Skocz do zawartości

ENYA R120 4C


jarek996

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Moze jakis nieformalny ENYA klub  ;)


Piękny silnik, 

9680 na śmigle 15x6 to prawie idealnie katalogowy wynik 

Bardzo podoba mi się rozwiązanie z tą elastyczną rurką wydechu tylko ciekawi mnie jak poradzi sobie z temperaturą jak zacznie sie prawdziwe latanie

Sam nie wiem jeszcze JAK zamontuje wydech w Gee Bee . Szczerze mowiac to mam na razie kilka innych pojektow na glowie , wiec zajmuje sie tylkosilnikiem , aby byl gotowy jak przyjdzie czas. Sam zastanawialem sie jak to bedzie z ta  ´rurka . Mozna polaczyc to sztywniejsza metalowa , a moze sie ta sprawdzi ? Zamowilem wydech z nypelkiem na cisnienie do zbiornika. Niby nie trzeba , ale produkuja  :) . Rurka jest na razie zwiazana jakims drucikiem przy tlumiku i tylko nalozona na samo kolanko wydechu. Scisnalem to obejma do hamowni i na razie spelnia swoja funkcje.

 

Na te obroty to wszedlem doslownie na 5 sek. Silnik pracowal bardzo  mocno przelany ( dymil jak jakis pozar ) . Mysle , ze po dotarciu jak juz sie caly silnik "ulozy" powinien bujac sie w okolicy obrotow z tabelki. 


Zawsze podobały mi się silniki Enya :) Sam stałem się posiadaczem motorka tej firmy, tyle że 60-4C. Niedługo zamierzam uruchomić maszynę i też wrzucę jakiś filmik ;)

Nowy , czy uzywka ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku (jeżeli tak mogę sie zwracać) mam używkę, dostałem to wraz z modelem dwupłatowca który mial zostac wywalony na śmietnik. Serio są tacy ludzie ktorzy wywalają na śmieci modele ;/. Na dniach założę temat i wrzucę kilka fotek samolotu ktory udało mi się uratowac. Wracając do tematu silnika, Enya 60-4C lekko wysłużony ale ma potencjał, szczerze szukałem juz zestawu naprawczego bo żal tego motorka tak ot zostawic żeby sobie leżał. Twój pięknie gra, aż dostałęm powera żeby swojego uruchomić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się ciekawie. Ja mam dwie sztuki. 80-4C i 120-4c. :-) Obie używane ale jeszcze pochodzą. 80ka dostała nowe łożyska i wykręciła 10,5 tys obr na śmigle APC 13/6 a 120ki jeszcze nie odpalałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byly uzywane "normalnie" i nie przelezaly niezakonserwowane 20 lat , to pewnie jeszcze dlugo pochodza. 


Haha, o tym samym pomyślałem, wpisuję się :) Byłeś pierwszy, więc zakładaj wątek. 

 

Tu jest test R120:

http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Enya%20R120-4C.html

Ten test juz dawno przerobiony   :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny silnik, 

9680 na śmigle 15x6 to prawie idealnie katalogowy wynik 

Bardzo podoba mi się rozwiązanie z tą elastyczną rurką wydechu tylko ciekawi mnie jak poradzi sobie z temperaturą jak zacznie sie prawdziwe latanie

 

 No i wykrakales ! Pomimo srednio sprzyjajacej pogody nie wytrzymalem i postanowilem wypalic 2-3 zbiorniki.

 Po 3 minutach obudzil mnie ( bylem akurat odwrocony ) dzwiek silnika bez wydechu ! Rurka sie przepalila . Dopalilem reszte zbiornika  bez wydechu , ale  nie mialem mozliwosci skrecic tlumika na sztywno , bo "spinka" zostala w mojej modelarni. Podpedzilem go dzisiaj  do 9960 na kilka sekund . Nie wiem czy  to przez brak tlumika , czy poprostu z kazda minuta dotarcia wspina sie troszke wyzej z  obrotami . W kazdym razie ok. 25 minut za mna . Na hamowni  podocieram z godzinke , a druga juz w modelu.

