radek872 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Alleeee efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 ładnie oklejony. Jesteś w stanie wrzucić zdjęcia stateczników w wysokiej rozdzielczości? Interesuje mnie technika pokrywania oracoverem. Od której strony zaczynasz oklejanie? Jeden kawałek folii na cały element czy oddzielnie góra i dół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Przy oklejaniu jednokolorowych elementów kolejność nie ma znaczenia, choć ja najpierw kryję dół. Dla zasady i żeby krawędź zakładki wypadała od dołu. Jeśli da się coś pokryć 1 panelem - robię to (tutaj np lotki skrzydeł są kryte 1 kawałkiem). Z reguły jest to jednak nieekonomiczne - zwiększa się odpad. Poza tym ważne żeby wstępnie napiąć folię przy naklejaniu- bardzo delikatnie i równomiernie. Żelazko ze skarpetką (niekoniecznie dosłownie). No i mały trikos przy docinaniu zakładek - do ostrza noża doczepiam neodymy- ich ilość decyduje o grubości zakładki. Dzięki temu jest jak od linijki. Nie używam opalarki, tylko żelazka prawie na full i poświęcam trochę czasu na przyklejenie folii a nie tylko naciągnięcie, jak to robią Chińczycy No i żelazna zasada- nigdy nie podgrzewamy całej powierzchni danego panelu- albo powierzchnia przyklejania (krawędź) albo powierzchnia swobodna, nieprzyklejana. No i nie wytrzymałem - odpaliłem. 1. Serwo na lotce nowe padnięte - telepie się - poszła reklamacja. BMS 23A 2. Tuleja teflonowa chyba nie była teflonowa - stopiła się - zamawiam nową. 3. Silnik ciągnie jak szalony - a przecież nowy. Bolą achillesy! Poczytałem że do tych 90tek na dobrym wydechu zakładają chłopaki nawet śmigła 28x9 a standardowo 27x10, więc raczej będzie dobrze - wszak to śmigła do typowej 110tki! 4. Wtyki skrzydeł MPX na baldachimie jednak się wyczepiają od wibracji - trzeba je będzie zaklejać taśmą. 5. Trochę duże wibracje - sprawdzę wyważenie śmigła, ale to może być specyfika silnika również.... Poza tym malinowo - wszystko działa! https://m.youtube.com/watch?v=OV2uKAp16i4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Jak nas jutro nie zdmuchnie z lotniska i nie wypłyną inne nieprzewidziane przyczyny obiektywne, to będzie oblot. Pokrowce gotowe, akumulatory się ładują, życzcie mi szczęścia! PS jednak bez ściągania poziomych dziad nie wejdzie do auta- a to Grand Voyager ! PS 2 Lecą Minionki na TVNie, więc jutro chyba jest TEN DZIEŃ!???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Oczekujemy na filmik Pozwodzenia ! Nie kręć od razu 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Zapewne też tak masz, że jak coś składałeś sam, przez pół roku lub dłużej, to wlatujesz się z dużą ostrożnością. Chińskie ARFy jakoś nie wzbudzają we mnie takiego respektu....na szczęście ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 No i poleciał. Warunki były jednak takie, że ciężko coś powiedzieć o własnościach lotnych. Porywisty wiatr, momentami śnieg i jeszcze raz wiatr. Na pewno za ciężki na maskę, na pewno linki rezonują jak cholera i na pewno jeden kapeć lekko obrócił się w locie. Co do pierwszego - muszę wycofać się z modelarskiego patriotyzmu i znowu zmienić Bielę na coś lżejszego. Tak jak Rafał radziłeś mi kiedyś. W Extrze silnik dławił się przy szybkim dodaniu gazu. Zważyłem 3 śmigła w rozmiarze 27x10 - Biela 300g, Fiala 195g, PT Model 202g. Po założeniu PT silnik zaczął pracować jak należy. Teraz ta Biela 25x10 waży 320g i też dławi silnik. Lżejsze śmigło rozwiąże 2 problemy - silnikowy i wyważeniowy. Co do linek, to może dodam taki pałąk - okrągłą listewkę, która zepnie linki w środku ich długości- takie rozwiązanie widziałem na wielu zdjęciach. Myślałem że to estetyczny bajer a chyba ma to sens praktyczny. No i dodałem extra śubkę stabilizującą kapeć. Darek zapoda jakieś zdjęcia i jakiś niewiele pokazujący film. PS. Trochę mi zajmie przyzwyczajenie się do specyfiki dwupłatowca - trochę wolno lata i bez kierunku cieżko zakręcić, ale czuję że będzie z niego pociecha !!!, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Zatem ogromne gratulacje ! . Myślę że kiedyś zobaczę na żywo Dopracujesz ,doregulujesz ,wlatasz się i będzie mega pokazowy model. A śmigła Bieli ,dobre ale do spokojnych makiet a nie rasowych akrobatów. Ktoś dokumentował oblot ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 A ja mam film: 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Czas 3.04 w filmie to najlepszy moment filmu ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Potem odpaliłem elektryka 1,3m i cofało go do tyłu. Zawis odbywał się przy kącie plus 15 stopni! Masakra pogodowa. Jak mnie szef puści to może wezmę urlop w poniedziałek żeby się wgryźć w model. Dorzucę parę zdjęć. