jarek996 Opublikowano 10 Marca 2016 Autor Opublikowano 10 Marca 2016 Dzisiaj ( po ponad godzinie ) zakonczylem wstepne docieranie na hamowni. Silnik po zdjeciu z hamowni , zamontowalem w modelu. Wymagalo to totalnej przerobki i dopasowania loza do "rzeczywistosci" . Po cieciach , wierceniach i szlifowaniach dopasowalem loze na tyle , ze silnik zaczyna sie 1 mm za scianka ogniowa. I tak boje sie bardzo , ze bede walczyl z SC , bo ten model jest w sumie na 2T 0.60 , lub czterotakta .90 . Ja wstawilem 120, ktora swoje wazy . Najwyzej pakiet wyladuje w ogonie . Na tym chyba powinienem skonczyc ten temat . W przyszlosci moze wrzuce kilka ciekawostek lub porad z eksploatacji silnika . Na koniec fotki z zamontowanym silnikiem w kadlubie . Jeszcze opisze malo przyjemne zdarzenie . Kiedy przekrecalem nypel paliwa , pociagnalem cos za mocno i sam nypelek odlamal sie ( lut puscil ) od gaznika . Probowalem to zlutowac , ale lutownica nie chciala nagrzac materialu . Pobieglem kupic gaz i zatankowalem moj palniczek . Palniczkiem nagrzalem ( juz w innym imadle ) delikatnie korpus gaznika i jak poczulem , ze sie lut "uplynnil" usztywnilem nypelek i dodalem jeszcze pol kropli cyny . Pozniej spolerowalem nadlew , poczyscilem wszystko i urdoznilem "dziurki". Po przedmuchaniu zamontowalem w prawidlowej pozycji . Na fotce moment po nieudanej probie z lutownica .
japim Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 Ladny silniczek. Mam nowke nieodpalona Enye 120 zwykla - czeka na dokonczenie Ultimata. Z tego co czytalem to jest to rozwiercona wersja 90. A ta R120 to monster
jarek996 Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Opublikowano 16 Marca 2016 Ja czekam na sruby 3x50 mm do mojego Gee Bee R3 . Poza tym , to jest w 85% gotowy . Czeka mnie jeszcze kilka wzmocnien tu i tam ( jest pieknie zrobiony , ale jakis strasznie delikatny ) . Pozniej wywazenie , ustawienia i proby naziemne. Kiedy pierwszy lot , tego nie wiem . Bylem dzisiaj na lotnisku , ale jest troche dziur po kretach i trawnik trzeba przewalowac. M ysle ze zabierzemy sie za to w polowie kwietnia . Na razie pozostaja mniejsze elektryki ( starty z reki , albo latanie na innych terenach i ladowania na boiskach ). Chcialbym bardzo poczuc juz "smak " spalin z modelu , a nie z hamowni
jarek996 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Silnik poprawiony i "zakrecony " na stale. Wszystkie przewody powyprowadzane , pozostaje pomalowanie "domku" na czarno , zakrecenie obudowy i proby naziemne . Musze jeszcze powycinac otwory po bokach obudowy silnika poniewaz powietrze chlodzace silnik musi gdzies przeciez wyleciec ... Wytne cztery otwory z tylu po bokach i okleje je czarna stalowa siateczka od srodka . Bedzie i ladnie i prawidlowo. Zeby nie bylo ,. ze nie na temat , pokazuje zdjecie silnika ( i psssstttt : gotowe olinowanie modelu . Wszystkie wystajace sruby zostana skrocone )
herkristo Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Jestem pod wrażeniem - modelu, silnika, oraz odwagi pilota, ktory ten model ulotni, bo wiadomo -Gee Bee łatwe w pilotażu raczej nie były. Gratuluję (pękam z zazdrości ) i pozdrawiam.
jarek996 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Spokojnie ! Pilot jest odwazny i niejeden model juz "przyziemil" I nie pekaj z zazdrosci ; to tylko prosta ( aczkolwiek piekna ) skladanka. Ja pekam z zazdrosci jak widze Twoje umiejetnosci modelarskie. Akurat ten model ma dosyc "normalne" proporcje , ale jego prawdziwi bracia to to i owszem : WIELKIE wyzwanie przy "ulotnieniu" . No i niestety nasze lotnisko jest zryte przez kroliki ( probowalu budowac nory , ale sie poddaly po 20 cm , bo twardo ) i czeka na mala renowacje.+ walowanie + koszenie trawy ( mamy dwa duze traktorki ) . Na razie latam tylko elektroszybowcami ktore laduja "slizgiem" . Ladowanie czyms z kolami to ruska ruletka ....
jarek996 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Witam ponownie ! Dzisiaj dotarla do mnie zza oceanu kolejna ENYA R120 4C . Tym razem silnik jest lekko "latany" , ale wyglada naprawde WYSMIENICIE ! Kupilem za 120 "ziela" + 25 przesylka ( co do przesylki dogadalismy sie poza "ibajem" ) . Kilka fotek dla zainteresowanych zamieszczan ponizej. Przy okazji umieszczam kilka fotek mojego Gee Bee R3 z pierwsza ENYa . Model probowalem dzisiaj wywazac i nawet jakos to wszystko wyglada , ale tylko dzieki temu , ze pakiet ( 6V ) zamontowany bedzie prawie w ogonie ( na szczescie jest i miejsce i dojscie ) . Mysle , ze dojdzie jeszcze ok 100 G wiec i tak jest niezle. Spodziewalem sie , ze beda cuda z wywazeniem , bo model obliczony na 0.60 -.90 dwusuwa , a ja wkrecilem to co zalecaja maksymalnie , czyli 120 czterosuwa i do tego dosyc ciezka ENYE ... Musialem tez wyciac otwory do "przewiewu" powietrza po obu stronach oslony , bo niczego takiego nie przewidziano . Podkleilem od tylu cienka siatke stalowa na zywice i dwa paski tkaniny dla wzmocnienia. Dioda ktora swieci na jednym ze zdjec to grzalka , ktora przyciska sie przy uruchomieniu i grzeje przez 15 sek ( pobierajac prad z pakietu odbiornika ) . Mysle , ze fajne rozwiazanie , ale zobaczymu jak sie sprawdzi w praktyce.
Rekomendowane odpowiedzi