 

 Nie pojechalem dzisiaj na nasze lotnisko ( mam z domu 10 km ) , tylko na najblizsza budowe. Znalazlem jakis stol ( chyba zbrojarzy )  aby sie "podpiac" ( ale nie na terenie samej budowy , tylko przed szlabanem ) i juz po 3 min.  przyjechala policja :)  Dookola sa male budynki i pewnie ktos z mieszkajacych  tam zadzwonil , ze ktos stoi przy budowie i COS kombinuje . Na 100% nie przeszkadzal im dzwiek , bo po pierwsze  ze wialo w przciwna strone , a po  drugie za daleko bylo do samych budynkow.

 Nawet nie wychodzili , tylko kiwneli przyjaznie z auta i postali moze z 20 sek. podziwiajac ENYE  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrze na fotki i chyba Ty jednak miales 120 4C.

Moja to R1204 C i mocowanie tlumika jest inne. Kolanko ( to przy glowicy ) nie jest wkrecane , tylko wkladane i dokrecone dwoma srubkami. Sam tlumik tez sie "doklada" do kolanka i zaciska nakretka. To NIE sa takie same silniki. Twoj byl rozwiercona .90 , a moj zupelnie nowa konstrukcja ( choc na fotkach sa dosyc podobne jak to ENYE)  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac wyraznie  na Twoich fotkach , ze R120 4C urosl w stosunku do 1204C ( zrobionego z .90 ) . No i widac wyraznie te dwie srubki mocujace kolnierz wydechu o ktorych pisalem w poprzednim poscie . 

Podejrzewam , ze jestes raczej zadowolony z tych silnikow ? 

Ja zasadze sie jeszcze na 

Enya Engine 36-4C AL-CHRO TN

Takiego maluch nie mam , a jakies tam modele sie znajda ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj okolo poludnia przygrzalo wczesnowiosenne ( a tak naprawde to poznozimowe ) sloneczko i udelem sie na nasze lotnisko spalic kilka zbiorniczkow.

Dzisiaj doszedl tez odbiornik do samochodow ( tylko 3 kanaly ) ktory zamontowalem do serwa na hamowni , wiec moglem bawic sie silnikiem z aparatury .

Oszczedzilo mi to ojeju na ciuchach i zasmiglowych powiewow badz co badz 6-stopniowego powietrza.

Z obrotami ide juz odwazniej ( 15-20 sekundowe sesje jazdy na MAXa przeplatane lzejszym pykaniem). Silnik zaczyna sie ukladac , nie kaszle juz na malych obrotach i zaczyna wkrecac si rowno na wysokie. Niestety puszcza troche wydech przy tlumiku ( nie przy kolektorze na szczescie ) , ale to sprawa uszczelnienia. Jade caly czas na bogato , wiec dymi niemilosiernie.

Dzisiaj 4 sesje po 6 min. kazda.  Razem od poczatku to juz okolo 35-40 min. Pociagne jeszcze ze 20 na hamowni i reszta juz w modelu .

 

Ponizej filmik :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nawet moj LASER 100 jest jakis taki bardziej stlumiony

 

bo laser fajne bulgocze jak ma wolny wydech, ja w swoim v200 zakładam tylko giętkie kawałki rurek, kupiłem u Micka Reevsa, a że nie potrzebuje ciśnienia z tłumika to hula jak zły  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo laser fajne bulgocze jak ma wolny wydech, ja w swoim v200 zakładam tylko giętkie kawałki rurek, kupiłem u Micka Reevsa, a że nie potrzebuje ciśnienia z tłumika to hula jak zły  :)

Czyli jedziesz LASEREM bez tlumika ? Tylko z rurkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ENYA tez ma tlumik bez nypla cisnieniowego i w instrukcji jest napisane , ze w wiekszosci przypadkow chodzi bez.

 

Jak wyprowadziles rurke z LASERA ? LASER ma to dziwne wejscie na zacisk . Czu ta rurka wchodzi w to samo miejsce co tlumik i jest scisnieta obejma ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.