f-150 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Sprawdź połówki steru wysokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 gdyby sinik miał na to wpływ to po zdjęciu gazu powinien zacząć kłaść się w prawo, a tak nie jest. Przynajmniej tak mi się wydaje. Nie, nie powinien się kłaść właśnie, tylko nadal lecieć prosto jak po drucie. Wykłon silnika ma kompensować moment reakcyjny silnika+śmigła, który jest przeciwny do kierunku wirowania śmigła i równy momentowi (siła x ramię) napędzającemu śmigło. Zdejmiesz gaz - moment zanika, nie ma czego kompensować. Silnik usiłuje przechylić model w lewo tym mocniej, im więcej gazu, ale przesunięty wykłonem ciąg ma to zrównoważyć do zera. W tym moim jest fabrycznie bardzo duży wykłon, chyba ponad 4*, co początkowo mnie zastanowiło. Zauważ, że masz mocny silnik, a dwupłat z pękatym kadłubem tego potrzebuje - już o tym pisałeś (PT-17 vrs. Jak). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Nie, nie powinien się kłaść właśnie, tylko nadal lecieć prosto jak po drucie. "Powinien kłaść się" znaczy "kładłby się". Skoro się nie kładzie, to nie kwestia silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 "Powinien kłaść się" znaczy "kładłby się". Skoro się nie kładzie, to nie kwestia silnika. Albo jestem tępy jak kulka, albo się z Tobą jeszcze nie zgadzam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Ja tak zrozumiałem słowa Piotrka. Może on zdecyduje się wyklarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Ok wyjaśniam. Gdyby wytrymowany model kładłby się na prawo po zdjęciu gazu to skręcanie w lewo mogło by być spowodowane momentem od silnika. Jeśli jednak wytrymowamy leci prosto niezależnie od obrotów silnika to trzeba przyczyny szukać gdzie indziej. Usterzenie sprawdzałem, obie połowy wysokości wychylają się tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Jeśli jednak wytrymowamy leci prosto niezależnie od obrotów silnika to trzeba przyczyny szukać gdzie indziej. Zgadza się. Ale w jakich okolicznościach zatem ściąga Ci go w lewo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Dziś byłem na lotnisku i widziałem Piotra model , patrząc na model z przodu zauważyłem że lewy dolny płat ma zwichrzenie w dół , wystarczy tylko skrócić tylny łącznik płatów wtedy zlikwiduje się zwichrzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Co wprawne oko to wprawne oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Dziś byłem na lotnisku i widziałem Piotra model , patrząc na model z przodu zauważyłem że lewy dolny płat ma zwichrzenie w dół , wystarczy tylko skrócić tylny łącznik płatów wtedy zlikwiduje się zwichrzenie. Skrócić tylny łącznik płatów, czyli zmniejszyć kąt natarcia lewego dolnego płata, czy dobrze rozumiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi