miro-er1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Witam wszystkich , calkiem niedawno ,calkiem bezinteresownie dostalem od kolegi JARECKI 720 silniczek zarowy wasp061, wiec postanowilem zbudowac moj pierwszy spalinowy Wicherek10 w powiekrzonej wersji o okolo 15%(dokladnie nie pamietam juz), .model bedzie sterowany tylko SW I SK. do budowy wykorzystalem sklejke 1,5mm na boczki i wregi oraz wykonalem tylna czesc takze ze sklejki. zeberka to balsa 2,5mm natarcie sosna 5x3 splyw sosna 5x3 szwigar skrzydla sosna 3x3 x2 SW i SK sterowane beda za pomoca serw 9g redox przepustnica gazu takze redox 9g zbiorniczek paliwka 55ml skrzydla mam juz prawie gotowe do oklejania , dzi zaczolem sklejac boki kadluba i na tym narazie koniec dalsze prace odkladam na nast weekend , pozdrawiam . silniczek juz jest wstepnie dotarty, w nast weekend dam wiecej fotek z postepow prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Mirek, przemyśl !?, zamiast SK zrób mu lotki chociażby na jednym serwie.. Spływ dałbym szerszy i jeszcze dzwigarek/ listwę/ na wysokości lotki. ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Lotki bede robil jak bede budowal W25, juz przemyslalem ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Po co mu lotki? Taki mały Wicherek przecież lata sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Zreszta to juz wkleilem ostatnie zeberka sklejkowe w skrzydla i kicha. Nastepny bedzie W25 to ten bedzie z lotkami i klapami.ale dziekuje za sugestje ☺ Faktycznie lata sam. Mam w tym rozmiarze elektryka i smiga fajnie bez lotek. W tym mam lekkie obawy czy ten silniczek sobie poradzi. Jak nie da rady to juz pomyslalem ze przerobie na elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Po co mu lotki? Taki mały Wicherek przecież lata sam Jasne że lata sam, wystarczy go wypuścić rano i sam wróci na obiad! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Mam pytanie odnosnie wysokosci mocowania zbiorniczka paliwa wzgledem silnika. Max wysokosc znam ale czy moze byc nizej zamocowany by lustro paliwa pelnego zbiornika bylo nizej od poziomu iglicy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Wtedy może być mały problem z regulacją silniczka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 To znaczy??? Jakii problem?? U mnie jest nizej od iglicy o ok 1 cm moze 1.5cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Silnik może mieć problemy z zassaniem paliwa przy starcie, a przy niskim poziomie paliwa może być problem ze zbyt ubogą mieszanką i ogólna trudność w regulacji... to tak mniej więcej... Ale chyba nie bez powodu wszędzie piszą, że poziom paliwa ma być właśnie na wysokości iglicy rozpylacza, tak myślę Ten jeden cm to dla takiego silniczka będzie całkiem sporo. Wydaje mi się, że lepiej Ci będzie przeprojektować komorę na zbiornik niż potem męczyć się z regulacją, szczególnie że to twoja pierwsza spalina. Nie wyobrażam sobie jak by mój Wicherek miał w ten sposób funkcjonować... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Poziom paliwa w zbiorniku pełnym powinien być lekko niżej niż oś igły gaźnika. Silnik ma sobie paliwo zasysać. Jak poziom będzie za wysoki, to będzie sie zalewał. Mirek- zdaje się, że masz dobrze. Sprawdź na rysunkach Papy Schiera- albo w planach tego Wicherka, albo w ciągle aktualnym Miniaturowym Lotnictwie, które zawsze dobrze mieć pod ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PysiuJP Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Najlepiej byłoby tak jak na rysunku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Mateusz ma 100% racji. Jeżeli zbiornik będzie za nisko będzie się działo tak jak opisał to Jacek. Silnik może zgasnąć przy starcie lub wznoszeniu tuż po starcie a dodatkowo im niższy poziom paliwa w zbiornika tym objaw będzie się powiększał ze względu na zubożenie mieszanki. Schier radzi aby oś zbiornika była 12mm poniżej iglicy paliwa w gaźniku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekC Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Dzisiejsze silniki modelarskie mają tłumik, z którego rurką przekazywane jest nadciśnienie do zbiornika. Położenie silnika nie powinno w tym przypadku mieć wpływu na iglicę w gaźniku. W czasach pana Wiesława Schiera bardzo mało silników posiadało tłumik i dlatego była istotna odpowiednia wysokość względem gaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Dzisiejsze silniki modelarskie mają tłumik, z którego rurką przekazywane jest nadciśnienie do zbiornika. Położenie silnika nie powinno w tym przypadku mieć wpływu na iglicę w gaźniku. W czasach pana Wiesława Schiera bardzo mało silników posiadało tłumik i dlatego była istotna odpowiednia wysokość względem gaźnika. Niestety to nie wystarczy o czym przekonuje się wielu współczesnych modelarzy. Gaśnięcie silnika po przejściu na plecy, przerywanie przy poderwaniu lub ostrych zwrotach a skutki są zawsze takie same. Grawitacja w dalszym ciągu istnieje i różnica ciśnień przy różnicy poziomu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Chyba narobilem paniki bo wczoraj przymierzalem silnik i zbiornik i stwierdzilem ze grzbiet zbiornika jest na wysokosci iglicy gaznika. Tak wiec poziom paliwa bedzie kilka mm nizej niz iglica.wiec podloze ok 3-4mm balsy i bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 No to super. Proponuję podłożyć kawałek pianki lub gąbki to nie będzie się pienić paliwo od wibracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 dzieki , wiec podloze jakas pianke lub gąbkę, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 serwa upchalem jakos w jednym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 No to super. Proponuję podłożyć kawałek pianki lub gąbki to nie będzie się pienić paliwo od wibracji Pienić się będzie ale może ciut mniej ale i z tym poleci bo innego wyjścia nie ma tu modelarz rozdaje karty W moim ostatnim Wicherku zbiornik i pianka ,,antywibracyjna' by się nie zmieścił ale latał OK. To nie jest reguła i święte przykazanie w modelarstwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi