żółto Samolot ma rozpiętość 1200mm i wazy 430g z pakietem 1000mAh 11,1V. Ostatnio latałem nim w wigilie przed południem, była ładna pogoda i bez wiatru. Po udanym locie szybko naładowałem pakiet w miedzy czasie śmigałem na M02 też udany lot. Podczas drugiego startu samolot z niewiadomych przyczyn dosyć mocno skręcał w locie w prawą stronę. Nie mogłem zapanować nad maszyną, kręcił w prawą stronę i zbliżał się coraz szybciej do ziemi, no i w końcu się z nią spotkał. Trochę się połamał, złamał się kadłub w połowie, poodpadały końcówki skrzydeł, złamane śmigło, wygięty wał silnika. Szkoda bo długo mi służył, był bardzo prosty i dobrze się nim latało dlatego postanowiłem go naprawić.
Atomizer Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 Witam W weekend postanowiłem się trochę zabawić przygotowałem coś takiego To dalsza modernizacja modelu. To pierwszy test spadochronu na tym samolocie. Niestety zakończony niepomyślnie Ale nic się strasznego nie stało było awaryjne lądowanie a samolocik nie ma nawet jednej rysy. Po prostu spadochron mi się nie rozłożył. A dlaczego?? Mój pospiech i nie sprawdziłem tego przed lotem bo założyłem że się wszystko uda. Mam film z próby ok. 700Mb nie wiem jak go tu zamieścić
Atomizer Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 Nauka latania Żółty lato 2015r..WMV
Atomizer Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Opublikowano 3 Marca 2016 Siema !!! Znacie jakieś dobre materiały, z których można zrobić spadochron??? Mam w domu rolkę, którą kiedyś dostałem od pewnego modelarza i podejrzewam, że jest to albo skytex albo jakaś tkanina naprawcza. Stosował ten materiał między innymi do pokrywania skrzydeł w jakiś tam szybowcach. Będzie się to nadawać?
majula7 Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 Material na podszewki w byle sklepie, jednorazowki z siatek w sklepie
Atomizer Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Opublikowano 14 Marca 2016 wczoraj udało mi się zrzucić 5 spadochronów mniejszych i dwa większe z mojego żółtego modeliku. Mój film.wmv
majula7 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 jako obciazenie do spadochronow daj balony z piaskiem bo olow lub inne twarde obciazenie moze narobic szkody jak je wiatr porwie
Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Opublikowano 21 Marca 2016 mam dużo zużytych paluszków i nie wiem co z nimi zrobić
Irek M Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 Patryk - bez przesady z taką iloscia ołowiu. Zagrozenia nie bardzo upatrywałbym w tym przypadku. I do autora - w twoim wieku powinno się wiedzieć co robić z zużytymi ogniwami.
Atomizer Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Wielka sobota była naprawdę wielka, jeśli chodzi o latanie Wrzucam kolejny filmik z lotów żółtego W czasie 6:25 żółty został zaatakowany przez wilka! było widać już wcześniej, że coś się tam kręci. Mało nie doszło do zderzenia. Były również zrzuty spadochronów ale tego akurat nie widać Mój film.wmv
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Obrabiasz jakoś te filmy? Bo w tym, co wstawiłeś, pierwsze dwie i pół minuty to rozkosz pszczelarza - cudny krajobraz z brzęczeniem w tle. Modelu prawie nie ma Wiem jak trudno się nagrywa bez operatora, ale jak się nie nagra, to po co wstawiać? P.S. Lata fajnie.
Atomizer Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Obrabiasz jakoś te filmy? Bo w tym, co wstawiłeś, pierwsze dwie i pół minuty to rozkosz pszczelarza - cudny krajobraz z brzęczeniem w tle. Modelu prawie nie ma Wiem jak trudno się nagrywa bez operatora, ale jak się nie nagra, to po co wstawiać? P.S. Lata fajnie. MASZ NA MYŚLI S2 CZY MODEL ŻÓŁTY? Szykuje się powoli zakup kamerki...
AMC Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Trafią do kosza Atomizer - mam prośbę : nie wyrzucaj zużytych ogniwek do kosza. Mimo deklaracji na obudowie "Quicksilver free, cadmium free" - najczęściej zawierają i rtęć i kadm, te chińskie to nawet dużo. Skazujesz ptaki i zwierzęta żerujące na wysypiskach śmieci na powolną śmierć w męczarniach, one tego nie wykrywają. O zatruciu wód gruntowych już nie mówię. Wszystkie związki rtęci są silnymi truciznami o powolnym działaniu, żaden lekarz się nie domyśli. A zabawa ze spadochronami bardzo fajna, kiedyś na odpustowym festynie na Dzień Dziecka zrzucaliśmy dzieciakom "kinder bueno" i maskotki z helika. Musiał być dość wysoko (bezpieczeństwo) i trochę znosiło ten desant, więc się dzieciaki nabiegały, a nam było trochę głupio. Ale i tak były uradowane... A spadochrony były z ... chusteczek damskich. Bo kolorowe. P.S.: "...rozkosz pszczelarza - cudny krajobraz z brzęczeniem w tle..." : ... ... Bez urazy, Atomizer , to z tekstu się posikałem, nie z filmu .
