Skocz do zawartości

ENYA R120 4C


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzisiaj ( po ponad godzinie ) zakonczylem wstepne docieranie na hamowni. Silnik po zdjeciu z hamowni , zamontowalem w modelu. Wymagalo to totalnej przerobki i dopasowania loza do "rzeczywistosci" . Po cieciach , wierceniach i szlifowaniach dopasowalem loze na tyle , ze silnik zaczyna sie 1 mm za scianka ogniowa. I tak boje sie bardzo , ze bede walczyl z SC , bo ten model jest w sumie na 2T 0.60 , lub czterotakta .90 . Ja wstawilem 120, ktora swoje wazy . Najwyzej pakiet wyladuje w ogonie  :) . Na tym chyba powinienem skonczyc ten temat . W przyszlosci moze wrzuce kilka ciekawostek lub porad z eksploatacji silnika .

 

Na koniec fotki z zamontowanym silnikiem w kadlubie . 

 

 Jeszcze opisze malo przyjemne zdarzenie . Kiedy przekrecalem nypel paliwa , pociagnalem cos za mocno i sam nypelek odlamal sie ( lut puscil ) od gaznika . Probowalem to zlutowac , ale lutownica nie chciala nagrzac materialu . Pobieglem kupic gaz i zatankowalem moj palniczek . Palniczkiem nagrzalem ( juz w innym imadle ) delikatnie korpus gaznika i jak poczulem , ze sie lut "uplynnil" usztywnilem nypelek i dodalem jeszcze pol kropli cyny . Pozniej spolerowalem nadlew , poczyscilem wszystko i urdoznilem "dziurki". Po przedmuchaniu zamontowalem w prawidlowej pozycji . Na fotce moment po nieudanej probie z lutownica .

post-6937-0-76287100-1457642896_thumb.jpg

post-6937-0-31364600-1457642911_thumb.jpg

post-6937-0-28425600-1457642953_thumb.jpg

Opublikowano

Ladny silniczek. Mam nowke nieodpalona Enye 120 zwykla - czeka na dokonczenie Ultimata. Z tego co czytalem to jest to rozwiercona wersja 90. A ta R120 to monster :)

Opublikowano

 Ja czekam na sruby 3x50 mm do mojego  Gee Bee R3 . Poza tym , to  jest w 85% gotowy . Czeka mnie jeszcze kilka wzmocnien tu i tam ( jest pieknie zrobiony , ale jakis strasznie delikatny ) . Pozniej wywazenie , ustawienia i proby naziemne. Kiedy pierwszy lot , tego nie wiem . Bylem dzisiaj na lotnisku , ale jest troche dziur po kretach i trawnik trzeba przewalowac. M ysle ze zabierzemy sie za to w polowie kwietnia . Na razie pozostaja mniejsze elektryki ( starty z reki , albo latanie na innych terenach i ladowania na boiskach ).  Chcialbym bardzo poczuc juz "smak " spalin z modelu , a nie z hamowni ;)  

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Silnik poprawiony i "zakrecony " na stale. Wszystkie przewody powyprowadzane , pozostaje pomalowanie "domku" na czarno , zakrecenie obudowy  i proby naziemne .  Musze jeszcze powycinac otwory po bokach obudowy silnika poniewaz powietrze chlodzace silnik musi gdzies przeciez wyleciec ... Wytne cztery otwory z tylu po bokach  i okleje je czarna stalowa siateczka od srodka . Bedzie i ladnie i prawidlowo. 

 

Zeby nie bylo ,. ze nie na temat , pokazuje zdjecie silnika ( i psssstttt : gotowe olinowanie modelu  ;) . Wszystkie wystajace sruby zostana skrocone ) 

post-6937-0-62253000-1459602918_thumb.jpg

post-6937-0-95574400-1459602937_thumb.jpg

Opublikowano

Jestem pod wrażeniem - modelu, silnika, oraz odwagi pilota, ktory ten model ulotni, bo wiadomo -Gee Bee łatwe w pilotażu raczej nie były.  Gratuluję (pękam z zazdrości  :) ) i pozdrawiam.

Opublikowano

Spokojnie !    Pilot jest odwazny i niejeden model juz "przyziemil"   :D

I nie pekaj z zazdrosci ; to tylko prosta ( aczkolwiek piekna ) skladanka. Ja pekam z zazdrosci jak widze Twoje umiejetnosci modelarskie. Akurat ten model ma dosyc "normalne" proporcje , ale jego prawdziwi bracia to to i owszem : WIELKIE wyzwanie przy "ulotnieniu" .

No i niestety nasze lotnisko jest zryte przez kroliki ( probowalu budowac nory , ale sie poddaly po 20 cm , bo twardo :D ) i czeka na mala renowacje.+ walowanie + koszenie trawy ( mamy dwa duze  traktorki ) . Na razie latam tylko elektroszybowcami ktore laduja "slizgiem" . Ladowanie czyms z kolami to ruska ruletka ....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie ! 

 

 Dzisiaj dotarla do mnie zza oceanu kolejna ENYA R120 4C . Tym razem silnik jest lekko "latany" , ale wyglada naprawde WYSMIENICIE ! 

 

 Kupilem za 120 "ziela" + 25 przesylka ( co do przesylki dogadalismy sie poza "ibajem" ) . Kilka fotek dla zainteresowanych zamieszczan ponizej. 

 

 Przy okazji umieszczam kilka fotek mojego Gee Bee R3 z pierwsza ENYa . Model probowalem dzisiaj wywazac i nawet jakos to wszystko wyglada , ale tylko dzieki temu , ze pakiet ( 6V ) zamontowany bedzie prawie w ogonie ( na szczescie jest i miejsce i dojscie ) . Mysle , ze dojdzie jeszcze ok 100 G wiec  i tak jest  niezle. Spodziewalem sie , ze beda cuda z wywazeniem , bo model obliczony  na 0.60 -.90 dwusuwa , a ja wkrecilem to co zalecaja maksymalnie , czyli 120 czterosuwa i do tego dosyc ciezka ENYE ...  Musialem tez wyciac otwory do "przewiewu" powietrza po obu stronach oslony , bo niczego takiego nie przewidziano . Podkleilem od tylu cienka siatke stalowa na zywice i dwa paski tkaniny dla wzmocnienia. 

Dioda ktora swieci na jednym ze zdjec to grzalka , ktora przyciska sie przy uruchomieniu i grzeje przez 15 sek ( pobierajac prad z pakietu odbiornika ) . Mysle , ze fajne rozwiazanie , ale zobaczymu jak sie sprawdzi w praktyce. 

post-6937-0-93472400-1460561859_thumb.jpg

post-6937-0-26069300-1460561891_thumb.jpg

post-6937-0-17172400-1460562052_thumb.jpg

post-6937-0-48786600-1460562105_thumb.jpg

post-6937-0-60903200-1460562157_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.