Jump to content
Patryk Sokol

Tajemnica liczby Reynoldsa, przepływ laminarny, przepływ turbulentny

Recommended Posts

Paaaatryk naszym przyyyjacieeelem jeeest!
 
Przeczytałem, mimo późnej pory, większość ze zrozumieniem i - jak dasz radę - poproszę o jeszcze.
Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tak, tak - Patryk Naszym Przyjacielem jest !

Pożarłem to i czekam na następne danie, jak tylko uporasz się z kompem i czasem, póki co trawię i utrwalam, czyli przyswajam. Strawne i smaczne :) :) :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy możesz wytłumaczyć do czego służy bąbel/wir który tworzy się za stopniem profilu kfm? Wydaje mi się, ze do przyklejenia warstwy przyściennej jak w pkt7?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, post został dokończony, dotarły rozdziały od 9 do 23.

 

 


Jeszcze dodałem krótki rozdział 21.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę się zawiodłem na tym filmie.

 

Abstrahując od kwestii jakości tunelu (wydaje się być ekstremalnie turbulentny), to jakość przygotowanych segmentów profili jest jednak nędzna...

Postaram się poszukać czegoś lepszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukałem nieco o profilach KFM:

 

http://people.eng.unimelb.edu.au/imarusic/proceedings/19/395.pdf

http://www.ripublication.com/aasa/aasav3n2spl_11.pdf

http://scholarsmine.mst.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=7896&context=masters_theses

 

Wniosek jest bardzo niejasny.

 

W dużym skrócie:
Są spore wątpliwości czy w profilach KFM faktycznie tworzy się stacjonarny wir.

Każe mi to podejrzewać, że stopnie działają jak zwyczajny turbulizator, o wysokim oporze własnym.

 

Jednakże - brak możliwości modelowania tego, brak większej ilości badań z dobrej jakości tuneli, każe mi się powstrzymać od wydawania opinii,  stąd rozdział o profilach KFM dostaje zastrzeżenie o możliwych problemach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym filmie co wkleiłem widać czasem wir za stopniem dość wyraźnie. Jednocześnie zgadzam się z Tobą, że do wykonania profilu mógłby się ten koleś bardziej przyłożyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie nie widać, widać lekką wymianę, ale ciężko odróżnić separację laminarną od rasowej turbulencji przy takim sposobie nawiewu.

 

Nie chcę tutaj wydawać sądów, zwyczajnie brak mi danych i wiedzy na temat takich wynalazków,żeby wziąć odpowiedzialność za swoją wypowiedź.

 

Jeśli ktoś posiada lepsze dane eksperymentalne (najlepiej z tunelu aerodynamicznego niskiej turbulencji, najlepiej z badania z użyciem smug dymnych), to bardzo bym prosił, bez tego - nie pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 4:50 zobacz, ja tam widzę wir który wręcz cofa się po powierzchni skrzydła do stopnia kfm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, coś tam się dzieje.

 

Ale moja zastrzeżenia wciąż pozostają, nie chcę więc wydawać sądów, bo temat tego to naprawdę delikatna rzecz, bardzo czuła na błędy eksperymentalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.