Blako2682 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 A ja chciałbym zobaczyć ale nie mogę odtworzyć tego filmu???? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Atomizer Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zastanawiam się ile udźwignie mój samolot??? 180g 200g 250g a może 300g Model gotowy do lotu waży 430g.
AMC Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zastanawiam się ile udźwignie mój samolot??? 180g 200g 250g a może 300g Model gotowy do lotu waży 430g. Można przeprowadzić długie i ciekawe lub nudno-żmudne - zależy co kto lubi - obliczenia, uwzględniające obciążenie pow. nośnej, Cx, Cz, ciąg statyczny/dynamiczny, przyspieszenie i prędkość na rozbiegu, ciśnienie i temperaturę powietrza, prędkość strumienia zaśmigłowego, opór toczenia podwozia, charakterystykę profilu skrzydeł i innych powierzchni aktywnych itd., itp. Ale można też wziąć sprzęt, jakieś ciężarki na rzepy albo opaski czy plasterki nawet i pójść na lotnisko. Lubię mierzyć i liczyć, ale nie gdy świeci słoneczko. Wybrałbym lotnisko także w pochmurny, oby lotny dzień. Praktyczny eksperyment to jest to, co tu należy zrobić .
Atomizer Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Przy 180g samolot ledwo się radził ale poleciał. Robiłem testy w sobotę. Na pewno obciążenie było zamontowane w złym miejscu, przez co samolot tracił sterowność i miał tendencje do wznoszenia i przez co wytracał prędkość i sterowność. Cały czas na pełnym gazie osiągnąłem pułap 50-60m i wtedy zaczął tańcować i tracić wysokość. W pewnym chwili straciłem kontrolę nad maszyną w tym dramacie szukałem przycisku do zwolnienia i upuszczenia ładunku. Gdzie on jest do cholery, a samolot coraz niżej. W końcu udało mi się i ładunek spadł na środek pola a samolot wyrwał do góry, a mało już brakowało. Na pewno pakiet dostał na początku bo o wiele szybciej się rozładował niż zwykle przez co nie zdążyłem dolecieć do lądowiska i musiałem twardo lądować w polu na kamieniach piachu i w ogóle lotka się złamała, porysowane skrzydło od spodu i oberwała się kapsuła. Samolot naprawiłem od ręki i czeka na kolejną próę tym razem będzie to 200g ale przesunę środek mocowania o 8cm do przodu.
AMC Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Przy 180g samolot ledwo się radził ale poleciał. Robiłem testy w sobotę. Na pewno obciążenie było zamontowane w złym miejscu, przez co samolot tracił sterowność i miał tendencje do wznoszenia i przez co wytracał prędkość i sterowność. Cały czas na pełnym gazie osiągnąłem pułap 50-60m i wtedy zaczął tańcować i tracić wysokość. W pewnym chwili straciłem kontrolę nad maszyną w tym dramacie szukałem przycisku do zwolnienia i upuszczenia ładunku. Gdzie on jest do cholery, a samolot coraz niżej. W końcu udało mi się i ładunek spadł na środek pola a samolot wyrwał do góry, a mało już brakowało. Na pewno pakiet dostał na początku bo o wiele szybciej się rozładował niż zwykle przez co nie zdążyłem dolecieć do lądowiska i musiałem twardo lądować w polu na kamieniach piachu i w ogóle lotka się złamała, porysowane skrzydło od spodu i oberwała się kapsuła. Samolot naprawiłem od ręki i czeka na kolejną próę tym razem będzie to 200g ale przesunę środek mocowania o 8cm do przodu. Sprawdż może wyważenie bez obciązenia, o ile z takim samolot lata bez zarzutu. Przy dociążaniu zachowaj takie samo albo ciut do przodu, zależy od profilu. A na 50 - 60 metrach to często już tak wieje, że któregoś razu nieludzko obciążony PT 17 leciał na pełnym gwizdku (0,7 kW , 5200 g) ukosem, tak gdzieś 45* i jakoś nie rwał się do przodu. Wymyśliłem sobie, że w Twin Starze zrobię wstępnie SC przesuwny w locie, bo tam jest łatwość taka, że aż samo się prosi. Wtedy dowiem się bez pudła, jak się ma właściwe położenie SC do roboczego, zadaniowego obciążenia powierzchni nośnej i czy samolot z okazyjnie zmienną i dość znaczną masą dodatkową powinien mieć taki myk, czy jest on zbyteczny.
Rekomendowane odpowiedzi