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Ile waży gotowy model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 26 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Bez paliwa jakieś 12,5kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Ładny model. w letnich kolorach. Zerknij na przedostatnie zdjęcie, aż się prosi, żeby końcówki lotek od strony kadłuba zrobić w żółtym kolorze, ze skosem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 26 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Jestem świadom tego mankamentu estetycznego, ale każdy mój model ma jakieś znamię brzydoty. To jak podpis malarza ???? Po przemyśleniach i radach kolegów dzisiaj przeniosłem akumulatory za kabinkę. Będzie trochę mniej wygodnie je montować, ale wyważenie ważniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarecki61 Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Na wstępie gratuluję oblotu,a jeśli chodzi o model to mistrzostwo świata...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 5 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Dzisiaj było trochę męczenia się z silnikiem. Szukanie ustawień zapłonu i iglic. Na koniec stwierdziliśmy przebicie gdzieś na fajce - słychać to po prostu. To tłumaczy wiele kaprysów motoru. Poza tym wiatr był taki że niespecjalnie żałuję braku lotów... PS Biela 3łopaty 25x10 - 320g, Fiala w tym rozmiarze - 220g!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Jeśli jacyś użytkownicy dużych jednocylindrowców mogą pomóc to proszę odezwijcie się. Wibracje są do zaakceptowania z wyjątkiem momentu tuż powyżej obrotów minimalnych. Wtedy cały samolot wpada w rezon, który na dłuższą metę rozmontuje mi konstrukcję i Serwa. Czy jest na to jakiś patent, czy wraz z docieraniem sytuacja się poprawi? https://youtu.be/qWv99OxoWpQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Rezonans występuje wtedy gdy nakłada się częstotliwość wymuszenia z częstością drgań własnych konstrukcji. Każdy, ale to każdy obiekt ma swoją częstotliwość drgań własnych - zależną od masy i sztywności. Kiedyś Ikarusy stojące na światłach o mało co nie pozbywały się okien... Szczególnie te starsze wytelepane - i zmiękczone zębem czasu. Gdy były nowe to nic takiego się nie działo. Wystarczyło też, że kierowca dodał delikatnie gazu i nic nie było słychać... Niestety w modelu możesz walczyć tylko na dwa sposoby. Wzmacniając konstrukcję (zwiększasz znacząco sztywność i rezonans przenosisz na wyższe częstotliwości - jakie? Równie dobrze możesz wylądować dokładnie na maksymalnych obrotach a tego byś chyba nie chciał... Z drugiej strony możesz dodać masy... Dołożenie masy lub zmiękczenie łoża spowoduje, że częstotliwości przesuną się w kierunku niższych i wtedy będą poniżej Twoich minimalnych obrotów. Sytuacja nie będzie się poprawiać z docieraniem, bo wymuszenie które generuje drgania pozostanie na tej samej częstotliwości związanej z prędkością obrotową silnika. Możesz ewentualnie popracować nad tłumieniem... Możesz też ustawić wyższe obroty minimalne... Tak jak powiedziałem wszystkie obiekty mają swoją częstotliwość rezonansową i w lotnictwie np zabraniane jest operowanie prawdziwymi silnikami odrzutowymi w pewnych krytycznych zakresach prędkości właśnie z uwagi na nie wytelepanie ich z konstrukcji. Niestety projektując konstrukcje nie da się uniknąć wszystkich częstotliwości. Przez niektóre przechodzi się szybko, a niektórych trzeba unikać a jeszcze innych zabraniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szprycha Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Dziękuję Przemku za ciekawą odpowiedź. Nie napawa optymizmem. Choć ten wąski zakres obrotów, przy których tak telepie, to najgorszy aspekt, silnik daje spore wibracje w całym zakresie. We wszystkich silnikach spalinowych jakie miałem kołpak drgał widocznie na małych, ale "kalibrował" się na wysokich. Tutaj widać boczny ruch kołpaka również na maksymalnych obrotach! Dodam że śmigło jest wyważone i zdjęcie kołpaka nie pomaga. Stąd moja myśl, że obniżenie wibracji ogólnie wyciszy ten najgorszy zakres obrotów. Nowy silnik, bogata mieszanka, trzyłopatowe śmigło - co może być najgorszym czynnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi